Сашо, ще те опонирам доста:
Няма човек, който да не харесва иновативните технологии, въпросът е кой докъде може да си го позволи. Ако ми кажеш, че не искаш колата ти сама да спира, ако заспиш, или да ти паркира, а ти да гледаш мониторче, или да виждаш по-добре нощем, или да не можеш да подведеш траекторията на движение към неконтролируемо плъзгане при нежелание и т.н и т.н., то аз няма да ти повярвам. Както се казва - всеки търси мекото на баницата... Любовта към класическите автомобили е отделна тема и по-скоро свързана с носталгия, дизайнерски поглед, или пък форма на удоволствие, изпитвана от контраста на съвремието, ако да речем се качиш да покараш ЗАЗ паткосъбирачка (с вратите, отварящи се напред).
За автомобилостроенето пък преди 90-та година, що се отнася до българския шофьор да не отваряме тема... В общи линии това е бил автопарка:
Както виждаш несравнимо разнообразие и модели, които са били морално остарели, краднати технологии, дори още като нововъведени в руското строене. Не слушай патоса, с който по-възрастните говорят за ладите и жигулките, защото там лириката е причинена от описаните доводи в предния абзац. Хванах малко повече от наличието на тези квалитетни возила и покарах малко семейния Москвич - чист дванайсетак на 80 хил. км. в идеално състояние. Тук има колеги с много повече стаж, опит и впечатления от мен и теб и съм сигурен, че няма да кажат нещо по-различно, след като са се качили на изхвърлени от белите хора преди 10-15 години таратайки за да ги реставрират и върнат в живот (като мен и теб) и са успели да вкусят що е инженерна мисъл, удоволствие от каране и развита технология. Не виждам нищо лошо в пластмасата и алуминА - леки, некорозиращи материали. Какво е предимството на милиметър, дори два, ламарина, окачена на крехко недомислено шаси, която губи геометрия и става на хармоника от мачкането на основата, пред олекотен екстериор, закачен на здрава конструкция, изпитана на деформации? Те за това по-съвременните коли тежат много и са с тънко покритие. Ламарината и тънка и дебела се криви от ритник само, така че не ти дава никакво предимство при колизия. Има и друга част на физиката, свързана с потушаването на енергия при силен сблъсък, която с черната статистика е показала как да се правят податливи шасита, които ако от една страна те ядосват, че имаш крив рог при удар с 20, от друга може да те оставят жив при челен удар.
Алуминиево окачване? Какъв е проблема - давам ти мой статистически опит - нубирата я взех на 9 години, карах я 4 години , има 2 носача отпред, смених 2 биалетки и всички селенови втулки, като се побългаряваше чрез схемата с избиването - 150лв някъде, аудито е с 8 алуминиеви носача отпред, взех го на 9 години, карам го 4 години до тук, смених заден, горен носач на предно дясно колело и пак заради разбити втулки, които има вариант да се пренабият, но аз смених целия носач - 120лв. Интересно ми е кои сензори определяш като безумни и ако може да обясниш?
Борбата СРЕЩУ автономността на водача е започнала още със създаването на първия автомобил, който е направен за да не ходи пеша водача автономно.
От тогава досега само се доизкусурява "ходенето" му, демек - прогрес.
Що се отнася пък до адекватността на мениджмънта на даден автомобил - това създаде форумите.
Малко се отклонихме от основната тема, но в като продължение на горните обосновки, логично следва следващото поколение автомобили да са електрически. Всъщност то не пита, то е тук и се развива. Не се притеснявай за българина, ще им намери цаката и на тях