Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
- Fantomasss
 - Глобален модератор

 - Мнения: 3222
 - Регистриран: 17 окт 2008 15:27
 - Skype: plekstor_a
 - МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
 - От: Сф братче център на просветата
 - Име: Грозданов
 
Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
Колеги, днес дойде реда и на спортното филтърче. Не е нищо особено, но се надявам да ми спести някой лев от смяната на въздушен филтър. Идеята ми беше филтъра да е в оригиналната кутия, за да си взема студен въздух отвън, за това избрах този малък филтър. Дебита не е нарушен, пробвах го. Ето и малко снимков материал:
			
									
									Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
						- Fantomasss
 - Глобален модератор

 - Мнения: 3222
 - Регистриран: 17 окт 2008 15:27
 - Skype: plekstor_a
 - МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
 - От: Сф братче център на просветата
 - Име: Грозданов
 
Re: голям разход
Браво за труда и снимките. Не е ли по-добре да пуснеш направо нова тема и да разясниш причините по-подробно - защо си решил да направиш това? После ще се коментира надолу и ти ще споделиш опит с времето на ползване.
			
									
									
						- Fantomasss
 - Глобален модератор

 - Мнения: 3222
 - Регистриран: 17 окт 2008 15:27
 - Skype: plekstor_a
 - МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
 - От: Сф братче център на просветата
 - Име: Грозданов
 
Re: голям разход
Прав си колега, ето разделих темата. И сега по нея. Отдавна мислех за варианта за спортен филтър и след кратко умуване купих нужните неща, а именно малък филтър, който да се събере в оригиналната кутия и свързващ преход от него до смукателния отвор на кутията. Филтъра е 30 лева и силиконовия маркуч също (скъп е защото е за турбо). Идеята ми филтъра да е в оригиналната кутия е да смуче студен въздух отвън през оригиналния отвор отдолу под бронята, всички знаем, че в студения въздух има повече кислород и за това колите сутрин на студено много вървят. Другата причина за манипулацията е да премахна периодичната смяна и 10-15 лева разход за нови филтри, този ще го пера през определено време в зависимост от зацапването му. Естетическия вид на картинката под капака се запазва и никой няма да знае, че съм със спортен филтър. За разхода и вървенето тепърва ще придобивам впечатления, които естествено ще споделям тук с вас. Не съм му купил никакво масло за омасляване (с цел да хваща повечето прах), защото не мисля, че е необходимо. На Полото ми спортния филтър е от 5 години, не е в кутия и до сега се справя страхотно, мотора все още не се е изпилил от прах влязъл през филтъра, явно добре задържа повечето гадости.ogi написа:Браво за труда и снимките. Не е ли по-добре да пуснеш направо нова тема и да разясниш причините по-подробно - защо си решил да направиш това? После ще се коментира надолу и ти ще споделиш опит с времето на ползване.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
						- The Stig
 - Модератор

 - Мнения: 2761
 - Регистриран: 20 мар 2010 19:43
 - Skype: hihit_
 - МПС: Audi A3 8P / Lanos
 - От: Плевен/Белене
 - Име: Стефан Арабаджиев
 
Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
Fantomass усети ли вече някаква разлика в разхода и вървенето ? И аз напоследък се замислям за подобна интервенция и ще ми е интересно какво ще кажеш. На Полото имаше ли някакъв ефект.. положителен де  
			
									
									
						- Fantomasss
 - Глобален модератор

 - Мнения: 3222
 - Регистриран: 17 окт 2008 15:27
 - Skype: plekstor_a
 - МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
 - От: Сф братче център на просветата
 - Име: Грозданов
 
Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
Разхода падна. При много леко каране в града ми даде 10 на 100, а извънградско 7 на 100, но скорост до 100 км/ч и естествено задушена от врътката. Преди беше 12/100 в града и 9-10 навън, при същото каране. Но по-важното за мен е да не давам по 10-15 лева през няколко месеца, а да си пера този филтър. Малко спортен звук се чува от мотора, една идея е по ръмжащо, без да дразни въобще. 
П.С. Полото се къса от вървеж с тоя филтър вече години наред.
			
									
									П.С. Полото се къса от вървеж с тоя филтър вече години наред.
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
						- The Stig
 - Модератор

 - Мнения: 2761
 - Регистриран: 20 мар 2010 19:43
 - Skype: hihit_
 - МПС: Audi A3 8P / Lanos
 - От: Плевен/Белене
 - Име: Стефан Арабаджиев
 
Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
Явно е добра инвестиция. Като се отвори време ще се поразрова под капака.  
)  Мерси за инфото и снимките.  
			
									
									
						- The Stig
 - Модератор

 - Мнения: 2761
 - Регистриран: 20 мар 2010 19:43
 - Skype: hihit_
 - МПС: Audi A3 8P / Lanos
 - От: Плевен/Белене
 - Име: Стефан Арабаджиев
 
Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
Някой колега с панелен филтър на K & N да изкаже мнение и отзиви, че ми предлагат от САЩ, оригинален за 65 $ и се замислям, а поръчката трябва да се направи до няколко дена...
			
									
									
						- KaNiBaL-4o
 - Редовен

 - Мнения: 266
 - Регистриран: 27 юли 2008 14:21
 - МПС: TICO
 - От: БУРГАС
 - Контакти:
 
Re: Спортен филтър, разход, вървене, мнения...
ще се намеся и аз малко в тази тема. Що се отнася до този тип филтри сме чували много и много - най важното за горенето е да влиза повече въздух без да има съпротивление по пътя си и да е възможно по студен. На линка по долу едни не безизвестни колеги тестват ефекта от филтрите на дино погледенете резултатите (vw polo 1.1 50кс) :
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз ако бях на колегата на мястото бих сложил малко по голям филтър (двойно конусен) , извън кутията изнесен по към бронята или с термо щит към двигателя. Но това е ако се стремиш максимално да се възползваш .
			
									
									
						http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.ph ... 5&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
Аз ако бях на колегата на мястото бих сложил малко по голям филтър (двойно конусен) , извън кутията изнесен по към бронята или с термо щит към двигателя. Но това е ако се стремиш максимално да се възползваш .




