
Навремето и компютрите им бяха 'китайски', ама сега виж докъде стигнаха...
Американският автомобилостроител GM съобщи, че бордът на директорите на компанията е решил да задържи Опел, отказвайки се от дълго отлагания план да продаде европейския си филиал, предаде АФП. GM посочва в изявление, че бордът е взел решението поради "подобрената бизнес среда за компанията през последните няколко месеца и важността на Opel/Vauxhall за глобалната стратегия" на автомобилния гигант. Посочва се също, че бордът на GM е решил да задържи Опел и ще започне сериозното реструктуриране на европейските си операции. Компанията оповести планове да продаде 55 % от Опел на канадската "Магна" и на руския й партньор Сбербанк. Въпреки, че GM се съгласи с продажбата, Европейската комисия изрази загриженост, че обещаната от Германия помощ в размер на 4,5 милиарда евро е достъпна единствено на "Магна". Сагата с продажбата на известната марка автомобили се проточи от февруари, засягайки поне 10 500 работещи в Европа за нея от около общо 50 000. /БГНЕС /
General Motors, която се отказа от плановете си за продажба на Opel, планира да съкрати 10 000 работници на автопроизводителя, съобщава gazeta.ru
autotrend.bg написа:Бившият най-голям автомобилен концерн GM, започва да изплаща своите дългове (6.7$ милиарда) в САЩ, дори малко преди уговорения срок. Според "Detroit News" GM ще направи вноска от 1 милиард долара до 31 декември и още един 1 милиард през 3 месеца до 2010г. По-принцип заложената крайна дата е 2015г, с които си действия GM доста изпреварват сроковете.
Освен това, General Motors ще започнат да изплащат своите дългове и към кандадското правителство в размер на 1.4$ милиарда. Детройтският автопроизводител ще изплаща вноски по 200 милиона долара на всяко тримесечие.
Към момента мажоритарен собственик на GM е американското правителство. От компанията се надяват да възвърнат частна собственост някъде по средата на 2010г.
Това са добри новини, тъй като GM (компания която само преди броени месеци беше се изправила очи в очи с фалита) започва да се възстановява. От друга гледна точка, сметката за загубите от 2004г до момента показва точно "88 милиарда долара"
Новият ръководител на General Motors Europe Ник Райли заяви, че има нужда от повече време, за да представи плана за преструктуриране на Opel, посочвайки в съобщение, че това най-вероятно ще стане през януари следващата година, предаде АФП. "Както казах по-рано, планът ни ще бъде готов до края на годината. Но решението за това може да се отложи до януари", посочва Райли в личния си блог. "Това не е нарушено обещание. Това е ангажимент за правилното свършване на една работа", подчерта той, като обясни, че изглежда е необходима повече работа и няма да се избързва с по-нататъшните консултации. GM Europe се намира под натиск от европейските правителства и работещите за допълнителна информацията около плановете за преструктуриране на Opel и Vauxhall, в които работят около 50 000 служители. Групата има нужда от 2,7 милиарда евро държавна помощ, за да възстанови печалбите в дъщерните си компании, след решението да не продава своя мажоритарен дял в Opel на канадския автомобилен производител Magna International и на руската банка „Сбербанк“. Общият план за преструктуриране на компанията ще струва 3,3 милиарда евро, а GM ще се нуждае и от одобрение от страна на Европейската комисия (ЕК) за предоставяне на държавна помощ. /БГНЕС
dnevnik.bg написа:Американският гигант "Дженерал мотърс"(GM) е на път да върне лидерската си позиция по продажба на автомобили в глобален мащаб само 2 години след като премина през процедура на контролиран банкрут, пише агенция "Блумбърг". Сегашният лидер на пазара "Тойота" загуби част от доверието на потребителите и освен това се бори с последиците от опостушителното земетресение на 11 март.
Американската компания обяви, че ще инвестира поне 5 млрд. долара в Китай, за да удвои продажбите си в страната до 5 млн. автомобила до 2015 г. Дружеството предприема тази стъпка след години на спад в търсенето на моделите му в САЩ.
Това може да помогне на GM да възвърне лидерската си позиция, която изгуби през последните години. Компанията получи 30.9 млрд. долара от правителството на САЩ и премина през контролиран банкрут, а "Тойота" отчиташе рекордни продажби.
Репутацията на японската компания обаче пострада, след като й се наложи да изтегли над 10 млн. автомобила от световните пазари. Освен това производството й в Страната на изгряващото слънце няма да бъде напълно възстановено до ноември.
"Можем да кажем, че "Дженерал мотърс" възвръща позициите си в развитите държави и расте бързо в развиващите се", коментира Джеф Шустер, анализлатор от J.D. Power & Associates. "В същото време проблемите пред "Тойота" са големи", допълни той...
dnevnik.bg написа:Американският гигант "Дженерал мотърс" е на път да си върне от "Тойота" титлата най-голям производител на автомобили в света, съобщи агенция "Блумбърг". Компанията носеше тази титла до 2008 година, когато японците взеха лидерството.
Според анализаторите за промяната на върха допринасят редица фактори, като поредицата отзовавания на автомобили от "Тойота" и проблемите с производството, заради земетресението в Япония
Към края на септември "Дженерал мотърс" са продали 6.79 млн. нови автомобила от своите марки. Това е с около един милион повече от "Тойота", които се сриват на трето място. Вторият по-големина производител на коли в света е "Фолксваген" със 6.17 млн. продажби.
Според професора от "Харвард Бизнес Скуул" Уил Шиш ситуацията в индустрията е допринесла за бързото възстановяване на "Дженерал мотърс" от тежката ситуация, в която бяха изпаднали. Той е на мнение, че предвид станалото в "Тойота" ще размислят дали стремежът да бъдат лидер е бил мъдър ход.
По последни данни през тази година глобалните продажби на GM са нараснали с 9.2%. В същото време се очаква в края на 2011 г. приходите да са най-високите от двадесет години насам. През миналата година "Дженерал мотър" отчете постъпления от 6.17 млрд. долара, до края на септември тази година те са 8.47 млрд. долара.
auto-press.net написа:Вице-президентът на GM Стив Гирски и председател на надзорния съвет на Opel, заяви, че планът за развитие на Opel, съгласно който марката тази година трябваше да спре да носи загуби, не е бил реализиран, съобщава Reuters. Сега ръководството ще трябва да подготви нов план, който не е известно как ще се отрази на бъдещето на старата немска марка.
Преди две години, когато стана ясно, че финансовите проблеми са много сериозни, GM обяви решението си да продаде Opel, и главен претендент за покупката беше руската Сбербанк в съдружие с канадската Nagna. Сделката беше обявена като практически приключена, но бе много изненадващо отменена. По официалната версия, руската страна е претърпяла загуби от решението и GM изплати на Сбербанк компенсация в размер на 13 млн. евро. Но причината за развалянето на сделката в самия край, така и не стана ясна.
Смята се, че с постепеnното излизане на световната икономика от кризата, GM е видял нови изгоди в запазването на Opel в своя собственост, и именно заради това се е отказал от продaжбата. Днес се вижда, че надеждите за оправяне на марката не са се оправдали - Opel донесе загуби от $1.6 милиарда миналата година и само за третото тримесечие на тази година $300 мiлиона.
Не знам защо, но ми се струва, че GM се държи като мащеха спрямо европейските си марки. Първо с Опел, сега със СААБ...dnevnik.bg написа:Шведският производител на автомобили "Сааб" ще обяви фалит, след като бившият собственик на компанията и основен доставчик - General Motors (GM), обяви, че не подкрепя плана за спасение на фирмата, предаде "Ройтерс". Той предвиждаше "Сааб" до продаде акциите си за 100 млн. евро на консорциум от китайските "Панг Да" и "Янгмен".
През уикенда от GM обявиха, че планираната сделка с китайските инвеститори "не се отличава значително от досегашните предложения" и това е причина тя да не бъде одобрена. От американската компания са категорични, че всяко пряко и косвено прехвърляне на управлението и собствеността на "Сааб" ще има негативен ефект върху GM и нейните акционери.
"Становището на GM изключва реализацията на сделката за "Сааб аутомобайл" и финансирането на реорганизацията на компанията", се казва в официално становище на собственика на шведската автомобилна фирма Swedish Automobile (Swan). В него се добавя, че ръководството на "Сааб" е стигнало до извода, че без външно финансиране компанията няма да може да разплаща задълженията и това налага да се задейства процедура по банкрут в защита на кредиторите на фирмата.
От SWAN очакват в най-скоро време съдът да назначи прокурист на дружеството и смятат, че за акциите си в "Сааб" едва ли ще получат някакви пари. Така вместо днес да бъде поискано излизане на компанията от процедура на фалит и защита от кредиторите, бяха подадени документи за контролиран банкрут-
Фалит ще обявят и дъщерните компании на "Сааб" - Saab Automobile Tools AB и Saab Powertrain AB.