Chevrolet Volt
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Прав си за загубите, но забравяш, че имаш 'събиране' на иначе безвъзвратно загубена енергия при намаляване на скоростта...
Освен това имаш намаляване загубите в ДВГ, защото двигателя работи само тогава, когато е нужен.
Затова и хибрида при експлоатиране в предвидена за него обстановка (градско или умерено каране извънградско) дава доста по-нисък разход от обикновения автомобил...
Значи сумарно загубената енергия е по-малко
А потърси за тея скоростни кутии - наистина интересно техническо решение
П.С.2х800kW хибрид беше на кораб
Освен това имаш намаляване загубите в ДВГ, защото двигателя работи само тогава, когато е нужен.
Затова и хибрида при експлоатиране в предвидена за него обстановка (градско или умерено каране извънградско) дава доста по-нисък разход от обикновения автомобил...
Значи сумарно загубената енергия е по-малко
А потърси за тея скоростни кутии - наистина интересно техническо решение
П.С.2х800kW хибрид беше на кораб
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Chevrolet Volt
На времето много се чудех защо дизеловите локомотиви са в същност дизел-електрически. Вместо дизеловия двигател да задвижва колелата посредством скоростна кутия се оказа, че двигателя върти електрически генератор, а той от своя страна захранва електродвигатели, които задвижват колелата. И генератора, и електродвигателите имат К.П.Д. по-малък от 100 % и по този начин има сериозни загуби. Съответно генератора и електродвигателя си имат допълнително собствено тегло. Въпреки това конструкторите са предпочели този вариант пред огромна механична скоростна кутия. Предполагам, че при по-мощните агрегати К.П.Д. е значително по-високо, което прави загубите допустими.
-
- Напреднал
- Мнения: 480
- Регистриран: 02 окт 2009 10:32
- Skype: bgproximus
- МПС: Aveo 5
- От: Varna
- Име: Proximus
Re: Chevrolet Volt
Това с дизеловите локомотиви се дължи на това, че нито един двигател с вътрешно горене няма качествата на електрическия - константен въртящ момент и лекота при управление при каквито и да е обороти. Макар че в локомотивите до колкото знам се влагат доста по-специални видове мотори - тягови електродвигатели.
И да си доизкажа какво друго не му харесвам на хибрида В случая с Волт, имаш бензинка 1.4 на която пак трябва да сменяш масло, ремъци, филтри, охладителни течности (ок, може би по на рядко)... другата седмица ще ходя в Каргоекспрес да ме одрънкат едно 200кинта за ТО1. Остава само кефа от ниския разход на бензин или нулевия такъв на градско. Не че е малко, ама ако толкова го влече човек да кара без да дава пари за бензин -слагаш си една метанова уредба и си караш на цена от няколко лева/100км.
И да си доизкажа какво друго не му харесвам на хибрида В случая с Волт, имаш бензинка 1.4 на която пак трябва да сменяш масло, ремъци, филтри, охладителни течности (ок, може би по на рядко)... другата седмица ще ходя в Каргоекспрес да ме одрънкат едно 200кинта за ТО1. Остава само кефа от ниския разход на бензин или нулевия такъв на градско. Не че е малко, ама ако толкова го влече човек да кара без да дава пари за бензин -слагаш си една метанова уредба и си караш на цена от няколко лева/100км.
Re: Chevrolet Volt
Ефективността не я мислете. При електронните джунджории когато мощностите стигнат няколко стотин вата поне кпд-то минава 90%. Което при преобразуването е много малко като загуба реално погледнато. Както вече казахте управлението на един електромотор спестява доста главоболия с предавките на двигател с вътрешно горене и самия двигател. Но все пак идеята е да имаш изцяло ел. кола, защото наистина конструкцията е прекалено сложна - хем поддържаш бензинова кола, пък и в сметката и електрическа в добавка. И цялата цена сумарно не може да се мери да речем с една кола на метан например, пък тя ще излезе и по евтино и сигурно дори ще минава и по екологични показатели хибрида. Цялата работа е да чакаме докато се реши достатъчно проблема с батериите и колите да станат достатъчно достъпни че да са масови... и не на последно място да не поскъпне тока прекалено дотогава...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
http://www.dnevnik.bg/skorost/2010/07/2 ... 0/?ref=rss
Не знам, ама за тея пари бих предпочел лексъс хибрид...
Не знам, ама за тея пари бих предпочел лексъс хибрид...
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Цената беше ясно, че ще бъде висока, ама тия 550 км пробег нещо много ми се виждат. В лабораторията може да е реален резултат, но не и в истинския свят...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Прочети хубаво статията...
VOLT си е хибрид.
~60км може да врътне на акумулатори, след което може да продължи само с вградения ДВГ, който да дава енергия и да зарежда акумулаторите....
Горивото ще му стигне за 550км (резервоар)...
А толкова висока цена не съм очаквал. Цената е по-висока отколкото на Приуса (той също има чисто електрически режим), и е съпоставима с тази на Лексъс...
Ако съм купувач на такъв автомобил, едва ли бих предпочел Шеви пред Лекъс, който е утвърден и изпитан в практиката, а и доста по-луксозен...
VOLT си е хибрид.
~60км може да врътне на акумулатори, след което може да продължи само с вградения ДВГ, който да дава енергия и да зарежда акумулаторите....
Горивото ще му стигне за 550км (резервоар)...
А толкова висока цена не съм очаквал. Цената е по-висока отколкото на Приуса (той също има чисто електрически режим), и е съпоставима с тази на Лексъс...
Ако съм купувач на такъв автомобил, едва ли бих предпочел Шеви пред Лекъс, който е утвърден и изпитан в практиката, а и доста по-луксозен...
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Напоследък съм много разсеян, неща които ги знам, просто ги забравям за момент...
Разбира се, че е хибрид и подобен пробег е възможен благодарение на бензиновия двигател, макар и пак може да се поспори дали ще бъдат 550 км. Както знаем лабораторните замервания се различават доста от действителноста.
В БГ си мисля, че трудно ще се намери Лексъс хибрид на бъдещата цена на Волт за тукашния пазар(ако изобщо се предлага). Тук повече май ще разчитат на близнака Ампера. Наистина цената е по-висока от на Приус, но и Шевито(Опел) има доста по-голям пробег в електрически режим. Логично е Волт/Ампера да се представят по-добре от Приус що се отнася за разход на гориво....
Разбира се, че е хибрид и подобен пробег е възможен благодарение на бензиновия двигател, макар и пак може да се поспори дали ще бъдат 550 км. Както знаем лабораторните замервания се различават доста от действителноста.
В БГ си мисля, че трудно ще се намери Лексъс хибрид на бъдещата цена на Волт за тукашния пазар(ако изобщо се предлага). Тук повече май ще разчитат на близнака Ампера. Наистина цената е по-висока от на Приус, но и Шевито(Опел) има доста по-голям пробег в електрически режим. Логично е Волт/Ампера да се представят по-добре от Приус що се отнася за разход на гориво....
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Предполагам, че обявената цена на Volt е за щатите.The Stig написа:.... В БГ си мисля, че трудно ще се намери Лексъс хибрид на бъдещата цена на Волт за тукашния пазар(ако изобщо се предлага).....
Обявената стартова цена там на хибридите Лексъс HS е 34к$ (близък като размер до Волт).... RX(SUV) е 42к$....
Затова ми се струва, че обявената цена на Волт е прекалено висока...
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
В USA наистина цените са така, но въпреки това предполагам че модела ще има успех там.
Аз имах в предвид цените и пазара тук. За жалост цената на RX доста се различава от тази му отвъд Атлантика( както и на всички автомобили)
Аз имах в предвид цените и пазара тук. За жалост цената на RX доста се различава от тази му отвъд Атлантика( както и на всички автомобили)
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
Прав си, че тук цените много се различават, но при условие, че Лексъс е по-евтин от Шевролета в САЩ, едва ли в БГ нещата ще са различни...
Затова смятам, че в БГ Волт ще се продава на по-висока цена от Лексъса.
А чисто технически не смятам, че тепърва прохождащ хибриден модел ще надмине с първия си опит Тойота/Лексъс, които работят ефективно по въпроса от доста време - имат масово производство/продажби от над десетилетие...
Иначе за успеха - за всяка кола си има пътници, така-че сигурно ще има продажби
Затова смятам, че в БГ Волт ще се продава на по-висока цена от Лексъса.
А чисто технически не смятам, че тепърва прохождащ хибриден модел ще надмине с първия си опит Тойота/Лексъс, които работят ефективно по въпроса от доста време - имат масово производство/продажби от над десетилетие...
Иначе за успеха - за всяка кола си има пътници, така-че сигурно ще има продажби
Re: Chevrolet Volt
Ако гледаме от гледна точка на дизайна Волта е по напред според мен, а той продава най напред. Повечето не ги вълнуват толкова техническите подробности, освен разход и к.с. в последно време,после и цената. Която с подобна кола може и да е компромис...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Chevrolet Volt
За дизайн не споря - всеки има свое мнение...
За мощност - това лексъсче доколкото си спомням правеше 0-100 за около 8.2сек...
Но според мен дори и дизайна е много сходен (аеродинамиката си иска своето):
Ето го и Волта наяве (снимката е произволно свалена от интернет, за онагледяване на действителния дизайн):
За мощност - това лексъсче доколкото си спомням правеше 0-100 за около 8.2сек...
Но според мен дори и дизайна е много сходен (аеродинамиката си иска своето):
Ето го и Волта наяве (снимката е произволно свалена от интернет, за онагледяване на действителния дизайн):
Re: Chevrolet Volt
Май това е актуалния вид:
http://www.chevrolet.com/pages/open/def ... info-0_0_2
И едно дето попаднах случайно:
http://green.autoblog.com/2010/04/08/ul ... on-itunes/
http://www.chevrolet.com/pages/open/def ... info-0_0_2
И едно дето попаднах случайно:
http://green.autoblog.com/2010/04/08/ul ... on-itunes/
- The Stig
- Модератор
- Мнения: 2761
- Регистриран: 20 мар 2010 19:43
- Skype: hihit_
- МПС: Audi A3 8P / Lanos
- От: Плевен/Белене
- Име: Стефан Арабаджиев
Re: Chevrolet Volt
Мда, това е ''муле'' - купето на Круйз с техниката на Волт. Иначе хора много, съответно вкусове различни, всеки решава за себе си кое е по-красиво и за какво ще си даде парите. )