Chevrolet Volt

Съобщение
Автор
Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#46 Непрочетено мнение от slowtraveler » 22 юли 2010 13:36

Прав си за загубите, но забравяш, че имаш 'събиране' на иначе безвъзвратно загубена енергия при намаляване на скоростта...
Освен това имаш намаляване загубите в ДВГ, защото двигателя работи само тогава, когато е нужен.
Затова и хибрида при експлоатиране в предвидена за него обстановка (градско или умерено каране извънградско) дава доста по-нисък разход от обикновения автомобил...
Значи сумарно загубената енергия е по-малко (coolbeer)
А потърси за тея скоростни кутии - наистина интересно техническо решение :lol:

П.С.2х800kW хибрид беше на кораб :lol:
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: Chevrolet Volt

#47 Непрочетено мнение от Izparitel » 22 юли 2010 15:15

На времето много се чудех защо дизеловите локомотиви са в същност дизел-електрически. Вместо дизеловия двигател да задвижва колелата посредством скоростна кутия се оказа, че двигателя върти електрически генератор, а той от своя страна захранва електродвигатели, които задвижват колелата. И генератора, и електродвигателите имат К.П.Д. по-малък от 100 % и по този начин има сериозни загуби. Съответно генератора и електродвигателя си имат допълнително собствено тегло. Въпреки това конструкторите са предпочели този вариант пред огромна механична скоростна кутия. Предполагам, че при по-мощните агрегати К.П.Д. е значително по-високо, което прави загубите допустими.

Proximus
Напреднал
Напреднал
Мнения: 478
Регистриран: 02 окт 2009 10:32
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Re: Chevrolet Volt

#48 Непрочетено мнение от Proximus » 22 юли 2010 21:27

Това с дизеловите локомотиви се дължи на това, че нито един двигател с вътрешно горене няма качествата на електрическия - константен въртящ момент и лекота при управление при каквито и да е обороти. Макар че в локомотивите до колкото знам се влагат доста по-специални видове мотори - тягови електродвигатели.
И да си доизкажа какво друго не му харесвам на хибрида :) В случая с Волт, имаш бензинка 1.4 на която пак трябва да сменяш масло, ремъци, филтри, охладителни течности (ок, може би по на рядко)... другата седмица ще ходя в Каргоекспрес да ме одрънкат едно 200кинта за ТО1. Остава само кефа от ниския разход на бензин или нулевия такъв на градско. Не че е малко, ама ако толкова го влече човек да кара без да дава пари за бензин -слагаш си една метанова уредба и си караш на цена от няколко лева/100км.

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#49 Непрочетено мнение от lada2110 » 23 юли 2010 00:00

Ефективността не я мислете. При електронните джунджории когато мощностите стигнат няколко стотин вата поне кпд-то минава 90%. Което при преобразуването е много малко като загуба реално погледнато. Както вече казахте управлението на един електромотор спестява доста главоболия с предавките на двигател с вътрешно горене и самия двигател. Но все пак идеята е да имаш изцяло ел. кола, защото наистина конструкцията е прекалено сложна - хем поддържаш бензинова кола, пък и в сметката и електрическа в добавка. И цялата цена сумарно не може да се мери да речем с една кола на метан например, пък тя ще излезе и по евтино и сигурно дори ще минава и по екологични показатели хибрида. Цялата работа е да чакаме докато се реши достатъчно проблема с батериите и колите да станат достатъчно достъпни че да са масови... и не на последно място да не поскъпне тока прекалено дотогава... :lol:

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#50 Непрочетено мнение от slowtraveler » 28 юли 2010 09:18

http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/07/2 ... 0/?ref=rss

Не знам, ама за тея пари бих предпочел лексъс хибрид...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#51 Непрочетено мнение от The Stig » 28 юли 2010 11:16

Цената беше ясно, че ще бъде висока, ама тия 550 км пробег нещо много ми се виждат. В лабораторията може да е реален резултат, но не и в истинския свят...
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#52 Непрочетено мнение от slowtraveler » 28 юли 2010 15:37

Прочети хубаво статията...
VOLT си е хибрид.
~60км може да врътне на акумулатори, след което може да продължи само с вградения ДВГ, който да дава енергия и да зарежда акумулаторите....
Горивото ще му стигне за 550км (резервоар)...
А толкова висока цена не съм очаквал. Цената е по-висока отколкото на Приуса (той също има чисто електрически режим), и е съпоставима с тази на Лексъс...
Ако съм купувач на такъв автомобил, едва ли бих предпочел Шеви пред Лекъс, който е утвърден и изпитан в практиката, а и доста по-луксозен...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#53 Непрочетено мнение от The Stig » 29 юли 2010 00:37

Напоследък съм много разсеян, неща които ги знам, просто ги забравям за момент... |(
Разбира се, че е хибрид и подобен пробег е възможен благодарение на бензиновия двигател, макар и пак може да се поспори дали ще бъдат 550 км. Както знаем лабораторните замервания се различават доста от действителноста.
В БГ си мисля, че трудно ще се намери Лексъс хибрид на бъдещата цена на Волт за тукашния пазар(ако изобщо се предлага). Тук повече май ще разчитат на близнака Ампера. Наистина цената е по-висока от на Приус, но и Шевито(Опел) има доста по-голям пробег в електрически режим. Логично е Волт/Ампера да се представят по-добре от Приус що се отнася за разход на гориво....
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#54 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 юли 2010 09:09

The Stig написа:.... В БГ си мисля, че трудно ще се намери Лексъс хибрид на бъдещата цена на Волт за тукашния пазар(ако изобщо се предлага).....
Предполагам, че обявената цена на Volt е за щатите.
Обявената стартова цена там на хибридите Лексъс HS е 34к$ (близък като размер до Волт).... RX(SUV) е 42к$....
Затова ми се струва, че обявената цена на Волт е прекалено висока...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#55 Непрочетено мнение от The Stig » 29 юли 2010 12:43

В USA наистина цените са така, но въпреки това предполагам че модела ще има успех там.
Аз имах в предвид цените и пазара тук. За жалост цената на RX доста се различава от тази му отвъд Атлантика( както и на всички автомобили) (censored)
Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#56 Непрочетено мнение от slowtraveler » 29 юли 2010 12:56

Прав си, че тук цените много се различават, но при условие, че Лексъс е по-евтин от Шевролета в САЩ, едва ли в БГ нещата ще са различни...
Затова смятам, че в БГ Волт ще се продава на по-висока цена от Лексъса.
А чисто технически не смятам, че тепърва прохождащ хибриден модел ще надмине с първия си опит Тойота/Лексъс, които работят ефективно по въпроса от доста време - имат масово производство/продажби от над десетилетие...

Иначе за успеха - за всяка кола си има пътници, така-че сигурно ще има продажби (coolbeer)
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#57 Непрочетено мнение от lada2110 » 30 юли 2010 15:21

Ако гледаме от гледна точка на дизайна Волта е по напред според мен, а той продава най напред. Повечето не ги вълнуват толкова техническите подробности, освен разход и к.с. в последно време,после и цената. Която с подобна кола може и да е компромис...

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: Chevrolet Volt

#58 Непрочетено мнение от slowtraveler » 30 юли 2010 16:15

За дизайн не споря - всеки има свое мнение...
За мощност - това лексъсче доколкото си спомням правеше 0-100 за около 8.2сек...
Но според мен дори и дизайна е много сходен (аеродинамиката си иска своето):
Изображение
Изображение

Ето го и Волта наяве (снимката е произволно свалена от интернет, за онагледяване на действителния дизайн):
Изображение
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

lada2110
Минаващ
Минаващ
Мнения: 44
Регистриран: 03 мар 2010 22:16
МПС: ВАЗ 21104
От: Лакатник

Re: Chevrolet Volt

#59 Непрочетено мнение от lada2110 » 30 юли 2010 16:51

Май това е актуалния вид: :^)
Изображение
http://www.chevrolet.com/pages/open/def ... info-0_0_2
И едно дето попаднах случайно:
http://green.autoblog.com/2010/04/08/ul ... on-itunes/

Потребителски аватар
The Stig
Модератор
Модератор
Мнения: 2761
Регистриран: 20 мар 2010 19:43
Skype: hihit_
МПС: Audi A3 8P / Lanos
От: Плевен/Белене
Име: Стефан Арабаджиев

Re: Chevrolet Volt

#60 Непрочетено мнение от The Stig » 30 юли 2010 18:01

Мда, това е ''муле'' - купето на Круйз с техниката на Волт. Иначе хора много, съответно вкусове различни, всеки решава за себе си кое е по-красиво и за какво ще си даде парите. :-))
Изображение

Отговори

Върни се в “Приятели на марката”