КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
- valmark
- Редовен
- Мнения: 200
- Регистриран: 20 окт 2008 21:48
- МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
- От: Видин
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Благодаря за съветите.Майстора каза,че ще го прави по манометър.Само ще го подсетя за масълцето
ValMarK
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Абе аз бих имал резерви към такъв майстор, дето го прави по манометър, но ти си знаеш....
1. Фреона е доста температурно разширяем...
2. Дали майстора ще има вакуум-помпа, щом няма дори кантарче?
3. Колко грама масло ще вкара, като не знае колко грама фреон е вкарал....
4. Климатика ще тръгне, дори и да има по-малко фреон. А ти ще си платиш като за стандартна услуга (фреона в магазина се продава на килограм).
Обикновено нормалните сервизи за автоклиматици си имат машинка, която прави няколко неща:
1. Може да 'изсмуче' фреона от системата. Така плащаш само разликата - фреона, който ти добавят, дори и да ти разглобят системата.
2. Виждаш колко масло е излязло от системата, и добавят точното количество
3. Вакуумира системата преди пълнене (важно условие за безпроблемна работа, ако системата е била разхерметизирана)
4. Пълни системата по грамаж, като едновременно добавя ново масло от нужния тип (нужни са грамове, а това масло е скъпо и не е изгодно да си го купуваш отделно).
Познатите ми с такъв сервиз никога не 'добавят' фреон. За да се знае точното количество, първо изсмукват всичко от системата, и след това добавят нужното количество по грамаж.
1. Фреона е доста температурно разширяем...
2. Дали майстора ще има вакуум-помпа, щом няма дори кантарче?
3. Колко грама масло ще вкара, като не знае колко грама фреон е вкарал....
4. Климатика ще тръгне, дори и да има по-малко фреон. А ти ще си платиш като за стандартна услуга (фреона в магазина се продава на килограм).
Обикновено нормалните сервизи за автоклиматици си имат машинка, която прави няколко неща:
1. Може да 'изсмуче' фреона от системата. Така плащаш само разликата - фреона, който ти добавят, дори и да ти разглобят системата.
2. Виждаш колко масло е излязло от системата, и добавят точното количество
3. Вакуумира системата преди пълнене (важно условие за безпроблемна работа, ако системата е била разхерметизирана)
4. Пълни системата по грамаж, като едновременно добавя ново масло от нужния тип (нужни са грамове, а това масло е скъпо и не е изгодно да си го купуваш отделно).
Познатите ми с такъв сервиз никога не 'добавят' фреон. За да се знае точното количество, първо изсмукват всичко от системата, и след това добавят нужното количество по грамаж.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Относно маслото аз мисля по друг начин :
1.Зависи дали теча на фреон е бил малък или голям и в коя точка е пропуска.
-при малки течове фреона почти не увлича маслото,освен лекото омазняване на
мястото на пропуска.
-При голям теч(пр.скъсан маркуч) не цялото количество масло излиза навън.
Когато правих ремонт на компресора вътре имаше 50-60 мл.
2.Не се знае дали в ресивъра не се е утаило също масло.
3.По-добре повече фреон в системата ,но не и повече масло.
1.Зависи дали теча на фреон е бил малък или голям и в коя точка е пропуска.
-при малки течове фреона почти не увлича маслото,освен лекото омазняване на
мястото на пропуска.
-При голям теч(пр.скъсан маркуч) не цялото количество масло излиза навън.
Когато правих ремонт на компресора вътре имаше 50-60 мл.
2.Не се знае дали в ресивъра не се е утаило също масло.
3.По-добре повече фреон в системата ,но не и повече масло.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Спор няма, че не всичкото масло излиза навън.
Но също така е факт, че маслото е смесено с фреона при нормална работа.
И съответно при пропуск излиза с фреона (посоченото омасляване).
Маслото е значително по-малко количество отколкото фреона.
Освен това според мен излишното масло би се събрало в някоя от по-големите части на системата (компресор/рисийвър), където не би пречило, дори и да е в по-голямо от първоначалното количество.
Докато излишен/недостатъчен фреон би променил топлообмена (други налягания и т.н.).
Но спора ми заприлича на това : кое е по-вредно за двигателя - да го караме препълнен с масло, или без масло
Но също така е факт, че маслото е смесено с фреона при нормална работа.
И съответно при пропуск излиза с фреона (посоченото омасляване).
Маслото е значително по-малко количество отколкото фреона.
Освен това според мен излишното масло би се събрало в някоя от по-големите части на системата (компресор/рисийвър), където не би пречило, дори и да е в по-голямо от първоначалното количество.
Докато излишен/недостатъчен фреон би променил топлообмена (други налягания и т.н.).
Но спора ми заприлича на това : кое е по-вредно за двигателя - да го караме препълнен с масло, или без масло
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Точно така са нещата.slowtraveler написа:
кое е по-вредно за двигателя - да го караме препълнен с масло, или без масло
Излишния фреон в горещо време кара да сработи пресостата за високо налягане и да изключи климатика.
За по- малко фреон знаем всички.С маслото за съжaление нещата са различни.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Това не го разбрах колега.... Би ли пояснил?todortv написа:...С маслото за съжАление нещата различни.
Разбира се, че е най-добре да се кара с точното количество фреон и масло. Но докато точното количество фреон можеш да го измериш, то точното количество масло в системата е трудно за определяне.
При херметична система е ясно - колкото масло си изкарал от системата, толкова ново масло ще долееш...
Но при разхерметизирана и изпускаща/изпуснала система (която може и да е пълнена с фреон без да е добавяно масло) би било лошо решение да не се добави масло.
1. Не се знае колко масло е изтекло, а компресор без масло не може да работи
2. Тъй-като маслото е около 10% от количеството фреон все си мисля, че едни 10-20 грама повече (което ще е с над 20% повече от необходимото масло) не биха се отразили пагубно на системата просто защото такова количество заема незначителен обем в сравнение с общото количество флуид (фреон+масло)....
Това е по пътя на логиката.... Иначе освен един авариен ремонт на електросъединителя на Опел Астра, който наложи изпразване на системата, не ми се е налагало да пипам климатична инсталация на автомобилите си ...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Благодаря за правописа.Корегирал съм си поста.
Сега за маслото:
1.При вакуумиране също остава масло в компресора ,но колко може да се разбере само с отварянето му.
2.За прословутите автоматични системи за зареждане казваш,че добавят количеството газ ,което е било в системата
плюс необходимото за нормална работа.Да ,но колко масло има във фреона,който е бил в системата на колата?
Как машината или оператора разбраха колко масло да се добави?
Моето заключение е ,че никой не знае колко масло има в системата и колко трябва да добави,освен ако не се
прави пълен ремонт с отваряне на компресора.Дори и след отваряне на компресора се добавят 20-25 мл. по-малко ,за
щото това количество се предполага ,че е останало в изпарител,кондензатор и ресивър.По-голямото количество масло
може да доведе до счупване на клапан.
Това е моето виждане.Май много задълбахме темата,но не е лошо да се видят и различните мнения по въпроса, пък
всеки да прави това,което сметне за необходимо.
Сега за маслото:
1.При вакуумиране също остава масло в компресора ,но колко може да се разбере само с отварянето му.
2.За прословутите автоматични системи за зареждане казваш,че добавят количеството газ ,което е било в системата
плюс необходимото за нормална работа.Да ,но колко масло има във фреона,който е бил в системата на колата?
Как машината или оператора разбраха колко масло да се добави?
Моето заключение е ,че никой не знае колко масло има в системата и колко трябва да добави,освен ако не се
прави пълен ремонт с отваряне на компресора.Дори и след отваряне на компресора се добавят 20-25 мл. по-малко ,за
щото това количество се предполага ,че е останало в изпарител,кондензатор и ресивър.По-голямото количество масло
може да доведе до счупване на клапан.
Това е моето виждане.Май много задълбахме темата,но не е лошо да се видят и различните мнения по въпроса, пък
всеки да прави това,което сметне за необходимо.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
В момента водим диалог, а не спор
Машинките, които съм виждал отделят маслото от фреона при източване на системата в отделно градуирано шишенце.
От там виждаш колко масло е източено, и съответно добавяш същото количество ново масло (старото е доста черно).
Иначе при добавяне на масло в 'незнайна' система - ами добавят наистина на око....
За чупене на клапан - не вярвам, защото клапанчетата би трябвало да са пластинчати, а и работят с флуид. Така-че едва ли може да се получи хидравличен удар, особено ако се има впредвид, че маслото в системата е наистина малко....
Ако има колега, който да се занимава точно с това може да сподели, но лично аз не съм чувал за такъв проблем(счупен клапан) на компресор на автоклиматик.
Машинките, които съм виждал отделят маслото от фреона при източване на системата в отделно градуирано шишенце.
От там виждаш колко масло е източено, и съответно добавяш същото количество ново масло (старото е доста черно).
Иначе при добавяне на масло в 'незнайна' система - ами добавят наистина на око....
За чупене на клапан - не вярвам, защото клапанчетата би трябвало да са пластинчати, а и работят с флуид. Така-че едва ли може да се получи хидравличен удар, особено ако се има впредвид, че маслото в системата е наистина малко....
Ако има колега, който да се занимава точно с това може да сподели, но лично аз не съм чувал за такъв проблем(счупен клапан) на компресор на автоклиматик.
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Явно са се появили по-нови машинки със сепаратор.slowtraveler написа: Машинките, които съм виждал отделят маслото от фреона при източване на системата в отделно градуирано шишенце.
От там виждаш колко масло е източено, и съответно добавяш същото количество ново масло (старото е доста черно).
А какво количество трябва да се добави,като се предполага,че може и да е изхвърлено към атмосфера?
А как са сигурни,че това не ми е петото дозареждане?
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
С такава машинка ми действаха климатика преди 3-4години, така-че едва ли е толкова нова....
Представляваше количка.
Не съм сигурен на какъв принцип разделя маслото от фреона - дали механичен сепаратор, или просто смяна на фазата на фреона и някакъв филтър. Но факта е, че отработеното масло се събираше отделно.
И при херметична система слагаха точно толкова масло, колкото излизаше при изпразването и....
А ако системата е била разхерметизирана и в незнайно състояние - капваха малко масълце отгоре...
Представляваше количка.
Не съм сигурен на какъв принцип разделя маслото от фреона - дали механичен сепаратор, или просто смяна на фазата на фреона и някакъв филтър. Но факта е, че отработеното масло се събираше отделно.
И при херметична система слагаха точно толкова масло, колкото излизаше при изпразването и....
А ако системата е била разхерметизирана и в незнайно състояние - капваха малко масълце отгоре...
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: КЛИМАТИЧНА СИСТЕМА
Точно по този въпрос водим диалога.slowtraveler написа: А ако системата е била разхерметизирана и в незнайно състояние - капваха малко масълце отгоре...
Ще се повторя,че никой не знае колко масло да добави освен,ако не е отваряна цялата система.
Повечето масло е вредно както за мотоара,така и за кл.система.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.