Chevrolet Volt
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Ако 70-80 % от шофирането ти е в градски цикъл- това е твоят автомобил(ако спазваш ограничения и не ускоряваш като рейсър са възможни резултати с 3 или 4 пред десетичната запетая). При извънградско каране, с по-високи скорости когато се използва често бензиновият двигател- един дизел е по-ефективен. Не съм сигурен за точна цифра на цената, но е около 50 000 лв, което за мене хич не са малко пари. Можеше да се използват по-добри материали в интериора, а и по управлението може да се поработи. Разбира се това не е спортна кола, има си определена клиентела и няма спор, че е успешен модел. Но някакси не ме грабна...
- ivobivo
- Напреднал
- Мнения: 396
- Регистриран: 19 юни 2009 21:27
- Skype: ivaylo.filipov
- МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
- От: София
- Контакти:
Re: Chevrolet Volt
Може би колегата е гледал това - http://www.fquick.com/videos/Top_Gear_Prius_Review/3746
При едно и също трасе Prius дава 45 MPG, a VW Lupo 1.2TDI дава 75 MPG. Освен това 1 Prius струва колкото 3 Lupo
или може би това - http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk
Сравнение на пълна ръчка за Prius с 1.5L двигател срещу BMW M3 с 4.0L и 440 к.с - за 10 обиколки на пистата Prius дава 17.2 MPG срещу 19.4 MPG при BMW M3
Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка Дори според реалната статистика на spritmonitor.de e Prius-a e на второ място сред бензинките с 5.2L / 100 km, a на 2-ро място сред дизелите е Lupo с 3.5L / 100 km - http://www.spritmonitor.de/de/die_spars ... autos.html
При едно и също трасе Prius дава 45 MPG, a VW Lupo 1.2TDI дава 75 MPG. Освен това 1 Prius струва колкото 3 Lupo
или може би това - http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk
Сравнение на пълна ръчка за Prius с 1.5L двигател срещу BMW M3 с 4.0L и 440 к.с - за 10 обиколки на пистата Prius дава 17.2 MPG срещу 19.4 MPG при BMW M3
Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка Дори според реалната статистика на spritmonitor.de e Prius-a e на второ място сред бензинките с 5.2L / 100 km, a на 2-ро място сред дизелите е Lupo с 3.5L / 100 km - http://www.spritmonitor.de/de/die_spars ... autos.html
До тук - толкова <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...
Re: Chevrolet Volt
slowtraveler, ти не вникна в нещо много важно, споменато от човека -slowtraveler написа:Абе не знам - Лексъса даваше извънградско при сериозна стъпка около 9.0л/100, което е много малко за инсталираната мощност. Градско - около 7....ivobivo написа:..Не знам колко луд и необразован трябва да си за да си купиш кола пълна с батерии при положение, че по никакъв начин не помагаш на околната среда, а най много после да я замърсиш с всичките гадости от батериите, a на извънградско е направо жалка....
А за бягане - добре, че е ограничен на 180км/ч... Но динамиката му е много добра...
Реално погледнато, електрическият автомобил е много по-голям замърсител, от автомобилите на течни горива, спрямо екологията като цяло.по никакъв начин не помагаш на околната среда
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Вникнах във въпроса и много съм мислил по него, но не съм стигал до еднозначен отговор за себе си, затова и не го коментирах...
Защото производството на акумулатори е мръсна и енергоемка работа. Но...
Аналогичен джип гори 14-16л/100 градско. Т.е. разлика около 7л/100км в полза на хибрида.
За 200,000км (навярно толкова може да се каже, че е разумния живот на автомобила) разликата ще е около 14х.литра бензин, които сигурно замърсяват не по-малко от производството на 150кг батерии (които се изкупуват обратно за рециклиране, поне от Тойота...)..
Защото производството на акумулатори е мръсна и енергоемка работа. Но...
Аналогичен джип гори 14-16л/100 градско. Т.е. разлика около 7л/100км в полза на хибрида.
За 200,000км (навярно толкова може да се каже, че е разумния живот на автомобила) разликата ще е около 14х.литра бензин, които сигурно замърсяват не по-малко от производството на 150кг батерии (които се изкупуват обратно за рециклиране, поне от Тойота...)..
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Chevrolet Volt
Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
И аз доста съм мислил и спорил с приятели по повод екололичната съвест на водачите на подобни автомобили. Отново потвърждавам, че в градски цикъл нямат конкуренция и алтернатива за разхода на гориво. Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия. Едва ли има колеги, които си купуват такава кола, като мислят само за разхода на гориво. Доста от тях търсят по този начин да променят имиджа си, да покажат на другите, че опазват околната среда. Друг е въпросът дали наистина е така...
Но явно пазарът сега започва да се разраства, след като почти всеки производител изкара поне частичен хибрид и в насока проучвания и развитие на технологията се харчат милиярди.
Но явно пазарът сега започва да се разраства, след като почти всеки производител изкара поне частичен хибрид и в насока проучвания и развитие на технологията се харчат милиярди.
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Тока вози, тока топли, тока всичко... Определено зимно време, при включено отопление ще се стопява пробега, който и без това е недостатъчен.Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Chevrolet Volt
Надеждата е в братята китайци да врътнат един клонинг под друга марка на по-атрактивна цена. Лошото е, че като станат по на 6-7 години и западняците ги сменят, ако ги докарат насам ще трябва да се сменя батерията /много $ /, а не само масло и ангренажен ремък с ролки.The Stig написа: Все още този тип автомобили е с доста висока цена, която трудно ще избиеш въпреки огромните възможности за икономия.
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Като стана въпрос за братята китайци, в този сегмент няма да играят обичайната роля на имитатори, а ще са главни играчи с разнообразни разработки. Горната снимка е електро Сув, с доста приличен пробег(над 300 км поне на теория), не лош дизайн и приличен интериор. Така че, могат да ни изненадат приятно. Доста оффтопик стана ама....
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Предполагам, че на електрическите ще слагат инверторни климатици...Izparitel написа:Много ми е интересно как стоят нещата с отоплението през зимния сезон? :c16
Предполагам, че хибридите ползват топлина от ДВГ, но при електрическите не отива ли парата в свирката, т.е. тока в нагревателя?
И в момента на хибридите климатика е електрически (на охлаждане), а разхода е що-годе нормален и лятото...
Re: Chevrolet Volt
Единствения проблем който не е още напълно решен е пакета с батериите - обема и теглото им. Всичко друго е практически измислено отдавна, та дори и Лада имат опити в тая насока... Но се напредва в тая сфера, до няколко години предполагам че може да се масовизират подобни коли, с което и батериите биха поевтинели... А и една електрическа изцяло кола би имала в пъти по малка нужда от поддръжка, наред с ниската цена за 100км пробег. Представяте ли си как ще се отрази на сервизите. Но това ще се компенсира донякъде с това че за ремотна на такива коли монтьорите ще трябва да са доста по образовани и съответно и цената ще е по висока, няма да има Пешо с гаражчето сервиз, или всеки полуграмотен да се пише монтьор...
Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес.
Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
За в града - става, но как би тръгнал с лимузината например от София за Варна? И към Ябланица фарчетата да започнат да мъждукат (образно казано, защото все пак се захранват през стабилизатор), а ти да въртиш педалите на динамотоlada2110 написа:.... Аз лично ако имах 100 000$ за кола бих си взел веднага от тия на Tesla motors(особено седана дето го готвят), не бих се занимавал, нито с джипове, нито с лумузини Мерцедес.
Все още им липсва универсалността, която я имат хибридите...
Е - ако батериите са оборотни и на всяка бензиностанция има резервни и заредени, които се сменят за 2-3-5 минути - и аз бих се замислил
Re: Chevrolet Volt
Мисля че да са оборотни батериите това няма да стане никога, пък и пакета на Тесла е около 60 000 батерийки... Да не говорим какъв ще е контрола над състоянието на тия оборотни батерии. Някои разработки са в насока бърз заряд на батериите, което изглежда по реалния вариант. Заряд в рамките на 30-15мин. е приемлив, спирка за кафе, ще се преживее на всеки 300-400км... Иначе гледам го дават че се зареждат за 4 часа. Хубава работа иначе хибрид, ама малко твърде обемна и тежка става работата. То и за Волта съм гледал филчета преди дето се оплакват че още стои празно мястото на батерийте, Шевролет отдавна го разработват и него и проблема им е и както на останалите, пак тия пусти батерии.
- autokorea
- Напреднал
- Мнения: 458
- Регистриран: 30 мар 2009 11:00
- МПС: корейски всякакви
- От: гр.София
- Име: Динев
- Контакти:
Re: Chevrolet Volt
Е тогава ще се наложи да назначим и електротехник в сервиза!
Колкото е по-ново и по-специфично нещо, толкова по-специализиран и оборудван трябва да е сервиза. И толкова хвръкват нагоре цените за ремонт. Но това е техническия прогрес при автомобилите, колегите с най-новите и високотехнологични модели вероятно вече са го усетили.
Колкото е по-ново и по-специфично нещо, толкова по-специализиран и оборудван трябва да е сервиза. И толкова хвръкват нагоре цените за ремонт. Но това е техническия прогрес при автомобилите, колегите с най-новите и високотехнологични модели вероятно вече са го усетили.
Сервиз за корейски автомобили и магазини за авточасти за корейски автомобили.
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/
http://autokorea.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/autokorea.bg/" onclick="window.open(this.href);return false; - /група АУТОКОРЕЯ във facebook/