Costa Concordia
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Costa Concordia
Както се казва ромите можеха да решат проблема доста по-евтино, но собствениците са решили да платят на специализирани фирми:
http://www.protothema.gr/world/article/ ... oncordia-/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.protothema.gr/world/article/ ... oncordia-/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Costa Concordia
Някъде четох, че искали да го въвеждат и в експлоатация даже.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Costa Concordia
Ремонта на кораб в такова състояние е по-скъп от строежа на нов....
Не вярвам да могат да го възстановят...
Но и цената ми се струва малко пресилена....
Рязането на кораб също е много специфичен и труден процес...
А в полуподводно положение - практически невъзможен...
Да, можеш да отрежеш ламаринка от него, но не и 100% утилизация...
Имайки предвид многото течности и различни материали в кораба, подводно рязане ще нанесе непоправими щети на природата в района...
Така, че номера с циганите не върви....
Най-успешна утилизация правят в Индия, Пакистан, Бангладеш и района - кораба на пълен ход го блъскат в брега и започват рязане на парчета (там нямат еколози, да следят за природата)...
По-големите парчета ги дърпат по пясъка с трактори и лебедки... Пък което не се събере - ще си потъне в пясъка и ще ръждяса
Не вярвам да могат да го възстановят...
Но и цената ми се струва малко пресилена....
Рязането на кораб също е много специфичен и труден процес...
А в полуподводно положение - практически невъзможен...
Да, можеш да отрежеш ламаринка от него, но не и 100% утилизация...
Имайки предвид многото течности и различни материали в кораба, подводно рязане ще нанесе непоправими щети на природата в района...
Така, че номера с циганите не върви....
Най-успешна утилизация правят в Индия, Пакистан, Бангладеш и района - кораба на пълен ход го блъскат в брега и започват рязане на парчета (там нямат еколози, да следят за природата)...
По-големите парчета ги дърпат по пясъка с трактори и лебедки... Пък което не се събере - ще си потъне в пясъка и ще ръждяса
Re: Costa Concordia
Точно за това писах това, малко ми е трудно да си представя как може да се възстанови полупотънал кораб... Явно съм прочел медийна глупост. Поне ще има какво да гледаме по-натам по Дискавъри за инженерният проект, който определено си е предизвикателство!
Re: Costa Concordia
Клипчето наистина е брутално, както съм споменавал - циганите по света не са само в БГ, има цели държави и континенти с тях! Изглеждат като лешояди около умиращ кит, учудващо е как изкараха това чудовище толкова на плитко, даже и не спряха двигателите и те си бушуваха отзад...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Costa Concordia
Този няма да могат да го замъкнат до Азия и ще трябва да го режат тук. Предполагам, че ще трябва да ползват сух док.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Costa Concordia
Могат могат....
Провлачването е неголяма част от организацията...
Тук като те напитят само еколозите - свят ще ти се завие, че и изпълняването на условията им ще струва много повече $$/€ отколкото транспортирането..
А и тук труда и заетата инфраструктура струват много..
Но ще видим - всичко е въпрос на пари...
Само за информация - предходната година и в началото на тази бе извършена доста подобна операция по транспортиране/провлачване на кораб без ход (навярно и по-сложна)...
Морски/океански кораб мина през Варна, от там - Мариупол, където му отрязаха част от надстройката, завариха понтони (за да се намали газенето му) и го провлачиха до Каспийско море по реките (ограничение по газене и височина на мостовете).
Там работи година. След което отново осъществиха операцията и го върнаха в 'световния океан'...
Бе във Варна май-юни за ремонт...
Да, такъв тип провлачване (със затваряне на участъци от реките) струваше доста $$$, но явно корабособственика си сметна парите и излезе на печалба...
В случая има повече журналистически интерес, и затова по стар руски обичай западняците рекламират операцията като супер уникална.... Ами тя всяка операция от този тип е уникална - подхода трябва да е индивидуален според кораба и обстановката...
Провлачването е неголяма част от организацията...
Тук като те напитят само еколозите - свят ще ти се завие, че и изпълняването на условията им ще струва много повече $$/€ отколкото транспортирането..
А и тук труда и заетата инфраструктура струват много..
Но ще видим - всичко е въпрос на пари...
Само за информация - предходната година и в началото на тази бе извършена доста подобна операция по транспортиране/провлачване на кораб без ход (навярно и по-сложна)...
Морски/океански кораб мина през Варна, от там - Мариупол, където му отрязаха част от надстройката, завариха понтони (за да се намали газенето му) и го провлачиха до Каспийско море по реките (ограничение по газене и височина на мостовете).
Там работи година. След което отново осъществиха операцията и го върнаха в 'световния океан'...
Бе във Варна май-юни за ремонт...
Да, такъв тип провлачване (със затваряне на участъци от реките) струваше доста $$$, но явно корабособственика си сметна парите и излезе на печалба...
В случая има повече журналистически интерес, и затова по стар руски обичай западняците рекламират операцията като супер уникална.... Ами тя всяка операция от този тип е уникална - подхода трябва да е индивидуален според кораба и обстановката...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Costa Concordia
http://www.youtube.com/watch?v=Mc47G-DC9XI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=1PuhbM5Vq6M" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=iMFae8um7To#t=348" onclick="window.open(this.href);return false;
Присъства и аудиозапис на разговорите по радиото на руски и английски. Останах с впечатлението, че капитана се е държал като мамино детенце, а не като човек достоен за длъжността която е заемал.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Costa Concordia
За съжаление е така, и не случайно го съдят....
Има капитани и капитани...
По една случайност днес търсех точните имена на един приятел, с който работим повече от 2 години...
И първото, което виждам в гугъл - снимката как Медведев му дава орден за мъжество..
Установих, че е бил капитан на руския кораб, който бе нападнат от пирати, и който бе веднага освободен от руския военен кораб (който 'пусна' пиратите да си ходят, ама те май не могли да достигнат брега)...
Там Капитана е действал изключително грамотно и ефективно - свързал се е с военните, с точна информация за местоположението.
Като видял неизбежността на нападението, спрял кораба, събрал целия екипаж и се затворили в що-годе защитено помещение...
Пиратите се опитвали 17 часа да влязат. Дупчели стените и правили опити да запалят помещението, наливайки и запалвайки гориво през пробита дупка....
Но Капитана е държал връзка по УКВ с военните, давайки точна информация за това къде е екипажа, и колко приблизително са пиратите...
Резултата - един убит пират, всичките останали - пленени (и след това - пуснати в океана)...
Сред 'нашите' - без поражения...
И това - предимно заради грамотните действия на капитана (род.1972г)...
Има капитани и капитани...
По една случайност днес търсех точните имена на един приятел, с който работим повече от 2 години...
И първото, което виждам в гугъл - снимката как Медведев му дава орден за мъжество..
Установих, че е бил капитан на руския кораб, който бе нападнат от пирати, и който бе веднага освободен от руския военен кораб (който 'пусна' пиратите да си ходят, ама те май не могли да достигнат брега)...
Там Капитана е действал изключително грамотно и ефективно - свързал се е с военните, с точна информация за местоположението.
Като видял неизбежността на нападението, спрял кораба, събрал целия екипаж и се затворили в що-годе защитено помещение...
Пиратите се опитвали 17 часа да влязат. Дупчели стените и правили опити да запалят помещението, наливайки и запалвайки гориво през пробита дупка....
Но Капитана е държал връзка по УКВ с военните, давайки точна информация за това къде е екипажа, и колко приблизително са пиратите...
Резултата - един убит пират, всичките останали - пленени (и след това - пуснати в океана)...
Сред 'нашите' - без поражения...
И това - предимно заради грамотните действия на капитана (род.1972г)...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: Costa Concordia
Ето какво се случва със старите кораби:
http://fishki.net/49887-kladbiwa-korabl ... l?from=hot" onclick="window.open(this.href);return false;
http://fishki.net/49887-kladbiwa-korabl ... l?from=hot" onclick="window.open(this.href);return false;
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Costa Concordia
Да, това е продължението на клипчето, което съм пуснал