Руснаците са ненадминати
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Руснаците са ненадминати
Ако си забелязал, задвижването на винта е от двете скоростни кутии.
При разлика от 100-150об/мин. на двата мотора, представи си какво става със съединителите.
При слаби акумулатори, използвахме винта за да палим втория двигател.
В инструкциите пише, първо да се пали двигателя до акумулатора и след това другия.
Никой не го спазваше и постоянно ни товареха с арести заради паленето през винта.
При разлика от 100-150об/мин. на двата мотора, представи си какво става със съединителите.
При слаби акумулатори, използвахме винта за да палим втория двигател.
В инструкциите пише, първо да се пали двигателя до акумулатора и след това другия.
Никой не го спазваше и постоянно ни товареха с арести заради паленето през винта.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Руснаците са ненадминати
При разлика в оборотите на двата мотора със съединителите става това, което става всеки път на твоя автомобил когато се движиш по инерция на скорост - кинетичната енергия на автомобила развърта двигателя на по-високи обороти от тези които би имал ако не е на скорост - тоест нищо драматично (фактически разлика в оборотите на двата двигателя, когато са зацепени към трансмисията не може да има освен ако въпросното средство не е във въздуха). Въртящият момент, които товари съединителя в това състояние е десетки пъти по-малък от въртящият момент, който двигателя упражнява за да задвижва автомобила.dsuzunov написа:...При разлика от 100-150об/мин. на двата мотора, представи си какво става със съединителите.
...
Life's a journey, not a destination
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Руснаците са ненадминати
Стояне, пак си неподготвен.
Разлика в оборотите до 100об/мин. е допустима, при регулировките на БТР-а.
Обаче, при движение по разкалян терен е осезаема.
Едната двойка мостове (1-3 или 2-4), видимо избързва, спрямо другата. (личен опит)
От кога в авиацията взехте да разбирате и от кашимерия?
Разлика в оборотите до 100об/мин. е допустима, при регулировките на БТР-а.
Обаче, при движение по разкалян терен е осезаема.
Едната двойка мостове (1-3 или 2-4), видимо избързва, спрямо другата. (личен опит)
От кога в авиацията взехте да разбирате и от кашимерия?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Руснаците са ненадминати
Не виждам проблем - все пак развъртане на спрял двигател е по-леко отколкото каране на полусъединител...
А при залепени съединители просто единия двигател ще се товари повече...
При корабите има подобни схеми - два двигателя на един винт... И стандартно ги палят точно така - единия като зацепи, пали другия през редуктора
А при залепени съединители просто единия двигател ще се товари повече...
При корабите има подобни схеми - два двигателя на един винт... И стандартно ги палят точно така - единия като зацепи, пали другия през редуктора
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: Руснаците са ненадминати
Ами все така ми се случва - обаждам се неподготвенdsuzunov написа:Стояне, пак си неподготвен.
Това че едната двойка избързва или закъснява няма никакво значение - ако беше прочел и схванал написаното от мен, щеше да разбереш, че това което се получава е че единият двигател развърта другият - същото е при движение на скорост по инерция както съм написал, разликата е в задвижващата сила - в единия случай кинетичната енергия на колата, в другия двигателят с по-високи обороти. Прочети пак какво съм ти написал и си дай време за осмисляне, мисля 2-3 дена в твоя случай трябва да са достатъчни, ако ти отнеме повече, работата не е на добре.dsuzunov написа:Едната двойка мостове (1-3 или 2-4), видимо избързва, спрямо другата. (личен опит)
Кашимерията никога не съм я разбирал, най-вероятно няма и да я разбера и искрено съжалявам тези, които я разбират.dsuzunov написа:От кога в авиацията взехте да разбирате и от кашимерия?
П.С. И още нещо от авиацията. Колкото и прецизно да регулираш двата двигателя, разлики в оборотите винаги ще има на хлъзгав терен и ще ти обясня защо максимално простичко.
Когато се движи "кашимерията" особено по на нагорнище, двигателите са натоварени да кажем максимално (газ до дупка). При това положение, ако 1ви и 3ти задвижващ мост попаднат на по-хлъзгав участък (или увиснат във въздуха) и загубят сцепление техните обороти могат да достигнат максималните теоретични според предавката и възможностите на двигателя (да кажем 5 пъти повече от тези на другия двигател). Това означава, че каквито и регулировки да правиш, оборотите ще зависят от натоварването или простичко казано, оборотите на двигателя могат да варират от 1000 до 5000 при едно и също положение на педала за газта, но различно сцепление с пътя и когато говорим за два двигателя, това означава, че единият може да е на 1000, другият на 5000 оборота пък дори и ти лично да си ги регулирал.
И това ти го пиша неподготвен така че няма нужда да ми напомняш.
Life's a journey, not a destination
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Руснаците са ненадминати
Прочети пак какво съм ти написал и си дай време за осмисляне, мисля 2-3 дена в твоя случай трябва да са достатъчни, ако ти отнеме повече, работата не е на добре.
Офтопик:
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Руснаците са ненадминати
Няма смисъл от закачки - като се обичате - вземете се
Ама да се върнем на техническата тема....
Митак, за да се 'заключи' 8х8 включвахте ли перката и имаше ли ефект от това изравняване на оборотите на двата двигателя?
Ама да се върнем на техническата тема....
Митак, за да се 'заключи' 8х8 включвахте ли перката и имаше ли ефект от това изравняване на оборотите на двата двигателя?
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Руснаците са ненадминати
БТР-а е с постоянно включени 3 и 4 мостове (задните)
Винта се включва ръчно, само при плуване.
Предните мостове се включват ръчно.
Диференциалите са самоблокиращи, тип "с повишено триене".
Стоял съм отстрани, на някой наклон, при кално време и съм наблюдавал колоната от БТР-и, изкачваща стръмнината.
Върви, но с пребоксуване. И това не е заради неопитен водач.
На същия наклон, по-късно се изкачваха няколко ЗИЛ-157 (гумите им са еднакви по размер и вид с БТР-ските).
Е как не видях и една от гумите за приплъзне малко. Пълзи бавно нагоре, можеш да броиш тактовете на мотора, дето се казва, но върви. А тези камиони май нямаха блокажи на диференциалите.
При БТР-а, щом едното колело завърти свободно, диференциала се самоблокира и завърта и двете колела.
При движение направо, сам се разблокирва.
Не мога да намеря схема на диференциалите.
Винта се включва ръчно, само при плуване.
Предните мостове се включват ръчно.
Диференциалите са самоблокиращи, тип "с повишено триене".
Стоял съм отстрани, на някой наклон, при кално време и съм наблюдавал колоната от БТР-и, изкачваща стръмнината.
Върви, но с пребоксуване. И това не е заради неопитен водач.
На същия наклон, по-късно се изкачваха няколко ЗИЛ-157 (гумите им са еднакви по размер и вид с БТР-ските).
Е как не видях и една от гумите за приплъзне малко. Пълзи бавно нагоре, можеш да броиш тактовете на мотора, дето се казва, но върви. А тези камиони май нямаха блокажи на диференциалите.
При БТР-а, щом едното колело завърти свободно, диференциала се самоблокира и завърта и двете колела.
При движение направо, сам се разблокирва.
Не мога да намеря схема на диференциалите.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Руснаците са ненадминати
Имах предвид, че все пак е военна машина и би трябвало да е мислено какво се прави при повреден един двигател...
Едва ли остава 4х8 схемата - по-вероятно е комовете и редуктора на винта да са изчислени за работа и предаване въртящ момент към другата секция...
Едва ли остава 4х8 схемата - по-вероятно е комовете и редуктора на винта да са изчислени за работа и предаване въртящ момент към другата секция...
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Руснаците са ненадминати
Когато е конструиран този БТР, не е имало подходящ дизелов двигател в необходимите количества за него.
За сметка на това, са разполагали с ресурс за производството на бензинови мотори.
Двигателите на БТР 60 са ГАЗ40П, 90кс. всеки, и са същите като тези на ГАЗ 51 "Молотовка"
Когато са представили разработката с двата мотора и за обяснили, че е възможно, машината да се движи и само с един двигател, военните са изпаднали в див възторг. Та на тях им е трябвало точно това - дори и повредена, да има ресурс да се измъкне от бойното поле на собствен ход.
При повреда в единия двигател, просто се демонтира кардана между неговата скоростна кутия и съответната раздаточна кутия (на схемата с №№ 15 и 30). Тъй като, всеки мотор задвижва по един преден и един заден мост, при повреда, машината е в състояние да се движи с един двигател, задвижващ два от мостовете т.е. с колесна формула 4Х8, при това със "скромната" скорост от 50-60км/ч. по път с настилка.
Освен това, връзка между двата двигателя през раздатката на перката има само когато тя е включена да се върти.
През останалото време не са свързани.
За сметка на това, са разполагали с ресурс за производството на бензинови мотори.
Двигателите на БТР 60 са ГАЗ40П, 90кс. всеки, и са същите като тези на ГАЗ 51 "Молотовка"
Когато са представили разработката с двата мотора и за обяснили, че е възможно, машината да се движи и само с един двигател, военните са изпаднали в див възторг. Та на тях им е трябвало точно това - дори и повредена, да има ресурс да се измъкне от бойното поле на собствен ход.
При повреда в единия двигател, просто се демонтира кардана между неговата скоростна кутия и съответната раздаточна кутия (на схемата с №№ 15 и 30). Тъй като, всеки мотор задвижва по един преден и един заден мост, при повреда, машината е в състояние да се движи с един двигател, задвижващ два от мостовете т.е. с колесна формула 4Х8, при това със "скромната" скорост от 50-60км/ч. по път с настилка.
Освен това, връзка между двата двигателя през раздатката на перката има само когато тя е включена да се върти.
През останалото време не са свързани.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Руснаците са ненадминати
Дори липсата на някое колело не беше проблем за машината, както и някоя и друга дупка от куршум в гумите.