ganbox написа:dsuzunov ще си позволя да не се съглася с теб, че са ме преметнали във втория сервиз. Според мен там всичко беше точно. Казаха ми цена предварително по телефона и аз я приех. До колкото знам, цените за нови части на различните модели Нубира са много различни. Не мога да преценя дали тази цена е висока или нормална.
Двата литра масло са за двигателя и наистина нивото беше под минимума, затова го доляха, като също ме предупредиха по телефона.
Продължавам да мисля, че е недопустимо в сервиз Стратос да допуснат подобна грешка при откриване на проблема. Много малко разбирам от коли, но смятам, че е логично, ако има проблем с хидравличната райка да е изтекла или намаляла хидравличната течност, а тя си беше догоре. Може би това ме накара да се усъмня и да потърся второ мнение.
До колкото виждам и разбирам, посочил си ми тема в която автора сам си е сменял карето, като е пробвал с каре от Лада Самара - ето това е нещо, което избягвам от години: нищо не пипам по колата сам, дори акумулатора не си сменям сам. Според мен си има хора за всичко, само трябва да откриеш правилните. Аз съм на принципа всеки да си гледа своята работа и да си я върши със старание. Особено когато се отнася до спирачната система или нещо по ходовата част, предпочитам да ми правят ремонт в голям сервиз с модерни машини и някой да носи отговорност за действията си.
За цената си прав, приблизително толкова е. Когато се наложи да сменям моето каре, потърсих и ми обявиха подобна.
Относно сервиза, грешното диагностициране е поставено от един човек и не е редно, заради него да се обвинява целият сервиз.
Относно вероятните неизправности по рейката, те са много повече от обикновен теч. Изтичането на течност от нея е по-малко опасно отколкото задържане при въртене в двете посоки. Макар че, ремонта е на една и съща стойност.
Ако си се зачел по подробно в темата цитирана от мен, вероятно си забелязал, че частта и по смяната с ладово каре е писана от мен. Тук в случая си прав и съм съгласен с теб, че който не разбира, не трябва да пипа, особено по системите влияещи пряко на безопасността. Обаче, има една подробност: автомонтьорския занаят ми е една от професиите. Учил съм, а и неколкократно съм сменял кръстачка на каре. Тя се продава като консуматив, за да се избегне високата стойност на ремонта. Като трудоемкост е същото, с около 45 мин. повече, необходими за смяната на самото каре..
И последно, колкото и модерни машини да има в един сервиз, когато не се намира способен да чете информацията която получава от тях (явна и скрита) то те са абсолютно безполезни.
П.П. Без да те засягам, ще ти цитирам една сентенция на Алеко Константинов, изречена от Бай Ганьо:
-"Имал си бол пари-дал си!"