авео написа:В цялата бъркотия,нищо не се споменава са ДЕУ. Може да е за хубаво.
Не бъди толкова сигурен! Виж какво пишат в Стандарт:
Банкрут на американската мечта
"Дженерал мотърс" фалира, за да го национализират
- ехе социализма май навлиза в Америка на мястото на свободния пазар и ненамесата на държавата, към които ни призоваваха отвъд океана.
Реално фалитът на американската GM няма да се отрази на "Дженерал мотърс Европа", обясниха от представителството в България. Дори банкрутът в САЩ не означава директно закриване на компанията. Всъщност процедурата по фалит предвижда преструктуриране на автомобилния гигант, така че да оптимизира дейността си и да генерира максимално малко разходи. Това преструктуриране ще приключи най-късно през септември. "Опел" обаче ще продължава да съществува и да работи, макар и вече значително по-самостоятелно от GM.
Предизвестеният фалит на "Дженерал мотърс" означава край на американската мечта - за гарантирана за цял живот работа и достъп до комфорта на средната класа, коментираха световни медии. GM подаде вчера молба за съдебна защита от кредитори, което в САЩ е равносилно на обявяване на фалит. Мярката е част от плана на администрацията на президента Барак Обама да свие размерите на автомобилопроизводителя до стабилни параметри, преди федералното правителство да придобие мажоритарен дял в него. Това е четвъртият по големина фалит в историята на САЩ и най-големият в промишления сектор.
Докато реорганизира дейността си, рухналата икона на някогашната американска индустриална мощ ще разчита на допълнителна финансова помощ от 30 млрд. долара от финансовото министерство и 9,5 млрд. долара от канадското правителство. "Дженерал мотърс" вече получи 19,4 млрд. долара от парите на американските данъкоплатци след декември под формата на нисколихвени заеми. Планът за доброволно обявения банкрут предвижда федералното правителство да получи собственост върху 60-процентов дял в новата "Дженерал мотърс". Канадското правителство ще се сдобие с дял от 12,5%, Синдикатът на работещите в автомобилостроителния сектор ще вземе 17,5%, а на държателите на облигации се падат 10%. Очаква се сегашните акционери на гиганта да бъдат заличени. Правителството на САЩ очаква новата компания да излезе от фалита най-рано за 60 до 90 дни. В новия план за преструктуриране са предвидени нови съкращения на 38 000 работни места до 2011 г. Американската гордост ще бъде принудена да се раздели с повечето от марките си. Компанията ще се съсредоточи върху производството на "Кадилак", "Буик", "Шевролет" и Джи Ем Си (GMC), но ще тегли чертата на "Джи Ем Деу" (GM Daewoo), "Холдън" (Holden), "Хамър", "Понтиак", "Сатурн". Бъдещето на европейския филиал "Сааб" все още не е решено.
В продължение на 77 години - от 1931 до 2007 г. - "Дженерал мотърс" бе най-големият производител на автомобили в света по обем на продажбите, преди да бъде изпреварен от японската група "Тойота". От 80-те години мечтата започна да се пропуква, защото корпорацията предприе тактика на изнасяне на производството си към Мексико и Азия. Цели градове като Флинт - недалеч от Детройт - западнаха, а къщите и магазините опустяха.