Здравейте!
Да се похваля, че днес (събота) си сложих прословутите шайби.Моите са с вътрешен диаметър 10мм. и външен 30мм., дебелина 4мм.Първо свалих едното колело, пръснах трите болта с WD-40 и с тресчотка (с къс удължител) развих трите болта (камък №14).Когато свалих амортисьора (пръснах предварително със спрея гайката) законтрих горната част на оста с раздвижен ключ (тип SP-сега видях подобен в Интернет).Има зъбчета, като клещи.Лошото е, че не са я направили оста за "камък", ами е плоска.Под тоя ключ, с обикновен гаечен ключ №14 и се развива гайката.Под гайката има шайба, опората с двата отвора (за горните 2 болтчета), гумен тампон и прахоуловителя.Отворите на моите прахоуловители бяха напълно в ред, но самата ос където е ръбчето между 12,5мм. и 10мм.(двата диаметъра на оста) и нагоре до резбата имаше ръжда.Може би се заобля от ръждата това ръбче (все пак 1,25мм. отляво и 1,25мм. отдясно е малко) и при малко и без това свободно нанизаната чашка, и ще премине оста нагоре.Шайбите много плътно се нанизаха върху оста (за разлика от прахоуловителя).После по обратен ред нанизах почистените неща и другото колело и амортисьор, и това е.Понеже не съм се занимавал с такива неща предварително изчетох форумите, принтирах си цветни снимки от етапите (има ги в Интернет) и без да бързам за един следобед ги сложих.Между двата амортисьора имаше яка скара.Имаме купено едно бивше военно поделение в Смядово и понеже в града не е удобно на улицата, а поделението пустее отидох с колата там и на спокойствие си свърших работата.Даже малко я поизмих колата.В 21 часа му ударих на бързо още две кебапчета и се прибрах в Шумен.
Извинявайте за свободното съчинение!
Слагане на шайби в задните амортисьори
Re: Слагане на шайби в задните амортисьори
Здравейте!
Нов съм във форума и не съм изчел всичко, но ми направи впечатление, че и в друга тема пишете за поставянето на тези шайби.
Ето тук:
Благодаря предварително.
Нов съм във форума и не съм изчел всичко, но ми направи впечатление, че и в друга тема пишете за поставянето на тези шайби.
Ето тук:
Обаче така и не разбрах ЗАЩО ги слагате тези шайби?htsh написа:...В задните амортисьори (както наскоро писах) се слагат едни шайби.Иначе проблеми досега съм нямал с колата...
Благодаря предварително.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Слагане на шайби в задните амортисьори
Заглавие: Задни амортисьори.
Просто чети по-внимателно!авео написа:Тази вечер единия заден амортисьор влезна в багажника,другия е на път Това е последствие от метановите бутилки + тоновете жива плът извозена за 30месеца. Успокоителното е ,че се оправя за някакви левчета. Слагат се шайби в/у тампона,за да не може да минава през ухото и газ до безкрайност Трябваше да го направя още,когато слагах метана.
Re: Слагане на шайби в задните амортисьори
Да, вчера успях да намеря и тази тема от която ми цитирате фрагмент горе и ми стана ясно какъв е проблема. И все пак ми се струва нормално проблема да е описан или поне загатнат при описание на решението иначе няма особен смисъл.
Този проблем при всички версии на авео ли го има? Ние преди месец купихме едно ново от магазина - трябва ли да почвам да разглобявам и да редя шайби превантивно или да изчакам амортисьора да влезе в купето?
Този проблем при всички версии на авео ли го има? Ние преди месец купихме едно ново от магазина - трябва ли да почвам да разглобявам и да редя шайби превантивно или да изчакам амортисьора да влезе в купето?