Колко пъти сме сядали на по чашка с най-големия фен на чичо Путин в компанията да обсъждаме успехите на руското автомобилопроизводство... "Ама видя ли новата Веста?", "А видял и ли руснаците снимки на каква Волга изкараха?". "- Е хубу де, що караш BMW тогава? - Ми щото нямам 20к да изкарам за нова Веста. Пък и то търсенето им на вътрешния пазар е толкова голямо, че нямат експортни бройки
".
Пък и двмата знаем, че ВАЗ нямат нито автомобилните традиции на европейците, нито отношението към работата изобщо, и че с относително евтиният си труд и безплатни ресурси, пак не могат и мъничко да се доближат нито до качеството и идеите които се влагат в един съвременен автомобил. Най-доброто, което могат да направят, и го правят е да си припомнят соц.традициите... да спазарят патент за някой стар френски мотор, който ще произвеждат с по-ниско качество, да му сложат немска електроника. Да си наемат италианец за дизайнер, да спестят от непоцинковане на каросирията, няма да пускат колата на EuroNCap за да не лъсне че колата е с 2* на сигурност... е такива нещa.
Много е трудно да бориш утвърдени производители на световния пазар, които на всичкото отгоре имат 5-7% марж на печалба. Или го правиш с ниско качество и ниска цена. Или като китайците копираш яко и се опитваш от мащаб да изкараш приемливо качество и цена. Очевидно неуспешен в Европа подход. Или като Тесла измисляш нещо принципно ново и пак нищо не е сигурно