CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?

#16 Непрочетено мнение от ogi » 23 фев 2011 22:12

Колега, не забравяй някои по-субективни фактори, като например ефекта на слона върху предният капак - при повечето автомобили гумите са с еднакъв размер, но при моторите не е така и второ в тази връзка - мотора трябва да запази равновесие, което също влошава действието в/у спирачките, и трето - в колата инерционните сили на телата на хората не променят траекторията и оказват нищожно влияние на спирането, докато при мотора е съвсем друго и може би решаващо за този казус ;)
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?

#17 Непрочетено мнение от stinbg » 24 фев 2011 21:20

Казуса е разрешен - мнозинството е в полза на четириколките! Ако няма нови "доказателства", моторите освен по-опасни остават и по-бавно спиращи. Жалко че никой не се намери да ги защити.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: CAR vs BIKE - кой спира по-бързо?

#18 Непрочетено мнение от The Stig » 25 фев 2011 14:00

Един цитат намерен съвсем случайно...

"Ще бъда лаконичен...

1. Официален тест със залози, три опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаване покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: 3:0 в полза на Тойотата, която спира между 3 и 5 метра по-бързо. И двете машини са с напълно стандартни спирачни системи. Моторът беше с доста изтормозени гуми, джипът е също с калпави всесезонни all-road гуми. Залогът беше прибран от мен и момчетата не искаха да чуват, че искам да се отказвам от него. В крайна сметка отидохме да почерпа в Буда-бар

2. Неофициален тест без залози, 2 опита от 150 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Suzuki Srad 1000: спират едновременно, +- 1 метър

3. Неофициален тест без залози, 2 опита от 120 до 0, успоредно засилване и започване на спирането при преминаването покрай "съдията":
Тойота РАВ-4 2002 срещу Yamaha R6: 0:2 в полза на Ямахата. Този път моторът беше с по-читави гуми и успя да спре около 1 метър преди джипа при първи опита и 2-3 метра преди джипа при втори опит.

Забележки:
1. Тестовете се проведоха на Бояна - правата пред резиденцията
2. Момчетата с моторите бяха наистина добри карачи, не си говорим за любители.
3. При спирането с джипа не съм ползвал скорости, защото съвсем скоро правих скоростна кутия"

Незнам колко е вярно написаното... Но ако се наложи екстремно спиране, определено бих предпочел да съм в кола..ще се чувствам по-уютно :lol:
Изображение

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”