Полиране на фарове

Боя, лак, ламарини, стъкла. Салон, стелки, чистачки. Препарати за почистване, методи за освежаване, проблеми.
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Полиране на фарове

#76 Непрочетено мнение от Izparitel » 17 юни 2009 21:15

И при мен няма пожълтяване, а една идея потъмняване. Оgi, мисля да повторя точно твоята процедура /не съм забравил написаното от теб, както и че преди това беше скептичен/ - елементарна е и нищо не губя.
Може и да няма отношение, но в един сервиз някой с две леви ръце /да ме извини dsuzunov/ беше омацал фара яко с грес, а той все-пак е пластмасов. Нз дали съм си внушил, че колкото и да го чистих след това, вече не е същия, но между левия и десния като че ли наистина вече има разлика.
Тогава заради пластмасата не посмях да ползвам спирт за мазнотията, но не пречи да пробвам сега нещо почистващо.

Потребителски аватар
ogi
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Мнения: 7110
Регистриран: 04 авг 2007 20:43
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Re: Полиране на фарове

#77 Непрочетено мнение от ogi » 17 юни 2009 21:24

todortv написа:Само да подсетя,че преди лака е нужно обезмасляване най- добре със спирт.
Пластмасата не потъмнява ли от алкохола?
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Полиране на фарове

#78 Непрочетено мнение от todortv » 17 юни 2009 21:30

Офтопик:
Ако майстора ремонтира ходова част или двигател не го интересува дали с мазните ръце
ще изцапа фар,калник ,ако щете и тапицерия.Малко са хората в бизнеса с ремонт на коли,които
знаят какво правят и да ти вземат парите с памук и ти да се почувстваш неудобно и да оставиш
бакшиш.Много сме далече от шосето(главния път).
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

Потребителски аватар
todortv
Модератор
Модератор
Мнения: 1923
Регистриран: 02 окт 2008 08:04
МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
От: В.Търново

Re: Полиране на фарове

#79 Непрочетено мнение от todortv » 17 юни 2009 21:45

ogi написа:
todortv написа:Само да подсетя,че преди лака е нужно обезмасляване най- добре със спирт.
Пластмасата не потъмнява ли от алкохола?
На всички ни се е налагало поне веднъж да пием концентрат в пластмасови чаши.
Ако има притеснения по този въпрос може да се ползват популярните обезмаслители.
Идеята ми беше,че единия ми фар е обезмаслен и е перфектен,другия не знам как съм пропуснал
лака се обели целия все едно е изгорял на слънцето.Пръскането на двата стана едновременно
Въпреки,че в момента единия е с лак другия без - разлика няма.Скоро ще поправя гршката.
Интересното,че този обезмасления са го били камъчетата зимата и от близо се забелязватт драскотини,и
със паста лака се полира.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.

BUHALA
Минаващ
Минаващ
Мнения: 10
Регистриран: 16 авг 2009 22:46
Skype: stoyan-stoyanov
МПС: Daewoo Espero
От: Пловдив
Име: BUHALA
Контакти:

Re: Полиране на фарове

#80 Непрочетено мнение от BUHALA » 18 авг 2009 23:40

Здравейте.
Нов съм във форума - Приятно ще ми е да съм сред Вас.
Тази тема е истинско предизвикателство за мен. Малко ме е яд че тази вечер писах час и полвина тук, и накрая докато качвах снимките експлоръра ми заби и поста ми се затри.
Ще си подготвя писанието на собствен документ и ще го постна.....

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Полиране на фарове

#81 Непрочетено мнение от newcomer » 18 авг 2009 23:45

 
Последна промяна от newcomer на 06 ное 2009 14:55, променено общо 3 пъти.

newcomer
Активен
Активен
Мнения: 591
Регистриран: 20 ное 2008 18:22
МПС: Nexia
От: София

Re: Полиране на фарове

#82 Непрочетено мнение от newcomer » 18 авг 2009 23:46

 
Последна промяна от newcomer на 06 ное 2009 14:55, променено общо 1 път.

BUHALA
Минаващ
Минаващ
Мнения: 10
Регистриран: 16 авг 2009 22:46
Skype: stoyan-stoyanov
МПС: Daewoo Espero
От: Пловдив
Име: BUHALA
Контакти:

Re: Полиране на фарове

#83 Непрочетено мнение от BUHALA » 19 авг 2009 03:11

Изчетох всичко по темата и попаднах на доста безмислени и някой смислени опити и твърдения.
Потъмняването на пластмасовите фарове е всеобщ проблем за повечето съвременни автомобили.
Явно е че технологията е неуместна, но явно е че производителите повече предпочитат след 5тата година да продават резервни части, отколкото да предоставят
на клиента истинско качество и дълъг живот на автомобила.
Стресиращ за мен е факта че скоро имах работа по Ягуар за над 100 хиляди лева, които беше сравнително нов - около 5 годишен и беще с мътни и зле светещи
фарове.
ЗАБЕЛЕЖКА: Дано поста ми не бъде взет за комерсиален. Просто искам да внеса яснота. Няма да кажа точната технология в подробности. Ще коментирам някои цени.
Дано помогна на достатъчно сръчните да вникнат в разрешаването на прроблема, а тези които не умеят да насоча към получаването на качествена услуга.

Всичко което коментирам е на основа личен опит и професионални занимания.

Та както споменах проблема с пожълтели и мътни фарове е повсеместен за повечето марки.
Причината за ползването на тази нова тенология е безопастност от гледна точка на порязване при проишествие (както някой колега по-горе спомена), но също така
и чисто финансова. Фара от плексиглас е в пъти по-ефтин от стъклото.
При повечето пластмасови фарове има повърхностен слой безцветен лак.(Всъщност аз досега не съм попадал на фар без лаково покритие) То се наняся върху фара с
цел осигуряване на по-мека и еластична повърхност която да поема пораженията от дребни камъчета и песъчинки при движение с висока скорост близо зад друга кола.
При нас тази опастност не е чак толкова голяма, понеже нямаме чак такъв трафик и при бързо каране не сме много нагъсто, но все ще се наврем я в някоя разкопаница,
я зад някой камион....
Същият този лак, които е положен с цел защита е виновен за пожълтяването. УВ лъчите го прегарят, той става корав - лесно се люпи и пожълтява.Проблема с пожълтяването
се решава с премахването на слоя лак и полиране.
Някой от колегите изразиха мнение че ефекта е краткотраен и не особено задоволителен. Предполагам че причината е в тях и в неправилните им опити да полират.
В никой случай не може отново да пожълтее фара след полвин или една година. От първите ми стъпки в полирането на фарове досега са изминали около 7-8 години и до
момента нямам клиент които да се е върнал след 2 години и да са му пожълтяли отново фаровете. Всъщност нямам рекламация относно пожълтяването. Виж - с надраскването
нещата не са точно така - но ще обясня и за тях. След премахването на лака плексигласа остава твърда повърхност, която се драска по-лесно от лака. Имам предвид дребни
драскотини от камъчета и песъчинки. Не се надрасква при нормална употреба, миене, триене с кърпи и т.н. Всъщност драскотините които може да се получат в последствие
по никакъв начин не пречат на светенето, а и си има лечение и за тях. Прилага се профилактично "лъсване" през две години и нямаме грижи. Както споменах "лъсването"
не е крайно наложително, понеже веднъж изчистен от лака, фара повече няма да пожълтее. Всъщност може и да пожълтее самият плексиглас....... след десет години.
Освен това не е проблем да се лъсват така профилактично, понеже след като веднъж е полиран както трябва - фара се лъсва за нула време.
Първоначалното полиране се извършва изцяло машинно и отнема около 2-3 часа за 1 фар. Цената за такава услуга (при мен) е 40лв.за 1 фар. (препоръчително е да се правят и
двата фара наведнъж, за да станат еднакви.
Профилактичното полиране през 1-2 години отнема около 5 мин. и е на стойност 5 лв. за двата фара.
За колегите които са правили опити ще споделя: Свалянето на жълтото от лака, което отново се появява след време е защото с водна шкурка сваляте само повърхностен слой
от лака, самият лак трудно се полира, понеже е вече пресъхнал, прегорял и е склонен към пожълтяване в най скоро време. Аз започвам процедърата със суха шкурка около
150-200 единици. Следва минаване със шкурки през 100 единици, като целта на всяка следваща е да изтърка драскотините от по-едрата предишна.така ги докарвам до около
1300-1500 водна, след което минавам на няколко вида абразивни пасти и различни кечета.
Ако клиент види с какви абразиви му започвам фаровете и за какво "рендосване" иде реч и направо изпада в състояние близко до инфаркт. (особено ако е някоя по-нова кола
със скъпи фарове.
ЗАБЕЛЕЖКА: Пастиране и полиране са две различни процедури и пастите също са различни. Със стандартните пасти (3М, Търтъл и т.н.) може да изгладите някоя драскотинка в
лака на колата, но не може с тях качествено да се полира фара. Особено се забелязва разлика в качеството на полирането при така наречените "кристални" фарове.
Наричат се така не защото са от кристал, а защото са с кристален ефект - не са на релефни чертички и през тях се вижда рефлектора и самата крушка. При тях най добре
може да се види качеството на полиране.
Накой от колегите по-горе спомена лакиране наново. Краен песимист съм по този въпрос. Може да се лакира, но в никой случай не и с такъв гланц, какъвто се получава
при полирането, което ще рече че и прозрачноста няма да е така идеална. Сиреч - ако моя полиран фар мине през бояджията той ще го направи по-мътен.
Другият проблем при лакирането е риска от тотално унищожаване на фара. Имам не един случай с опити. За да лакира фар бояджията трябва да е истинско профи и да знае
какво прави и какви лакове ползва. Имаше случай с лак които беше проял пластмасата - фара беше млечно бял и целия на микропукнатини - лака беше разградил материала.
Това обаче са неща извън моята област и тях няма да коментирам.
След полирането и връщането на прозрачността на фара започват да се забелязват допълнителни проблеми. Имам предвид запрашаване и петна от вътрешната сртана на фара.
Някои обори идеята за миене на фара с течности, но сега аз ще оборя него. Фара се освобождава от всякаква електроника ксенон, крушки, ел.моторчета и т.н. Те повечето са уж
водонепроницаеми, но за всеки случай...... Смело се пълни с хладка вода и веро (за предпочитане е безсолно веро - на етикета пише дали съдържа соли). Яко лашкане
в различни посоки и колкото се измие - толкова. В никой случай не бъркаме вътре с тампони, парцали, памуци и т.н. Всеки директен допир дори с финна материя може да
повреди метализираното покритие на рефлектора. Затова - колкото се измие с лашкане - толкова. Накрая се изплаква 2-3 пъти с дестилирана вода - от нея не остават
изсъхнали капчици и калцирани отлагания. Не пробвайте със спирт и алкохоли - от тях остават изпарения които трайно полепват по вътрешната стена на фара и няма
миене - трябва да се отваря стъклото, а процедурата е трудна и не винаги е възможно (зависи от ползваното от производителя лепило)
За последната процедура (миенето отвътре) - само я споделям - не я предлагам като услуга. Все пак е възможно да остане петънце от някоя капка, но на фона на
мизерията която е била преди това вътре една две капки са нищо, обаче след като направя стъклото чисто ново и измия фара и той стане перфектен, клиента се сеща че
вътре се виждат две капки и почва да ръмжи - и аз затова предпочитам да не се занимавам - който иска да си ги мие.

Та в обобщение - качествено полираният фар се превръща в чисто нов с достатъчно дългосрочна издръжливост. 100% възвръщане на светлопропускливостта, възможност за
бързо и ефтино поддържане през следващите години и голяма усмивка на лицето от спестената сума за нови фарове.
ако има допълнителни питания не се стеснявайте - с каквото мога - с радост ще помогна.
Пластмасови заварки,възстановяване на счупени спойлери от смола, полиране на фарове, пастиране на автомобили, ремонт на счупени стопове (даже и с липсващи парчета)
Още един път - съжалявам че не разкривам цялостната технология, но с това си вадя насъщния и ми е отнело години труд да се превърна в профи.
По-долу ще постна няколко снимки на полирани фарове - на самите снимки пише кое е преди и кое е след полирането
С висока резолюция са за да се види качеството - цъкнете на снимката да я видите в голям размер


....... Имам проблем - не мога да кача снимките.........
От компа ми не ги приема. Качени са във фотобукет и им давам IMG адреса и ми изписва ерор и пак не ги качва.
Кой ще помага? :-??

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10311
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Полиране на фарове

#84 Непрочетено мнение от Izparitel » 19 авг 2009 06:23

Доста полезно мнение за което да благодарим на колегата. Какво ти комерсиално, това е повече от полезна информация от първа ръка.
Офтопик:
Прати адреса на снимките, вероятно са с прекалено голям размер. Ще го измислим. Слагаш например иконка и препратка с линк към снимката.

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Полиране на фарове

#85 Непрочетено мнение от НиКо » 19 авг 2009 22:01

Вероятно сайта прави парчета с фотобукет.
Мисля ,че големината на снимките му е проблемна.
Офтопик:
Бухал... Пише се Tico not Tiko ...
Тряя почерпиш за новата кола :D

BUHALA
Минаващ
Минаващ
Мнения: 10
Регистриран: 16 авг 2009 22:46
Skype: stoyan-stoyanov
МПС: Daewoo Espero
От: Пловдив
Име: BUHALA
Контакти:

Re: Полиране на фарове

#86 Непрочетено мнение от BUHALA » 19 авг 2009 23:26

намалих ги до 576/432 - 65 kb
и пак не ми ги ще.
Колегата izparitel се пробва да ми обясни на лични - ама тия компютърни простотий не са лесни като полирането на фарове ddad
IMGP2217.jpg
IMGP2226.jpg

BUHALA
Минаващ
Минаващ
Мнения: 10
Регистриран: 16 авг 2009 22:46
Skype: stoyan-stoyanov
МПС: Daewoo Espero
От: Пловдив
Име: BUHALA
Контакти:

Re: Полиране на фарове

#87 Непрочетено мнение от BUHALA » 20 авг 2009 00:18

Преди
IMGP2562.jpg
След
IMGP2572.jpg

Потребителски аватар
Beast
Редовен
Редовен
Мнения: 255
Регистриран: 12 май 2008 13:18
Skype: kamencvetkov
МПС: BMW E36
От: Варна

Re: Полиране на фарове

#88 Непрочетено мнение от Beast » 20 авг 2009 00:52

BUHALA написа:Смело се пълни с хладка вода и веро (за предпочитане е безсолно веро - на етикета пише дали съдържа соли). Яко лашкане
в различни посоки и колкото се измие - толкова. В никой случай не бъркаме вътре с тампони, парцали, памуци и т.н. Всеки директен допир дори с финна материя може да
повреди метализираното покритие на рефлектора. Затова - колкото се измие с лашкане - толкова. Накрая се изплаква 2-3 пъти с дестилирана вода - от нея не остават изсъхнали капчици и калцирани отлагания.
Мил ли си с дестилирана вода?
Така хубаво измива всичко от 2 3 пъти и имаш чувството, че не си мил нищо.
Особенно продукти съдържащи ПАВ като верото. После пробвал ли си да сипеш малко чешмяна вода и да разклатиш, да видиш колко пяна ще се образува още?
Ако икаш може да пробваш и с деминерализирана вода, или пък да направиш сапунка с тези води.

Ефекта на миене е само визуален и се създава илюзия, че е измито.
Дестилираната и деминерализираната вода отмиват само пяната, но оставят филм от ПАВ, който немогат да отсранят.
Може да пробваш в някакъв съд, сипи веро и вода, разклати и след това го измии с една от посочените води. После разтъркай част от съда с пръст или цяла ръка и виж какво се получава. Стените на съда са лигави от недоотстраненото веро и се получава бял филм в областа в която търкаш. Образува се още пяна. И нея измии с дестилирана или деминерализирана и отново потъркай.
Разбирам те защо не се бърка във фара и защо изплакваш с дестилирана вода, но една част от верото все още е останала вътре в него, което не се вижда с око.
Lanos 1.4 SE SOHC

BUHALA
Минаващ
Минаващ
Мнения: 10
Регистриран: 16 авг 2009 22:46
Skype: stoyan-stoyanov
МПС: Daewoo Espero
От: Пловдив
Име: BUHALA
Контакти:

Re: Полиране на фарове

#89 Непрочетено мнение от BUHALA » 20 авг 2009 08:32

Мил съм, разбира се. Много пъти.
Измиваш и изплакваш до пълно отстраняване на верото с обикновенна вода. Верото без съдържание на соли се изплаква много по лесно - затова го препоръчах. С дестилирана вода се изплаква най накрая - целта и е само да не останат калцирани отлагания от обикновенната вода.
Понеже става въпрос за процес който е доста притеснителен за повечето хора а именно - яко пълнене на фара с вода - затова мога да препочъчам следната идея: Преди да се пробвате със своите - намерете си един ефтин фар (от някоя морга) и пробвайте миенето.

Потребителски аватар
НиКо
Редовен
Редовен
Мнения: 189
Регистриран: 04 май 2009 19:24
Skype: beersexandcska
МПС: Celica GT-S and Mazda RX-8
От: Пловдив
Име: Нико

Re: Полиране на фарове

#90 Непрочетено мнение от НиКо » 21 авг 2009 00:11

Днес докато си говорехме с Бухала полирахме стоповете от Есперото .

Бяха надраскани от множеството пъти сваляне и качване на колата.

Имаха дори и дупчици от пръски от C0-то
Забележете ,че заводския блясък на самия стоп бледнее пред полировката.

На първата снимка ясно се вижда ,че стопа е по-мътен , докато след като той ги полира станаха в пъти по-ярки.

Много рядко мога да кажа за някой хубава дума освен ако не го е заслужил напълно.
Такъв характер съм , но той определено разбира от тази работа и без съмнение всяка негова дума заслужава вашето доверие.

Много сори за кофтито снимка ,ама тея Н95ци толкова могат. :-))

Отговори

Върни се в “Екстериор, Интериор, Аксесоари”