Не съм съгласен, че трябва да е цел на изчислението ако имаш предвид въртящия момент на двигателя в частност.ogi написа:Максималната скорост не съвпада с пика на въртящия момент, а би трябвало да е цел на изчислението...
Нужна е енергия/работа за компенсиране загубите при движение.
В един момент максималната отдадена енергия на двигателя се изравнява с загубите, които рязко се покачват с повишаване на скоростта и достигаш терминална скорост.
Тази нужна енергия е равна на работата, свършена от колелата за единица време - т.е. - мощността върху колелата.
Затова и максимално ускорение се получава при поддържане на двигателя в обороти на максимална мощност, а не максимален въртящ момент.
Отразено към мощността двигателя това е точно мощността на двигателя минус загуби на трансмисия.
Отразено към въртящия момент на двигателя, това е резултата от (въртящия момент по оборотите) - т.е. пак мощността, а не само зависещо от въртящия момент.
Затова и кривите на мощността и въртящия момент имат подобие, но не са еднакви - има участък при високите, където въртящия момент започва да спада, но мощността продължава да се покачва (въртящия момент спада с по-ниско темпо отколкото се покачват оборотите). След което при повечето двигатели настъпва прелом - близко до ограничителя въртящия момент започва да спада по-интензивно, което повлича след себе си спиране растежа на мощността, а в повечето случаи дори и лек спад.