ogi написа:авео написа:За да стане,както трябва,се прави поръчка,плаща се съответната цена и калъфите заспиват в/у седалките. Универсалните също стават,но не прилягат добре и след време почват да се гърчат по седалката.
А колко ориентировъчно излиза услугата с поръчката и как се вземат размерите?
Услугата по принцип се определя индивидуално според състоянието на седалките налага ли се да се коригират самите те преди тапицирането. Зависи от това дали са тип рекаро полу или обикновени, дали са за двуврати или четириврати автомобили. Цената варира много и според материала от който ще бъдат ушити.
Размери не се взимат а се крой по самата седалка индивидуално за всяка седалка и облегалка. Свалят се седалките внасят се в ателието и започва работа. Може да отнеме и 1, 2 и повече дни. Всичко зависи от маистора от желанието на клиента и материала. Не рядко се налага и претапицитане на врати, тавани, табла и др.
Самия тапицер след ушиването сам си ги облича и опъва. Има и такива който се лепят по старите седалки или скелетите им.
Такаче ако някои ти каже точна цена, значи те лъже, отиваш при маистора тои ти оглежда салона и преценява за всеки индивидуално.