ЗАЗ е украински,а не руски завод....
Имайки опит от експлоатацията на супер автомобила, проектиран от Порше (както казваха), изработен от ЗАЗ, със скромното име Таврия бих споделил, че малко бях изненадан от качеството: смяна на съединител с такъв от форд на 6х.км (оригиналния се разглоби на съставни части), продухан изпускателен клапан на 30х.км, счупена секторна кутия (изненада ме в завой - счупи долния лагер и волана прескочи на зъб), откачен заден мост (при спиране влечеше на една страна, а се оказа, че целия заден мост се движи спрямо купето заради развити болтове), скъсано жило на съединител (2 пъти през 10х.км - тогава си оттренирах превключване на скорости без съединител), смяна на стартер (калпав контактен ключ, а колегата не е чул, че стартера е останал включен)..... И много други дребни дефектчета, като горене на масло (2л/10х.км)...
Най интересна бе развръзката: Срещайки се с едни украинци, които гледайки гордо автомобила, произведен в Родината запитаха:
- на колко километра е
- беше на 40х.км...
-А КАПИТАЛКУ ДЕЛАЛИ? (а основен ремонт правили ли сте)
- какъв основен ремонт бе - колата е още на само 40х.км...
Те се учудиха и уверено отговориха, че е толкова добро качеството и колата е издържала до 40х.км защото е за износ, иначе на 20х.км би трябвало вече да съм направил ремонта...
Всеки си знае какво търси, но за мен този завод не съществува
