Колко сигурни са нашите коли - Crash test
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Среща на малка и голяма кола
Среща на малка и голяма кола - какво се случва?
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Удар между Шевролети от различни поколения. Разликата в сигурността е очевидна.
Офтопик:
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Мисля, че Ланоса (макар и Руски) се представя повече от добре на теста, вижте сами.
П.П. То да не ни се налага де...
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=y4OLE3vaTI8[/youtubefull]
П.П. То да не ни се налага де...
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=y4OLE3vaTI8[/youtubefull]
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Това е за завода на ЗАЗ, има ли нужда от коментар въобще...
Даже на теста се издъниха с опита с 12км/ч...
Даже на теста се издъниха с опита с 12км/ч...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Що бе? На мен ми се вижда че цялостта на купето е запазена и манекените са в отлично състояние!ogi написа:Това е за завода на ЗАЗ, има ли нужда от коментар въобще...
Даже на теста се издъниха с опита с 12км/ч...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Почти няма деформация на средния обем.
Пространството пред краката на водача е почти същото.
Ако са използвали за купето същата стомана която влагаха при ЗАЗ, това е напълно допустимо.
Пространството пред краката на водача е почти същото.
Ако са използвали за купето същата стомана която влагаха при ЗАЗ, това е напълно допустимо.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Краш тест на прословутата Лада 2107, дето се произвежда от 1982 годна и така и не са я направили поне малко сигурна.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Малко нагледна информация - как се държи АГУ в екстремна ситуация. Информацията е от форума на колегите от Хюндай. Немски краш тест с газова бутилка !
EUROGAS написа:Всеки който кара на газ си задава въпроса....какво ли ще стане ако някой ме удари отзад право в газовата бутилка ???
Ето малко немско видео от ADAC, краш тест с Опел Астра която получава удар със 60 км.в час отзад, газовата бутилка е предварително напълнена догоре, накрая след удара умишлено я запалват http://www.youtube.com/watch?v=yDc7iZa5IKo
Тук едно Клио е запалено умишлено с цел демонстрация действието на предпазния клапан на бутилката, клапана изпуска част от газта при свръх налягане и така предотвратява експлозията на бутилката http://www.youtube.com/watch?v=7fVN-AEqz6c
Това е същият тест с друга кола http://www.youtube.com/watch?v=GQbQUza0WlM
Е сега вече можем да караме по-спокойно, съвременните газови системи имат достатъчно защити и са напълно безопасни !
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Обикновено и резервоарите с бензин също са отзад.Бензиновите пари имат по-ниска пламна температура
от пропан-бутана и метана.
от пропан-бутана и метана.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Е да, но газта много бързо и лесно се изпарява (или смесва с въздуха) и създава взривоопасна концентрация...
Да оставим настрана и чисто пневматичния удар от високото налягане на метана (спомняте си скорошната случка със загиналото момче в Търговище).
Някъде бях гледал клипче как се държи нормална газова бутилка (тип 'пършинг') пак на опел...
Нещата бяха силно разочароващи - бутилката откъсна скобите от захватите и се поразходи из купето... Съответно скъса и всички тръби към нея...
Спор няма, че има доста защити, но по принцип газта е по-рискова от бензин/дизел...
Да оставим настрана и чисто пневматичния удар от високото налягане на метана (спомняте си скорошната случка със загиналото момче в Търговище).
Някъде бях гледал клипче как се държи нормална газова бутилка (тип 'пършинг') пак на опел...
Нещата бяха силно разочароващи - бутилката откъсна скобите от захватите и се поразходи из купето... Съответно скъса и всички тръби към нея...
Спор няма, че има доста защити, но по принцип газта е по-рискова от бензин/дизел...
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Така е принципно. Все пак ако се съпостави процентът на аварии до пожар от бензинови срещу газифицирани автомобили какво ли ще каже статистиката...slowtraveler написа:Е да, но газта много бързо и лесно се изпарява (или смесва с въздуха) и създава взривоопасна концентрация...
Да оставим настрана и чисто пневматичния удар от високото налягане на метана (спомняте си скорошната случка със загиналото момче в Търговище).
Някъде бях гледал клипче как се държи нормална газова бутилка (тип 'пършинг') пак на опел...
Нещата бяха силно разочароващи - бутилката откъсна скобите от захватите и се поразходи из купето... Съответно скъса и всички тръби към нея...
Спор няма, че има доста защити, но по принцип газта е по-рискова от бензин/дизел...
А какво ще каже статистиката в моя случай където вместо 200лв бих давал 400 за гориво всеки месец...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Изместваш темата - разхода за гориво няма връзка със сигурността и риска на автомобила.ogi написа:Така е принципно. Все пак ако се съпостави процентът на аварии до пожар от бензинови срещу газифицирани автомобили какво ли ще каже статистиката...
А какво ще каже статистиката в моя случай където вместо 200лв бих давал 400 за гориво всеки месец...
Иначе за авариите - при бензин/дизел пожара обикновено не води до жертви/поражения. Докато при газта авариите често водят до човешки жертви/поражения заради взрива.
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Ще се опитам да поспоря, макар, че мнението ми, едва ли ще се вземе под внимание.Докато при газта авариите често водят до човешки жертви/поражения заради взрива.
Според правилата за използване на газови уреди и по конкретно на АГУ, изискванията за да се допусне една уредба до експлоатация са следните: /цитирам по памет/
1-бутилката се проектира, така щото да издържа минимално налягане от 45 кг/см. при работно такова до 15 кг/см
2-нивомера, който всъщност е комбиниран уред, трябва да осигурява следните изисквания:
-ограничаване на пълненето до 80% от обема на балона/бутилката
-при рязко повишаване на налягането във изходящия щуцер /скъсване на тръбата към мотора/ да затвори/блокира изхода
-същото се отнася и за отвора за зареждане
3-не се допускат в експлоатация бутилки над 15 години.
4-технически преглед /реален, а не фиктивен/ всяка година,
5-хидравлична проба на всеки 5 години
6-дефектоскопска проба /ренген/ на всеки 10 години
7-спазване на изискванията за монтаж на бутилката /ако сте забелязали, на всички автомобили с монтирани в Холандия, бутилката е захваната върху допълнителна рамка/
Ако се спазват всичките изисквания за монтаж и експлоатация, едва ли ще се стига до трагични инциденти.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Колко сигурни са нашите коли - Crash test
Обикновено газовите бутилки се намират в близост до резервоарите за бензин.
При ПТП в болшинството от случаите първо се запалва бензина,което води до взрив на газовата бутилка.
Отварял съм бутилка пълна до средата с газ за ремонт на нивомера и околна температура около 15гр.
уверявам ви изпаренията не са толкова,колкото някои си представят.Ако в битовите бутилки за газ имаше
бензин,инцидентите щяха да са доста повече.
Под газ имам предвид пропан-бутан.
Личен опит и мнение,без нагласа за спор.
При ПТП в болшинството от случаите първо се запалва бензина,което води до взрив на газовата бутилка.
Отварял съм бутилка пълна до средата с газ за ремонт на нивомера и околна температура около 15гр.
уверявам ви изпаренията не са толкова,колкото някои си представят.Ако в битовите бутилки за газ имаше
бензин,инцидентите щяха да са доста повече.
Под газ имам предвид пропан-бутан.
Личен опит и мнение,без нагласа за спор.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.