Замръзват ми ключалките!
Замръзват ми ключалките!
Вече втора сутрин влизам през предната дясна врата, защото тя е единствената която успявам да отключа и то с ключа (дистанционното не успява да премести машинките. За уплътненията ясно - ще ги намажа с течен парафин, ама какво да правя със замръзващите механизми? Най-лошото е, че като отворя веднъж вратата и при отварянето се заключва и ако я изтърва - край! Така си заключих ключовете преди 2-3 дни вътре докато работеше двигателя и стържех стъклата отвън, днес пак го направих, но за щастие с един колега в колата Така и още нямам дубликат на ключовете ... Просто ужас!
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: Замръзват ми ключалките!
Оги ,като се размразят на обед ,отключи ги с дистанционното,но послене ги заключвай с дистанционното ,а само с ключа да видим как ще е на другия ден.Иначе по принцип има спреьове за ключалки и механизми,ама трябва да се свалят корите за да се напръскат механизмите,което си е хуйня в общи линии.Другия вариант е да си напълниш незамръзваща течност за стъклата и да си ги размразяваш като мен със пръскане и работа на чистачките....и нагреватела на задното стъкло естествено!ogi написа:Вече втора сутрин влизам през предната дясна врата, защото тя е единствената която успявам да отключа и то с ключа (дистанционното не успява да премести машинките. За уплътненията ясно - ще ги намажа с течен парафин, ама какво да правя със замръзващите механизми? Най-лошото е, че като отворя веднъж вратата и при отварянето се заключва и ако я изтърва - край! Така си заключих ключовете преди 2-3 дни вътре докато работеше двигателя и стържех стъклата отвън, днес пак го направих, но за щастие с един колега в колата Така и още нямам дубликат на ключовете ... Просто ужас!
Не мисля, че има някаква идея в това с дистанционното и ключа - като заключа с ключа, или дистанционното задействам всички машинки пак. Като вкарам ключа и завъртането му коства "счупване" (на леда) преди да завъртя ключа. Вратата се заключва после защото машинката не е преместена до края и при следващото хлопване се заключва. Пръскалката на чистачките ми се запуши преди няколко месеца като смених течността и така и не я оправих..(т.е. оправях я с разглобяване и продухване на тръбичките, но работеше до 3 пръскания), (същата участ ме сполетя и с кофти партида бензин, добре, че не се набутах с компютърна диагностика и т.н., както си бях наумил, минах само с 80лв за продухване на дюзи, без особен ефект - като налях друг бензин се оправи) по тия бензиностанции продават пълни боклуци и ментета и човек може да се прецака жестоко!!!! Смъкването на корите съм го правил и си е пълен шит! Не ми се мисли да го правя зимата! Иначе като запаля и пусна подгревите на стъклото и огледалата и да вее на 4 всичко се размразява за 5 мин...стига да не се заключа по гореописаният начин (т.е. отключа ли веднъж да си седя в колата, че после се самозаключва)
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Ако е ключалката ,добре но ако е буталцето на машинката,тогава няма да стане.Днес и на мен сутринта ми се случи подобно нещо-3 -те врати се отключиха,но дясна предна-НЕ,макар че бутончето до стъклото се беше вдигнало нагоре-...но не докрай.Наложи се жената да седне отзад.След като спрях в центъра ,отидох и я отключих с ключа ,а след това пак я заключих чрез централното.После вече нямаше проблеми.Мисля че се получава овлажняване на буталцето и то замръзва и ел.магнита не може да го раздвижи.Само ТЕХНИЧЕСКИ ВАЗЕЛИН мисля че ще оправи работата.DufuZ написа:има си препарати за ключалки,по бензиностанциите е пълно, опитай..не са скъпи
Оги ,как се свалят тея кори на вратите-голяма хуйня ли е тва упражнение.
Точно за буталцата говоря - днес си направих експеримент, но времето бе меко за да го завърша на замръзнали врати. Проблемът, който установих е, че когато замръзнат машнките и се случва следното: предна лява (шофьорска) врата не се отключва, защото в нея е механизма за централното и по трудно се мести (съответно натрупва повече лед), задните 2 врати не се отварят заради уплътненията, понеже са по-леки самите врати и изглежда сякаш трябва голямо усилие да ги разлепиш и освен това говорим за ситуация, в която дистанционното не може да помръдне машинките, а отзад няма ключалки. Предна дясна врата се успява да се отключи с ключ, понеже е самостоятелна, не изисква особено усилие да завъртиш ключалката (за разлика от шофьорската). Проблемът със самозаключването е, че като отворя някоя врата и механизма за отваряне не отива до край и при следващо затваряне се връща на "заключено" и се почва с адреналина
Веско, не знам за какви бутончета на вратите говориш, понеже при мен са едни "чопове" които са в конзолата на дръжката за отваряне. Виж ми снимките за да сравниш дали е същото. Корите на вратите се свалят средно трудно (защото миналата седмица помагах на един приятел с Типо да му сменим счупеното стъкло (заради касетофон за 10лв!) и там си беше пълен шит). Развива се болта на отделението за отваряне и май имаше още един-два на пластмасата долу и после всичко е на щипки. които за щастие не се чупят. Гадното е горната част, която се маха заедно с вътрешното уплътнение на стъклото (то трябва да е смъкнато). Маха се лайсната на отварачката за вратата и се бута нагоре. Слагането е по-гадно, понеже пречи оная пластмаса отпред със пищялката на нея (която ми отне доста време да я махна). Трябва само да нацелиш къде влизат щипките, което си е малко изнервящо...
Веско, не знам за какви бутончета на вратите говориш, понеже при мен са едни "чопове" които са в конзолата на дръжката за отваряне. Виж ми снимките за да сравниш дали е същото. Корите на вратите се свалят средно трудно (защото миналата седмица помагах на един приятел с Типо да му сменим счупеното стъкло (заради касетофон за 10лв!) и там си беше пълен шит). Развива се болта на отделението за отваряне и май имаше още един-два на пластмасата долу и после всичко е на щипки. които за щастие не се чупят. Гадното е горната част, която се маха заедно с вътрешното уплътнение на стъклото (то трябва да е смъкнато). Маха се лайсната на отварачката за вратата и се бута нагоре. Слагането е по-гадно, понеже пречи оная пластмаса отпред със пищялката на нея (която ми отне доста време да я махна). Трябва само да нацелиш къде влизат щипките, което си е малко изнервящо...
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Колеги ,и при мен замръзват ключалките.Няколко дни влизам през багажника и отварям задната врата,от там прескачам(по чорапи) и сядам на шофьорската.Вчера обаче вече ми писна и си взех комплекта на Sonax с трите компонента,цръцнах от шишенцето ...и от днес вече нямам никакви проблеми с ключалките. Колко лесно било-плащаш 9лв и цяла зима пей сърце.Съветвам ви и вие да го направите,че баба зима май няма да е като миналогодишната!
Аз се оправих с моите така:
1. Купих си течен парафин и намазах уплътненията.
2. Напръсках вътре в ключалката с WD80
3. Заключвам вратите през централното (с ключа), а не през дистанционното - разликата е, че дори и да замръзнат машинките, мога да си отключа с ключ после, иначе не става.
Не ми е съвсем ясно защо така става, но като заключа с дистанционното и после не мога ни с него, ни с ключ, тогава мога да отключа само дясната врата (защото отключва само себе си и механизма й е олекотен и лесно се разчупва леда); докато като заключа с ключ, после се отваря безпроблемно и по двата начина и всички врати и при много голям студ.
Понеже направих всички операции по борба с замръзването наведнъж ми се иска да пробвам без 3-та точка но тези дни точно не ми се екпериментира, че температурите сутрин клонят към -10 и не ми се губи време около колата, вместо да пия кафе на топло във фирмата.
1. Купих си течен парафин и намазах уплътненията.
2. Напръсках вътре в ключалката с WD80
3. Заключвам вратите през централното (с ключа), а не през дистанционното - разликата е, че дори и да замръзнат машинките, мога да си отключа с ключ после, иначе не става.
Не ми е съвсем ясно защо така става, но като заключа с дистанционното и после не мога ни с него, ни с ключ, тогава мога да отключа само дясната врата (защото отключва само себе си и механизма й е олекотен и лесно се разчупва леда); докато като заключа с ключ, после се отваря безпроблемно и по двата начина и всички врати и при много голям студ.
Понеже направих всички операции по борба с замръзването наведнъж ми се иска да пробвам без 3-та точка но тези дни точно не ми се екпериментира, че температурите сутрин клонят към -10 и не ми се губи време около колата, вместо да пия кафе на топло във фирмата.
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Сигурен съм ,че това малко флаконче струва 3-4лв ..и е на фирмата SONAX....и това флаконче съдържа спирт ,фино машинно масло и някакъв незамръзващ флуид всичко в миксирана смес.Хубавото на тази смес е ,че не уврежда боята и лака.Затова е хубаво такива неща да се купуват само изпитана марка.Е малко скъпички са ,ама кво да правим като са ни ниски доходитеDregnot написа:И аз имах проблем със замръзването, но си взех едно малко флаконче с някаква уж много добра смес. Като напръсках ключалката, замириса на нафта
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Замръзват ми ключалките!
След като преди няколко дни не успях да си отключа Нубирата заради замръзнала карантия на вратите, днес намазах с грес металните части на заключващия механизъм /колкото можах да стигна/ и металните лостове /по-скоро телове/ в часттите в които има триене.
Нямам идея дали ще помогне, но се надявам поне да не навреди.
Намазах отново уплътненията с течен парафин и сега чакам следващия лют студ за да видя дали има полза.
Стискам палци проблема с отварянето сутрин в студа да остане само спомен.
Нямам идея дали ще помогне, но се надявам поне да не навреди.
Намазах отново уплътненията с течен парафин и сега чакам следващия лют студ за да видя дали има полза.
Стискам палци проблема с отварянето сутрин в студа да остане само спомен.
- Vesko1
- Глобален модератор
- Мнения: 2325
- Регистриран: 28 авг 2007 22:42
- МПС: Daewoo Nubira II-1,6;16V;106h
- От: Кърджали
- Контакти:
Re: Замръзват ми ключалките!
Ако има ефект ще те помоля да пишеш след следващия студ.Видях ти страхотната тема за корите на вратите ...и ако има ефект ще направя и аз същото като теб...че миналата година влизах няколко пъти през багажника(добре че съм с комби)