CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?
Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?
Колега, не забравяй някои по-субективни фактори, като например ефекта на слона върху предният капак - при повечето автомобили гумите са с еднакъв размер, но при моторите не е така и второ в тази връзка - мотора трябва да запази равновесие, което също влошава действието в/у спирачките, и трето - в колата инерционните сили на телата на хората не променят траекторията и оказват нищожно влияние на спирането, докато при мотора е съвсем друго и може би решаващо за този казус 
			
									
									
						- stinbg
 - Активен

 - Мнения: 793
 - Регистриран: 31 окт 2010 21:19
 - МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
 - От: София
 - Име: Stoyan
 
Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?
Казуса е разрешен - мнозинството е в полза на четириколките! Ако няма нови "доказателства", моторите освен по-опасни остават и по-бавно спиращи. Жалко че никой не се намери да ги защити.
			
									
									Life's a journey, not a destination
						- The Stig
 - Модератор

 - Мнения: 2761
 - Регистриран: 20 мар 2010 19:43
 - Skype: hihit_
 - МПС: Audi A3 8P / Lanos
 - От: Плевен/Белене
 - Име: Стефан Арабаджиев
 
Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?
Един цитат намерен съвсем случайно...
"Ще бъда лаконичен...
1. Официален тест със залози, три опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаване покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: 3:0 в полза на Тойотата, която спира между 3 и 5 метра по-бързо. И двете машини са с напълно стандартни спирачни системи. Моторът беше с доста изтормозени гуми, джипът е също с калпави всесезонни all-road гуми. Залогът беше прибран от мен и момчетата не искаха да чуват, че искам да се отказвам от него. В крайна сметка отидохме да почерпа в Буда-бар
2. Неофициален тест без залози, 2 опита от 150 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: спират едновременно, +- 1 метър
3. Неофициален тест без залози, 2 опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Yamaha R6: 0:2 в полза на Ямахата. Този път моторът беше с по-читави гуми и успя да спре около 1 метър преди джипа при първи опита и 2-3 метра преди джипа при втори опит.
Забележки:
1. Тестовете се проведоха на Бояна - правата пред резиденцията
2. Момчетата с моторите бяха наистина добри карачи, не си говорим за любители.
3. При спирането с джипа не съм ползвал скорости, защото съвсем скоро правих скоростна кутия"
Незнам колко е вярно написаното... Но ако се наложи екстремно спиране, определено бих предпочел да съм в кола..ще се чувствам по-уютно
			
									
									
						"Ще бъда лаконичен...
1. Официален тест със залози, три опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаване покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: 3:0 в полза на Тойотата, която спира между 3 и 5 метра по-бързо. И двете машини са с напълно стандартни спирачни системи. Моторът беше с доста изтормозени гуми, джипът е също с калпави всесезонни all-road гуми. Залогът беше прибран от мен и момчетата не искаха да чуват, че искам да се отказвам от него. В крайна сметка отидохме да почерпа в Буда-бар
2. Неофициален тест без залози, 2 опита от 150 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: спират едновременно, +- 1 метър
3. Неофициален тест без залози, 2 опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Yamaha R6: 0:2 в полза на Ямахата. Този път моторът беше с по-читави гуми и успя да спре около 1 метър преди джипа при първи опита и 2-3 метра преди джипа при втори опит.
Забележки:
1. Тестовете се проведоха на Бояна - правата пред резиденцията
2. Момчетата с моторите бяха наистина добри карачи, не си говорим за любители.
3. При спирането с джипа не съм ползвал скорости, защото съвсем скоро правих скоростна кутия"
Незнам колко е вярно написаното... Но ако се наложи екстремно спиране, определено бих предпочел да съм в кола..ще се чувствам по-уютно




