Автомобилът и ниските температури
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Автомобилът и ниските температури
Синоптиците май познаха и днес сутринта в София си беше доста студено, макар да не разбрах точно колко. Според синоптиците през нощта е било към -20 градуса.
Излизам навън и веднага виждам, че двама съседи носят акумулатори, а един е събрал агитка от 4 човека и прави неуспешни опити да запали с бутане.
Лявата ми врата пак не се отключи чрез централно и естествено остави и другите заключени. Влязох от дясно, а на лостчето за отключване отвътре на лявата му трябваше сериозно усилие за да отключи, при което централното отключи и останалите заключени врати. Междувременно се установи, че електронния термометър е "загубил ума и дума" и не показва нищо.
Макар и нов, само на няколко дена акумулатора завъртя не съвсем уверено и добре, че двигателя запали веднага. Не ми се мисли какво щях да правя, ако при миналото /далеч по-слабо/ застудяване не го бях сменил.
След запалването за 30-тина секунди се чу някакво много силно виене отпред - може би заради гъсто масло в скоростната кутия. Минута след паленето оборотите на празен ход се стабилизираха и сагата приключи.
После имаше упражнението "дръпни колегата за да запали".
Маслото на двигателя ми е синтетика и не би трябвало да се плаши от студ, но съдейки по силното виене в началото май на това в скоростната кутия /с което купих колата/ ще излезе, че му е прекалено студено.
Дано температурите се нормализират, че все-пак нямаме подготовката и навиците на шофьорите от Сибир!
Излизам навън и веднага виждам, че двама съседи носят акумулатори, а един е събрал агитка от 4 човека и прави неуспешни опити да запали с бутане.
Лявата ми врата пак не се отключи чрез централно и естествено остави и другите заключени. Влязох от дясно, а на лостчето за отключване отвътре на лявата му трябваше сериозно усилие за да отключи, при което централното отключи и останалите заключени врати. Междувременно се установи, че електронния термометър е "загубил ума и дума" и не показва нищо.
Макар и нов, само на няколко дена акумулатора завъртя не съвсем уверено и добре, че двигателя запали веднага. Не ми се мисли какво щях да правя, ако при миналото /далеч по-слабо/ застудяване не го бях сменил.
След запалването за 30-тина секунди се чу някакво много силно виене отпред - може би заради гъсто масло в скоростната кутия. Минута след паленето оборотите на празен ход се стабилизираха и сагата приключи.
После имаше упражнението "дръпни колегата за да запали".
Маслото на двигателя ми е синтетика и не би трябвало да се плаши от студ, но съдейки по силното виене в началото май на това в скоростната кутия /с което купих колата/ ще излезе, че му е прекалено студено.
Дано температурите се нормализират, че все-пак нямаме подготовката и навиците на шофьорите от Сибир!
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Автомобилът и ниските температури
Днес и утре най-много, и после го дават по-нормални температури. Тук през нощта температурата пада до -25, в гаража съм нагласил климатика на -6.
Re: Автомобилът и ниските температури
При мен в големия студ се чува също виене за малко. От хидравликата е при мен.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Автомобилът и ниските температури
Не се сетих да натисна съединителя за да разбера дали виенето е от скоростната кутия или от нещо друго.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Автомобилът и ниските температури
До момента нямам проблеми с палене, отключване и отваряне.
Колата ми стои в гараж и макар и ламаринен, разликата е поне 5 градуса.
Когато съм дежурен я оставям на открито и също не ми създава ядове.
Централното отключва и шофьорската врата се отваря нормално.
Паля винаги с натиснат съединител и след като запали, със съвсем малко газ отпускам амбреажа.
Миналото лято ремонтирах изцяло стартера и акумулатора е нов, така че, за сега всичко е наред.
Колата ми стои в гараж и макар и ламаринен, разликата е поне 5 градуса.
Когато съм дежурен я оставям на открито и също не ми създава ядове.
Централното отключва и шофьорската врата се отваря нормално.
Паля винаги с натиснат съединител и след като запали, със съвсем малко газ отпускам амбреажа.
Миналото лято ремонтирах изцяло стартера и акумулатора е нов, така че, за сега всичко е наред.
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Автомобилът и ниските температури
И аз съм доволен от моето Авео. Не го бях припалвал от Петък, но днес при -9 в гаража запали от раз (пу пу, да не му е уруки ). Само ме дразни че кората на багажника много дрънчи, но предполагам е от свилата се пластмаса. Миналата седмица направих грешката да пусна задната чистачка, не съобразявайки че чистачката е обледена и залепнала за прозореца и от тогава струва ми се се появи един лек луфт в придържащият перото механизъм :-/
Re: Автомобилът и ниските температури
Аз пък сутринта си намерих дясното огледало спукано на две. Дали студа му е помогнал или някоя ръка, не се знае
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
За сега трети ден при -18-21 гр. нямам проблеми с палене,отключване с изключение,че сутринта контактният
ключ едва го завъртях явно беше замръзнал. Колата е на открито,акумулатора -трета зима.
ключ едва го завъртях явно беше замръзнал. Колата е на открито,акумулатора -трета зима.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- gremlin_
- Напреднал
- Мнения: 491
- Регистриран: 27 авг 2008 21:29
- МПС: Daewoo Lanos 1.4SE
- От: Плевен
- Име: Венци
Re: Автомобилът и ниските температури
И аз да се похваля никакви проблеми нямам относно паленето въпреки че колата седи на вън.Тази вечер без проблем запали от 1 път а не съм ги карал от неделя ,че работата ми е на една цигара път .Направо му се учудвам на акумулатора ми,с колата си дойде така така вече 3 години и 6 месеца и да чукна на дърво е невероятен.За периода откакто го имам не съм го свалял да го зареждам нито веднъж,2 пъти неволно съм го разреждал до толкова че да не ми запали но с кабели и всичко е на 6 .Като гледам цифровия термометър в колата от неделя до тази вечер е засякъл най-ниска температура в колата -19 ,най-ниска външна -20.Бях се позагрижил за течността за чистачки и антифриза уж съм ги разредил за към -30 ма знам ли какъв боклук са ми продали
- miroki
- VIP потребител
- Мнения: 3096
- Регистриран: 19 май 2010 08:32
- МПС: lanos 1.6 16V
- От: varna
- Име: miroki
Re: Автомобилът и ниските температури
Като гледам какви бели стават гумите отстрани , като 10 годишни , направо, се чудя какво са сложили на пътя за тези студове.
Бяха ми казали, че е добре след каране да се изплакне радиатора на климатика, че много прогнива от тези соли и разтвори.
Не знам до колко е вярно.
Иначе и аз вече паля засега добре, след зареждането.
Е една идея по-бавно врътна днес от вчера, но друго е като пренощува акумулатора навън друго е нощувка на зарядно и топло и слагане сутринта
Бяха ми казали, че е добре след каране да се изплакне радиатора на климатика, че много прогнива от тези соли и разтвори.
Не знам до колко е вярно.
Иначе и аз вече паля засега добре, след зареждането.
Е една идея по-бавно врътна днес от вчера, но друго е като пренощува акумулатора навън друго е нощувка на зарядно и топло и слагане сутринта
Re: Автомобилът и ниските температури
Нубирата съм я палил във всякакви студове - никога не ми е отказвала и не й пукаше грам, че е минус 20, само малко по-бавно разбиваше маслото, което се изразяваше в по-ниски обороти на стартера и палеше вместо за 0.5 - за 1 секунда. Понеже винаги паля на натиснат съединител по навик и при зверски студове като отпусках съединителя и колата все едно се опитваше да тръгне напред (на неутрална) и оборотите на мотора чуваемо спадаха, съпроводено с разни допълнителни звуци на въртящи замръзнали елементи в началните минути работа, но за мен си бе нормално за сериозен студ и годинките на автомобила. При първоначално каране в мразовитото време, колата направо подскачаше като мома първа младост, когато бутна педала на газта, много пъргаво реагираше, докато не стопли малко и мине гаден период на прекъсване между 1200-1500 об/мин (на бензин), докато влезе в работен температурен режим, или превключа на газ. Все пак да сложа едно голямо "НО" - всичко това ставаше в големия студ, след като съм влязъл през дясната врата Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми...
Офтопик:
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Интересно като гледам какъв луфт има между уплътнителя и стъклото на вратите(разбира се от силното слънце изкривени в една друга държава) и колко вода е минала от там,в момента се свалят стъклата и работи централното.ogi написа: Стъклата през зимата са на практика несмъкваеми, или по-скоро невдигаеми...
Още като я купих и махнах корите и мазах навсякъде, може да е помогнало.
Или от големия луфт на външните уплътнения се е проветрявало добре
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Автомобилът и ниските температури
При мен нямаше никакви проблеми нито с маздата нито с кашкая....
На кашкая след големия сняг имах проблем със стъклата, но след като отчупих замръзналите висулки около стъклото - и то се отпуши....
На маздата единствения ефект бе, че пръскалките на стъклото не тръгнаха веднага, а трябваше да задържа около 10 секунди пръскалката (фаровете пръснаха веднага)...
Ааа, и още нещо - вчера пред офиса паля и се чува здраво дрънчене като от трактор - явно конденз бе замръзнал в някой от ауспусите... Хората се обръщаха да видят откъде е този силен звук... След 3-4 минути звука изчезна... Форсирах я по пътя към къщи да издуха каквото има... Днес нямаше проблем...
На кашкая след големия сняг имах проблем със стъклата, но след като отчупих замръзналите висулки около стъклото - и то се отпуши....
На маздата единствения ефект бе, че пръскалките на стъклото не тръгнаха веднага, а трябваше да задържа около 10 секунди пръскалката (фаровете пръснаха веднага)...
Ааа, и още нещо - вчера пред офиса паля и се чува здраво дрънчене като от трактор - явно конденз бе замръзнал в някой от ауспусите... Хората се обръщаха да видят откъде е този силен звук... След 3-4 минути звука изчезна... Форсирах я по пътя към къщи да издуха каквото има... Днес нямаше проблем...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Автомобилът и ниските температури
Офтопик:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.