Например тук.miroki написа:Има ли такива диаграми на за 16v двигателя на daewoo.

Нищо не разбрах,stinbg написа:Кардиналният извод е кардинален, защото няма диапазон от обороти, колкото и "пенсионерски" да е двигателя, при който 8в да е по-добър от 16в - това налага "кардиналния" извод, така че колкото и да е зелен крокодила ти, винаги дължината му ще е по-голяма за конкретния случай.
Ако сравняваме два "еднакви" двигателя от по 3 и 3.2 литра, може да изтъкнем предимства и при единия и при другия поради някаква особеност - в този случай такива няма.
todortv написа:Нищо не разбрах,stinbg написа:Кардиналният извод е кардинален, защото няма диапазон от обороти, колкото и "пенсионерски" да е двигателя, при който 8в да е по-добър от 16в - това налага "кардиналния" извод, така че колкото и да е зелен крокодила ти, винаги дължината му ще е по-голяма за конкретния случай.
Ако сравняваме два "еднакви" двигателя от по 3 и 3.2 литра, може да изтъкнем предимства и при единия и при другия поради някаква особеност - в този случай такива няма.
Сам си дал отговораstinbg написа:"Относно прескачане на предавките - автоматика (поне при що-годе нормалните автомобили) просто няма как да го направи този номер"
По-точно софтуера се напасва с механичните възможности.Редуването не пести гориво,особено от голяма към малка.stinbg написа: но предвид начина на работа на автоматиците те уверявам, че след като компютъра, който управлява автоматика комуникира и с компютъра на двигателя за да "напасва" оборотите при превключване на предавките, може да превключи от 1-ва 6-та и обратно стига да му се заложи в софтуеъра - причината поради която не го прави е, че освен че не го "мързи" да редува предавките, се опитва да "икономиса" гориво
Напълно подкрепям колегата, до 3000 оборота мотора е скопен повече и от 8 клапанов-факт...todortv написа:Моят извод е:до 2800-3000 об/мин. мотора си е като 8 вентилов,след това идват куците катъри да лапат.
Както е необходимо увеличаване на времето/ъгъла на запалване с увеличаване на оборотите (защото горивната смес си има време за изгаряне,което е константа),така е необходимо и по-добро напълване / разреждане на цилиндрите.,за осигуряване на необходимата мощност.Обаче усложненото газоразпределяне на вентиловите мотори води до вътрешно съпротивление,в следствие от повишеното триене.По-рано на бегачките монтираха по няколко карбуратора за добро напълване.
Въпреки всичко не мога да си обясня какво кара производителите да внедряват такива мотори.