Дата и час: 18 Фев 2018 22:53

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 1 от 2 [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: „Умниците” от аварийната лента
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Авг 2013 11:51 
Минаващ
Минаващ

Регистриран на: 27 Авг 2010 15:55
Мнения: 2
МПС: Opel Vectra B 1.7TD
От: Sofia

Offline
Вижте какво намерих нета. Ако искате го разпространявайте максимално. Дано да има полза.

„УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Във връзка със задръстването на магистрала Тракия поради ремонт на мост, което в неделя /25.08.2013/ беше 15 км и това, че се очакват задръствания там поне до август 2014г, както и във връзка с манталитета на част от българските шофьори, които са нещо повече от всички останали и за тях правилата не важат и карат в задръстване по аварийната лейта, искам да разкажа следното, което се случи тогава. Кой крив, кой прав не знам, всеки сам може да прецени за себе си, но карането по аварийната лента в задръстване дразни изключително много спазващите правилата участници и е огромна простотия и глупост. Глупост е, защото:
1. Винаги идва момент, в който и аварийната лента се запълва и няма накъде да се продължи напред и трябва да се спре в нея. А така се блокира достъпа на автомобили на полицията, линейки и пожарни /не дай Боже/, ако има нужда. Преди време в такава ситуация си отвисяхме 1 час половина в задръстване поради катастрофа и като се задръсти аварийната лента след 10 минути се чу линейката, която трябваше да мине, но нямаше откъде. Оттам се започнаха едни маневри аз в средната лента, идиотът в аварийната лента и така всички в тези две ленти, та да направим път. Направихме /средната лента наляво и аварийната лента наляво/ и линейката мина по банкета след още 2-3 минути. Кога е стигнала катастрофата не знам, но вместо в нашия участък да мине за 10-15 секунди, всички тези „умници” в аварийната лента я блокираха за 2-3 минути. Стана ми срамно, че съм българин и още съм тук в този момемт, честно. Направо да им пожелаеш другият път те, „умниците” от аварийната лента да чакат линейка, която не пристига и не пристига, защото страната е България, простотията е българска и манталитетът е български.
2. Минаването по аварийната лента спестява време на минаващите по нея, но ощетява всички останали коли, които стоят и чинно си чакат в другите 2 ленти вече безкрайно време, защото са културни, не са над закона, обикновени, по-глупави от „умниците” или както искате. Те вместо да минат за час и половина ще минат за 3 часа, а „умниците” от аварийната лента ще минат за 10минути, защото са безпардонни, нетолерантни.
Започвам разказът за последното задръстване в неделя /25.08.2013/ на магистрала Тракия, поради ремонт на мост, което беше 15км поне. Караме си и спираме в един момент. Първо си мисля катастрофа, ужас, пак ли. Дано да са живи хората. Тръгваме, правим 20метра на първа скорост и пак спираме. Още тук „умниците” от аварийната лента започваха да се изнасят с маневри към аварийната лента, защото те бързат повече, имат малки деца, не могат да чакат, возят болен човек или родилка, абе всеки си има причините, но със сигурност най-голямата причина е ПРОСТОТИЯТА! Защото ако има бременна жена или болен човек трябва да минат 2-3-5-10-20 коли, а не 500-1000. По едно време гледам една Хонда Сивик сив хетчбек кара по аварийната лента. Кара си, но тръгва и спира почти до мен с темпото на движение на колоната. В първия момент не се усетих, но след 5 минути стана ясно, че човекът блокира напиращите отзад „умници” от аварийната лента и си кара със скоростта на задръстването и така поне 10-15минути. В един момент като се изравни с мен му направих жест да си свали прозореца. Сваля го той и аз му викам през жена ми, която е на седалката до мен: „Евала пич, така ще те бият, но да знаеш, че ако стане нещо спирам и съм на твоя страна и съм ти свидетел”. Човекът се ухили, махна с ръка, а отзад се возят едно ли, две ли деца и жена му отпред. Да му се чудиш и на него.А иначе няма минаване.
Вместо час и половина ще чакаме там поне 3 часа, защото нямаше никаква организация от страна на полицията, въпреки че на всеки нормален човек е ясно какво ще стане неделя следобед и вечер през август месец. Какво пречи да има една полицейска кола, която да е 4-5-10км преди ремонта на моста в задръстването и регулира движението. Да спира тези които карат по аварийната лента и да ги глобява. Или по-добре да стоят с 1 камера и да снимат колите в аварийната лента и после снимките за глоби. Поне 500 или 1000 коли по една глоба колко пропуснати ползи за държавния бюджет. Но в нашата държава полицията е там където и когато не ти трябва, а когато ти потрябва я няма. Как беше - НАШАТА ПОЛИЦИЯ НИ ПАЗИ! Голям хит.  Надявам се и някой полицай от по-висшите етажи да прочете това, да има съвест /защото утре може линейката да бърза и за него или негов близък, приятел роднина, да не дава Господ/ и да помисли върху тези мои излияния какво да се направи, за да има някакъв ред, да се гордеем, че сме българи дори в задръстването и да виждаме, че има полиция където и когато трябва, а тарикатлъците и простотията не минават. Защото тарикатлъците и простотията зад волана са причина за поне половината, ако не и повече от жертвите на катастрофи, които за миналата година са 700-800 човека, а ранените са поне 10000човека. Ако сме толерантни и караме разумно цифрите сигурно ще са наполовина. Както и да е, продължавам нататък.
Зад Хондата има дълга опашка от „умници” от аварийната лента. Зад нея Мерцедес S класа, някъде от 2000-2003 година т.е. 10-12 годишен, сребрист, с пловдивски номер, с плешив шофьор и кифла до него. Стои зад Хондата и по едно време се премести зад мен с идеята явно да използва и някак да мине пред Хондата ако аз тръгна по-рязко. Видях го и следващия половин час поне тръгвах и спирах така, че Хондата от дясно да върви до мен и аз до нея, сиреч горе-долу тръгваме и спираме заедно. Мерцедесът след това се премести зад Хондата пак т.е. в аварийната лента. Коланата си пъпли с 10 км/ч, тръгнеш вдигнеш 10-15-20км/ч и спреш след 10-20-30-50 метра, че и по нагорнище.
Жега е. Всеки бърза и е изнервен. Никой не е предполагал, че там ще трябва да се стои поне час и половина, а ако сложим и „умниците” от аварйната лента, то 3 часа не ти мърдат. Всеки има жена, дете в колата, бърза да се прибира, утре е работен ден, да се оправя, багажи да сваля и прочие, но не. Задръстване! Тази така умразна дума за всички шофьори. И то не какво да е задръстване, а поне 15км задръстване. Колите, които са по-стари започват да прегряват. Тук там по аварийната лента има спрели коли с вдигнати предни капаци.
Мерцедесът явно реши, че вече достатъчно е чакал и е бил толерантен. В аварийната лента зад Хондата започва да свири на пожар. Свири минута и половина нон стоп, други зад него взимат пример и те свирят. Някои обаче не свирят, защот клаксоните бяха 3-4, а не 100. Колоната се движи с никаква скорост. Даже едни младежи бяха слезли, бягаха до колите, ходиха по нужда и така. Свири си Мерцедесът минута и половина и вече и на мен ми бърка в ......... Изчаках пред мен да се освободят 30метра и оттам, първа, рязко газ, десен мигач и аз в аварийната лента пред Хондата. Пред мен в средната лента беше един Форд Орион комби. Изравнявам се с него и спирам. Хондата мръдна зад мен и тя спира. Както се свиреше отзад с клаксоните, така и свирнята престана на момента. Така карах до Форда поне около половин час. През този половин час, сребристият пловдивски Мерцедес в един момент използва, че отстрани има равно, което си е чакъл и може да мине евентуално и се изравни с Хондата. Почнаха се едни жестове и псувни и прочие. Аз го виждам, но нищо. Вече се намести между мен и Хондата. Държа го отзад не нарочно, но няма как да ме заобиколи, защото отстрани на пътя вече не е равно и няма как да мине по чакъла. Аз съм си до Форда Орион комби и си карам с него. След 5-6 минути нарочно в един момент му направих място, да мине от ляво т.е. по асфалта. Ясно е, че го пускам. Минава, изравнява се до мен и средни пръсти, жестове. Тръгва си напред по пътя, прави 10-15метра пред мен и спира рязко. Едвам спирам и аз - не очаквам да набие спирачки. Слиза, оставя отворена вратата на Мерцедеса S класа, 12 годишен барутник, без предна лайсна с датчици за предния парктроник, защото няма 2000лв да си я купи, а пък някой друг като него гъзар с 12 годишна S класа му я е откраднал, защото и той е нямал 2000лв да си я купи. Пловдивският ......... се пеняви, ръкомаха, псува, изплюва се на земята показно. Аз не го провокирам. Стоя като пън. Дано не тръгне да ме бие и убива. Не искам проблеми. Викам си добре де. Откъде ме знаеш какъв съм, що съм, колко ми е акъла или дали просто не съм луд. Луди хора има много по улиците и не всички са в здравни заведения. Мога да тръгна през теб колата и после да, ще имам проблем, но нали знаем в каква държава живеем. Умрелият си е умрял, виновният ще се оправи по някакъв начин. Така или иначе присъдите не съответстват на деянията. Или пък ако ми скочиш на бой откъде знаеш например, че нямам боен пистолет в мен или не съм полицай примерно. Или пък не съм с 10-ти дан по карате. За да го правя очевидно не ми пука от теб и не ме е страх от S класата ти без предна лайсна. Вътрешно ми е гот, даже си мисля да сваля прозореца и да му предложа 1000евро щото е баровец да си купи предната лайсна. Случайно имах толкова в мен. Но имам разум да не го провокирам повече, защото и аз не искам други проблеми, а така шансът да тръгне да прави нещо нараства, пък ако тръгне става проблем и за мен, и за него. Няма смисъл!
Спомням си една случка в Благоевградско преди повече от 10години със Стойчо Стоилов, бившия футболист на Литекс, ЦСКА и Нюрнберг. Засякла Жигула с пенсиониран военен вътре, а Стойчо Стоилов с джипа и слезнал нещо да му се обяснява ли, да го бие ли, никой не знае. Пък и кой кого е засякъл не е съвсем ясно май. Резултатът 3-4 куршума в тялото на Стойчо, правиха му операции, беше по болници поне половин година и това сложи край на кариерата му май. Иначе можеше да играе още малко. Едва оживя.
Така, изплюва се пловдивският ........... /в Пловдив сигурно не всички са такива и има и нормални хора, то и от другите навсякъде ги има де/ качва се на Мерцедесчето без предна лайсна, на 10-12 годишна възраст и изчезва напред. Караме си, аз до Форда Орион Комби, отзад Хондата. По едно време идва отбивка в дясно, но първо е почти без асфалт, чакъл, с неравности и второ доста се обикаля. Та оттам виждам в огледалото се „умниците” от аварийната лента тръгват да минават през траповете водени от един Мерцедес, бял, може би на година и половина, най-много две, ей такъв изцъклен отпред . Скъпа и хубава кола дори за Германия. Кара през неравностите, вдига прахоляк и бърза да отиде на другия край на отбивката, да влезе преди нас и да изчезне напред. И аз първа, втора, 20км/ч, 40км/ч, 40коли от средната лента ги минавам и хоп точно, където черният път се връща на магистралата се вижда Мерцедесът отдясно, но аз очевидно ще мина преди него. Минавам, правя 10 метра и спирам, след мен белият Мерцедес. Държах го 2-3 минути отзад и му направих път. Изравнява се преди мен и ми прави жест до главата, върти си пръста т.е. нямам мозък. Аз го гледам хем сериозно, хем с насмешка, хем вътрешно ми е даже много готино и през цялото време му правя знак с лявата ръка да си кара т.е. „Айде не ми се обяснявай, карай си, че те прежалих да те пусна, да не дам напред пак и да те запуша отново”. Вече съм изпреварил моето място в колоната, далеч напред съм от Форд Ориона Комби, може би 200 метра напред. Хондата я няма, защото тя явно си върви с Форда. После вече дойдоха знаците за това, че остават 200метра до ремонта. Другите, че има ремонт след 2км бяха отминати отдавна. Пак спирах няколко пъти, но викам айде то не остана, пък и там вече е по-широк пътя и поне 3-4 коли минаха отдясно на аварийната лента по равния чакъл. Няма смисъл и тръгнах и аз. На стеснението има място да мине 1 кола, защото в нашата посока се падат аварийното платно и половината от средното, но аварийното е по-малко. Т.е. колкото и да се прередиш отпред може да мине само една кола от трите колони. Като се пререждаш показваш, че си нещо повече от другите, нетолерантен, за теб няма правила. Сигурно има и хора, които наистина са на зор и бързат, но такава ни е държавата. Полиция имаше чак на мястото на ремонта и то един говореше по радиостанцията и махаше с ръка да се кара. Дано някой от ръководните органи да измисли нещо и да има ред.
НЕ КАРАЙТЕ ПО АВАРИЙНАТА ЛЕНТА!!!!
Тук беше задръстване, но ако е катастрофа по нея трябва да минат линейка, пожарна и полиция. Понякога тези 10минути забавяне са фатални. Там може да се сте вие, ваш близък, приятел, човек на когото държите. Отделно другите не са длъжни да чакат 3 часа, вместо час и половина, за да минете вие за 10минути. Всички бързат, никой не му е приятно, а и наистина на някой може да му прилошее например и да може тази лента да се ползва.
Мислех да пиша като предложение като се знае, че е ремонт /защото ремонтите на Тракия ще са до август 2014г/ и сте сигурни, че не е катастрофа можете да карате като тази Хонда – в аварийната лента със скоростта на колоната и да блокирате така „умниците” от аварийната лента, безпардонните и нагли хора, които навсякъде в живота са такива и реално го правят още по-непоносим с действията си или бездействията си. Защото човек както си кара колата, такъв е и в живота като цяло. Ако една кола кара така, на мястото си в колоната, но в аварийната лента и блокира бързаците, те нагледците ще й свирят, псуват и святкат, но ако са 3-4 коли или 5-6 коли или по-масово може би ще се въведе реда, който очевидно полицията или не може, или не иска да въведе с глоби. А пък съвестта за част от българите е непознато понятие.Сега вече не знам дали да призовавам за това. Оставам на всеки да прецени кое е добре, кое е зле, кой крив и кой прав, да направи извод сам за себе си, но така не може да се живее.
За съжаление дори и да има катастрофа, тя аварийната лента пак ще е блокирана от всички тези „умници” от аварийната лента, така че полицията пак ще си пробива бавно път. Не знам изобщо има ли оправия. Накрая се сещам за вица, че изходите за България са 2 – Терминал 1 и Терминал 2.
ИМАЙТЕ РАЗУМ И СЪВЕСТ И НЕ ИЗПРЕВАРВАЙТЕ ПРЕЗ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА! ТЯ Е ЗА ДА СЕ СПАСИ НЕЧИЙ ЖИВОТ ИЛИ ПРИ ПОВРЕДА! ПО НЕЯ ПАК СТИГАШ ПО-БЪРЗО, НО ОСТАНАЛИТЕ ГИ БАВИШ БЕЗБОЖНО ИЛИ ПЪК СЛУЖБИТЕ ЗА ДА СПАСЯТ НЕЧИЙ ЧОВЕШКИ ЖИВОТ.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Авг 2013 12:22 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 28 Окт 2009 20:26
Мнения: 329
МПС: Daewoo Leganza 2.0 126hp
От: софия
Име: Ивайло

Offline
В Германия и мотоциклетистите спират когато има задръстване.Минах по този участък в неделя,но към 22ч,стояха двама полицаи на стеснението и светеха с фенерче номерата на колите,което според мен караше доста шофьори да карат бавно покрай тях и съответно колоната се бавеше допълнително.Решения има за каращите в аварийната лента,но няма желание в отговорните лица.Поне докато не стане както в други държави-за всяка дреболия да идва телевизията и да хвърчат оставки след това.
Едва ли е трудно да се сложат знаци 10 км (или 20 км) преди ремонта и хората да потърсят алтернатива(особено в неделя).


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Авг 2013 14:49 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 07 Ное 2007 11:07
Мнения: 954
Skype: ilyan-f1
МПС: Leganza
От: София

Offline
И аз минах от там в неделя - 20:30-22:00ч :swear: . Един ТИР правеше същото нещо. Караше в половината аварийна и държеше бързаците зад него.
В Гърция, когато има ремонт на повече от една лента, с конуси затварят крайната лента (преди това сигнализирано със знаци). След около километър затварят следващата до нея и т.н. Имаш достатъчно време да се престроиш без да се създава задръстване.



_________________
http://www.vbox7.com/play:5fe52b72
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 27 Авг 2013 21:52 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 19 Юни 2009 21:27
Мнения: 384
Местоположение: София
Skype: ivaylo.filipov
МПС: Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T
От: София

Offline
В България няма воля да се наложат мерки за спазване на правилата и законите така че виновните да бъдат наказвани.

Има само едно решение да започнат всички да спазват правилата, а то е да има солени глоби за всяко нарушение, които да се налагат безпрекословно и неотменимо, а после ако до 6 месеца не бъдат платени, то те да бъдат събирани със съдия изпълнител.

Един катаджия с едно по-добро цифрово фотоапаратче ако снимките му се признават като снимка от камера за скорост например може да събере на един светофар в столицата хиляди левове да ден за колани и говорене по мобилния телефон...от там пари за още камери и патрули на КАТ...но няма воля...това е :@

Същата е работата с преправените скутери които могат да вдигнат 100+, шумните мотори и коли с отворените ауспуси които те будят посред нощ ако си спинкаш в жегите на отворени прозорци, гъзарите дето минават на червено и карат в бус или аварийната лента...на запад си има правила и никой дори и за миг не мисли да ги нарушава или ако се излъже бива сурово наказан. За моторите и скутерите има мобилни измервателни станции с които правят хайки за поголовни замервания на шум и скорост, никой не си помисля да кара МПС без съответната категория или без ГО и винетка, за буслентите има камери, а за другите нарушителите има патрули...а ние си оставаме още в ориента за съжаление на всички нас, които спазваме правилата и ни мислят за глупаци....



_________________
(shofiro2)До тук - толкова Изображение <<< кликни на бензоколонката за да видиш подробности или се регистрирай ТУК и влез в статистиката!
Изображение 2009 Chevy Lacetti SW 2.0TCDi CDX M/T (Лъчко)
Изображение 2001 Suzuki GSX 750F Katana (Сузана)
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Авг 2013 10:29 
Напреднал
Напреднал

Регистриран на: 02 Окт 2009 10:32
Мнения: 477
Местоположение: Варна
Skype: bgproximus
МПС: Aveo 5
От: Varna
Име: Proximus

Offline
Сакън недей ivobivo, това свободолюбивият балканец го нарича полицейщина, нарушаване на (човешки) права, псува, нарежда, плаши със съд, уволнява, върти телефони на реални и въображаеми познати "началници в полицията", прави протестни групи във ФБ... абе лудница.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 28 Авг 2013 15:24 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
В такава ситуация (независимо дали тарикатите минават вдясно по аварийна лента, или вляво в насрещното), аз ако е възможно застъпвам с колата и двете платна - да не си изпускам мястото и да спра движещите се неправилно. Понеже рядко се удава да спра някой така, в повечето случаи залепвам плътно зад колата пред мен и за нищо на света не пускам нахалите, дори псувам тия, които ги пускат пред тях (съответно и преди мен). Веднъж на едно кръстовище слизах от колата и предупредих 2-те коли, които се опитваха да минат пред всички, че ако не изчакат опашката да мине преди тях, си избирам едната кола и тръгвам да я гоня, през това време беше светнало вече зелено, но всички коли чакаха мирно и тихо зад моята кола с отворена врата - явно споделяйки мнението ми.
2-те коли си изчакаха... Никога не знаеш наистина кога/къде и на кой ще попаднеш, но изключително е дразнещо да търпиш някакви глупаци да се гаврят с твоето време и присъствие на пътя.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 00:19 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
В такива моменти молитвата е:
"Господи дай ми търпение, защото ако ми дадеш сила ще ги избия всичките"

От друга страна правосъдието трябва да се раздава от съответните органи, така че и това не е правилно :ches:

Проблема при нас е в "съответните органи" - те ако няма далавера не са там - съвсем логично, все пак и те са българи. Много елементарно и без нерви щеше да отмине сходна ситуация на немска магистрала примерно - след знаците поставени на 3 км от ремонтирания участък, на 1 км преди участъка вече всички са се престроили чинно в лентата за движение спазвайки указаната скорост + 5 км/ч и преминават всички за няма и 10 мин. В БГ обаче всички трябва да изпреварят всички и да се натресат най-отпред за да спрат всякакво движение и после всички бавно ускоряват от 0 понеже вече са се уредили в единствената лента за движение и няма нужда да бързат - така се чака по 2-3 часа, друг начин няма.
Какво може да се направи - ами КАТ да разпореди съответните знаци по отдалеч и да следи дали всички се престрояват овреме без да забавят или спират трафика престроявайки се.
Съвсем пресен пример имам за бездействието и малоумието в тази институция КАТ. Днес се прибирам от Италия и на сръбско-българската граница чакам половин час да се сменят смените на митничарите - съвсем нормално, не може да се сменят за 2 минути я, но аз съм щастливец на фона на напускащите България - там се вихри колона от има няма 40 км. Не не съм се объркал започва на Калотина в единствената лента за движение в посока Сърбия и после прераства в 2 и на моменти в 3 ленти (една от които им е забранена понеже е за изпреварване в другата посока) приближавайки София. През 10 км КАТ е заложил патрули, които спират колите неясно защо и ги пускат на порции с което всъщност нищо не правят, но го правят все пак. Малко преди околовръстното на София колоната се разрежда, но пристигат нови желаещи да прекарат нощта пред Калотина.
Някой ще попита какво са виновни КАТ и какво могат да направят след като проблема очевидно е на митниците - ами те и митниците са същата порода и явно не се трогват от огромния трафик турски гастарбайтери за да отворят повече пунктове и да подсилят смените. След като обаче митниците не са взели никакви мерки, а най-вероятно няма и да вземат щото не им пука, КАТ можеха вместо да разполагат патрули по трасето дето нищо не правят да сложат патрул малко след околовръстното, който да предупреждава следващите жертви, че ще преминат границата най-рано след 2 дни и ако желаят да продължат по околовръстното в посока новият мост над Дунав където няма да ги забавят толкова понеже няма реална граница и няма да се наложи да чакат тези 2 дена. Простичко и ясно, а за тези с децата направо живото-спасяващо - да де ама и органите са българи както споменахме, а и в тези институции по принцип мисленето е забранено ...



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 11:28 
Нов
Нов

Регистриран на: 05 Авг 2011 22:21
Мнения: 85
Местоположение: София
МПС: Aveo 1.4
От: sofia
Име: Кирил

Offline
Писах преди време как е в белите страни.
Тук полицая прави всичко на добра воля, ако много се старае ще настъпи който не трябва и уволнение. Ако си трае ще изкара и бакшиш.
В Англоезичните страни системата има контрол и то не вътрешен.
контрола зависи от този който плаща. Шофьори - плащат застраховка ( таксата е месечна и зависи от нарушенията), Полиция която следи за спазването на правилата и налага санкции и накрая застрахователя който покрива щетите. Така се получава че ако полицията не си върши работата застрахователя плаща много, е те не са съгласни и имат огромен контрол над полицая. (едно е аз да се оплача за корумпиран полицаи, друго е Армеец и компания да съди столичен кат)
И накрая на шофьорите застраховката много варира.
Как е в момента - пълен хаос и безотговорност, застрахователите прибират пари от всички, кат се грижи да си платиш, никой никого не контролира и не плаща. Ако си с власт ставаш неприкосновен. Онзи ден един джиБ ме изпревари точно на камерата на ТВ кула с над 100. Той е неприкосновен, и 100000 камери да има и полиция никой не го пипа. Ползата е никаква - само смърт по улиците.

Колега преди месец загина в кресненското дефиле. Натоварен трафик колона . ДжиБ изпреварва в колоната, отсреща идва автобус - и за да не се удари челно изблъсква колата от дясно от пътя.
ДжиБ 3 тона винаги излиза победител.

Друг е въпроса кой изка да е този хаус по пътя и кой пречи да се въведат нормални правила.
Тези който управляват държавата - Изключвам 99% от депутатите те са просто кукли (грозни), има си кръгове и лобита за който е изгодно- адвокатски и т.н.
Колко е лесно взима се целия правилник и закон за движение от америка или канада или англия и без никаква адаптация се приема . Пипнат ли го ще го усерат като си оставят вратички и нещата ще се оправят за 1 година
Какво остава за нас . Нерви, много нерви, пари и свещички който да палим в пясъка.

Здравето много зависи от нервите. Който не е карал навън не може да го разбере. В Канада 1ч. градско каране изобщо не се усеща, тук сутрин да стигна до работата 30 минути през младост, вече съм уморен - и не работоспособен първите 30 мин мин , а здравето ..... усеща се като се съберат годините.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 12:11 
VIP потребител
VIP потребител
Аватар

Регистриран на: 25 Яну 2008 18:52
Мнения: 5715
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Offline
Правилата за движение се определят от закон и са уеднаквени в целия свят.
Проблема идва от различното им тълкуване и изобщо, от допускането на тълкуване.
Всичко идва от липсата на контрол върху участниците в движението и върху самите контролиращи.
Липсва организация на движението, защото липсват организатори, които да я въвеждат.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 12:26 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
dsuzunov написа:
...Всичко идва от липсата на контрол върху участниците в движението и върху самите контролиращи.
Липсва организация на движението, защото липсват организатори, които да я въвеждат.

Абсолютно съм съгласен...
Вчера два примера - странно раздвижване на катаджиите във Варна - не ги бях виждал по улиците няколко месеца.
Първия: спрели по бул.Приморски, като са се скрили между реда неправилно спрели (на забранено място) и затрудняващи движението автомобили. По същия маршрут се движат и съчленени градски автобуси...:
https://maps.google.com/?ll=43.206484,2 ... 2,,0,11.21
И дебнат незнайно кого (съдейки по оглеждането им навярно - за автомобили без пуснати фарове)...


Втория: спрели на сянка в тунела до Спортна зала...
https://maps.google.com/?ll=43.20948,27 ... 7,,0,20.82
Проблема е, че и от двете страни на уличката имаше по един ред неправилно паркирани автомобили и уличката практически става еднопосочна...
Изображение
Просто си стояха и си говореха - бърза работа нямаха.
Да глобят неправилно спрелите - също нямаха намерение..
С доста нерви се минава на една боя разстояние покрай тях (отново еднопосочно)...
Та какъв респект да имаш пред такива мърлячи..
Чак ме е яд, че вземат заплати...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 14:01 
Нов
Нов

Регистриран на: 05 Авг 2011 22:21
Мнения: 85
Местоположение: София
МПС: Aveo 1.4
От: sofia
Име: Кирил

Offline
dsuzunov написа:
Всичко идва от липсата на контрол върху участниците в движението и върху самите контролиращи.
Липсва организация на движението, защото липсват организатори, които да я въвеждат.


Добре, тук изниква въпроса кой има полза от статуквото и кой не позволява да се оправи положението.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 30 Авг 2013 16:48 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Точно полза едва ли има...
По-вероятната причина е липса на достатъчно кадърни кадри в системата...
Навярно поради назначавания на 'свой човек', който да е политически коректен...
Или поради невъзможност да се изгони некадърен човек.
Не че всички са такива, но една птичка пролет не прави...
За да се усети промяна, трябва да се промени действието на голяма част от изпълнителите...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 02 Сеп 2013 17:11 
Напреднал
Напреднал
Аватар

Регистриран на: 01 Сеп 2012 22:40
Мнения: 417
Местоположение: София
МПС: Daewoo Lanos 1.4
От: София

Offline
Два пресни примера, на които вероятно всички сме били многократни свидетели.
Вчера, магистрала "Хемус", Мерцедес с чужда регистрация си изпреварва съвсем нормално, и бавно, със скорост може би около 120км/ч, зад него 2-3 коли го чакат да се прибере, но в същото време "умниците", двама на брой, решават, че аварийната лента е точно за тях и изпреварват всички от дясно. Явно има няма 10-те секунди, които трябваше да изчакат са изключително важни за тях, добре че в аварийната нямаше спряла кола ...

Другата случка, връщаме се от морето с приятелката, магистрала "Тракия.
Тръгнал съм да изпреварвам със ~140, когато в огледалото ми присветка джип, очевидно бързодвижещ се, а зад него още един. Бях започнал да изпреварвам автомобила до мен, който се движеше нито бързо, нито бавно, но изпреварването ми нямаше да отнеме много време, а за да се прибера зад него трябваше рязко да бия спирачки и да свивам в дясно. X6-цата, която ми присветкаше не можа да изчака и реши, че ще мине между двамата. Аз го видях и свих още наляво (явно и човека до мен сви вдясно) за да може въпросния да мине между нас. Кайена, който се движеше зад него "културно" ме изчака (с броня лепната за задния ми прозорец) има няма 3 секунди да се прибера и ме изпревари.
...ами ако зад волана беше някой по-неопитен шофьор и във въпросната ситуация е нормално човек да се паникьоса. Тогава както каза колегата, 3-тонния джип винаги печели, а ти - я в мантинелата, я някъде другаде.

Е тези "умници" "поне" запазиха неприкосновеността на аварийната лента ...



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Сеп 2013 10:47 
Редовен
Редовен

Регистриран на: 07 Ное 2008 19:53
Мнения: 217
МПС: espero 2.0
От: vraca-sofiq
Име: Борис

Offline
Колеги специално за джиповете, там вече не опира само до контрола. В повечето случай водача развива някаква нагласа за безсмъртие и възвишеност(особено ако джипа е +200коне и е черен). Возиш се по нависоко и гледаш почти всички освен тировете отгоре. Не искам да обиждам никой, но според мен си има такъв синдром.


 Профил  
 
 Заглавие: Re: „УМНИЦИТЕ” ОТ АВАРИЙНАТА ЛЕНТА
Непрочетено мнениеПубликувано на: 03 Сеп 2013 11:21 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
За съжаление на магистралата нещата са двояки...
Има и доста хора, които тръгват да изпреварват без да преценят скоростта на застигащия ги автомобил...
Често ми се е случвало движейки се в лявата лента по километраж със 155км/ч (реално - 140км/ч) да бъда сечен
от бавно изпреварващ автомобил, който решава, че не може да изчака да премина и да си изпреварва после колкото си иска...
Рязкото намаляване на скоростта с 50км/ч не е приятно.. Нито пък безопасно или икономично (след това пак трябва да ускоряваш_...
Последния път на Тракия така застигнах два тира, които в продължение на 2км се опитваха да се изпреварят с около 80км/ч....
Там спирането ми бе от около 150км/ч...
Така, че всичко е до мислене и компромис....
Случвало ми се е както се движа с над 150км/ч просто да дам газ, виждайки приближаващ се автомобил, за да мога да се изтегля без да му преча. След което леко да отпусна газта за да може по-бързо да ме изпревари докато съм влязъл в 'джоб' между колите в дясната лента...
Така нито на него му преча, нито аз си променям сериозно скоростния режим...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 1 от 2 [ 30 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius