Продължавам темата за интериорният тунинг, като ще цитирам реплики и снимки, които съм ползвал в друга тема, но тук ще са подбрани по същество. Бях обещал да ви покажа как съм променил централната конзола на радиатора и обдухването, за да свети по друг начин. Това са нощните снимки от крайният резултат:
...а ето и как изглеждат нещата от "кухнята":
В таблото на километража има 4 лампички, които чрез световод разпределят светлината за циферблатите и са с цокъл за габаритна крушка, всички други лампички са с малкия цокъл. Фабричните светодиоди, които сложих бяха със стандартен цокъл за габаритна крушка и осветяват бяло, което е за препоръчване за да се виждат всички цветове на таблото (при други нюанси се губят цветове като червено и т.н.) Нямам снимки засега на тази част, но и тя е елементарна - просто се смъкват двата болта на километража и се сменят крушки. Идеята е да не светят много ярко, за да не дразнят полезрението нощем.
Таблото на централната конзола ми отне много време да го преправя, то по принцип се осветява от 2 крушки (само!), но замяната им със светодиоди не се отрази добре понеже те са с малко тесен ъгъл на светене и недостатъчна яркост и разсеяност на светлинният поток, се наложи доста сериозна доработка там.
Първо се смъква рамката на централната конзола (става само с пръсти и леко напъване и чалъм). Периферията е покрита с влакнесто покритие против скърцане и вибрации. Панелът с врътките за парно и въздух се крепи на 4 болта. Има 2 куплунга, които се изключват и един по-малък с 2 кабелчета. После с права отeртка се измъкват щипките на предният панел, като се внимава да не се загуби една пружина за регулатора на потоците въздух (регулиран с вакуум) и преходното щифтче на въртока за парното. Остава само централният панел, който може да си занесете у вас...
Сваля се задната платка, като се развият болтчетата и изхвърча поредната пружина и притискателен диск към контактната повърхност за управление на силата на вентилатора. При монтажа й обратно внимавайте диска да е с пъпките към платката, че на мен лично ми се случва да го монтирам няколко пъти наобратно, при което вентилаторът духа, когато копчето е на "0". Тук вече почва сериозната част - за да се смъкнат врътките се махат скобите по остта им и те падат, но тези за силата на струята и въздухопотока имат по една пружинка и съчма за стъпалното си движение и се изисква търпение при обратният монтаж. Маха се световода, който е вътре и се разпробиват малки дупчици за светодиоте на стратегически места, според цветовете и броят им. Аз съм използвал групи по 3 светодиода през 100 Ома резистор, всичко това се запоява към медните каналчета към цоклите за крушки. Положил съм сини светодиоди за студената част и червени за топлата, зелено за останалата индикация. Подсвета на бутоните долу е оранжев, а самите бутоникато се натиснат светват съответно - ярко синьо за A/C, червено за подгрева на задното стъкло и огледалата и оранжево за външен/вътрешен поток въздух. Прилагам снимки на доработката (извинявам се за качеството - от телефона са):
Сигурно ви изглежда сложно, но не е чак толкова, само мерак и идеи се искат...
Копчетата на ел. стъклата са най-лесни, защото там са си фабрично светодиоди и просто можеш да ги смениш с каквито искаш. Габаритните ми светлини също са светодиодни. Обмислям поетапно премахване на всички лампички с нажежаема жичка в колата за да се смали ел. консумацията и удължи многократно експлоатационният срок. Все пак не всеки ден човек може да си разглабя панела на километража, а там има лампички за масло, за проблеми с мотора, за прегряване и други много важни неща, чиято индикация е зависима от лампички, които горят много бързо и са несигурни.
Всичко описано е за видимият модел на Деу - Нубира, но предполагам че нещата са аналогични за Леганца и Ланос.
Успех и идеи!