Разход на гориво и зависимост от типа на каране

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#106 Непрочетено мнение от Izparitel » 07 фев 2011 13:53

miroki написа:Има ли такива диаграми на за 16v двигателя на daewoo.
Например тук.

Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#107 Непрочетено мнение от slowtraveler » 07 фев 2011 15:15

Струва ми се че спорите дали крокодила е по дълъг отколкото зелен....
Според мен не е точен израза, че 16В е умрял до 3000об/мин.
По-вероятно е 8V да започва да се задушава при високи обороти, та затова изглежда, че дърпа повече при ниските... По-доброто вентилиране на 16V спомага за по-добро пълнене дори и при по-кратък период на засмукване на горивна смес от цилиндъра (повишени обороти)...
Освен това всеки двигател може да се направи умрял при едни обороти и супер пъргав при други чрез изменение на газоразпределението, в зависимост какво се търси...
Може да се направи максимална мощност в ограничен диапазон(бегачките, с безкрай смени на предавки), или по-равномерен въртящ момент при по-широк диапазон обороти, но при понижена максимална мощност (удобен пенсионерски автомобил). И това при един и същ двигател....
Така, че такива кардинални изводи при спор 8/16V според мен не са съвсем правилни...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#108 Непрочетено мнение от stinbg » 07 фев 2011 16:20

Кардиналният извод е кардинален, защото няма диапазон от обороти, колкото и "пенсионерски" да е двигателя, при който 8в да е по-добър от 16в - това налага "кардиналния" извод, така че колкото и да е зелен крокодила ти, винаги дължината му ще е по-голяма за конкретния случай.
Ако сравняваме два "еднакви" двигателя от по 3 и 3.2 литра, може да изтъкнем предимства и при единия и при другия поради някаква особеност - в този случай такива няма.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#109 Непрочетено мнение от todortv » 07 фев 2011 21:08

stinbg написа:Кардиналният извод е кардинален, защото няма диапазон от обороти, колкото и "пенсионерски" да е двигателя, при който 8в да е по-добър от 16в - това налага "кардиналния" извод, така че колкото и да е зелен крокодила ти, винаги дължината му ще е по-голяма за конкретния случай.
Ако сравняваме два "еднакви" двигателя от по 3 и 3.2 литра, може да изтъкнем предимства и при единия и при другия поради някаква особеност - в този случай такива няма.
Нищо не разбрах,
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#110 Непрочетено мнение от ogi » 07 фев 2011 21:13

Добре де, не може ли интересният и съдържателен разговор да се води на спокоен тон, без лични нападки и обиди? Защо е нужна тази агресия...
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
miroki
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 3096
Регистриран: 19 май 2010 08:32
МПС: lanos 1.6 16V
От: varna
Име: miroki

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#111 Непрочетено мнение от miroki » 07 фев 2011 22:28

:y:
И аз това казвах по-рано.
Но иначе е ясно къде е силата на едните и къде на другите двигатели.
без значение израните средства.
Уеб дизайн и изработка на сайт!
Изображение

Daewoo - Lanos LPG Изображение
http://www.sitemiroki.net/

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#112 Непрочетено мнение от Fantomasss » 07 фев 2011 22:36

todortv написа:
stinbg написа:Кардиналният извод е кардинален, защото няма диапазон от обороти, колкото и "пенсионерски" да е двигателя, при който 8в да е по-добър от 16в - това налага "кардиналния" извод, така че колкото и да е зелен крокодила ти, винаги дължината му ще е по-голяма за конкретния случай.
Ако сравняваме два "еднакви" двигателя от по 3 и 3.2 литра, може да изтъкнем предимства и при единия и при другия поради някаква особеност - в този случай такива няма.
Нищо не разбрах,
Офтопик:
То май никой не разбра. Аз за това съм "Пас", че много професори тука... :lol: :lol: :lol:
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#113 Непрочетено мнение от stinbg » 08 фев 2011 19:16

Добре ще бъда по-ясен!
"Една блондинка била на парти на което бил и Айнщайн (този големия физик нали се сещате) и се възползвала от случая да го попита:
- Можете ли да ми обясните накратко ТЕОРИЯТА НА ОТНОСИТЕЛНОСТТА?
- Мога да ви я обясня за 5 мин, но на вас ще ви отнеме цяла вечност за да я разберете..."
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#114 Непрочетено мнение от Izparitel » 08 фев 2011 19:31

Офтопик:
Май някой не страда от ниска самооценка!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#115 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 фев 2011 19:54

Абе отговора малко ми заприлича на обяснение на Пената ама нейсе :lol:
Относно прескачане на предавките - автоматика (поне при що-годе нормалните автомобили) просто няма как да го направи този номер, но при отпускане на газта всеки автоматик ще изреди предавките докато стигне до най-високата....
Тъй-като ме мързи да ги изреждам от втора до шеста само за да съм в добро КПД на двигателя, директно слагам 6-та и незнайно защо с такъв стил на каране мноооого рядко градския ми разход е над 9.5л/100 (и то в натоварен трафик).... Което за сравнително голям автомобил с почти 150к.с. ми се струва повече от приемливо...
За мен логиката е следната - максимално бързо (не екстремно, но без никакво помайване) да съм до 'крейсерска' скорост, след което да съм на минимални обороти....
Карал съм автоматици със зъбчатки, а не с хидравлика (по-точно хидравликата е само за превключване на зъбчатките), и там действията са абсолютно същите...
Вариатора (който обикновено е със специална верига) действа по същия начин - при намаляване на натоварването оборотите спадат до минималните...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#116 Непрочетено мнение от stinbg » 08 фев 2011 21:08

"Относно прескачане на предавките - автоматика (поне при що-годе нормалните автомобили) просто няма как да го направи този номер"
Не знам "Пената" какво мисли за автоматиците, но предвид начина на работа на автоматиците те уверявам, че след като компютъра, който управлява автоматика комуникира и с компютъра на двигателя за да "напасва" оборотите при превключване на предавките, може да превключи от 1-ва 6-та и обратно стига да му се заложи в софтуеъра - причината поради която не го прави е, че освен че не го "мързи" да редува предавките, се опитва да "икономиса" гориво редувайки ги поради причини изброени по-горе. Признавам все пак, че от 1-ва на 5-та се "пести"съединител ( донякъде ) за сметка на "хабене' на мотор ( високи обороти ), но всеки си решава как да кара за да му е "по-икономично" за неговите си разбирания.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#117 Непрочетено мнение от todortv » 08 фев 2011 21:11

Моят извод е:до 2800-3000 об/мин. мотора си е като 8 вентилов,след това идват куците катъри да лапат.
Както е необходимо увеличаване на времето/ъгъла на запалване с увеличаване на оборотите (защото горивната смес си има време за изгаряне,което е константа),така е необходимо и по-добро напълване / разреждане на цилиндрите.,за осигуряване на необходимата мощност.Обаче усложненото газоразпределяне на вентиловите мотори води до вътрешно съпротивление,в следствие от повишеното триене.По-рано на бегачките монтираха по няколко карбуратора за добро напълване.
Въпреки всичко не мога да си обясня какво кара производителите да внедряват такива мотори.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#118 Непрочетено мнение от todortv » 08 фев 2011 21:18

stinbg написа:"Относно прескачане на предавките - автоматика (поне при що-годе нормалните автомобили) просто няма как да го направи този номер"
Сам си дал отговора
stinbg написа: но предвид начина на работа на автоматиците те уверявам, че след като компютъра, който управлява автоматика комуникира и с компютъра на двигателя за да "напасва" оборотите при превключване на предавките, може да превключи от 1-ва 6-та и обратно стига да му се заложи в софтуеъра - причината поради която не го прави е, че освен че не го "мързи" да редува предавките, се опитва да "икономиса" гориво
По-точно софтуера се напасва с механичните възможности.Редуването не пести гориво,особено от голяма към малка.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
Fantomasss
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 3222
Регистриран: 17 окт 2008 15:27
Skype: plekstor_a
МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
От: Сф братче център на просветата
Име: Грозданов

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#119 Непрочетено мнение от Fantomasss » 08 фев 2011 21:34

todortv написа:Моят извод е:до 2800-3000 об/мин. мотора си е като 8 вентилов,след това идват куците катъри да лапат.
Както е необходимо увеличаване на времето/ъгъла на запалване с увеличаване на оборотите (защото горивната смес си има време за изгаряне,което е константа),така е необходимо и по-добро напълване / разреждане на цилиндрите.,за осигуряване на необходимата мощност.Обаче усложненото газоразпределяне на вентиловите мотори води до вътрешно съпротивление,в следствие от повишеното триене.По-рано на бегачките монтираха по няколко карбуратора за добро напълване.
Въпреки всичко не мога да си обясня какво кара производителите да внедряват такива мотори.
Напълно подкрепям колегата, до 3000 оборота мотора е скопен повече и от 8 клапанов-факт...
...а теориите на "Айнщайн" ... абе ще питаме другата блондинка... :ches:
:uraa:
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране

#120 Непрочетено мнение от stinbg » 08 фев 2011 21:58

Колега, мисля че са малко блондинките на планетата дето ще "прозрат" истината след теб - все пак макар и блондинки твоят интелект надхвърля и най-смелите ми очаквания - факт. Явно в "гаражите" не сте наясно как да "разчетете" елементарна графика - ще се опитам да ти помогна. Вземаш тази на любимият ти 8 клапанов двигател и гледаш по хоризонталната линия при стойности за 1500 оборота, къде пресичаш кривата на въртящият момент - в случая с примера който съм се постарал да намеря за теб - 78 Нм. Поглеждаш "куция" 16 клапанов мотор и там откриваш за 1500 оборота - 86 Нм. После за 2000 - 82 Нм срещу 97 Нм, за 3000 - 86 Нм срещу 94 Нм и така. Оставям те насаме с вечността да "осмислиш" фактите и ако пак не "разбереш" - не се потискай - явно са ти такива възможностите.
Life's a journey, not a destination

Заключена

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”