Колеги, прочетох тази статия...
Ползвате ли биодизел и какво пише за него в книжката....
Предполагам, че на по-старите автомобили нищо не пише, но на съвременните би трябвало да е споменато с някое друго изречение...
В книжката на новия VW Пасат (дизела 2.0/140к.с) пише 'да не се използва в никакъв случай биодизел'...
Затова предполагам, че журналистите не са се ориентирали правилно в статията и не са различили задължението да се 'предлага биодизел' и 'предлагане САМО на биодизел'.
Но по принцип натам е пътя - биогоривата.
Ползвате ли биодизел
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Ползвате ли биодизел
Служебният Фолксваген Транспортер (2.5 - 130hp) има специална забележка към упътването.
Изрично е упоменато, ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА БИОДИЗЕЛ.
Тъй като имал филтър за твърди частици, който се запушвал при работа с това гориво.
Изрично е упоменато, ДА НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА БИОДИЗЕЛ.
Тъй като имал филтър за твърди частици, който се запушвал при работа с това гориво.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ползвате ли биодизел
До колкото знам в Германия имаше голям спор за биодизела, защото се оказа и, че разяжда каучуковите съединения, т.е. уврежда автомобилите.
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Ползвате ли биодизел
До колкото знам и не е много по-евтин, така че, къде му е далаверата освен иконимията на петрол и разлика в емисиите??? 

Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Ползвате ли биодизел
Учените са признали биогоривата за вредни за околната среда
Ха сега де!

Използването като гориво за автомобилите на етанол ще доведе до ръст на емисиите въглероден диоксид и до увеличение на добития дървен материал. Тези данни са получени при изследване, проведено от американски учени Тим Серчингер, Дэн Каммен и Джери Мелилл, чиито резултати са публикувани в списание Science .
По-рано се считаше, че биогоривата са неутрални по отношение на околната среда, но учените са отчели всички щети за атмосферата по време на събирането на растенията, от които се прави етанол (захарна тръстика, царевица), тяхното транспортиране и преработка, и е установено, че използването на етанол може да доведе повишаване на емисиите на въглероден двуокис.
Тъй като нуждите на страните по отношение на биогоривата ще нарастват, ще растат и площите използвани за засаждане царевица и захарна тръстика, което ще доведе до изсичане на гори. Намаляващите гори от своя страна ще преработват в кислород по-малки количества въглероден диоксид.
Проучването отбелязва, че за да се намали до 2050 г. размера на емисиите въглероден диоксид в света наполовина е необходимо да се заменят 59% от всички гори в света с полета с растения за производство на биоетанол, а това от своя страна ще доведе до увеличаване на емисиите на CO2 с девет миллиарда тона годишно.
И к'во сега - де е Киро на кирия?
Ха сега де!

Използването като гориво за автомобилите на етанол ще доведе до ръст на емисиите въглероден диоксид и до увеличение на добития дървен материал. Тези данни са получени при изследване, проведено от американски учени Тим Серчингер, Дэн Каммен и Джери Мелилл, чиито резултати са публикувани в списание Science .
По-рано се считаше, че биогоривата са неутрални по отношение на околната среда, но учените са отчели всички щети за атмосферата по време на събирането на растенията, от които се прави етанол (захарна тръстика, царевица), тяхното транспортиране и преработка, и е установено, че използването на етанол може да доведе повишаване на емисиите на въглероден двуокис.
Тъй като нуждите на страните по отношение на биогоривата ще нарастват, ще растат и площите използвани за засаждане царевица и захарна тръстика, което ще доведе до изсичане на гори. Намаляващите гори от своя страна ще преработват в кислород по-малки количества въглероден диоксид.
Проучването отбелязва, че за да се намали до 2050 г. размера на емисиите въглероден диоксид в света наполовина е необходимо да се заменят 59% от всички гори в света с полета с растения за производство на биоетанол, а това от своя страна ще доведе до увеличаване на емисиите на CO2 с девет миллиарда тона годишно.
И к'во сега - де е Киро на кирия?