Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Поради интересното съдържание на темата я правя важна.
Поздравления и от мен!
Поздравления и от мен!
-
- Минаващ
- Мнения: 4
- Регистриран: 23 мар 2008 12:16
- Skype: kpematop
- МПС: Audi A6 1.8TQ 163whp
- От: Sofia
- Контакти:
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
евала за ентусиазма, дано двигателя да изкара няколко сезона
Audi A6 1.8T AWT 163whp tuned by TSTracing
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Ами да ти кажа , не смятам да използвам пълния капацитет на мотора.
Искам да изкарам оптималното ,без огромен риск да се счупи нещо.
При миналото турбиниране разбрах какви са грешките (мойте и на мотора) и сега всичко се поправи.
Относно колко ще издържи си е божа работа , въпреки ,че Нубира , Ланос и Есперо излизат на 30% от възможностите си.
Искам да изкарам оптималното ,без огромен риск да се счупи нещо.
При миналото турбиниране разбрах какви са грешките (мойте и на мотора) и сега всичко се поправи.
Относно колко ще издържи си е божа работа , въпреки ,че Нубира , Ланос и Есперо излизат на 30% от възможностите си.
-
- Минаващ
- Мнения: 4
- Регистриран: 23 мар 2008 12:16
- Skype: kpematop
- МПС: Audi A6 1.8TQ 163whp
- От: Sofia
- Контакти:
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
с какъв инжекцион е, кой ти прави софтуера за колата?
300 коня ще ги докараш ли на вала?
до колко пишат хората, че издържа двигателя, който си тунирал? Разкажи нещо за проекта
моя е от по-новите 1.8Т и издържа 350Нм само...
300 коня ще ги докараш ли на вала?
до колко пишат хората, че издържа двигателя, който си тунирал? Разкажи нещо за проекта
моя е от по-новите 1.8Т и издържа 350Нм само...
Audi A6 1.8T AWT 163whp tuned by TSTracing
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
След всичко, което прочетох и видях ... нямам думи... едва успявам да кажа "ЕВАЛА!
Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Много ви благодаря мис.
Ето снимки от днескашното ми "мързелуване"
Ето снимки от днескашното ми "мързелуване"
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Крайния резултат на двете странични лайсни на предното стъкло.
Тоя шагрен ме облада
Много яко стой деа...
Марката на корабната боя е JOTUN
Тоя шагрен ме облада
Много яко стой деа...
Марката на корабната боя е JOTUN
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
kpematop написа:с какъв инжекцион е, кой ти прави софтуера за колата?
300 коня ще ги докараш ли на вала?
до колко пишат хората, че издържа двигателя, който си тунирал? Разкажи нещо за проекта
моя е от по-новите 1.8Т и издържа 350Нм само...
За 300-то коня не искам да коментирам...Когато дойде момента ще покажа дино графика.
Хората могат да пишат каквото си искат , важното е как ще се направи един мотор.
Има лада ,която прави на божура 12сек / 402м с 1.7 карбуратор под 5.6 сек от 0/100 + това е атмосферка.
Може да държи много , зависи какво и как целиш да постигнеш.
За проекта ще разкажа:
Колата е наша от чисто нова . Първото Есперо в Пловдив (2-рото в България)
За това гарантирам, но е без значение.
Купено е 92г декември.
До 2005г са изминати с него 150х реални километра само на бензин.
Като цяло колата беше като чисто нова ,защото никой не искаше да я кара много дълго време.
Нито пък аз.
Отидох в Германия няколко пъти за да си избера кола , но уви късмета ми все беше срещу мен.
На 2 пъти изпуснах Хонда Прелюд 2.2 и се отказах в търсенето.
Реших да покарам Есперото само няколко месеца ,докато си купя Прелюд , но постепенно взех да се привързвам към него.
Първо му купих 18" джанти , след това лека полека смених абсолютно всичко по окачването , счупени работи по интериора , фаровете ги замених с чисто нови кристални от 2000г Есперо.
Накичих го с много грозни спойлери едно време , но това беше въпрос на изживяване.
Една вечер имах дръпка с въпросния Прелюд ,който исках да взема и го бих с 2 коли разстояние.
Точно тогава привързаноста ми стана 100%това и реших да задържа колата.
Мина се време и едно добро приятелство свърши с караница и това бе началото на проекта CODE NAME "Turbo"
Една вечер бяхме на Пещерско шосе.
Приятел ми предложи да замеря с много красив дел сол 125 коня.
Знаех ,че ще ме бие , но въпреки това реших да се пусна с него.
Резултата беше 2 коли в полза на дел сола.
След като свърши дръпката чух обиди и подигравки от негова страна :
"Мен ако ме бие Есперо ще си хвърля хондата от Новия надлез"
"Единственото ,което става от есперо е такси на метан"
Тези думи ги помня и до днес и едва ли сега ще има куража да се пробва.
Точно след тази вечер Есперото беше със свален мотор и се започна.
след 6 месеца зверски труд и много пари по ремонта на 8 март в 2 ч. през ноща запалих звяра.
Налягането беше 0.6 и ми бяха омекнали краката.
След като я разработих , надух турбината на 1.2 бара и просто си нямате напредстава какво е усещането.
Имах чувството ,че тоя сандък се разглабя по улицата.
Няколко пъти му изпуснах водата (~130 градуса) , няколко пъти издуха гарнитура ,защото мотора не беше разреден ,
не беше с по-големи дюзи.Праскаше детонаций та се късаше .
И така и неможах да го счупя. Дразнещото е ,че вяка седмица сменяш гарнитура.
Това ме накара да разглобя мотора за 2ри път като смених блока с друг (не от Деу)
Кубатурата му се повиши ~ на 2.2 .Степента на сгъстяване е ~ 8.2 : 1 ( заводско е 8.8:1)
Около цилиндрите има гравиран ринг ,в който набихме струна от китара (пиниз от старите Лададжий)
Когато натегнеш главата , гарнитурата се впива в струната и така не и позволява да се деформира.
Разреждането на мотора стана с помоща на координат.
Главата имаше мегдан за разстъргване .Свалихме до толкова ,че да не се приближим до някоя магистрала.
Биелите и буталата са корено различни от заводските на Есперо.
Обещал съм да не казвам от Какво са.
Усилени и гарантирано ще издържат до 350 к.с.
Реших да правя мотор с 8 клапана защото не съм привърженик на 16 клапановите автомобили.
Турбината е HOLSET от някакво волво (камионче).
инжекторите са 440cc високоомни
Порт на главата
Бензинов регулатор
блоу офф FORGE
wastegate - BMW turbo
воден радиатор BMW 525 (огромен)
2 перки
преработена маслена помпа с повишен дебит.
Преработен картер за да не се плиска маслото.
Монтиран маслен радиатор от C20XE
Изпускателни колектори от неръждавейка 1.5mm , ~Ф63мм
Спортни хомологирани седалки COBRA Evolution (Kevlar)
Спортен волан ОМП
Скоростна кутия Ф16 с екстри
шорт-шифтър
задни дискови спирачки
окачване Апекс + Закс -80мм
Фланци на задни главини 40мм
Предни спирачни дискове "Brembo"
3 Точкови Спортни колани Schroth
силиконови маркучи Samco + китайски.
EDIS 4 запалване
Мегаскурит
K&N спортен филтър
K&N филтър на картерната вентилация
18" джанти OZ NOVITEC F1
Полиуретанови тампони на мотора
Бензинова помпа от Calibra C20LET
Още много други но просто не съм в кондиция да изброявам.
Общо взето ви разкрих как започна проекта , да се надяваме ,че всичко ще мине по план и скоро колата ще се разработва из пловдивските "гладки и прави" улици. )
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Преди - След
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Ти ми счупи главата човек... ... Направо ми се ще да ти докарам Ланоса да го "поошамариш" малко...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Защо?
Толкова много ли искаш да се вкараш във филма ? )
Толкова много ли искаш да се вкараш във филма ? )
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Абе на мен ми стига само едно качествено турбиниране на мотора, аз съм със 1.6-16в и ми е малко тромав, не искам много, само да върви повече, той така и така гори доста...
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
- НиКо
- Редовен
- Мнения: 189
- Регистриран: 04 май 2009 19:24
- Skype: beersexandcska
- МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
- От: Пловдив
- Име: Нико
Re: Оптичен и силов тунинг на Есперо.
Не искаш много за сега...
Повярвай ми... Никога не стига )
Повярвай ми... Никога не стига )
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов