Алуминиеви джанти през зимата?
Алуминиеви джанти през зимата?
Утре мисля да си взема нови джанти 15-ки на които най-накрая да си прехвърля зимнит гуми, за да си ги сменям сам, но все още съм на прага на избор...
Интересуват ме вашите мнения по въпроса
Това е избора, но не знам как ще седят на деу-то (макар, че пред алтернативата за стоманени+тасове... :-?? ).
Ще бъдат с по-ниски гуми - 195/55 (номиналният ми размер), сега като гледам са нанизани с гуми 185/65 някъде... Ето от това животно са взети (Опел Манта - в момента го готвят за драг и тия обувки му малеят )
Интересуват ме вашите мнения по въпроса
Това е избора, но не знам как ще седят на деу-то (макар, че пред алтернативата за стоманени+тасове... :-?? ).
Ще бъдат с по-ниски гуми - 195/55 (номиналният ми размер), сега като гледам са нанизани с гуми 185/65 някъде... Ето от това животно са взети (Опел Манта - в момента го готвят за драг и тия обувки му малеят )
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Нови джанти?
Никога не съм имал втори чифт джанти.Предпочитам всеки сезон демонтаж,шлайфане наogi написа:Утре мисля да си взема нови джанти 15-ки
Интересуват ме вашите мнеия по въпроса
активните ръбове на джантата(независимо желязна или алуминиева),монтаж и баланс.
Ако алуминиевите са някакви уникати и размера на летните гуми се различава
много от зимния комплект може би и аз бих купил втори чифт джанти.Разбира се всеки
по този въпрос си има предпочитания и спора ,може би на тази тема ще е най-дълъг.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: Нови джанти?
Точно поради посочените от теб причини се колебая...todortv написа:Никога не съм имал втори чифт джанти.Предпочитам всеки сезон демонтаж,шлайфане наogi написа:Утре мисля да си взема нови джанти 15-ки
Интересуват ме вашите мнеия по въпроса
активните ръбове на джантата(независимо желязна или алуминиева),монтаж и баланс.
Ако алуминиевите са някакви уникати и размера на летните гуми се различава
много от зимния комплект може би и аз бих купил втори чифт джанти.Разбира се всеки
по този въпрос си има предпочитания и спора ,може би на тази тема ще е най-дълъг.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Нови джанти?
Имай впредвид, че при монтаж/демонтаж самата гума се деформира.
И след 3-4 въздействие на машината вече най-вероятно няма да е правилна окръжност.
Освен това особено по нашите пътища се случва да имаш някаква малка деформация на джантата, невидима за просто око, ако не я качиш на струг...
Тогава е възможно самата гума да е поизносена неравномерно (например в частта , която е била натисната, гумата да се износва малко по-бавно, защото там колкото и малка да е разликата, натиска е по-малък).
Та след демонтаж и развъртане на гуми/джанти този участък попада на друго място и изведнъж получаваш сериозна разлика в окръжността (биене поради неправилна форма, въпреки, че на баланс гумата излиза ОК)...
За съжаление горното съм го изпитвал няколко пъти....
Затова от около 5-6г винаги вземам втори пълен комплект.
Така ми е по-лесна смяната - при желание мога да си я направя сам в удобно за мен време.
А и избягвам излишната агресия върху гумата....
Вярно - не я въртя на струг всеки сезон, но при смяна на гума в гумаджийницата огледа на джантата също не е прецизен (а просто нямам сервиз за да си я преглеждам прецизно преди поставяне на колата).
П.С. Оги, имай впредвид, че алуминиевата джанта е лакирана, защото алуминия лесно кородира особено от соли и т.н...
Като я шлайфаш ти смъкваш защитния лак... Лакираш ли я след това?
И след 3-4 въздействие на машината вече най-вероятно няма да е правилна окръжност.
Освен това особено по нашите пътища се случва да имаш някаква малка деформация на джантата, невидима за просто око, ако не я качиш на струг...
Тогава е възможно самата гума да е поизносена неравномерно (например в частта , която е била натисната, гумата да се износва малко по-бавно, защото там колкото и малка да е разликата, натиска е по-малък).
Та след демонтаж и развъртане на гуми/джанти този участък попада на друго място и изведнъж получаваш сериозна разлика в окръжността (биене поради неправилна форма, въпреки, че на баланс гумата излиза ОК)...
За съжаление горното съм го изпитвал няколко пъти....
Затова от около 5-6г винаги вземам втори пълен комплект.
Така ми е по-лесна смяната - при желание мога да си я направя сам в удобно за мен време.
А и избягвам излишната агресия върху гумата....
Вярно - не я въртя на струг всеки сезон, но при смяна на гума в гумаджийницата огледа на джантата също не е прецизен (а просто нямам сервиз за да си я преглеждам прецизно преди поставяне на колата).
П.С. Оги, имай впредвид, че алуминиевата джанта е лакирана, защото алуминия лесно кородира особено от соли и т.н...
Като я шлайфаш ти смъкваш защитния лак... Лакираш ли я след това?
Re: Нови джанти?
До сега не ми се е налагало да шлайфам.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Еееех, след тоя Димитровден нещо мисълта се точи бавно
Извинявай Оги - имах впредвид todortv, който пише, че всеки сезон шлайфа ръбовете на джантата
Извинявай Оги - имах впредвид todortv, който пише, че всеки сезон шлайфа ръбовете на джантата
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Джантите са хубави, направо ги вземай, ако те устройва цената им. Аз като купих Ланоса си беше с 14" железни джанти съвсем нови и сега на тях са чисто новите зимни гуми, а за лятото си карам с алуминиевите, които взех за 400 лева с 3 гуми, от които едната не ставаше. Сега не съм зависим от гумаджиите и опашките, които стават пред тях в първия по-голям студ или сняг, когато реша и имам време си ги сменям пред блока (20 минути работа).
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
За цените - в петък напазарувахме комплект гуми/ал.джанти за новата Зафира.
При избора на джантите основното бе цената, защото на тях ще стоят само зимните гуми.
Затова избрахме най-евтините - цената на 16J7.5 бе около 120лв на Маргел....
Става въпрос за чисто нови, от картонената кутия джанти (по информация на доставчика - италиански), в комплект с гайки и ключ за тях (преходник)....
GoodYear Ultragrip 7+ 205/55/16 (май такава бе височината - 55) бяха на цена 199лв/бр DOT около 30 седмица 2008г...
При избора на джантите основното бе цената, защото на тях ще стоят само зимните гуми.
Затова избрахме най-евтините - цената на 16J7.5 бе около 120лв на Маргел....
Става въпрос за чисто нови, от картонената кутия джанти (по информация на доставчика - италиански), в комплект с гайки и ключ за тях (преходник)....
GoodYear Ultragrip 7+ 205/55/16 (май такава бе височината - 55) бяха на цена 199лв/бр DOT около 30 седмица 2008г...
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
...а аз си мислех, че моите зимни Нокиан 195/55/15'' са нискиslowtraveler написа:За цените - в петък напазарувахме комплект гуми/ал.джанти за новата Зафира.
При избора на джантите основното бе цената, защото на тях ще стоят само зимните гуми.
Затова избрахме най-евтините - цената на 16J7.5 бе около 120лв на Маргел....
Става въпрос за чисто нови, от картонената кутия джанти (по информация на доставчика - италиански), в комплект с гайки и ключ за тях (преходник)....
GoodYear Ultragrip 7+ 205/55/16 (май такава бе височината - 55) бяха на цена 199лв/бр DOT около 30 седмица 2008г...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
С увеличаване на диаметъра на гумата, височината на борда се увеличава пропорционално и не е същото '50'на 14 и 50 на 17"
При мен най-високите възможни гуми (най-малък диаметър на джантата) са 205х60х16...
А иначе стандартните са 215х50х17 и 225х45х18. И мога да ти кажа, че никак не изглеждат рейсинг, ниски и т.н...
Така изглеждат 205х60х16
При мен най-високите възможни гуми (най-малък диаметър на джантата) са 205х60х16...
А иначе стандартните са 215х50х17 и 225х45х18. И мога да ти кажа, че никак не изглеждат рейсинг, ниски и т.н...
Така изглеждат 205х60х16
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Това го правят момчетата преди монтажа на гумата.Става въпрос за вътрешния ръб на джантата,slowtraveler написа:Еееех, след тоя Димитровден нещо мисълта се точи бавно
Извинявай Оги - имах впредвид todortv, който пише, че всеки сезон шлайфа ръбовете на джантата
където лака пада още на първия монтаж от палеца на машината.
Между другото алуминия се пасивира трайно с азотна киселина.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Офтопик:
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Новите ми джанти са вече факт на бегачката с монтирани зимни гуми на по 1 сезон и съм доволен. Прибирам Стил-Ауто-то с летните гуми за зимен сън Избрах модела заради много спици и с много добри отзиви за здравина.
Това са ми летните: А надолу са зимните:
Това са ми летните: А надолу са зимните:
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Не се обиждай ама тия ''зимните '' джанти и седят май по добре от летните!
Re: Алуминиеви джанти през зимата?
Хахаха, и на мен ми минаваха такива мисли, ама си мислех, че е от промяната...а и не си виждал такива актови пози със "летните" джанти, които всички много харесват.ivan80bg написа:Не се обиждай ама тия ''зимните '' джанти и седят май по добре от летните!