Влизайки в автомобил за първи път (чужд) е добре да настройте седалката според Вашия ръст.След което да нагласите огледалата за обратно виждане и волана ако позволява.
След стартиране на двигателя не задържайте електромотора включен- ще се повреди.Вгледайте се в таблото с уредите,конкретно в лампата за налягането на маслото...тя трябва да загасне веднага.Ако продължи да свети,ВЕДНАГА ЗАГАСЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ..
Потегляйте плавно но не допускайте буксуване на съединителя...ремонтът му е доста трудоемък и свързан с голямо количество финикийски знаци.
При движение не дръжте крака си на педала на амбреажа...ще износите лагера и притискателния диск.
Ако колата Ви е с усилвател (серво) на волана не задържайте кормилото в двете крайни положения повече от 5 сек...възможна е повреда на помпата или на самата рейка.
Не въртете на место гумите...усилието за завъртането им е 5 пъти по малко при движение.
При налагащо се спиране,,не изключвайте предварително от скорост,това не води до икономии,а също така се натоварва спирачната система.
Ако се наложи преминаване през неравност по пътя с по-висока скорост,не го правете със задействани спирачки възможно е да счупите пружина на окачването.Непосредствено,преди удара на гумите с препятствието,пуснете спирачния педал ако е натиснат.
Следете налягането на въздуха в гумите.Аза тези който предпочитат високите скорости (над 140 км/ч.) се препоръчва помпене с АЗОТ.При него топлинното разширение е по малко.
Разликата в налягането на гумите (особено предните)води до "ДЪРПАНЕ" на колата на една страна.
Ремонта на спирачната система изисква някои задължителни дейности а именно:
при смяна на феродовите накладки отпред или спирачни челюсти отзад,задължително комплект на предните или задните колела.Смяната "на парче",води до рзлика в спирачното усилие на колелата,а от там до поднасяне при спиране.
Профилактично се преглеждат спирачните механизми на дисковите спирачки за блокиране.Спирачните цилиндри на колелата са конструирани така,че след пълното спиране на автомобила да освобождават колелата.Ако не познавате действието им не правете опити да ги ремонтирате.
Следете състоянието на спирачните маркучи за пукнатини.Много е неприятен момента на скъсване на такъв маркуч при рязко спиране (случвало ми се е).
По спирачната система ,а също така и по окачването на автомобила НЕ СЕ ДОПУСКАТ НИКАКВИ ЗАВАРКИ.
п.п...Това не съм го прочел или преписал от някое списание.Всичко е от личен опит.Има колеги във форума с много стаж зад волана и то при изключително натовареното градско движение (визирам таксиметровите шофьори).Нека и те споделят от своя опит....както знаем...никой не се родил научен...нали...
КАК ДА КАРАМЕ КОЛАТА СИ
- alf2006
- Редовен
- Мнения: 133
- Регистриран: 02 май 2008 14:54
- Skype: angelb-bg
- МПС: Daewoo Lanos 1.4
- От: Пазарджик
- Контакти:
ГОЛЯМА тема! Много полезна!
ГОЛЯМА тема! Много полезна!
Но защо започваме със сядането зад волана? Да започнем от малко по-рано.
Преди да отвориш вратата - бегъл оглед. Първо на самата ти кола - дали я заварваш така, както си я оставил. Дали са те ударили, одраскали, нарязали гуми и т.н.
Внимание на предното стъкло - чистачките не могат да се справят с всичко! Ако се е лепнало нещо по кофти - махате го с ръка!
Един поглед и надолу към настилката на пътя около автомобила (много странни неща могат да ви се забият в гумите).
И чак тогава влизате.
Но защо започваме със сядането зад волана? Да започнем от малко по-рано.
Преди да отвориш вратата - бегъл оглед. Първо на самата ти кола - дали я заварваш така, както си я оставил. Дали са те ударили, одраскали, нарязали гуми и т.н.
Внимание на предното стъкло - чистачките не могат да се справят с всичко! Ако се е лепнало нещо по кофти - махате го с ръка!
Един поглед и надолу към настилката на пътя около автомобила (много странни неща могат да ви се забият в гумите).
И чак тогава влизате.
Винаги има някой, който знае повече от теб ... Проблемът идва, когато разбереш, че това е идиот!
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Някои тънкости по поддръжката на автомобила:
ДВИГАТЕЛ:
-смяната на маслото е желателно да се извършва според пробега,а не веднъж или два пъти в годината (имам познати,които независимо от пробега,сменят масло през определен период от време)
-С маслото,задължително се сменя и филтъра
-нивото му в картера трябва да е между двата маркера на щеката...ако е повече,обема на картера намалява,налягането на картерните газове се увеличава и се влошава работата на мотора,а ако системата за вентилацията е задръстена-ТЕЧ на масло
-охладителна система на ДВГ:
-дръжте нивото но охлаждащата течност до маркера,посочен от завода производител...по високото ниво,увеличава налягането в системата и има опасност да изхвърли антифриза,а от там прегряване.
КАПАЧКАТА на разширителното казанче има два клапана действащи при вакуум в системата и при повишено налягане.Ако вторият от тях е блокирал високото налягане търси слабите места на охладителната система,а те са радиаторите - за охлаждането и за парното .
Ремонта на първият не винаги е сполучлив,а новият е бая скъп
Радиатора на парното е на труднодостъпно место и не всеки монтьор се наема да го ремонтира.
КАБЕЛИ,СВЕЩИ...
Периодически почиствайте кабелите и лулите с бензин или коресилин.Замърсяването им с ГСМ (горивосмазочни материали)нарушава изолацията им и разсеива искрата.
Проверявайте съпротивлението на кабелите за свещите ...за нубира то варира от 3 до 7 кОма.Кабел със съпротивление над 10 кОма скоро ще дефектираНе се лъжете от това,че на мин.обороти двигателя работи устойчиво и при форсиране също.Когато се движите,започват проблемите...."губят се цилиндри"
ДВИГАТЕЛ:
-смяната на маслото е желателно да се извършва според пробега,а не веднъж или два пъти в годината (имам познати,които независимо от пробега,сменят масло през определен период от време)
-С маслото,задължително се сменя и филтъра
-нивото му в картера трябва да е между двата маркера на щеката...ако е повече,обема на картера намалява,налягането на картерните газове се увеличава и се влошава работата на мотора,а ако системата за вентилацията е задръстена-ТЕЧ на масло
-охладителна система на ДВГ:
-дръжте нивото но охлаждащата течност до маркера,посочен от завода производител...по високото ниво,увеличава налягането в системата и има опасност да изхвърли антифриза,а от там прегряване.
КАПАЧКАТА на разширителното казанче има два клапана действащи при вакуум в системата и при повишено налягане.Ако вторият от тях е блокирал високото налягане търси слабите места на охладителната система,а те са радиаторите - за охлаждането и за парното .
Ремонта на първият не винаги е сполучлив,а новият е бая скъп
Радиатора на парното е на труднодостъпно место и не всеки монтьор се наема да го ремонтира.
КАБЕЛИ,СВЕЩИ...
Периодически почиствайте кабелите и лулите с бензин или коресилин.Замърсяването им с ГСМ (горивосмазочни материали)нарушава изолацията им и разсеива искрата.
Проверявайте съпротивлението на кабелите за свещите ...за нубира то варира от 3 до 7 кОма.Кабел със съпротивление над 10 кОма скоро ще дефектираНе се лъжете от това,че на мин.обороти двигателя работи устойчиво и при форсиране също.Когато се движите,започват проблемите...."губят се цилиндри"