Преди години, когато бях още с Опела, чакам за ГТП в СБА.
Час преди това, занесох пожарогасителя във фирмата от която го бях купил за профилактика.Там го прегледаха за количеството прах, провериха патрона, пломбираха го и му сложиха стикер за срока до следващия преглед.
Когато ми дойде реда, ми бе казано, че трябва да им дам ключовете от колата за да започнат ГТП, а през това време да занеса пожарогасителя при техния техник. Занесох го и споменах, че току що е прегледан във фирмата от която съм го закупил, а тя е специализирана в този вид техника. "Специалиста" обаче се произнесе, че "тая фирма, той не я признава". Взех си пожарогасителя и звъннах на телефона посочен на стикера. Обясних, че след току що извършена проверка при тях, в СБА са се произнесли негативно, за фирмата им. Помолиха ме да ги изчакам до 15 минути ако съм минал ГТП. За мое голямо учудване, точно след 15 минути в СБА се появи собственика заедно с контрольор от тогавашната РИТН (Районна инспекция за технически надзор) И за още по-голямо учудване, се оказа, че техникът на СБА, занимаващ се с пожарогасителите няма необходимата квалификация, няма трудов договор и куп други нарушения. А ако не ме лъже паметта, проверката при него струваше общо 5 лв с пломбирането.
Така си отрязах пътя към СБА изобщо, но пък си доставих огромно удоволствие, наблюдавайки скандала.
Да си спомним как се преминаваше ГТП в 'онова' време
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Прахов пожарогасител - пълнене или нов?
Добре, че времената сега са други, че като се сетя как някога годишните технически прегледи се правеха само на едно място в София, а предполагам и в Пловдив!
Имам спомени, че някои се правеха на по-велики и от Зевс, но се налагаше човек да си мълчи, че няма минаване. Тогава бях свидетел на куп простотии по отношение на водачите на МПС.
Имам спомени, че някои се правеха на по-велики и от Зевс, но се налагаше човек да си мълчи, че няма минаване. Тогава бях свидетел на куп простотии по отношение на водачите на МПС.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Да си спомним как се преминаваше ГТП в 'онова' време
Историята на Узунов с праховия пожарогасител ми припомни как се минаваше годишен преглед в 'онова' време, когато единственото оторизирано място бе окръжния КАТ....
Спомням си как с един стар москвич 408 ( но с купе 412) се наложи три пъти да сваляме заден барабан, за да настроим ръчната (която така и така не може да хване както трябва на москвича), защото умния катаджия искаше някой лев, а ние с колегата бяхме бедни студенти...
Единия път колелото блокира (познайте с какви гуми бяхме по онова време), но критерия на катаджията бе 'канала да изплюе колата'...
И ни изхвърли от проверката.
В двора на КАТ свалихме барабан, настройвахме. Но в момента в който дръпнеш ръчната, и цялата ш...ана механика се разместваше и настройките отиваха по дяволите...
Втория път катаджията ни изхвърли още преди да дръпнем ръчната - колелото задържало....
При поредното сваляне на барабана един опитен механик ни подсказа да подложим пластинки под челюстите (от капачка за бира)....
Минахме прегледа, и още в двора на кат - поредно сваляне на барабаните, за да махнем пластинките - де да знам къде ще паднат - достраша ме да ги оставя на място
Иначе проверката на пожарогасителите от 'тяхната фирма' бе добре уточнена....
Проверката бе извършвана съвсем малоумно - натискаха вентила на патрона за да видят дали ще 'изфъска'...
Това, че при такава проверка губиш работен газ и смъкваш налягането - кой да му дойде на акъла...
Спомням си как с един стар москвич 408 ( но с купе 412) се наложи три пъти да сваляме заден барабан, за да настроим ръчната (която така и така не може да хване както трябва на москвича), защото умния катаджия искаше някой лев, а ние с колегата бяхме бедни студенти...
Единия път колелото блокира (познайте с какви гуми бяхме по онова време), но критерия на катаджията бе 'канала да изплюе колата'...
И ни изхвърли от проверката.
В двора на КАТ свалихме барабан, настройвахме. Но в момента в който дръпнеш ръчната, и цялата ш...ана механика се разместваше и настройките отиваха по дяволите...
Втория път катаджията ни изхвърли още преди да дръпнем ръчната - колелото задържало....
При поредното сваляне на барабана един опитен механик ни подсказа да подложим пластинки под челюстите (от капачка за бира)....
Минахме прегледа, и още в двора на кат - поредно сваляне на барабаните, за да махнем пластинките - де да знам къде ще паднат - достраша ме да ги оставя на място



Иначе проверката на пожарогасителите от 'тяхната фирма' бе добре уточнена....
Проверката бе извършвана съвсем малоумно - натискаха вентила на патрона за да видят дали ще 'изфъска'...
Това, че при такава проверка губиш работен газ и смъкваш налягането - кой да му дойде на акъла...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Да си спомним как се преминаваше ГТП в 'онова' време
В "онези" години всичко беше дефицит - гуми, акумулатори, чукчета/наковални и т.н. Та баща ми от някъде беше купил авансово нови гуми за Трабанта, макар, че последния беше с почти нови.
Един ден брат ми закара колата на преглед в КАТ София, но по някое време се върна и слезе в мазето. След малко натовари чисто-новите гуми отпраши на някъде. Вечерта работата се изясни. При преминаване на ГТП възникнал спор за гумите - умника на поста решил да се заяде, че гумите били износени. Вече не помня дали е искал някой лев или просто не е бил на кеф. След повторен опит да се мине прегледа се появил същия "гумаджия" и директно заявил, че с тези гуми колата няма да мине. Та брат ми накрая сложил чисто новите гуми с мустаците и се наредил пак, като се настроил, ако възникнел проблем с грайферите вече да се жалва на шефа на пункта, но онзи явно се е усетил какво ще стане и беше сложил заветния печат.
Един ден брат ми закара колата на преглед в КАТ София, но по някое време се върна и слезе в мазето. След малко натовари чисто-новите гуми отпраши на някъде. Вечерта работата се изясни. При преминаване на ГТП възникнал спор за гумите - умника на поста решил да се заяде, че гумите били износени. Вече не помня дали е искал някой лев или просто не е бил на кеф. След повторен опит да се мине прегледа се появил същия "гумаджия" и директно заявил, че с тези гуми колата няма да мине. Та брат ми накрая сложил чисто новите гуми с мустаците и се наредил пак, като се настроил, ако възникнел проблем с грайферите вече да се жалва на шефа на пункта, но онзи явно се е усетил какво ще стане и беше сложил заветния печат.