сервиз
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: сервиз
Оги, при фирмените сервизи има на кого да се оплачеш и да ти се реши проблема...
Последния пример - неработещ ABS с подаване грешка в сензор (главина)...
Гаранционна смяна на главина преди около година. Преди около 2 месеца отново светва със същата грешка, а колата не е гаранционна.
Смениха отново главина (датчика е залят). Но след седмица АБС отново светна.
Върнаха отново старата главина и парите (не бяха малко). Всичкото се размина с почистване на куплунг...
Последния пример - неработещ ABS с подаване грешка в сензор (главина)...
Гаранционна смяна на главина преди около година. Преди около 2 месеца отново светва със същата грешка, а колата не е гаранционна.
Смениха отново главина (датчика е залят). Но след седмица АБС отново светна.
Върнаха отново старата главина и парите (не бяха малко). Всичкото се размина с почистване на куплунг...
-
- Редовен
- Мнения: 278
- Регистриран: 25 ное 2010 21:09
- Skype: taran.bg
- МПС: daewoo nexia R.I.P
- От: Sofia
- Име: taran
- Контакти:
Re: сервиз
Е,като са толкова добри,що не почистиха куплунга още първият път?Като дава грешка за неработещ датчик е редно да се проверят и връзките до него.Споменатия по-горе Булвария беше дал проформа фактура на един човечец за около 300 лв,за същия проблем,след по-подробен оглед се оказа хлабава букса.Е,човека отиде и си прибра 30 тината лева за диагностика на АБС-а,ама това е или некъдърност или печалбарство.slowtraveler написа:Оги, при фирмените сервизи има на кого да се оплачеш и да ти се реши проблема...
Последния пример - неработещ ABS с подаване грешка в сензор (главина)...
Гаранционна смяна на главина преди около година. Преди около 2 месеца отново светва със същата грешка, а колата не е гаранционна.
Смениха отново главина (датчика е залят). Но след седмица АБС отново светна.
Върнаха отново старата главина и парите (не бяха малко). Всичкото се размина с почистване на куплунг...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: сервиз
taran, явно не си ме разбрал добре...
Не казвам, че са 'най-добрите'... Въпроса е, че когато работиш с по-голяма фирма, има повече лостове за въздействие така, че да ти бъде решен проблема...
Автомобила няма още 3 години, и куплунзите са практически нови, въпреки, че явно не са давали добър контакт от време на време..
Защото в малък сервиз в повечето случаи нещата биха се развили по друг начин - 'купи си главината', и след това - гони Михаля.
Сам си си купил резервната част - няма как да я върнеш, дори и да не платиш нищо в сервиза...
Не казвам, че са 'най-добрите'... Въпроса е, че когато работиш с по-голяма фирма, има повече лостове за въздействие така, че да ти бъде решен проблема...
Автомобила няма още 3 години, и куплунзите са практически нови, въпреки, че явно не са давали добър контакт от време на време..
Защото в малък сервиз в повечето случаи нещата биха се развили по друг начин - 'купи си главината', и след това - гони Михаля.
Сам си си купил резервната част - няма как да я върнеш, дори и да не платиш нищо в сервиза...
Re: сервиз
да имам общо с официалните но повярвай ми имам достатъчно опит и от другата страна ( голяма част са тях са откровенни дупки) , а и по мои наблюдения в повечето от случаите излиза по-скъпо , но балканския ни манталитет влиза в действие , има предубеждение към официалните откъм цена , а и гаражните майстори наливат олио в огъня с крилатата фраза " знаеш ли колко ще ти вземат там " и в повечето случаи не се проверява а се има доверие на хора които не инвестират в техника и знания ( има и изключения) а се учат върху вашите автомобили , помислете и видите колко съм прав .pipo написа:damt гледам ти името и някак имам чуството че си от някой от сервизите който не са "дупки"...честно надявам се да не работиш в тая сфера понеже да делиш сервизите на дупки и официални е леко ...да кажа несериозно (да не ползвам по цветна дума)наблюдавал съм някви такива официални сервизи и си правя колата в момента в дупка в която смея да твърдя че поне половината от майсторите са с класа над официалните майстори.........пффф дупки вика ..............кой за кво си мисли това пишепомагащ написа:да интересна тема .
какво значи честност в сервизната дейност ?
това за мен е много неточно използван термин ,защото в повечето случаи отиваш в сервиз с конкретен проблем . разликата между дупката и големите (официалните) за мен са следните :
- в големите задължително ти рещават проблема
- да има извстно залитане при отстраняване на проблема , защото се презастраховат , най-общо казано за да няма после а бе аз ти спестих тази или онази гарнитурка или друго за да не ти излезе скъпо и да се откажеш от ремонта ,, но това е компромис и в повечето случай излиза на носа на клиента
- при проблем има къде и от кого да се оплачеш , а в дупката в повечето случаи е свирено
- последствията от некачествен ремонт ( в един друг форум беше писал клиент на такава прехвалена дупка как след ремонт на рейка и каране повече от седмица с тропане в предницата се оказва неатегнати накрайници ) кой носи отговорност
- всеки останал без работа техничар прави сервиз , знаете ли какви са документите и стандартите за отваряне на сервиз в западна Европа
- и накрая не са един и два случаите в които плащаме повече и губиме повече време в чакане от това да бяхме отишли в голям сервиз ,но вътрешното чувство да не се прее...ме наделява или по-иначе казано балканския мантилитвт
мога да напиша още много по простата причина че съм бил и в двата сервиза (като рабитник) ,
предварително се извинявам ако съм загенал някой.
Re: сервиз
Всички сервизи са мошенници и печелбари. Независимо дали са големи или малки. В сервиз се ходи,както се ходи на лекар,адвокат,фризьор и т.н. Имам в предвид да са доверени и проверени професионалисти. Нали,никой не ходи на първия срещнат зъболекар или шивач? Slowtraveler, ходиш в официалния сервиз,защото можеш да си го позволиш,имаш бизнес и съответно малко свободно време. Нямаш време да обикаляш и да проверяваш,къде съответната част,която ти трябва е по-евтина,затова си ходиш,там,където има всичко накуп,независимо,че те товарят поне с 50%. Дай боже всекиму да си обслужва колата така. И аз до 100 000км ходех в официалния сервиз,но сега не мога да си позволя да плащам за нещо 100лв,например,след като в следващия магазин,същото нещо струва 30лв.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: сервиз
Авео, прав си донякъде, че ако имаш доверен и проверен сервиз - лошо няма....
Но иначе нещата са малко танто за кукуриго - плащаш 30лв за част, ама тя се различавало малко от оригинала, и може и да издържи, но може и да се скапе за 30% от замисления пробег.
Или случая по-горе - купуваш дебела част, ама тя не ти трябвала, та ще си я вреш някъде...
Една-две 'грешки' и вече си дал повече отколкото в официалния сервиз...
Но иначе нещата са малко танто за кукуриго - плащаш 30лв за част, ама тя се различавало малко от оригинала, и може и да издържи, но може и да се скапе за 30% от замисления пробег.
Или случая по-горе - купуваш дебела част, ама тя не ти трябвала, та ще си я вреш някъде...
Една-две 'грешки' и вече си дал повече отколкото в официалния сервиз...
- pipo
- Напреднал
- Мнения: 414
- Регистриран: 24 май 2011 13:39
- МПС: daewoo takuma 1.8
- От: София
- Име: pipo
Re: сервиз
да така е наливат в официалните сервизи затова на e46 загубата на мошност в официалния беше диагностицирана с цена 2300лв а в 'дупката' за 35 лв смениха гумичка с която всичко се оправи ....примери много но както казва един мой познатпомагащ написа:pipo написа:помагащ написа:да интересна тема .
какво значи честност в сервизната дейност ?
това за мен е много неточно използван термин ,защото в повечето случаи отиваш в сервиз с конкретен проблем . разликата между дупката и големите (официалните) за мен са следните :
- в големите задължително ти рещават проблема
- да има извстно залитане при отстраняване на проблема , защото се презастраховат , най-общо казано за да няма после а бе аз ти спестих тази или онази гарнитурка или друго за да не ти излезе скъпо и да се откажеш от ремонта ,, но това е компромис и в повечето случай излиза на носа на клиента
- при проблем има къде и от кого да се оплачеш , а в дупката в повечето случаи е свирено
- последствията от некачествен ремонт ( в един друг форум беше писал клиент на такава прехвалена дупка как след ремонт на рейка и каране повече от седмица с тропане в предницата се оказва неатегнати накрайници ) кой носи отговорност
- всеки останал без работа техничар прави сервиз , знаете ли какви са документите и стандартите за отваряне на сервиз в западна Европа
- и накрая не са един и два случаите в които плащаме повече и губиме повече време в чакане от това да бяхме отишли в голям сервиз ,но вътрешното чувство да не се прее...ме наделява или по-иначе казано балканския мантилитвт
мога да напиша още много по простата причина че съм бил и в двата сервиза (като рабитник) ,
предварително се извинявам ако съм загенал някой.
damt гледам ти името и някак имам чуството че си от някой от сервизите който не са "дупки"...честно надявам се да не работиш в тая сфера понеже да делиш сервизите на дупки и официални е леко ...да кажа несериозно (да не ползвам по цветна дума)наблюдавал съм някви такива официални сервизи и си правя колата в момента в дупка в която смея да твърдя че поне половината от майсторите са с класа над официалните майстори.........пффф дупки вика ..............кой за кво си мисли това пише
да имам общо с официалните но повярвай ми имам достатъчно опит и от другата страна ( голяма част са тях са откровенни дупки) , а и по мои наблюдения в повечето от случаите излиза по-скъпо , но балканския ни манталитет влиза в действие , има предубеждение към официалните откъм цена , а и гаражните майстори наливат олио в огъня с крилатата фраза " знаеш ли колко ще ти вземат там " и в повечето случаи не се проверява а се има доверие на хора които не инвестират в техника и знания ( има и изключения) а се учат върху вашите автомобили , помислете и видите колко съм прав .
-ние само правим личните коли на служителите в официалните
а иначе оги понаучил си се правиш си колата аз цел живот само тичам и обикалям планини (и танци)не остана време и за тая квалификация
Съобщение от модератор:
Колега, моля те не ползвай такива дълги цитати!
ogi
-
- Редовен
- Мнения: 278
- Регистриран: 25 ное 2010 21:09
- Skype: taran.bg
- МПС: daewoo nexia R.I.P
- От: Sofia
- Име: taran
- Контакти:
Re: сервиз
Това за частите е съвсем отделна тема,мътна и кървава.Там няма по-малък по-голям сервиз и т.н.Масово се продават боклуци и ментета.Което е по-лошо нещо,дето до вчера е минавало за сносна и сравнително издръжлива марка,утре се оказва на нивото на китайски боклук.slowtraveler написа:Авео, прав си донякъде, че ако имаш доверен и проверен сервиз - лошо няма....
Но иначе нещата са малко танто за кукуриго - плащаш 30лв за част, ама тя се различавало малко от оригинала, и може и да издържи, но може и да се скапе за 30% от замисления пробег.
Или случая по-горе - купуваш дебела част, ама тя не ти трябвала, та ще си я вреш някъде...
Една-две 'грешки' и вече си дал повече отколкото в официалния сервиз...
Като си взех "новата" кола,монтирах външни курмилни накрайници и шарнири Мапко-шарнирите ги смених миналата севмица на 14999 км.Не бяха ръждясали още,а ябълката на шарнира имаше огромен луфт и маншоните почти липсваха.Курмилните накрайници засега са само със скъсани маншони.
Сега взех турските АС-метал,преди бях доволен от тях,да видя сега как ще е.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: сервиз
Сервизите на някои луксозни марки наистина са странно скъпи...
Но обикновено и сами коли от тези марки са с такава необосновано скъпа цена, така, че според мен има известен логичен баланс.
Например диагностика на пневматично окачване - изгоряло бушонче струваше 44лв. 40лв 'диагностиката' и 4лв бушончето...
Обаче от друга страна за подобно бушонче за Маздата ходих в официалния сервиз - струва около 2лв. Е, има ги почти същите и в магазинчето до вас за 1лв комплекта.
Ама проблема е, че са 'почти' същите - по-големи и не се захапват/фиксират от щипките. В колкото 'гаражчета' съм ходил, навсякъде ми казват - 'абе слагай тея - и те вършат работа'...
Но точно под такъв начин мислене разбирам 'българска работа'... Да измениш конструкцията, а не да замениш оригиналния детайл с оригинален и всичко да си дойде отново на мястото...
Но обикновено и сами коли от тези марки са с такава необосновано скъпа цена, така, че според мен има известен логичен баланс.
Например диагностика на пневматично окачване - изгоряло бушонче струваше 44лв. 40лв 'диагностиката' и 4лв бушончето...
Обаче от друга страна за подобно бушонче за Маздата ходих в официалния сервиз - струва около 2лв. Е, има ги почти същите и в магазинчето до вас за 1лв комплекта.
Ама проблема е, че са 'почти' същите - по-големи и не се захапват/фиксират от щипките. В колкото 'гаражчета' съм ходил, навсякъде ми казват - 'абе слагай тея - и те вършат работа'...
Но точно под такъв начин мислене разбирам 'българска работа'... Да измениш конструкцията, а не да замениш оригиналния детайл с оригинален и всичко да си дойде отново на мястото...
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: сервиз
Извинявам се, че отговарям тук, но съм длъжен да го направя където е зададен. Относно скоростомера - първия път ни донесохте километраж / табло / от друг автомобил което не ставаше за вашия, след презацепване на жилото километража заработи нормално за известно време, след това е отказал. По-наша преценка /явно грешна/ пробвахме със смяна на жилото на километража, същия отново заработи а след това е отказал. За съжаление не мога да намеря такова табло-километраж като вашето а с авточасти втора ръка не мога да помогна. Стъклоповдигача който донесохте първия път, ви бе монтиран на предна лява врата както ни казахте, аз ви обясних още тогава че номера изписан на плика е за задна врата. След сравняване на двата се оказаха индентични и го монтирахме, също така момчетата изправиха водещите шини на стъклото. Бутоните за управление на стъклата не работеха и същите бяха сменени около месец по-късно, като тогава стъклото се движеше нормално. Заповядайте, да прегледаме стъклоповдигача и ако има нещо което нашите майстори не са свършили като хората ще го отстраним за наша сметка. В заключение мога да кажа, че от вложените авточасти единствено стартера е наш.Blagoeva написа:Да споделя мнение за Ауто Корея, да ме поправят, ако нещо греша, но два или три пъти се опитваха да ми поправят скоростомера, смениха жило първия път, втория път не знам, но така и не работи. Също им бях оставила водеща шина за прозорец на водача, казаха ми първия път, че не става за там и са я сложили на задния прозорец (странно защо, след като на задния нямаше проблем), след това уж я бяха сложили на предния (на водача), но най-вероятно не са, защото прозореца все още се криви, все едно няма такава, а машинката за централното управление гори от това и много трудно се намира, а ако я намериш по каналния път е и доста скъпа. Иначе ми сложиха рециклиран стартер, който засега не дава дефекти, също са доста любезни и услужливи, но първите два случая не знам как да си ги обясня.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: сервиз
Досегът ми с "официалните" сервизи е бил сравнително ограничен и в общи линии е покрай служебни Опел Астра в гаранция:
- смяна на крушки - съдейки по цената вероятно със златни такива.
- смяна на съединител - вероятно с такъв с карбонови нишки.
- двигател със светеща периодично чек лампа - почти непрекъснато влизане и излизане в сервиза без проблема да е отстранен, та чак до изтичане на гаранцията. Какво е станало след това нямам наблюдения.
Учудвам се как позната бизнес дама се канеше да ходи в сервиза на официалния вносител за смяна на крушки доста след като беше изтекла гаранцията. За себе си тя беше убедена, че това е най-добрия вариант. Въпрос разбира се на гледна точка.
Във връзка с ограничените ми финансови възможности поне аз не съм в състояние да дам за ремонт на двигателя повече отколкото съм платил за автомобила при покупката му и поне до сега винаги ползвам "неофициални" сервизи.
По метода на пробите и грешките /доста/ се бях спрял на един сервиз с араби в който ремонтирах Опела и лоша дума за тях не мога да кажа. В интерес на истината винаги им седях на главата и когато веднъж нямах възможност да присъствам се оказа, че не са ми сложили капака на кутията на ангренажния ремък.
За сервиза който уж се водеше за официален за Деу освен митарствата на Оги за които е писал във форума имаше и други ужилени и окрадени собственици, а сега вече май просто няма такъв сервиз.
- смяна на крушки - съдейки по цената вероятно със златни такива.
- смяна на съединител - вероятно с такъв с карбонови нишки.
- двигател със светеща периодично чек лампа - почти непрекъснато влизане и излизане в сервиза без проблема да е отстранен, та чак до изтичане на гаранцията. Какво е станало след това нямам наблюдения.
Учудвам се как позната бизнес дама се канеше да ходи в сервиза на официалния вносител за смяна на крушки доста след като беше изтекла гаранцията. За себе си тя беше убедена, че това е най-добрия вариант. Въпрос разбира се на гледна точка.
Във връзка с ограничените ми финансови възможности поне аз не съм в състояние да дам за ремонт на двигателя повече отколкото съм платил за автомобила при покупката му и поне до сега винаги ползвам "неофициални" сервизи.
По метода на пробите и грешките /доста/ се бях спрял на един сервиз с араби в който ремонтирах Опела и лоша дума за тях не мога да кажа. В интерес на истината винаги им седях на главата и когато веднъж нямах възможност да присъствам се оказа, че не са ми сложили капака на кутията на ангренажния ремък.
За сервиза който уж се водеше за официален за Деу освен митарствата на Оги за които е писал във форума имаше и други ужилени и окрадени собственици, а сега вече май просто няма такъв сервиз.
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: сервиз
Аз за сега (от 2 години с Ланос) ползвам един сервиз, който е и вносител на корейски авто-части, че много ме е яд, да разхвърлят колата и да се окаже, че няма това, което трябва.
Освен това има около 10 и повече клетки за коли, с почти толкова подемника и не се чака много за ред
Освен това има около 10 и повече клетки за коли, с почти толкова подемника и не се чака много за ред
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: сервиз
Мога да извършвам над 90% от ремонта по автомобила (без електрониката).
Имам почти всички необходими инструменти, а в съседния гараж има канал.
Но...има едно "НО"
ГАРАНЦИЯТА на вложените части
Сега ми предстои поредната смяна на предни биалети и точно заради проклетата гаранция ще платя допълнителни 10-15 лв. за труда, но ще имам някаква гаранция за известен период от време.
Имам почти всички необходими инструменти, а в съседния гараж има канал.
Но...има едно "НО"
ГАРАНЦИЯТА на вложените части
Сега ми предстои поредната смяна на предни биалети и точно заради проклетата гаранция ще платя допълнителни 10-15 лв. за труда, но ще имам някаква гаранция за известен период от време.