#125
Непрочетено мнение
от stinbg » 04 май 2011 15:57
Не знам защо реши, че на запад автомобила е лукс, но в Германия примерно има минимум 2 коли по една за съпруга и съпругата и съответно на децата ако са с книжки. Швейцария която дадох за пример не се интересува колко коли имаш, защото един човек може да кара максимум една, така че и 20 да имаш си плащаш като за една. В Унгария също прекарах известно време и нямах колега който да пътува с градски транспорт ( може би 5-10 човека от 300 ). В Малта всеки си има минимум една кола ( то там транспорта не е добре организиран, но дори за остров с размерите на Люлин всеки си движи с кола ). За Америка мисля няма смисъл да го обсъждаме - там минимума е кола и камион и по 10 литра двигател средно на Американец. Защо може да имаш 5 апартамента, а да нямаш 2+ коли. В крайна сметка всяка си има предназначение. Ако искаш лятото да се насладиш на времето в отворен малък спортен автромобил си вземаш кабриолет. За работа ти е достатъчно едно Авео с малък двигател за градско каране, а като тръгнете семейно с 2/3 деца е ясно, че няма как да стане с кабриолета - трябва си ван. Ако си любител на офроуда като "slowtraveler" и си нямаш Мазда си вземаш джип ( никоя друга кола няма да ти свърши работа ). В крайна сметка не виждам защо трябва да се ограничаваш до един "универсален" автомобил ако можеш да си позволиш повече. Дори си по-полезен един вид защото си плащаш за всеки автомобил в БГ конкретно, а не "цапаш" въздуха повече или не "мачкаш" асфалта повече. Плащаш си 2+ винетки според броя автомобили, 2+ данъка, 2 граждански и въпреки това не ползваш преференции пред тези с 1 автомобил. Ако се замислиш при условие че всички имаха по 2 коли и плащаха за тях, всичко трябваше да струва наполовина (ГО, винетка, данък). Естествено тук идва проблема с паркирането, но той проблема не е толкова от тези с 2+ коли, колкото от липсата на каквато и да било строителна култура в големите градове. Около блока в който живея има не повече от 20 "легални" паркоместа и около 200 коли ( естествено живеят около 400 човека ). Като изключим "високоплатения" паркинг на паяците на около 500 метра, единствения платен паркинг е на 1,5 км. Е къде е проблема тогава - ами проблема е в липсата на мисъл отново в тези дето трябва да ги мислят тези неща, а не в изстрадалия платец - паяка си обикаля само в квартала и поне 100 коли дневно изгарят без да имат каквато и да е вина. Отнесох темата, но не мога да се съглася, че трябва да се "ограничава" тази свобода - достатъчно рестрикции има вече.
Life's a journey, not a destination