#9
Непрочетено мнение
от dsuzunov » 17 авг 2009 23:43
Да поразсъждавам и аз малко:
Ще сравнявам първо 8 и 16 клапановите мотори.
Принципно, енергията получена от изгарянето на горивото се преобразува във въртеливо движение на кол. вал.
Да предположим, че мотора е произвел 100% енергия.
Част от нея се отдава за задвижване на основните му системи и механизми.
Това са:
-водната помпа, маслената помпа,генератор и други консуматори на енергия
-газоразпределителен механизъм...тук, вече се появява разликата.
Сравнявайки 8 и 16 клапана, във втория вариант е необходима два пъти повече енергия за задвижването на разпределителните валове и за преодоляване съпротивлението на два пъти повече клапанни пружини.
А най-голям процент от мощността използвана за задвижване на основните му системи и механизми е именно там, в газоразпределението.
Относно едно или многоточковия инжекцион, тук предимството, донякъде, е на многоточковия (пълната инжекция).
При нея, дозирането на горивото е изключително прецизно, за всеки отделен цилиндър.
Тук обаче, започват да влияят други фактори.
По принцип, дюзите подават еднакво количество гориво за всички цилиндри.
Но не всички цилиндри работят еднакво.
В случая, влияние оказва възпламеняването на горивната смес, което е пряко зависимо от състоянието на запалителната с-ма (кабели, свещи, бубина итн.)
Също така, състоянието на буталната група ( бутало, сегменти) не е еднакво за всички цилиндри.
Получава се разлика, (понякога значителна) в работата на отделните цилиндри.
Налягането върху челата на буталата в края на работния такт е различно и се губи част от произведената мощност.
Това, на теория.....
