Полиране на фарове
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Полиране на фарове
Вчера ми полираха десния фар (беше леко пожълтял).Ето цялата процедура:
1-минава се с шкурка 1000 - водна
2- ----//-----//-----//--- 2000 - водна
3 - фара става матов
4- обдухва се с пистолет за горещ въздух за да изсъхне
5 - полира се с фина шлайф паста с машина за полиране с дунапренен накрайник от тази за полиране на боя - първоначално с по бавни обороти за да се нанесе пастата и след 1-2 мин. на високи обороти , но задължително с вода.
Посъветваха ме да измия фара отвътре с хладка вода и прах за пране .А след изплакване задължително,веднага се подсушава с топъл въздух
След полирането отвън "стъклото да се избърше с ЧИСТ,СУХ ПАРЦАЛ , ДА НЕ СЕ МОКРИ С ВОДА...
1-минава се с шкурка 1000 - водна
2- ----//-----//-----//--- 2000 - водна
3 - фара става матов
4- обдухва се с пистолет за горещ въздух за да изсъхне
5 - полира се с фина шлайф паста с машина за полиране с дунапренен накрайник от тази за полиране на боя - първоначално с по бавни обороти за да се нанесе пастата и след 1-2 мин. на високи обороти , но задължително с вода.
Посъветваха ме да измия фара отвътре с хладка вода и прах за пране .А след изплакване задължително,веднага се подсушава с топъл въздух
След полирането отвън "стъклото да се избърше с ЧИСТ,СУХ ПАРЦАЛ , ДА НЕ СЕ МОКРИ С ВОДА...
Не съм съгласен с последната процедура!!! За нищо на света не бих вкарал течност вътре във фара! Миналата година имах конденз във единият фар, след като смених крушка по време на дъжд и полудях; смъкнах фара, подсуших го в стая докато изчезна водата и проверих гумените маркучета, от които "диша". После нямах проблеми.
Всяко въздействие на течност с рефлектора, или пластмаса има само негативен ефект.
Има ли въздействие от полирането?
Всяко въздействие на течност с рефлектора, или пластмаса има само негативен ефект.
Има ли въздействие от полирането?
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Ефект има и то осезаем.Един съсед ми го полира.Подметна ми,че в автосалоните плащали по 30-50 лв. на фар,но аз минах без пари ....уредих да му прострелят по-бързо личното оръжие в службата.
Първоначално ми демонстрира ефекта от полирането на един ЛАНОС и за това се навих на процедурата.
Относно водата....не съм го мил отвътре....Благодаря на ОГИ за съвета...няма и да го мия.
Първоначално ми демонстрира ефекта от полирането на един ЛАНОС и за това се навих на процедурата.
Относно водата....не съм го мил отвътре....Благодаря на ОГИ за съвета...няма и да го мия.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
При мен левия фар е доста надраскан в горната си част и се рових по темите за полиране в различните форуми. Освен на "направи си сам" попаднах и на обяви за полиране, но се натъкнах и на предупреждения, че отвън пластмасата на фара е покрита със сравнително по-твърд слой, който при полирането се премахвал. Според тези мнения ефект наистина имало, но бил краткотраен, защото след това много бързо фара се матирал отново.
Макар, че почти бях се решил, след тези мнения се отказах да полирам.
Оглеждах се за нови фарове, но цена от 170 лв ми се видя висока, така, че ако някой наистина е наясно нека да внесе яснота полирането дава ли траен ефект или наистина си заминава външното устойчиво покритие. :
След като заради слабата светлина на фаровете ми за малко да направя няколко бели стигнах до извода, че видимостта и спирачките трябва да са на ниво.
Макар, че почти бях се решил, след тези мнения се отказах да полирам.
Оглеждах се за нови фарове, но цена от 170 лв ми се видя висока, така, че ако някой наистина е наясно нека да внесе яснота полирането дава ли траен ефект или наистина си заминава външното устойчиво покритие. :
След като заради слабата светлина на фаровете ми за малко да направя няколко бели стигнах до извода, че видимостта и спирачките трябва да са на ниво.
Аз изразявам лично мнение:
силно се съмнявам да има някакъв "външен слой" на фара, според мен всичко си е излято на калъп и сглобено. Такива подробности (ако има) са за много висок клас автомобили и се съмнявам също да се практикува за Деу и за всички останали автомобили от среден и нисък клас. Не знам дали знаете всички причината за пластмасовите фарове - това е едно от съвременните изисквания за безопасност при евентуален удар на пешеходец - стъклените фарове се разтрошават на мига и биха създали повече контузии. Горе-долу 98-ма година се въвеждат пластмасови фарове, въздушни възглавници и ABS като серийни черти на колите, а не като екстри, макар че и до днес се забелязват изключения по базовите модели (за това емблемата, стърчаща на мерцедес се гъне, а последните модели нямат такава изпъкнала).
Минавам на следваща тема - защо потъмняват фаровете?
Всеки е виждал стар Е-клас - онези "очиларки" с задължително потъмнелите от времето фарове... Те просто са от ранното поколение автомобили, които слагат пластмаси, вместо стъкла. Пластмасата тъмнее от тези неща - драскотини и слънце. Драскотините причиняват абразивни резки много по-лесно отколкото на стъклото (пример - очила), фаровете са изложени на постоянен "бой" на прах с висока скорост, който действа като шкурка;
за слънцето е моя теория изцяло също, смятам, че е на 99% вярна - всичко зависи от качеството на пластмасата и изложението й под слънцето. Всеки е забелязвал как на старите руски коли стоповете са ставали почти прозрачни - за това е виновно само слънцето. На ладите издържаха малко повече защото са под обратен ъгъл на слънчевата светлина, а на жигулите и москвичите за 10 години почваха да прозират, съответно и разликата при гаражни модели и такива навън. Погледнете вашата кола с пластмасови фарове - най-тъмната част е горе до капака, където е с най-малък ъгъл на слънчевите лъчи, съответно с най-малко отражение. Пластмасата не потъмнява само повърхностно, но и вътре. Просто отгоре е най-силно.
Имам и друга теория за водата - ако решите да си миете фаровете... Отново необосновано химически, просто съм чувал че пластмасата помътнява от водата. Това особено важи за рефлекторите на фаровете, които са също пластмасови за новите автомобили. Нека сте измили добре фара, после остават неминуемо капки в него, които като засъхнат ще оставят всички соли, хлор и мръсотии по ръбовете на капката от последното количество, преди да се изпари. Ще дам личен пример - моята кола е тъмен цвят - само веднъж и за последен път пробвах да я измия сам и се отказах завинаги - като изсъхна стана като калинка - цялата на петна, въпреки, че като беше мокра изглеждаше лъскава. Трябва стабилно отнемане на прахта, после препарати, после търкане, или силни безконтактни препарати (като тези дето ми смъкнаха парче лак от боята ) и после пак пароструйка. Това може да се случи на външният защитен лак на боята на автомобила ви, но как мислите ще подейства на финото огледално покритие във фара, ако решите да го правите? А ако решите само да го измиете? - по-горе ви писах какво става... Всеки сам си решава за себе си.
П.С. Между другото нищо не разбирам от химия, винаги ми е била най-слаб предмет и освен това я мразя! Повечето е лично наблюдение и неоспорими физически ефекти. Кой както прецени за негова сметка...
силно се съмнявам да има някакъв "външен слой" на фара, според мен всичко си е излято на калъп и сглобено. Такива подробности (ако има) са за много висок клас автомобили и се съмнявам също да се практикува за Деу и за всички останали автомобили от среден и нисък клас. Не знам дали знаете всички причината за пластмасовите фарове - това е едно от съвременните изисквания за безопасност при евентуален удар на пешеходец - стъклените фарове се разтрошават на мига и биха създали повече контузии. Горе-долу 98-ма година се въвеждат пластмасови фарове, въздушни възглавници и ABS като серийни черти на колите, а не като екстри, макар че и до днес се забелязват изключения по базовите модели (за това емблемата, стърчаща на мерцедес се гъне, а последните модели нямат такава изпъкнала).
Минавам на следваща тема - защо потъмняват фаровете?
Всеки е виждал стар Е-клас - онези "очиларки" с задължително потъмнелите от времето фарове... Те просто са от ранното поколение автомобили, които слагат пластмаси, вместо стъкла. Пластмасата тъмнее от тези неща - драскотини и слънце. Драскотините причиняват абразивни резки много по-лесно отколкото на стъклото (пример - очила), фаровете са изложени на постоянен "бой" на прах с висока скорост, който действа като шкурка;
за слънцето е моя теория изцяло също, смятам, че е на 99% вярна - всичко зависи от качеството на пластмасата и изложението й под слънцето. Всеки е забелязвал как на старите руски коли стоповете са ставали почти прозрачни - за това е виновно само слънцето. На ладите издържаха малко повече защото са под обратен ъгъл на слънчевата светлина, а на жигулите и москвичите за 10 години почваха да прозират, съответно и разликата при гаражни модели и такива навън. Погледнете вашата кола с пластмасови фарове - най-тъмната част е горе до капака, където е с най-малък ъгъл на слънчевите лъчи, съответно с най-малко отражение. Пластмасата не потъмнява само повърхностно, но и вътре. Просто отгоре е най-силно.
Имам и друга теория за водата - ако решите да си миете фаровете... Отново необосновано химически, просто съм чувал че пластмасата помътнява от водата. Това особено важи за рефлекторите на фаровете, които са също пластмасови за новите автомобили. Нека сте измили добре фара, после остават неминуемо капки в него, които като засъхнат ще оставят всички соли, хлор и мръсотии по ръбовете на капката от последното количество, преди да се изпари. Ще дам личен пример - моята кола е тъмен цвят - само веднъж и за последен път пробвах да я измия сам и се отказах завинаги - като изсъхна стана като калинка - цялата на петна, въпреки, че като беше мокра изглеждаше лъскава. Трябва стабилно отнемане на прахта, после препарати, после търкане, или силни безконтактни препарати (като тези дето ми смъкнаха парче лак от боята ) и после пак пароструйка. Това може да се случи на външният защитен лак на боята на автомобила ви, но как мислите ще подейства на финото огледално покритие във фара, ако решите да го правите? А ако решите само да го измиете? - по-горе ви писах какво става... Всеки сам си решава за себе си.
П.С. Между другото нищо не разбирам от химия, винаги ми е била най-слаб предмет и освен това я мразя! Повечето е лично наблюдение и неоспорими физически ефекти. Кой както прецени за негова сметка...
- vassy
- АДМИНИСТРАТОР
- Мнения: 1478
- Регистриран: 23 дек 2007 13:03
- Skype: daewoo-chevrolet.com
- МПС: Daewoo Lanos 1.5 SE
- От: Пловдив
- Име: Vassy
- Контакти:
Процедурата е много точна! Аз го правя с шлайф паста за клапани - едра, после финна вместо шкурка и накрая паста 3М за полиране. Миенето го правя с обекновенно веро. Всичко това съм го правил десетки пъти и не е имало никакъв проблем с рефлекторите. Налагало ми се е особенно при лепени фарове(кутията), където винаги има от къде да влезе прах. Всичко съхне на слънце с отворена капачка. После фара е като нов и свети така! Говоря зя Ланос.
След това, ако сложите и две крушки H4 "Osram" с повишена светимост 50%, ефекта е много добър. Клушките са около 30-35 лв. двете.
След това, ако сложите и две крушки H4 "Osram" с повишена светимост 50%, ефекта е много добър. Клушките са около 30-35 лв. двете.
Последна промяна от vassy на 11 юни 2008 08:59, променено общо 1 път.
- lanos
- Редовен
- Мнения: 174
- Регистриран: 11 май 2008 14:09
- Skype: museau_noir
- МПС: DAEWOO LANOS 1,4 COOL - 1999
- Контакти:
за пластмасата и фаровете
Аз съм инженер (но не много добър,защото във военното училище 95% ни занимаваха с идеология),но не като такъв ,а като анализатор,психолог и народопсихолог( на базата на огромния си житейски опит) считам ogi за абсолютно прав. Запознат идеално със пластмасата,като идея , знам че при нея катализационния процес не е овладян напълно и до едно време тя "узрява" и получава необходимите качества ,но в последствие започва да се разгражда.Този процес при някои пластмаси ,използвани при военната техника е доста добре балансиран и траен, но в нашия случай нещата са непредвидими. Общо взето до около 6-7 година пластмасата е стабилна и след това започва нейния разпад. Руснаците са "царете" на пластмасата,лепилата и керамичните модули за танкове, самолети и ракети. Това знам от опита си . Затова и съм съгласен с ogi и давам следния съвет.
Купувайте нови фарове,но гледайте кога са произведени, за да имате силна светлина и да търсите качества.
Останалото е в сферата на липсата на пари и лошото качество.
Купувайте нови фарове,но гледайте кога са произведени, за да имате силна светлина и да търсите качества.
Останалото е в сферата на липсата на пари и лошото качество.
- alexander86
- Нов
- Мнения: 81
- Регистриран: 06 фев 2008 13:45
- МПС: Daewoo Nubira 1.6 SE
- От: София
- Контакти:
Re:
Купих си нов фар за Нубира за 80 лева (даже май бяха 76). Ако не се лъжа ми казаха, че е китайски. След като го поставих, разликата между стария и новия е огромна. Китайския лъщи! Единствената разлика с оригиналния е, че не е електрически регулируем. Това обаче може и да не е такъв проблем, защото след като го поогледах малко установих, че само трябжа да изрежа с макетно ножче подходяща дупка за ел. моторчето и да си сложа това от стария.Izparitel написа: ...Оглеждах се за нови фарове, но цена от 170 лв ми се видя висока...
BMW E39 520i --> 2.0 - 150hp
Daewoo Nubira --> 1.6 - 106hp
Daewoo Nubira --> 1.6 - 106hp
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Полиране на фарове
Колега, къде намери китайския за 80лв?
- alexander86
- Нов
- Мнения: 81
- Регистриран: 06 фев 2008 13:45
- МПС: Daewoo Nubira 1.6 SE
- От: София
- Контакти:
Re: Полиране на фарове
В един магазин на ул. Цар Симеон No:218. На визитката има 2 телефона:
Уалид:0896816054
Ришко:0896816053
Обади се и ги питай, защото като ходих в магазина чаках половин час да ми го докарат от някъде.
Уалид:0896816054
Ришко:0896816053
Обади се и ги питай, защото като ходих в магазина чаках половин час да ми го докарат от някъде.
BMW E39 520i --> 2.0 - 150hp
Daewoo Nubira --> 1.6 - 106hp
Daewoo Nubira --> 1.6 - 106hp
- mi6ko_pi
- Напреднал
- Мнения: 476
- Регистриран: 01 авг 2008 23:35
- Skype: mi6ko_pi1
- МПС: Mercedes 230 CE
- От: Стара Загора
- Име: Най-голямия !!!
- Контакти:
Re: Полиране на фарове
Такааа , днес си играх с моите фарове . Под постоянно течаща вода ги шкурках ( около 10 мин. на фар ) с водна шкурка 2000 и станаха много гладки ама кои знае какъв ефект нямаше . Станаха матови и с паста за полиране на стъкла трябваше да станат кристални ама не станаха поне на мен не ми хареса . Ето и снимки преценете сами разликите
ПРЕДИ СЛЕД ШКУРКАТА СЛЕД ПОЛИРАНЕТО
ПРЕДИ СЛЕД ШКУРКАТА СЛЕД ПОЛИРАНЕТО
Последна промяна от mi6ko_pi на 01 окт 2008 22:41, променено общо 2 пъти.
Харесва ти да бъдеш с големи тарикати, които карат Ферари, Бентли или Богати. В главата ти са само ляти джанти от платина, злато и диаманти. Виждам те в скъпи коли, а в морето с яхти на които пияш ДЖИН, ЕГАТИ. Харесва ти да се правиш на ВИП-ПЕРСОНА и да си говориш два часа по телефона. В дискотеката разходчица, пак показваш походчица и искаш да те черпя водчица. От толкова мислене стана увисване. Влизам у кен***а и се чудя и се мая, д**ба мааму да сер***, пик*** или да чертая. Сам не е редно и от джоба скубе, знам че не е редно ама ми е убаво бе .... Поселедната ми каза МАЙСТОРЕ, БОГ ЛИ ТЕ ИЗПРАТИ ?
Re: Полиране на фарове
Не разбрах коя снимка след кое действие е. Иначе по въпроса се произнесох вече - шкуренето води до потъмняване само.