От енергоразпределителното дружество Е.ОН сами спряха тока в собствените си офиси заради неплатени сметки...
no comment :o)
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: no comment :o)
Е.ОН сами си спряха тока!

- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: no comment :o)
http://buditeli.info/novini/ot-bulgaria ... toriq.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Американският посланник е изпратил писмо до парламента на република България в което иска Васил Левски да бъде постепенно изваден от учебниците по история, като неудобен за световната демокрация.
Ето и аргументите му:
” Уважаеми народни представители на република България. В унисон със съвременните политически ценности и актуалната икономико-политическа обстановка в света като цяло, и Либия в частност, ние смятаме, че е добре да преразгледате отношението си към Васил Левски, когото вие смятате за национален герой и борец за свобода. За съжаление, след задълбочен анализ на неговите писма (които са основен източник относно идеите които е изповядвал) от наши специалисти по глобална политика и световна сигурност, ние установихме, че те представляват по-скоро пречка отколкото предпоставка за утвърждаването на основни понятия като демокрация, толерантност и свобода в българското общество. Нашите специалисти установиха, че от съвременна гледна точка Васил Левски е по-скоро терорист отколкото борец за демокрация ( в подобен смисъл се изказа и един ваш известен социолог – Андрей Райчев). Действията му за набиране на средства за изградената от него нелегална организация, включват обири и заплахи, което автоматично прави както тях така и организацията му терористични. Изключителната му нетолерантност към враговете на организацията, както и към всички които не споделят идеите и методите му са в пълно противоречие със съвременната тенденция за налагане на толерантността като основна добродетел.
Изключителната му крайност относно наказанията за престъпилите основния закон на организацията, а именно налагането на смъртно наказание, също още веднъж идва да покаже прилики със съвременните терористични и мафиотски организации, което е особенно обезпокоително, като се има в предвид широката популярност на която личността му се радва сред младото поколение и сред българското общество като цяло. Идеите му за общи закони пред които всички да са равни въпреки, че на пръв поглед звучат демократично, поставят в неравностойно положение редица малцинствени етноси, като ги лишава от голяма част от социалните им придобивки. Особенно обезпокоително, на което наблегна и президента Обама е идеята на Левски изразена в едно от неговите писма, че: “Тоз който ни освободи, той ще ни и пороби.” Това е крайно опасно твърдение разглеждано от съвременна гледна точка, особенно в днешния ден когато международните сили се борят да освободят Либия и редица други държави, и да им помогнат да въведат демокрацията. С това свое твърдение Левски поставя под съмнение всяко едно освободително действие на НАТО, САЩ и съвета за сигурност на ООН, което е предприемано до сега, осъществява се в момента или може да бъде предприето в бъдеще. То изрично ни посочва като поробители, а не като освободители и борци за демокрация и човешки права, което ние не можем да приемем.
Затова смятаме за необходимо личността на Левски да бъде постепенно премахната от учебниците по история на България, а защо не и в бъдеще заклеймена като идеолог на тероризма. Това може да се постигне, чрез първоначално ограничаване достъпа на младежта до идеите му, като в уроците по история се споменават предимно биографични данни без да се засягат идеите които е изповядвал. Да се наблегне на несъществени въпроси, като този за предателството му или къде е погребан, а писмата му да не се споменават въобще нито цитати от тях. Необходимо е и повече да не се преиздават тефтерчето и писмата му, а тези които вече се намират в гражданите да се изземат под благовиден предтекст. Добре е ако сред обществото посредством видни съвременни общественици, като споменатия по-горе Андрей Райчев, се наложи мнението, че Левски всъщност е един разрушителен елемент действал нелегално и незаконно в рамките на Европейска Турция, част от независимата Османска империя.
Смятаме, че без Левски и неговите идеи, българите ще успеят по-бързо да приемат водещите световни демократични ценности и да станат една неделима част от съвременното европейско и световно демократично общество.”
Американският посланник е изпратил писмо до парламента на република България в което иска Васил Левски да бъде постепенно изваден от учебниците по история, като неудобен за световната демокрация.
Ето и аргументите му:
” Уважаеми народни представители на република България. В унисон със съвременните политически ценности и актуалната икономико-политическа обстановка в света като цяло, и Либия в частност, ние смятаме, че е добре да преразгледате отношението си към Васил Левски, когото вие смятате за национален герой и борец за свобода. За съжаление, след задълбочен анализ на неговите писма (които са основен източник относно идеите които е изповядвал) от наши специалисти по глобална политика и световна сигурност, ние установихме, че те представляват по-скоро пречка отколкото предпоставка за утвърждаването на основни понятия като демокрация, толерантност и свобода в българското общество. Нашите специалисти установиха, че от съвременна гледна точка Васил Левски е по-скоро терорист отколкото борец за демокрация ( в подобен смисъл се изказа и един ваш известен социолог – Андрей Райчев). Действията му за набиране на средства за изградената от него нелегална организация, включват обири и заплахи, което автоматично прави както тях така и организацията му терористични. Изключителната му нетолерантност към враговете на организацията, както и към всички които не споделят идеите и методите му са в пълно противоречие със съвременната тенденция за налагане на толерантността като основна добродетел.
Изключителната му крайност относно наказанията за престъпилите основния закон на организацията, а именно налагането на смъртно наказание, също още веднъж идва да покаже прилики със съвременните терористични и мафиотски организации, което е особенно обезпокоително, като се има в предвид широката популярност на която личността му се радва сред младото поколение и сред българското общество като цяло. Идеите му за общи закони пред които всички да са равни въпреки, че на пръв поглед звучат демократично, поставят в неравностойно положение редица малцинствени етноси, като ги лишава от голяма част от социалните им придобивки. Особенно обезпокоително, на което наблегна и президента Обама е идеята на Левски изразена в едно от неговите писма, че: “Тоз който ни освободи, той ще ни и пороби.” Това е крайно опасно твърдение разглеждано от съвременна гледна точка, особенно в днешния ден когато международните сили се борят да освободят Либия и редица други държави, и да им помогнат да въведат демокрацията. С това свое твърдение Левски поставя под съмнение всяко едно освободително действие на НАТО, САЩ и съвета за сигурност на ООН, което е предприемано до сега, осъществява се в момента или може да бъде предприето в бъдеще. То изрично ни посочва като поробители, а не като освободители и борци за демокрация и човешки права, което ние не можем да приемем.
Затова смятаме за необходимо личността на Левски да бъде постепенно премахната от учебниците по история на България, а защо не и в бъдеще заклеймена като идеолог на тероризма. Това може да се постигне, чрез първоначално ограничаване достъпа на младежта до идеите му, като в уроците по история се споменават предимно биографични данни без да се засягат идеите които е изповядвал. Да се наблегне на несъществени въпроси, като този за предателството му или къде е погребан, а писмата му да не се споменават въобще нито цитати от тях. Необходимо е и повече да не се преиздават тефтерчето и писмата му, а тези които вече се намират в гражданите да се изземат под благовиден предтекст. Добре е ако сред обществото посредством видни съвременни общественици, като споменатия по-горе Андрей Райчев, се наложи мнението, че Левски всъщност е един разрушителен елемент действал нелегално и незаконно в рамките на Европейска Турция, част от независимата Османска империя.
Смятаме, че без Левски и неговите идеи, българите ще успеят по-бързо да приемат водещите световни демократични ценности и да станат една неделима част от съвременното европейско и световно демократично общество.”
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: no comment :o)
Първоизточникът на писмото обаче е "Бъзикилийкс – Истината такава, каквато можеше да бъде!?".
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: no comment :o)
http://www.cars.bg/u769650" onclick="window.open(this.href);return false;
Заглавие: Honda Civic 1.6 РЕЗАЧКА
И допълнителната информация:
хондата е сивик японска зглопка - най-доброто от японската техника. Най хубавия модел хонда с наи здравиа мотор с 16 вентила. Супер здрав икономичен съшевремено практичен и бърз автомобил. Перфектна семеина четери врата кола в коятоа се возят прекрасно четерима вазрасти хора с багаж. Ниакои казват че япоснките коли били с скъпи части били ниски и неставали за наште патищта ,е Аз мога да им кажа че грешат!!!!!! Тая кола я имам от пет години и досега никога нищичко по никакав повод не сам сменувал и правил по нея !!!! Дори да се счупи нещто има много хватки и пинизи с които стига човек да иска ще я направи например - каретата стават и от москич АЛЕКО а те са без пари ,каренцето на воланя става от лада самара или спутник а такова каренце струва седем лева НОВО !!!!!! задните спирачки с леко припилване на шмиргелче стават идеално от волцваген голф двойка а тикива налклатки са по петнаисет лева в магазина. смяната на маслото ми е дваисетина лева - аз ползувам само масло приста заштото е с доказани качества и е направена тук в балгария а не некъде по турция руманиа или в друга менте фабрика. А на газ не гори ништо - извънграцко пада на 4 и половина до мкасимум на максумумите до 5 литеа газчица а грацко е къде 6 и половин литра газ. За какво говорим ваобште - които не е карал хонда той незнае че това са наи хубавите коли !!!!! Отделно като се има напредвид как варви.... не става с описание трябва да се пробва тя просто ви кара да я карате барзо. Само ште ви кажа че когито я купих 2007 година си отидох на село лятото да се саберем целата рода (аз съм от село Сумер по принцип ако има хора от Сумер да се чустват поздравени от на бай Кольо синигера малкото момче Момчил - ттова сама аз) и брат ми понеже караше тогав опел омега с който се биеше в гардите че е много луксозна и варвела много и не знам си там какво и ми вика - еи брат мии какво си купил тая хонда ште те бия с моита омега както те биех некога на кральо портарьо - аз му казвам добре бе бати аре се пробваме да видик кои ше бие (аз по принцип нали не си падам да карам бразо но брат ми Миши ми дигна нервите) и се дръпнахме. Лелееееее после като слезнахме от кулитеи мишо се фана за главата почна да си плуе опела нали се сештате че го накарайх да си приказва сам самичан на него си. кво да ви разправям. Тя простио си варви таа кола много е барза и требе да се внимава. А наи хубавото е че си се возим целото семейстево луксозно в нея с кеф с багаж. Дори когато с бати МИШО СЕ САСтезавааме у багажнуика имах една кофа с бетон детъо преди гонката бех взел от цветан крастанкин понеже лето берше и исках да излея втора полоча на кащата. Е както се састезаваме с бати искам да ви кажа ако шете верваите крастъя се и момчил да не се казвам с тая газ кофата не се беше разлела в багажникла все едно се беше варзана и не покатнатъа. Не само че колата е барза но и стабилна луксозна и отгорерто на всичко хубава. Не е и ниска аз всяко лято ходя по язовирите по рекитеда къцам риба фъргам и сврекме обичам си да сам усред природата прсото си ме тегли там и никога досеги не сам зачобразвал отдоли пода на колата у камани или мрасотия докато пресичам примерно реката за да стигна от единия брег до другиа. порсто колата и е хубава който я вземе ше се отчува и отвози с нея. Жал ми е да я продам ма не се кара понеже нсаското си купих от англиа един джип че ми трябва да тегля ремарке и затва искам да я продам хондичката а сина ми евлампи казва ТАТИ аз догодина като уммам бал няма ли да ми я дадеш таа кола на мен - аз му казвам - ей аз на твоите години като завъартших осми клас имах сичко на сичко два нацуга - един за очилиште и насред града а другиа за игра у махалата ти искаш кола да ти дам - бегтай от тука бе келеш скапан му викам. Като пиочне да работи и да праи пари тогива кола до тогагва НЕЕЕЕ !!!! Отделно че он ощше нема книшка викам му докато изкараш курсоветъе таа хонда само ще стои и ше клеяса от стоене пак и той като сам му я давал на село да я кара ей много газ дава. Значи тва млаядото пшоколение им дай само андреа джееесеми от модерните и да дават гас ми то не става така. Ше се прибие като едното ништо с таа кола, тя си е направена за истински шофиори не са келеши дет тепарва ехееее коло имат да се учат и колко леб да изедат докат станат добри карачи. Ма иди го обясни на маиа му Силва таая само го глези и го е направила на "тате даи пари мамо направи ми сандвич с лиутеница и сиренье иче требе да ода на дискотека и галатин" - некога не беше така ма и колите не беха такива. Като се сетя некога на москвича какви ядове са брал манииииииииии ми аз се родих с хондата бе ей нема такава кола. не случайно ората са си ко казали че е тхе повер оф дреамс сирече - силата на мечтите. Ми аз някога сам си мечтал като имах москвич да имам спортнка и барза кола - застава исках ма таака и неможах да се дореда ма хондата си дучака редо. Хондата е прфектнвеа само тебявеа да се оправи радятореа на климатроника че е леко спукан иначе е пеффектно. Духа студено кво да ви кажа ма си не е достатачка требе си посилно да духа студ ма и без друго тва не енужно само да настине човек не е си работа. Ако решите да ма тарсите телефона ми вече е актуален да знаете ма може да пишете и на поштата там винагио човек има нали сина ми е вканация и по цел ден седи феисбуко и скурето и си приказвал с приятелки тва онова кво да ви разправям. Аз на неговите години немах време да сиу прибера насело у наз а работейх в ЗЗМ-то у монтана и се иззкарваха пари ма ако работиш, а тия зета та го сасипаа и го затвотиха завода и вече нема работа хиода по англиа та бера краставици ма поне има пари. Та така ако искате ми пишете ако не искате не ми пишете аз не могада ви канакрам на сила ма даси знаете че тая кола на тая пара нема да намеита . ГУмите са нови вида спорт летни джанти си има всичко си има колата и газова уредба си има...... кво повече да искаш от живота освен една млада булка така позаскунана ако ме разбирате ма нема се занимаваме че силва ше ме клепе. Колата е с тунинг !!!!!!!!!!!! Кво друго да се сета да ви кажа..... ми де да знам,. пишете питаите не се срамувайте в тоя живот сас срамеж ливост не се праюви ништо да знаете !!!!!!!!!!!!! каквото повикало такова се обадило. Има си и антифриз нов сам сипал преди две години бе перфектна нема да ви я фала вие сами ще се обедите че колата си е муцка кифла поничка ей ако можеше ди да готви не бих да дал за ништо на тоа свет !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ръчнио скорости 6 броя (5 напреди и една задна) елелектрифиьирани стакла има ма задните нешто не работят не знам зашто сигурно некоа маймунка се е прецакала не знам не разбирам не искам да пипам че ми омразна вече от таяа кола само нея да права. Карам си джципа и не ме интертесува пвоече. Иначе в гараж я варда да не оттчепат емблемите отги миналото лето бех у софиа и там успеа да ми изчепат емблемите техните раце аз да таковам нали се сештате да не опутребвявам цинизми все пка може и млади хора да четат не може да простерем не сме си на село все пак. Ако има нещо питайте не ме жалерте ЕЙ чухте ли кво ви казвам - неам да ме жалите ! Кументар на цената само на место като се видим да видите ква убава кола вик давам язе па вие да се сетите че нема смисал да се отбие от цената ртяа е перфектна просто тая кола е перфгектна ей ! КАкто си прецените !!!!!!!!!!!!!!!!! ТЕЛЕФОНА МИ ВЕЧЕ Е ПУСНАТ И МОЖЕ ДА МИ ЗВАНИТЕ И НА НЕГО !!!!!!!!!!!!!!!! Поздрави Момчил !!!!!!!!!!!!!!!

Заглавие: Honda Civic 1.6 РЕЗАЧКА
И допълнителната информация:
хондата е сивик японска зглопка - най-доброто от японската техника. Най хубавия модел хонда с наи здравиа мотор с 16 вентила. Супер здрав икономичен съшевремено практичен и бърз автомобил. Перфектна семеина четери врата кола в коятоа се возят прекрасно четерима вазрасти хора с багаж. Ниакои казват че япоснките коли били с скъпи части били ниски и неставали за наште патищта ,е Аз мога да им кажа че грешат!!!!!! Тая кола я имам от пет години и досега никога нищичко по никакав повод не сам сменувал и правил по нея !!!! Дори да се счупи нещто има много хватки и пинизи с които стига човек да иска ще я направи например - каретата стават и от москич АЛЕКО а те са без пари ,каренцето на воланя става от лада самара или спутник а такова каренце струва седем лева НОВО !!!!!! задните спирачки с леко припилване на шмиргелче стават идеално от волцваген голф двойка а тикива налклатки са по петнаисет лева в магазина. смяната на маслото ми е дваисетина лева - аз ползувам само масло приста заштото е с доказани качества и е направена тук в балгария а не некъде по турция руманиа или в друга менте фабрика. А на газ не гори ништо - извънграцко пада на 4 и половина до мкасимум на максумумите до 5 литеа газчица а грацко е къде 6 и половин литра газ. За какво говорим ваобште - които не е карал хонда той незнае че това са наи хубавите коли !!!!! Отделно като се има напредвид как варви.... не става с описание трябва да се пробва тя просто ви кара да я карате барзо. Само ште ви кажа че когито я купих 2007 година си отидох на село лятото да се саберем целата рода (аз съм от село Сумер по принцип ако има хора от Сумер да се чустват поздравени от на бай Кольо синигера малкото момче Момчил - ттова сама аз) и брат ми понеже караше тогав опел омега с който се биеше в гардите че е много луксозна и варвела много и не знам си там какво и ми вика - еи брат мии какво си купил тая хонда ште те бия с моита омега както те биех некога на кральо портарьо - аз му казвам добре бе бати аре се пробваме да видик кои ше бие (аз по принцип нали не си падам да карам бразо но брат ми Миши ми дигна нервите) и се дръпнахме. Лелееееее после като слезнахме от кулитеи мишо се фана за главата почна да си плуе опела нали се сештате че го накарайх да си приказва сам самичан на него си. кво да ви разправям. Тя простио си варви таа кола много е барза и требе да се внимава. А наи хубавото е че си се возим целото семейстево луксозно в нея с кеф с багаж. Дори когато с бати МИШО СЕ САСтезавааме у багажнуика имах една кофа с бетон детъо преди гонката бех взел от цветан крастанкин понеже лето берше и исках да излея втора полоча на кащата. Е както се састезаваме с бати искам да ви кажа ако шете верваите крастъя се и момчил да не се казвам с тая газ кофата не се беше разлела в багажникла все едно се беше варзана и не покатнатъа. Не само че колата е барза но и стабилна луксозна и отгорерто на всичко хубава. Не е и ниска аз всяко лято ходя по язовирите по рекитеда къцам риба фъргам и сврекме обичам си да сам усред природата прсото си ме тегли там и никога досеги не сам зачобразвал отдоли пода на колата у камани или мрасотия докато пресичам примерно реката за да стигна от единия брег до другиа. порсто колата и е хубава който я вземе ше се отчува и отвози с нея. Жал ми е да я продам ма не се кара понеже нсаското си купих от англиа един джип че ми трябва да тегля ремарке и затва искам да я продам хондичката а сина ми евлампи казва ТАТИ аз догодина като уммам бал няма ли да ми я дадеш таа кола на мен - аз му казвам - ей аз на твоите години като завъартших осми клас имах сичко на сичко два нацуга - един за очилиште и насред града а другиа за игра у махалата ти искаш кола да ти дам - бегтай от тука бе келеш скапан му викам. Като пиочне да работи и да праи пари тогива кола до тогагва НЕЕЕЕ !!!! Отделно че он ощше нема книшка викам му докато изкараш курсоветъе таа хонда само ще стои и ше клеяса от стоене пак и той като сам му я давал на село да я кара ей много газ дава. Значи тва млаядото пшоколение им дай само андреа джееесеми от модерните и да дават гас ми то не става така. Ше се прибие като едното ништо с таа кола, тя си е направена за истински шофиори не са келеши дет тепарва ехееее коло имат да се учат и колко леб да изедат докат станат добри карачи. Ма иди го обясни на маиа му Силва таая само го глези и го е направила на "тате даи пари мамо направи ми сандвич с лиутеница и сиренье иче требе да ода на дискотека и галатин" - некога не беше така ма и колите не беха такива. Като се сетя некога на москвича какви ядове са брал манииииииииии ми аз се родих с хондата бе ей нема такава кола. не случайно ората са си ко казали че е тхе повер оф дреамс сирече - силата на мечтите. Ми аз някога сам си мечтал като имах москвич да имам спортнка и барза кола - застава исках ма таака и неможах да се дореда ма хондата си дучака редо. Хондата е прфектнвеа само тебявеа да се оправи радятореа на климатроника че е леко спукан иначе е пеффектно. Духа студено кво да ви кажа ма си не е достатачка требе си посилно да духа студ ма и без друго тва не енужно само да настине човек не е си работа. Ако решите да ма тарсите телефона ми вече е актуален да знаете ма може да пишете и на поштата там винагио човек има нали сина ми е вканация и по цел ден седи феисбуко и скурето и си приказвал с приятелки тва онова кво да ви разправям. Аз на неговите години немах време да сиу прибера насело у наз а работейх в ЗЗМ-то у монтана и се иззкарваха пари ма ако работиш, а тия зета та го сасипаа и го затвотиха завода и вече нема работа хиода по англиа та бера краставици ма поне има пари. Та така ако искате ми пишете ако не искате не ми пишете аз не могада ви канакрам на сила ма даси знаете че тая кола на тая пара нема да намеита . ГУмите са нови вида спорт летни джанти си има всичко си има колата и газова уредба си има...... кво повече да искаш от живота освен една млада булка така позаскунана ако ме разбирате ма нема се занимаваме че силва ше ме клепе. Колата е с тунинг !!!!!!!!!!!! Кво друго да се сета да ви кажа..... ми де да знам,. пишете питаите не се срамувайте в тоя живот сас срамеж ливост не се праюви ништо да знаете !!!!!!!!!!!!! каквото повикало такова се обадило. Има си и антифриз нов сам сипал преди две години бе перфектна нема да ви я фала вие сами ще се обедите че колата си е муцка кифла поничка ей ако можеше ди да готви не бих да дал за ништо на тоа свет !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ръчнио скорости 6 броя (5 напреди и една задна) елелектрифиьирани стакла има ма задните нешто не работят не знам зашто сигурно некоа маймунка се е прецакала не знам не разбирам не искам да пипам че ми омразна вече от таяа кола само нея да права. Карам си джципа и не ме интертесува пвоече. Иначе в гараж я варда да не оттчепат емблемите отги миналото лето бех у софиа и там успеа да ми изчепат емблемите техните раце аз да таковам нали се сештате да не опутребвявам цинизми все пка може и млади хора да четат не може да простерем не сме си на село все пак. Ако има нещо питайте не ме жалерте ЕЙ чухте ли кво ви казвам - неам да ме жалите ! Кументар на цената само на место като се видим да видите ква убава кола вик давам язе па вие да се сетите че нема смисал да се отбие от цената ртяа е перфектна просто тая кола е перфгектна ей ! КАкто си прецените !!!!!!!!!!!!!!!!! ТЕЛЕФОНА МИ ВЕЧЕ Е ПУСНАТ И МОЖЕ ДА МИ ЗВАНИТЕ И НА НЕГО !!!!!!!!!!!!!!!! Поздрави Момчил !!!!!!!!!!!!!!!

- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: no comment :o)
Вестникарско заглавие от днес /в. Труд/:
"Дават булки на лизинг"
"Дават булки на лизинг"
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: no comment :o)
Миналата седмица смених гарнитурата на капака на клапаните. Когато вадех капака от шпилките, не забелязах, че едната от шайбите е останала и я изтървах да падне някъде по мотора. Прегледах основно покрай разпределителните валове, но не я намерих. Предположих, че е застанала около стартера. На пода също я нямаше. Затворих мотора, запалих го. Всичко си беше нормално. Следобеда покарах из града без проблеми. На другия ден, пътувайки за работа, минах по една пресечка която излиза срещу хълма с паметника на "Альоша" Движейки се бавно по нея, почти на минимални обороти, изведнъж двигателя започна съвсем отчетливо да "чука". И то да чука както чука биелен лагер. Викам си, "шайбата, която изтървах се обади". Обаче, шумът продължи само 4-5 секунди и изчезна. И така, до тази сутрин, когато минах по същата пресечка. Чукането се повтори, но аз вече имах обяснение за него. Вчера, преглеждайки новините, прочетох, че възстановяват един от култовите пловдивски ресторанти "Големият Бунарджик". Към статията имаше коментари, че много рано започват работа и шумът от пневматичните чукове тормозел хората. Тъй като пресечката (за пловдивчани - Густав Вайганд), излиза точно срещу тепето, аз съм чул звука точно от тези чукове. Първият път, като го чух, свързвайки го с падналата шайба, ми излезе акъла!
"Имала глава, малко да пати"
"Имала глава, малко да пати"
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: no comment :o)

Спомних си как вадех буталото на балканчето и зегерката падна, вътре естествено, и сложих нова и след 5 метра блокира и я изкарах на права тел и ново бутало и цилиндър.

Сега ми е смешно след 25 години.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: no comment :o)
Май бях разправял тук за историята с баща ми...
Пътуваме си из Родината, а съединителя приплъзва на всеки баир...
Та решаваме да отпуснем малко палците ( има прозорче, през което се регулира палец по палец...
Спираме на някаква отбивка и започваме регулировката. Аз превъртам коляновия вал, а бащата в купето ще върти глухото ключе...
И така до втория палец, при което се чува звън и ключето изчезва в люкчето при съединителя...
Следва посещение в близката гора за гредичка за опора на двигателя - гредата сложена върху задните калници, а двигателя вързан с въже за нея.
След което - цепене на скоростна кутия от двигателя. Вадене на ключа. Всичко 3-4 часа работа без никакви удобства с подръчни материали
От тогава ключа винаги бе вързан за китката, и НИКОГА не започваме ремонт на пътя (освен авариен де) ...
Пътуваме си из Родината, а съединителя приплъзва на всеки баир...
Та решаваме да отпуснем малко палците ( има прозорче, през което се регулира палец по палец...
Спираме на някаква отбивка и започваме регулировката. Аз превъртам коляновия вал, а бащата в купето ще върти глухото ключе...
И така до втория палец, при което се чува звън и ключето изчезва в люкчето при съединителя...
Следва посещение в близката гора за гредичка за опора на двигателя - гредата сложена върху задните калници, а двигателя вързан с въже за нея.
След което - цепене на скоростна кутия от двигателя. Вадене на ключа. Всичко 3-4 часа работа без никакви удобства с подръчни материали

От тогава ключа винаги бе вързан за китката, и НИКОГА не започваме ремонт на пътя (освен авариен де) ...
- pamporov
- Активен
- Мнения: 571
- Регистриран: 06 май 2012 22:27
- Skype: g.pamporov
- МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
- От: Plovdiv
Re: no comment :o)
Какъв е бил автомобила?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: no comment :o)
Шкода 1000МБ - надлъжен задноразположен двигател. Пред него е скоростната кутия... Достъпа до съединителя е през купето зад задните седалки (там е и акумулатора и като започне да презарежда, смъдеше на очите в купето
).
На всеки палец има гайка, която при отпускане натяга пружината на палеца.
През прозорчето се вижда и има достъп само до палеца, който е в най-горно положение. Затова след настройката му завърташ коляновия вал на няколко градуса да се покаже следващия.
Обикновено центровката бе по следния начин : отбелязваш началния/първия палец (ако не си го направил преди това). Отпускаш гайката с глухо ключе например 2 оборота и завърташ ръчно коляновия вал (обикновено хванал ремъка за вентилатора) докато пред прозорчето застане следващия палец, където отпускаш отново 2 оборота. И така, докато се върнеш на първия палец.
Процедурата се правеше сравнително често, защото така се компенсираше и износване на съединителя.
Предполагам, че по-младите колеги като гледат горната процедура също ще възкликнат 'no comment'

На всеки палец има гайка, която при отпускане натяга пружината на палеца.
През прозорчето се вижда и има достъп само до палеца, който е в най-горно положение. Затова след настройката му завърташ коляновия вал на няколко градуса да се покаже следващия.
Обикновено центровката бе по следния начин : отбелязваш началния/първия палец (ако не си го направил преди това). Отпускаш гайката с глухо ключе например 2 оборота и завърташ ръчно коляновия вал (обикновено хванал ремъка за вентилатора) докато пред прозорчето застане следващия палец, където отпускаш отново 2 оборота. И така, докато се върнеш на първия палец.
Процедурата се правеше сравнително често, защото така се компенсираше и износване на съединителя.
Предполагам, че по-младите колеги като гледат горната процедура също ще възкликнат 'no comment'

- pamporov
- Активен
- Мнения: 571
- Регистриран: 06 май 2012 22:27
- Skype: g.pamporov
- МПС: Lacetti 1.8; VOLVO S40 II
- От: Plovdiv
Re: no comment :o)
1000МБ - хиляда малки бели...
, така и викаха.

- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: no comment :o)
Сещам се какви ги приказваше мой колега за приключенията си с такава Шкода:
Човека си я караше, нищо, че накрая беше грохнала и след това мина директно на турбиниран Пасат. Разликата беше огромна, а той не се е качвал на читава кола и обясняваше за първото си каране с Пасата:Карам си аз със жената и децата в колата и изведнъж поглеждам в огледалото - децата отзад ги няма, а знам, че като тръгвах се качиха. Обръщам се, а то отзад в купето такъв дим, че не мога да ги видя.
Натоварвам семейството в колата и ще я пробваме как върви на магистралата. Засилвам аз, ама съм на тръни да не се разпадне при тая скорост като Шкодата - 100, 110, 120, 130, 140 и изведнъж се чува някакъв шум на счупено. Набивам веднага спирачките и си викам стана тя каквато стана. Спирам, гледам, гледам... уж няма нищо. Накрая се разбра, от напрежението сина стиснал празната полистиролова чашка за вода, тя се смачкала, та от това бил звука.