Proximus написа: Също така дали ако измеря съпротивлението на студената крушка и сметна мощността й, резултата ще е обективен ?
- не, съпротивлението ще се покачи след като жичката нагрее.
JelqzkoJelqzkov написа:Избягвай подобни китайски схеми... освен ако не са проверени.
При всички положения жълтата светлина е по-добра при затруднена видимост. Самият факт, че ноавите автомобили с адаптивни светлини и какви ли не други шукарии идват с най-обикновени халогенни крушки е показателен.
При все по-новите коли просто все повече неща почват да се броят за екстри и за това има адаптивни фарове с обикновени халогенни крушки - просто трябва да се доплати примерно 1000лв за ксенонови, и още 1000 за светодиодни.
За цвета на светлината - тук се намесва други ефекти - сетивност на окото към цветове и дължина на вълната.
- Човешкото око е най-чувствително към средната част на възприемания спектър светлина - зелено
- Свелината с най-дълга вълна от видимия спектър е червената
Съответно най-добър ефект от фаровете за мъгла има при среден цвят между най-дългата възприемана вълна (червено) и вълната, при която е най-чувствително окото (зелено).
Като погледнем явлението "дисперсия на светлината" установяваме, че това е жълтият цвят.
Ето и данни от експеримент:
http://www.holyrosarycatholicschool.org ... xample.pdf