Разход на гориво и зависимост от типа на каране
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Е - тя класацията е ясна по цената - газ->дизел>бензин...
Но дизела винаги си е по-икономичен от бензина.
Дъртото БМВ извънградско правеше 7.5л/100км (325тд), и то със здраво юркане.
Караха я като служебна кола (тя си бе такава за шофьора ) ) по магистралата по километраж над 200км/ч, а в другите участъци - здрава стъпка..
Но се замисли за начина на шофиране - да не би там да се крие причината за големия разход..
Но дизела винаги си е по-икономичен от бензина.
Дъртото БМВ извънградско правеше 7.5л/100км (325тд), и то със здраво юркане.
Караха я като служебна кола (тя си бе такава за шофьора ) ) по магистралата по километраж над 200км/ч, а в другите участъци - здрава стъпка..
Но се замисли за начина на шофиране - да не би там да се крие причината за големия разход..
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Колата я карам като флегма, хич не я юркам, то и в задръстванията няма къде да се силиш. На извънградско съм вдигал най-мн 130-140 и то само за малко ,иначе карам със 100-120. Днес пак се пуска регенерацията на газовете, но я изчаках колата и след 10на минути си спадна обратно на 800 оборота. (car)slowtraveler написа:Е - тя класацията е ясна по цената - газ->дизел>бензин...
Но дизела винаги си е по-икономичен от бензина.
Дъртото БМВ извънградско правеше 7.5л/100км (325тд), и то със здраво юркане.
Караха я като служебна кола (тя си бе такава за шофьора ) ) по магистралата по километраж над 200км/ч, а в другите участъци - здрава стъпка..
Но се замисли за начина на шофиране - да не би там да се крие причината за големия разход..
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Колега не ти се включва регенерация на газовете, а регенерация на самоочистващия филтър за твърди частици DPF. Тази операция вдига разхода на нафта. Ето какво пише в книжката:
Филтърът DPF е направен от силиконов карбид (SiC) и е покрит с благороден метал. Той е проектиран да намалява въглеводородите (НС) и въглеродния окис (СО) в емисиите и да задържа твърдите частици на изгорелия газ с цел намаляване изпускането на сажди в атмосферата. Саждите се събират в каналите на дизеловия филтър с покритие
и биват изгаряни през определен интервал (процесът се нарича „регенерация”), с което филтърът се предпазва от запушване. За повече информация виж „ИНДИКАТОР ЗА ДИЗЕЛОВ ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ (DPF)” в раздел 2. Прекаленото натрупване на сажди във филтъра може да предизвика намаляване на мощността на двигателя и спукване на филтъра по време на регенерацията. Индикаторната лампа за неизправност (MIL) светва, за да покаже,
че има неизправност във филтъра за твърди частици. В такъв случай трябва незабавно да се обърнете към сервиз за отстраняване на проблема. Препоръчваме Ви Вашия оторизиран сервиз на Chevrolet. По време на регенерацията чрез многократно допълнително впръскване се подава допълнително гориво, за да се увеличи температурата на изгорелите газове. През този период температурата на филтъра (DPF) нараства до около 600 °C и отложените сажди се окисляват или изгарят до въглероден двуокис (СО2). Чрез тръбите за предаване на налягането свързани със сензора за разлика в налягането се измерва нивото на отлагане на сажди във филтъра за твърди частици и когато то стане критично, се стартира процесът на регенерация, който предпазва двигателя. Предварителният катализатор (Precat) и главният оксидиращ катализатор са покрити с благороден метал и имат функцията да намаляват емисиите
на въглеводороди (НС) и въглероден окис (СО). Също така, по време на регенерацията тези компоненти спомагат за повишаване на температурата на изгорелите газове чрез изгаряне на допълнително впръсканото гориво. Това допълнително впръскване осигурява регенериране на филтъра при всякакво натоварване на двигателя
и всякаква външна температура и налягане.
Аз вчера след автомивката на ОМВ в Дружба усетих миризмата на сажди и като я запалих оборотите бяха 1000. Продухах го до околовръстното на Цариградско и после обратно до Дружба. Докато се регенерира филтъра колата става малко по тромава.
Филтърът DPF е направен от силиконов карбид (SiC) и е покрит с благороден метал. Той е проектиран да намалява въглеводородите (НС) и въглеродния окис (СО) в емисиите и да задържа твърдите частици на изгорелия газ с цел намаляване изпускането на сажди в атмосферата. Саждите се събират в каналите на дизеловия филтър с покритие
и биват изгаряни през определен интервал (процесът се нарича „регенерация”), с което филтърът се предпазва от запушване. За повече информация виж „ИНДИКАТОР ЗА ДИЗЕЛОВ ФИЛТЪР ЗА ТВЪРДИ ЧАСТИЦИ (DPF)” в раздел 2. Прекаленото натрупване на сажди във филтъра може да предизвика намаляване на мощността на двигателя и спукване на филтъра по време на регенерацията. Индикаторната лампа за неизправност (MIL) светва, за да покаже,
че има неизправност във филтъра за твърди частици. В такъв случай трябва незабавно да се обърнете към сервиз за отстраняване на проблема. Препоръчваме Ви Вашия оторизиран сервиз на Chevrolet. По време на регенерацията чрез многократно допълнително впръскване се подава допълнително гориво, за да се увеличи температурата на изгорелите газове. През този период температурата на филтъра (DPF) нараства до около 600 °C и отложените сажди се окисляват или изгарят до въглероден двуокис (СО2). Чрез тръбите за предаване на налягането свързани със сензора за разлика в налягането се измерва нивото на отлагане на сажди във филтъра за твърди частици и когато то стане критично, се стартира процесът на регенерация, който предпазва двигателя. Предварителният катализатор (Precat) и главният оксидиращ катализатор са покрити с благороден метал и имат функцията да намаляват емисиите
на въглеводороди (НС) и въглероден окис (СО). Също така, по време на регенерацията тези компоненти спомагат за повишаване на температурата на изгорелите газове чрез изгаряне на допълнително впръсканото гориво. Това допълнително впръскване осигурява регенериране на филтъра при всякакво натоварване на двигателя
и всякаква външна температура и налягане.
Аз вчера след автомивката на ОМВ в Дружба усетих миризмата на сажди и като я запалих оборотите бяха 1000. Продухах го до околовръстното на Цариградско и после обратно до Дружба. Докато се регенерира филтъра колата става малко по тромава.
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Да не би това да е причината...lakersbg написа:...Колата я карам като флегма, хич не я юркам, то и в задръстванията няма къде да се силиш. На извънградско съм вдигал най-мн 130-140 и то само за малко ,иначе карам със 100-120. Днес пак се пуска регенерацията на газовете, но я изчаках колата и след 10на минути си спадна обратно на 800 оборота. (car)
Мисля си следния вариант:
Натоварения дизел при ниски обороти генерира повече сажди.
Саждите 'задушават' двигателя, влошавайки параметрите му.
И периодично има нужда от продухване на катализатора, което обикновено в края на работния цикъл на конкретния цилиндър се впръсква допълнително гориво, което не върши никаква работа, но се изхвърля при продухването на цилиндъра към DPF.
Това също е свързано с повишен разход..
Пробвай да го покараш на по-високи обороти (>2200-2500об/мин), за да сравниш...
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Може, ще пробвам след следващото зареждане. Като бях в сервиза миналата седмица майстора същото ми разправяше, да съм я карал в града на по-високи обороти че иначе се запушвала от саждите. Иначе относно разхода каза да не я засичам колата в града- демек- реалния разход си е далеч от обявеното от производителя.
Абе важното е да не дава други ядове колата и да си я карам с кеф (car)
Абе важното е да не дава други ядове колата и да си я карам с кеф (car)
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Колеги относно разхода и правилния наичин на каране, вече почнах да се оспокоявам. Когато повдинах темата за разхода специално на лачети, бях стреснат че постоянно ми гореше над 7/100 и най-важното не знаех как да се държа със този вид двигатели. Но след като минах 15 хиляди пробег по последни засчания със 46 литра сам изминал 300км планински път по родопите и 400 в град Пловдив, има още малко докато светне лампата, но ако го смятам с тия километри излиза около 6.5 л/ 100. За мен това е добър разход, а може би вече и привикнах на тази кола и нейния разход а за стила на каране установих (поне за мен де не казвам е сам прав), че трябва да се кара в 1800-1900 оборота. Двигатела така е тих , икономчен (а ако се наложи да изпреваря някого при тия обороти пускам ниска предавка оборотите стават 2300 турбината се развихря и колата прави едно много адекватно и бързо изпреварване). А вче дали прави савди или дали запушва дюзите при моя стил на каране въобще не сам на ясно но и за сега нямам проблеми с двигателя.
- Simeoni
- Минаващ
- Мнения: 49
- Регистриран: 04 ное 2008 18:44
- Skype: Stanimir1962
- МПС: Chevrolet Lacetti 2.0 CDX
- От: Р У С Е
- Име: Симеонов
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Колеги,няма как да стане кола 2000куб.см и 121 коня да дава разход 5-5,5 на 100.Вече съм на 10000 км и ако кажа,че ми гори малко,означава да излъжа.Да с Полото на дъщеря си идвам от Русе до София с 12 литра нафта,но там са 64 коня и 1900куб.см. все пак.Така,че може да гори малко повече лачетито,но пък удоволствието да управляваш такъв автомобил,поне за мен е несравнимо.За сега нямам оплаквания,а за напред не знам....Поздрави ! и Честит празник на всички българи !
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Да доложа:
400 км. магистрала, 40 км Софийско - 6.29л./100 км. разход.
Надявам се това успокоява колегата lakersbg .
400 км. магистрала, 40 км Софийско - 6.29л./100 км. разход.
Надявам се това успокоява колегата lakersbg .
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Трябва пак да засека как е при мен положението с разхода но последния път като засичах с 24 литра изминах 100км в София и 200 извънградско => 8/100 среден разход.mach1n3 написа:Да доложа:
400 км. магистрала, 40 км Софийско - 6.29л./100 км. разход.
Надявам се това успокоява колегата lakersbg .
Интересно ми е сега колко ще е след като я покарах уикенда 150-200км на магистрала със 150-160кч/час. :
Ако го докарам средния разход и аз до 6/100 направо ще трябва да черпя
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
150-160 км\час предполагам към 7-7,5 ще ти е разхода предполагам. Ако постоянно си поддържал 160 де.
Трябва да се има на предвид, че над 110-120 км, въздушното съпротивление расте в геометрична прогресия и оттам се увеличава разхода.
Трябва да се има на предвид, че над 110-120 км, въздушното съпротивление расте в геометрична прогресия и оттам се увеличава разхода.
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
не съм рестартирал брояча след последното зареждане, така че няма как да разбера колко е бил разхода. Обаче от както е купена колата съм заредил 257 литра (500лв за малко повече от 2 месеца ) а съм изминал 2700км. С оставащото гориво (чертичка на 1/4) знам че повече от 150км няма да измина в града => средния разход на колата до тук е 9-9.5/100. Хич не е добре това... Поправете ме ако са ми грешни сметките...mach1n3 написа:150-160 км\час предполагам към 7-7,5 ще ти е разхода предполагам. Ако постоянно си поддържал 160 де.
Трябва да се има на предвид, че над 110-120 км, въздушното съпротивление расте в геометрична прогресия и оттам се увеличава разхода.
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Ако 1400 км. са столично със среден разход 12\100 и 1400 са магистрала със среден разход 6\100 - средния разход е 9\100 и е напълно нормален.
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
горе-долу така излиза но разхода в града е много висок, при положение че не вися чак толкова в задръствания, сутрин излизам рано и стигам за 20мин до работата, вечер за 30мин се връщам като пътя ми е по-дълъг. Мисля да пробвам няколко пъти друго гориво, че досега само от ОМВ зареждам.mach1n3 написа:Ако 1400 км. са столично със среден разход 12\100 и 1400 са магистрала със среден разход 6\100 - средния разход е 9\100 и е напълно нормален.
-
- Редовен
- Мнения: 166
- Регистриран: 26 дек 2009 01:15
- МПС: chevrolet lacetti 2.0D
- От: sofia
- Име: LAKERSBG
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
студените температури вдигат ли разхода осезаемо? 2 пъти пълня догоре с ОМВ алпин и горивото свършва след около 500-550км. Като сега 2я път карах 300 километра извънградско (120-140км/ч) така че от тия 500-550км едно 60% са извънградско. Плюс това като се пусна регенерацията (щото тя повече от 500-600км не може да изтрае) горивото вече си беше посвършило така че не е от нея тоя път. Не е нормално да ми дава среден разход 9-10/100....
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Разход на гориво и зависимост от типа на каране
Лично за мен разхода на гориво трябва да се разглежда на извънградско каране - градското е прекалено относително заради задръстванията и броя тръгвания и спирания според маршрута на движение - да не забравяме, че най-голям разход имаме при ускорение, а в града сме практически непрекъснато в ускорение (и спиране).
Та като изходим от гумите, които могат да спестят до 5% (според рекламите) гориво и минем през по-качествено и по-некачествено гориво според бензиностанцията и вида ни остава само стила на каране - а той е най-определящ според мен.
Колкото по малко се ползва спирачка при шофиране, толкова по-малко енергия губим с което си спестяваме гориво, защото тя тази енергия от там идва.
Колкото по-бавно караме, толкова по малко енергия харчим да цепим въздуха, тоест пак пестим гориво (тук мога да спомена, че ако карате зад ТИР с примерно 100 км на разстояние 15-20 м. разхода може и да е под 4/100, а това е така защото основната част от разхода идва от челното съпротивление и ако го нямаше сигурно разхода щеше да е 1-2 литра според двигателя и консуматорите).
Ако погледнем двигателите обаче те са най-ефективни при различни мощности - тоест 2 литров мотор харчи относително най-малко (тоест има най-голяма мощност за единица гориво) ако го товарим със 80 к.с., докато еднолитровия е най-ефективен при 40 к.с. (конете са примерни), тоест за 2 литровия скорост от 160 км/ч би била най-ефективна, докато 1 литровия би се задоволил с 80 км. Тук естествено идва разликата в челните съпротивления при 160 и 80 км и както един колега е споменал по-горе тя е на квадрат, тоест ако при 80 харчим 5/100 и 1,5 литра от тези 5 са си за консуматори и вътрешно съпротивление и имаме 3,5 литра за преодоляване на челното съпротивление, то при 180 км/ч ще имаме около 3,5х3,5=12,25 литра разход за преодоляване на челното съпротивление и онези неизбежни 1,5 литра за вътрешна консумация би следвало да имаме около 14-15 л. разход.
Значи 1 литров мотор би харчил много повече от 2 литров при една и съща кола и скорост от примерно 150 км/ч, докато при 80 км/ч еднолитровия ще е доста по-ефективен и ще харчи по-малко.
Обобщаващо освен стила на каране от значение е скороста и обема на двигателя, както и аеродинамиката на колата, но мисля че за 2 литров мотор на комби, скорост от 80-90 км/ч би била най-икономична, както и за повечето автомобили де. За джиповете дето са с ужасна аеродинамика, най-икономичната скорост би била 70-80 км/ч, но не съм виждал някой да се движи с такава -).
Бих те посъветвал да не караш бързо ако разхода ти е целта, макар да се вбесявам някой като пъпли на магистралата с 80 и да намаляваш когато се наложи на скорост - в този случай разхода ти е 0, тоест не се впръсква нищо в двигателя защото той и без това си се върти (това важи с условността че трябва оборотите да са над 1200/1300 примерно и педала на газта да е свободен, както и да си на скорост). Естествено не можеш да спазваш тези условия завинаги, но ако се движиш по наклон и трябва да намалиш така или иначе или пък не пречиш на никой да си тътриш с 60 примерно, може да се възползваш.
При дизелите с турбина има и друг момент - при по-високи обороти турбината е по-добре развъртяна и почишава ефективноста на мотора освен с това, че компресира входящите газове с което качва КПД-то и с това че отнема енергията на изходящите и по-този начин не я губиш. В този случай съм забелязал, че ако карам със 100/110, колата е по-икономична отколкото с 80-90, но може и да се заблуждавам (говоря за омега 2.0 ТД). Най-добрия вариянт е да караш с 90 примерно и със 110 на един и същ участък и при еднакви условия (да не вали или духа силен вятър) и да видиш твоя мотор с твоята аеродинамика кога харчат по-малко.
Та като изходим от гумите, които могат да спестят до 5% (според рекламите) гориво и минем през по-качествено и по-некачествено гориво според бензиностанцията и вида ни остава само стила на каране - а той е най-определящ според мен.
Колкото по малко се ползва спирачка при шофиране, толкова по-малко енергия губим с което си спестяваме гориво, защото тя тази енергия от там идва.
Колкото по-бавно караме, толкова по малко енергия харчим да цепим въздуха, тоест пак пестим гориво (тук мога да спомена, че ако карате зад ТИР с примерно 100 км на разстояние 15-20 м. разхода може и да е под 4/100, а това е така защото основната част от разхода идва от челното съпротивление и ако го нямаше сигурно разхода щеше да е 1-2 литра според двигателя и консуматорите).
Ако погледнем двигателите обаче те са най-ефективни при различни мощности - тоест 2 литров мотор харчи относително най-малко (тоест има най-голяма мощност за единица гориво) ако го товарим със 80 к.с., докато еднолитровия е най-ефективен при 40 к.с. (конете са примерни), тоест за 2 литровия скорост от 160 км/ч би била най-ефективна, докато 1 литровия би се задоволил с 80 км. Тук естествено идва разликата в челните съпротивления при 160 и 80 км и както един колега е споменал по-горе тя е на квадрат, тоест ако при 80 харчим 5/100 и 1,5 литра от тези 5 са си за консуматори и вътрешно съпротивление и имаме 3,5 литра за преодоляване на челното съпротивление, то при 180 км/ч ще имаме около 3,5х3,5=12,25 литра разход за преодоляване на челното съпротивление и онези неизбежни 1,5 литра за вътрешна консумация би следвало да имаме около 14-15 л. разход.
Значи 1 литров мотор би харчил много повече от 2 литров при една и съща кола и скорост от примерно 150 км/ч, докато при 80 км/ч еднолитровия ще е доста по-ефективен и ще харчи по-малко.
Обобщаващо освен стила на каране от значение е скороста и обема на двигателя, както и аеродинамиката на колата, но мисля че за 2 литров мотор на комби, скорост от 80-90 км/ч би била най-икономична, както и за повечето автомобили де. За джиповете дето са с ужасна аеродинамика, най-икономичната скорост би била 70-80 км/ч, но не съм виждал някой да се движи с такава -).
Бих те посъветвал да не караш бързо ако разхода ти е целта, макар да се вбесявам някой като пъпли на магистралата с 80 и да намаляваш когато се наложи на скорост - в този случай разхода ти е 0, тоест не се впръсква нищо в двигателя защото той и без това си се върти (това важи с условността че трябва оборотите да са над 1200/1300 примерно и педала на газта да е свободен, както и да си на скорост). Естествено не можеш да спазваш тези условия завинаги, но ако се движиш по наклон и трябва да намалиш така или иначе или пък не пречиш на никой да си тътриш с 60 примерно, може да се възползваш.
При дизелите с турбина има и друг момент - при по-високи обороти турбината е по-добре развъртяна и почишава ефективноста на мотора освен с това, че компресира входящите газове с което качва КПД-то и с това че отнема енергията на изходящите и по-този начин не я губиш. В този случай съм забелязал, че ако карам със 100/110, колата е по-икономична отколкото с 80-90, но може и да се заблуждавам (говоря за омега 2.0 ТД). Най-добрия вариянт е да караш с 90 примерно и със 110 на един и същ участък и при еднакви условия (да не вали или духа силен вятър) и да видиш твоя мотор с твоята аеродинамика кога харчат по-малко.
Life's a journey, not a destination