Коя кола от списъка ще върви повече

За втората "жена" - колата и всичко свързано с нея.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Коя кола от списъка ще върви повече

#1 Непрочетено мнение от paci » 20 юни 2009 21:58

колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее

Съобщение от модератор:
Паци, смени наименованието на темата. Например 'Коя кола 150к.с. върви повече'
Превод на съобщението (възможни са неточности в превода):
Колеги, да ви питам според вас коя от колите, ако са 150к.с., върви повече?
голф 2; голф 3; опел астра, опел кадет, форд ексорт, опел вектра, опел калибра, VW корадо, VW polo.
Според вас коя е с най-малко килограми?

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: СПОРЕД ВАС

#2 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 юни 2009 22:27

paci написа:колеги да ва питъм според вас коя кола 150 коня въри
голф 2 ;голф 3 ; опел астра, кадет,форд ескорт,вектра ,калибра,корадо,поло
най -малко килограми
според вас кое ее
Това не го разбрах съвсем. Ако е за масата на колата най-леко мисля, че е Полото. Вектрата ще да е от най-тежките.

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: СПОРЕД ВАС

#3 Непрочетено мнение от paci » 20 юни 2009 22:30

спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: СПОРЕД ВАС

#4 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 юни 2009 22:32

Предполагам, че най-лекия.

Потребителски аватар
paci
Свръх-активен
Свръх-активен
Мнения: 1424
Регистриран: 25 окт 2008 21:45
Skype: pacu-racer
МПС: nexia
От: KOREQ
Контакти:

Re: СПОРЕД ВАС

#5 Непрочетено мнение от paci » 20 юни 2009 22:33

според мене кадетчето

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: СПОРЕД ВАС

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 20 юни 2009 22:42

Има едно такова понятие "конска сила на килограм", колкото са повече, толкова е по-пъргава колата. Не е все-едно дали с 1 кс ще задвижваш 0.5 кг или 2 кг.
Но не съм сравнявал на живо тези коли и не мога да кажа. Само знам, че според мен Нубира 100 кс бяга по-зле от Астра 100 кс и е много по-зле от Поло 100 кс.

Съобщение от модератор:
Само промени заглавието за да се знае за какво иде реч, че това "Според Вас" е много общо!

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: СПОРЕД ВАС

#7 Непрочетено мнение от slowtraveler » 21 юни 2009 08:46

Зависи какво разбираш под вървене...
Ако е чист драг - Астрата и Кадета се представят доста добре.
Кадета май е по-лек и от Астра Ф.
Но доколкото си спомням нито една от изброените коли няма стоково 150к.с.
Така-че - зависи коя е подготвена по-добре....
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: СПОРЕД ВАС

#8 Непрочетено мнение от todortv » 22 юни 2009 07:38

paci написа:спорд вас ако се сложат на чертатъ кой ще напъне
Тази с най-добър въртящ момент.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: СПОРЕД ВАС

#9 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 юни 2009 08:44

За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне ddmuhaha
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: СПОРЕД ВАС

#10 Непрочетено мнение от todortv » 22 юни 2009 10:38

slowtraveler написа:За дърпане - да, ако влачи рало - този с най-голям въртящ момент ще дръпне ddmuhaha
Иначе на светофара - този с най-добро съотношение мощност/тегло....
Разбира се - при условие, че има добро сцепление...
Тук грешиш.Въпроса,ако съм разбрал правилно е :Кой ще дръпне първи на старта.
Въртящия момент или казано по друг начин-момент на сила не зависи от оборотите,
а показва силата,с която колелата се завъртат като моментна стойност.Мощността
зависи от оборотите и показва колко дълго моментната сила ще се задържи.
Мощността: P=T.n.C /kW
P-мощност
n-обороти
Т-въртящ момент
C-константа
Затова при автомобилите се въвежда още едно понятие-wheel horsepower или конски сили
при колелата,която единица е по-малка от мощността ,защото зависи от въртящия момент
и включва всички загуби.
Като заключение ще добавя,че на старта ще дръпне колата с най-висок въртящ момент и
най къси предавки.След това нещата опират вече до мощността.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10313
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: СПОРЕД ВАС

#11 Непрочетено мнение от Izparitel » 22 юни 2009 12:05

Погледнах набързо времето за ускоряване до 100 км/ч на различните коли - колкто и условно да е, защото са произвеждани в различни години, а данните са официалните. Оказа се, че всички имат 150 к.с. вариант, като двигателя на Астрата и Вектрата е 147 к.с.

8.0 s - Opel Kadett 2.0 GSi 16V
8.2 s - Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI
8.5 s - Opel Calibra 2.0i 16V
8.7 s - Volkswagen Golf 2.0 GTI 16V
8.7 s - Ford Escort RS 2000i
8.8 s - Opel Astra 2.2i-16V /147 к.с/
9.5 s - Opel Vectra 2.2i-16V /147 к.с./

Извън класацията:
9.0 s - Daewoo Nubira 2.0 , но е 133 к.с.
10.0 s - Chevrolet Cruze 1.8 /133к.с./
10.0 s - Chevrolet Cruze 2.0 D /150к.с./

Вектрата очаквано е на опашката, но не знам как така Кадета изпреварва и Полото и Калибрата. Впрочем двигателя на Астрата и Вектрата е един и същ.
Беше ми интересно къде са колите на Деу и Шевролет, но се оказа, че поне на по-разпостранените модели двигателите са им слаби и не докарват до 150 к.с., дори и при наследника на Нубирата, а какво остава за Ланос или Авео.
При доработки предполагам, че нещата биха могли да се променят доста.

Данните съм ползвал от тук и
http://news.data.bg/9/auto/22792/chevro ... ото_начало
/линка е целия предишен ред/.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: СПОРЕД ВАС

#12 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 юни 2009 23:14

@todortv
Колега, въобще не греша....
Явно не си вникнал във широкоприлаганото понятие 'въртящ момент'.
В конкретния случай се прилага за въртящ момент на двигателя.
Въртящия момент на двигателя също е функция на оборотите - можеш да погледнеш графиките на въртящия момент за всеки двигател...
Обикновено с него се определя еластичността на автомобила...
Принципно въртящия момент зависи от силата и от приложеното рамо. Затова по- голям въртящ момент имат двигателите с по-голям ход на буталото, защото прилагат силата с по-голямо рамо...
А също така и турбо двигателите, защото при тях силата върху буталото е по-голяма.
Не случайно дадох примера с трактора - огромен въртящ момент, но липса на мощност..
За самата формула си прав, и от нея се вижда, че практически мощността зависи от това колко 'въртящ момент' може да се отдаде за единица време...
Т.е. ако въртящия момент е малък, но оборотите са големи - резултата ще е същия както ако въртящия момент е огромен, но оборотите са малки.
Ф1 също не са много бавни коли на ускорение, а не се славят с голям въртящ момент :rofl:
Wheel horse power си е мощността, която се отдава на колелата - там си прав...
Просто заради загуби в трансмисията, част от отдадената от двигателя мощност се губи в загряване на масло, детайли и т.н.
И затова до колелата се предава по-малка мощност...
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

#13 Непрочетено мнение от todortv » 23 юни 2009 09:54

STR-97012901-kW-Nm-C.pdf
Става въпрос за старт от място.Ето как изглеждат графиките:
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6340
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
От: Варна

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

#14 Непрочетено мнение от slowtraveler » 23 юни 2009 14:13

Явно имаш впредвид въртящ момент при колелата, а не на двигателя?
Защото на един стандартен двигател кривата на въртящия момент е значително по-остра
(например: http://www.p914.com/p914-resources/p914 ... que-gc.gif )
Разбира се, ако не става въпрос за 'ограничен' турбо двигател, защото там правата зона на въртящия момент наистина е голяма.
Факторите за драг са доста: въртящия момент на двигателя се променя значително, докато достигне колелата ( пропорционално на предавателните числа на трансмисията).
Така дефакто висок въртящ момент на двигателя, но невъзможност да се развърти на по-високи обороти, води като цяло до по-ниска мощност и по-слабо ускорение (за да вдигнеш зададената скорост, предавателното отношение на трансмисията ще ти намали въртящия момент върху колелата)...
Имаше много интересна статия на тази тема, в която сравняваха на драг хонда S2000 май със скайлайн 3.5л (доста по-висок въртящ момент) .
Точно там имаше добре показани графики на мястото за достигане на максималния въртящ момент и мощност, и доколкото си спомням - точно едни 500-800об/мин в повече при S2000 позволяваха да дръпне при тестовете....
Ако я намеря пак тази статия - ще я пусна, защото бе много занимателна.. (coolbeer)
До момента разхода на: ***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
ex Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение

Потребителски аватар
nikolaigrozev
Редовен
Редовен
Мнения: 160
Регистриран: 26 мар 2009 10:06
Skype: nikolai.grozev
МПС: lanos 1.4 perfect
От: burgas
Име: nikolai

Re: Коя кола от списъка ще върви повече

#15 Непрочетено мнение от nikolaigrozev » 23 юни 2009 14:31

това е колата която не е в този списък,според мен тя ще върви
http://www.youtube.com/watch?v=NJAPpcQIXtA
ПРИ НАС Е ВЕСЕЛО

Отговори

Върни се в “Общ форум за автомобилният свят”