Офтопик:
Tъкмо се чудих дизайна на фаровете откъде са ми познатиbotzi написа:Е фаровете се едно са 1:1 с на рено симбол

Първата българска кола беше направена от наши специалисти в Китай в рамките на обучението на инженерите на „Литекс Моторс“, което приключи наскоро. Това е основният екип, който ще бъде пряко ангажиран с производството на автомобилите Great Wall в завода на българската компания в с. Баховица до Ловеч. Инженерите на „Литекс Моторс“ преминаха производствено и управленско обучение при партньорите им от Great Wall, което продължи близо два месеца.
По време на подготовката си специалистите успяха на теория и практика да навлязат в детайли в производствения процес на автомобилите. Като част от подготвителната програма, нашите инженери имаха и възможността лично да направят малък пътнически автомобил Voleex. Това е първата българска кола, която се прави за последните 20 години. След завръщането си, екипът ще обучава следващите специалисти, които ще работят в завода на „Литекс Моторс“. Подготовката на инженерите в Китай съвпадна и с триседмичното обучение на екипа за следпродажбена дейност, който ще предаде своите знания и умения на специалистите от дилърската мрежа на компанията.
„Гордея се с факта, че работя в „Литекс Моторс“ и вярвам в бъдещия успех на компанията“, сподели ентусиазиран при пристигането на екипа от Китай младият инженер Иван Кусаров. Въпреки че Иван защитава дипломната си работа в Швеция, той решава да работи в България, тъй като е убеден в положителните перспективи пред производството на автомобили от Литекс Моторс.
От компанията посочиха, че в екипа, който ръководи проекта за изграждане на завода, участват и чужденци, които имат значителен положителен опит в областта на автомобилостроенето за водещи марки в световен план. Целта е във времето тези хора да обучат българските специалисти и в производствения процес да бъдат ангажирани предимно българи. От „Литекс Моторс“ допълниха, че в процеса на стартиране и развитие на завода през годините се очаква да бъдат заети близо 2000 души.
През есента на 2009 г. „Литекс Моторс“ и най-големият частен китайски автомобилостроител Great Wall Motors подписаха договор за сътрудничество. На база на този договор компанията стартира изграждане на завод за производство на автомобили Great Wall. Строежът на завода на компанията е в напреднал стадий и се очаква да започне производство през втората половина на 2011 г. Предприятието ще стартира с конструирането на малък пътнически автомобил Voleex, високопроходим SUV Hover и пикап с единична и двойна кабина за пътниците Steed. Капацитетът на завода ще бъде 50 000 автомобила годишно при две работни смени. Автомобилите, които ще произвежда „Литекс Моторс“, са предназначени за пазара на Европейската общност и другите пазари в цяла Европа, и отговарят на всички европейски стандарти и изисквания.
До 2016 година, Great Wall са предвидили разработването и пускането на пазара в Европа на разнообразна моделна гама, чиято основна задача е да предложи на клиентите най-доброто съотношение цена-продукт, следвайки най-новите тенденции в световното автомобилостроене.
източник: Спийд прес
Там да не са решили да разположат зарядни станции и из баирите си?Първият и единствен електрически високопроходим автомобил 4х4 ще се произвежда в България, заяви тези дни директорът на английската компания "Zero Carbon 2020" Джеймс Робъртсън.
Компанията заедно с английския гигант "Liberty Electric Cars" ще построят около Стара Загора завод за производство на електрически коли. Прототипът на уникалния Range Rover вече е създаден и беше показан в Лондон.
В завода в Стара Загора ще бъдат произвеждани спортни автомобили от ранга на Bugatti. Планира се и строителството на поточна линия за семейни и градски електромобили с нисък разход на енергия.
Английската компания е готова да инвестира в завода 100 млн. лв. и се надява да получи европейски средства, с помощта на които да стартира производството.
Вече имаме 8 000 поръчки от страни като Англия, Австрия и Германия, информира Джеймс Робъртсън.
Гeорги Луканов написа:Шведската компания Volvo, известна по цял свят с иновациите си със системите за сигурност, представи в Берлин последния си хит. Става въпрос за комби версия на V60. Хибридната кола Volvo V60 Plug-in Hybrid, която може да се зарежда и от стандартната електрическа битова мрежа, харчи максимум по 1,9 литра гориво на 100 километра, като в същото време може да измине цели 50 километра само на ток и без да изхвърля вредни емисии. Това комби прави компания в германсакта столица и на още две шведски хибридни возила - Volvo C30 Electric и Volvo V50 DRIVe.
V60 Hybrid разполага със стандартен 2,4-литров, 5-цилиндров турбодизелов двигател с максимална мощност от 215 к.с., подпомаган от електромотор, монтиран на задната ос, със 70 к.с. Енергия електромотора черпи от комплект литиево-йонни батерии, поставени в пода на автомобила. Volvo обещава доста впечатляващи данни за автомобила - ускорение от 0-100 км/ч за 6,9 секунди, разход на гориво в икономичен режим - 1,9 л./100 км, емисии на CO2 - 49 г/км и не на последно място максимално развивана скорост от над 200 км./ч. Това хибридно чудо ще може да изминава 1200 километра с едно зареждане на резервоара.
Хибридната система, която е съвместна разработка с шведската енергийна компания Vattenfall, използва 2,4-литровия петцилиндров дизел D5, като предава тягата на предните колела посредством шестстепенния автоматик. Колелата на задната ERAD (Electric Rear Axle Drive) ос пък се задвижват от споменатия електромотор. Батерията е с капацитет 12 квт, като за пълния й заряд от стандартната електрическа мрежа са нужни седем часа и половина, а при наличие на бързо устройство 3 часа.
Три са и режимите на работа на хибридната система. При Pure V60 Plug-in Hybrid се задвижва изцяло от електромотора за максимално дълъг период от време. Стандартен е Hybrid, при който двата агрегата работят успоредно и гарантират оптималния баланс между удоволствието при шофиране и минималното негативно влияние върху околната среда. Последният Power залага на динамиката, като при него V60 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 7 секунди.
От Volvo изтъкват, че разходите за гориво при него ще бъдат приблизително три пъти по-ниски. Очаква се Volvo V60 Plug-in Hybrid да се появи на пазара в началото на следващата година.
В същото време стана ясно, че преди да акостира в Берлин, версията с електрическо задвижване на компактния модел C30 е била подложена на екстремни тестове, по време на които външната температура е била -20 градуса. От компанията коментират, че с представителите на C30 Electric са били проведени общо над 200 различни изпитания, които са доказали ефективността на автомобила като цяло, дори в тези тежки условия.
Volvo C30 Electric разполага с три климатични инсталации. Първата от тях се грижи за отоплението/охлаждането на купето (използва биоетанол), втората е за регулирането на температурата на батериите, а третата отговаря за тази на електрическия мотор и електрониката.
Volvo C30 Electric е в състояние да измине с един заряд около 150 километра, максималната скорост на движение на автомобила е около 130 км/ч, ускорението от 0 до 100 км/ч отнема по-малко от 11 секунди, а презареждането на литиево-йонна батерия на автомобила отнема до осем часа.
Агенция Speed-PressС помощта на новото чудо, наблюдаван от шофьора, автомобилът е способен да бъде управляван полуавтоматично до скорост 130 км/ч на магистралите.
Проф. Д-р Юрген Леохолд, изпълнителен директор на изследователския отдел на Volkswagen Group Research, представи така нар. „временен автопилот“, разработен от компанията в рамките на европейския проект HAVEit (абр. от високоавтоматизирано интелигентно транспортно средство). С помощта на новото чудо, наблюдаван от шофьора, автомобилът е способен да бъде управляван полуавтоматично до скорост 130 км/ч на магистралите.
„Постигнатото днес е важна стъпка в посока към шофирането без инциденти“, заяви Леохолд по време на презентацията в шведския град Борас. Така нареченият (TAP) Temporary Auto Pilot функционира управляван от шофьора и се комбинира с останалите помощни системи като адаптивния круиз контрол и системата за следене на лентата. Въпреки всичко контролът е в ръцете на човека зад волана, който винаги може да деактивира автопилота.
TAP поддържа безопасна дистанция с предния автомобил и скоростта, зададена предварително от шофьора, като я понижава, когато е необходимо, и държи автомобила в централна позиция, с респект към осевата линия. Системата работи до скорост 130 км/ч на магистрала или подобни пътища.
Европейският проект HAVEit стартира от февруари 2008 г. и в него участват 17 партньора от автомобилния сектор и този на доставчиците. Те обаче работят в тясно сътрудничество с научни институти от Германия, Швеция, Франция, Австрия, Швейцария, Гърция и Унгария. В размер на 28 млн. евро е общата инвестиция в HAVEit.