Шофьорски курсове на автоматик
Re: Шофьорски курсове на автоматик
темата беше за учебен автоматик, такъв до скоро имаше само в София. На такъв карат хора с недъзи(малоформации) на краката(поне единия да е нормален), за тях изпита е на автоматик за всички други на ръчни скорости или с други приспособления които да компенсират недъга на курсиста. Всичко друго е реклама. Все пак Нубирата ми не е автоматик а е учебна, би било добре за мен, за стартера, за другите да не гаснем по кръстовищата. И аз съм за новите автоматици като лични МПС.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Офтопик:
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Офтопик:
Re: Шофьорски курсове на автоматик
slowtraveler е прав. идеята на темата не беше да спорим коя ск. кутия е по-добра, а дали е правилно да имаш кетап за нещо, като реално не можеш да приложиш знанията си при мнооого голяма част от случаите.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Е, чисто хипотетично 'кетап' е добре да вземеш за по-сложния случай -ръчката (напълно вярвам на колегата, че изпит на автомат е възможен само за инвалиди)..
Преминаването от ръчка на автомат е безпроблемно, защото управлението на 'автомата' е много по-просто и не изисква никаква допълнителна моторна тренировка...
Докато работата със съединителя и превключването на скоростите са си доста сложни, ако не си ги тренирал...
Преминаването от ръчка на автомат е безпроблемно, защото управлението на 'автомата' е много по-просто и не изисква никаква допълнителна моторна тренировка...
Докато работата със съединителя и превключването на скоростите са си доста сложни, ако не си ги тренирал...
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Човек би трябвало да избира на какво ще кара и на какво ще се явява на изпит. Още повече, съвременните автомобили са с толкова разновидности, че не ни се говори.Не виждам смисъл да ме учат да карам на нещо, което няма да ми се наложи да срещам. Претендирам, че съм карал огромен процент от произвежданите от двете страни на океана марки и модели. Имам опит с два и три педала и въпреки това първата ми среща с Ферари беше повече от любопитна. Скоростите се сменят с лостове на волана, но когато намалих и спрях, колата сама отиде на N. За да потегля, пак включих на 1-ва, 2-ра ... Странна работа
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Тъй-като автомобила е сравнително просто устройство, идеята е да се научиш на най-сложното (механичната скоростна кутия). След това без приучаване можеш да се приспособиш към всички по-лесни варианти...Chevrolet_Cavalier написа:Човек би трябвало да избира на какво ще кара и на какво ще се явява на изпит. Още повече, съвременните автомобили са с толкова разновидности, че не ни се говори.Не виждам смисъл да ме учат да карам на нещо, което няма да ми се наложи да срещам. Претендирам, че съм карал огромен процент от произвежданите от двете страни на океана марки и модели. Имам опит с два и три педала и въпреки това първата ми среща с Ферари беше повече от любопитна. Скоростите се сменят с лостове на волана, но когато намалих и спрях, колата сама отиде на N. За да потегля, пак включих на 1-ва, 2-ра ... Странна работа
Тогава си научен правилно...
Какво сложно има в каране на автоматик? Или в превключване с пластините зад волана???
Предполагам всеки от тук питащите ще подкара автомобил автоматик (или с пластини зад волана) без всякакъв проблем или нужда от специално обучение.
Докато съм 99% убеден, че ако се вземе кой-да 'хамериканец', дето не е виждал механична скоростна кутия, няма да успее да тръгне дори и след ден опити ...
П.С. нищо любопитно не видях в превключване с пластини зад волана... Просто допълнително удобство (Нисана не изключва на неутрална - остава на 1-ва; същото е и на Маздата с автоматика и пластинките зад волана). Всеки геймър ще се справи безпроблемно...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Шофьорски курсове на автоматик
В предишната ми месторабота за да караш служебен автомобил трябваше да минеш вътрешен изпит по теория и практика. До тук добре, но понеже били много различни трябваше да го издържиш на автомобил с такова предаване, за каквото искаш да получиш право - предно, задно или 4х4.
Естествено никой не изпитваше на практика, но се чудя на ума дето го беше измислил. За сметка на това теоретичния изпит си беше сериозен - все едно пред КАТ.
Добре, че нямаше автоматици, че сигурно щяха да искат и специален курс по управление да се мине преди изпита.
Естествено никой не изпитваше на практика, но се чудя на ума дето го беше измислил. За сметка на това теоретичния изпит си беше сериозен - все едно пред КАТ.
Добре, че нямаше автоматици, че сигурно щяха да искат и специален курс по управление да се мине преди изпита.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Вътрешните правила са друга работа...
Знаеш, че има курсове и за конкретни модели автомобили (например Мерцедес и т.н.)...
Но в случая говорим за типов курс пред КАТ...
Иначе за служебните - съжалявах, че не направих вътрешен изпит на един колега...
Първите 50км изгоря стартер (задържал ключа за палене, след което ключа останал в междинно положение)...
След това се оплакваше, че 'някаква червена лейка' му светела 'ама само по баир нагоре', а той оставил колата без масло...
Навярно така собствениците се застраховат от некадърни служители...
Знаеш, че има курсове и за конкретни модели автомобили (например Мерцедес и т.н.)...
Но в случая говорим за типов курс пред КАТ...
Иначе за служебните - съжалявах, че не направих вътрешен изпит на един колега...
Първите 50км изгоря стартер (задържал ключа за палене, след което ключа останал в междинно положение)...
След това се оплакваше, че 'някаква червена лейка' му светела 'ама само по баир нагоре', а той оставил колата без масло...
Навярно така собствениците се застраховат от некадърни служители...
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Личното ми мнение, поради което и пуснах темата:
1. ако над 70-80 % от колите в БГ са ферари, то учебните коли трябва да са със скорости(или там каквото е по-особенно) като на ферари
2. ако над 70-80 % от колите в БГ са автоматици - учебните може да са автоматик
3. ако над 70-80 % от колите в БГ са с ръчки - учебните и те трябва да са с ръчки.
В БГ мисля сме в 3-тия вариант. автоматиците още са сравнителна рядкост.
1. ако над 70-80 % от колите в БГ са ферари, то учебните коли трябва да са със скорости(или там каквото е по-особенно) като на ферари
2. ако над 70-80 % от колите в БГ са автоматици - учебните може да са автоматик
3. ако над 70-80 % от колите в БГ са с ръчки - учебните и те трябва да са с ръчки.
В БГ мисля сме в 3-тия вариант. автоматиците още са сравнителна рядкост.
- Chevrolet_Cavalier
- Редовен
- Мнения: 173
- Регистриран: 22 мар 2009 06:02
- МПС: Chevrolet Cavalier
- От: Montreal
Re: Шофьорски курсове на автоматик
Не мисля че си прав. Аз бих искал да имам избор. Процентът на мнозинството не е определящо, каква кола ще си купя и каква ще карам. Съпругата ми се справя добре с автомата, дори се оплаква че двулитровия мотор не можел да върти гуми.... В същото време нищо не е в състояние да я накара да се качи на кола с три педала.akolevutd написа:Личното ми мнение, поради което и пуснах темата:
1. ако над 70-80 % от колите в БГ са ферари, то учебните коли трябва да са със скорости(или там каквото е по-особенно) като на ферари
2. ако над 70-80 % от колите в БГ са автоматици - учебните може да са автоматик
3. ако над 70-80 % от колите в БГ са с ръчки - учебните и те трябва да са с ръчки.
В БГ мисля сме в 3-тия вариант. автоматиците още са сравнителна рядкост.