Катастрофа
- dsuzunov
- VIP потребител
- Мнения: 5794
- Регистриран: 25 яну 2008 17:52
- МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
- От: Пловдив
- Име: Димитър
Re: Катастрофа
Аз също не съм съгласен,че таксиметровите шофьори са най-големите нарушители.
Истината е,че те карат най-много,но според моята статистика,участват в ПТП и нарушават ЗДвП доста по малко от останалите водачи.
Прави ми впечатление,че от няколко години насам,таксиметровите фирми набират все по-улегнали шофьори.Вече ги няма "пилотите" в жълтите коли. А що се касае до помощта,която получаваме от тях-кой ще поканиш за "поемно лице" в 02-03 ч през нощта ако тях ги няма?
Истината е,че те карат най-много,но според моята статистика,участват в ПТП и нарушават ЗДвП доста по малко от останалите водачи.
Прави ми впечатление,че от няколко години насам,таксиметровите фирми набират все по-улегнали шофьори.Вече ги няма "пилотите" в жълтите коли. А що се касае до помощта,която получаваме от тях-кой ще поканиш за "поемно лице" в 02-03 ч през нощта ако тях ги няма?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Катастрофа
Като повечето градски произшествия и във връзка с по-ниската скорост, рядко има ПТП с нещо по-сериозно от огънати ламарини.
Затова и аз мисля, че не таксиметровите шофьори са на-сериозните нарушители...
Също съм забелязал известно 'улягане' на таксиметровите шофьори.
Аз го отдавам на това, че вече голяма част са със собствени автомобили, печалбата вече не е толкова голяма, и хората гледат да икономисват гориво и да стоят настрани от аварии за да им излезе сметката.
Затова не се правят вече на състезатели и мислят докато шофират...
Освен това вече са много малко свободните електрони. Почти всички работят към фирми по поръчка - т.е. с точен маршрут и предвиждане мястото на маневра.
Е - случва се някой да спре на лошо място, но изчезнаха онея джигити дето пресичаха две ленти с рязки спирачки само и само да хванат клиент.
Затова и аз мисля, че не таксиметровите шофьори са на-сериозните нарушители...
Също съм забелязал известно 'улягане' на таксиметровите шофьори.
Аз го отдавам на това, че вече голяма част са със собствени автомобили, печалбата вече не е толкова голяма, и хората гледат да икономисват гориво и да стоят настрани от аварии за да им излезе сметката.
Затова не се правят вече на състезатели и мислят докато шофират...
Освен това вече са много малко свободните електрони. Почти всички работят към фирми по поръчка - т.е. с точен маршрут и предвиждане мястото на маневра.
Е - случва се някой да спре на лошо място, но изчезнаха онея джигити дето пресичаха две ленти с рязки спирачки само и само да хванат клиент.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Катастрофа
Е, някога таксиджиите бяха големи нарушители, но нещата се промениха. Сега съм на нокти като карам зад маршрутка. Никога не знам кога ще спре изведнъж. Пуска аварийните и набива спирачките. Да не говорим, че съм виждал изпълнения от типа на слизане на пътници докато буса е във 2-ра лента.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Катастрофа
Днес май е черен ден за авиацията по цял свят. Вижте ТОВА!
-
- Минаващ
- Мнения: 33
- Регистриран: 04 ное 2008 19:14
- Skype: dan4o1010
- МПС: Е-30 i escort
- От: София
Re: Катастрофа
това за ''младите шофьори '' е тъпо,защото има голяма разлика между млад и млад шофьор. аз напромер имам книжка от година и нещо и имам зад дърба си много километри (смея да твърдя,че има хора с по 10 години стаж дето неса минали толкова километри) изпадал съм в какви ли не ситуации от които съм излизал по всякакви начини и да трябва си стаж но КИЛОМЕТРИ НЕ ГОДИНИ и според мен ще е наи-разумно да се стегнат курсовете (шофьорските и изпитите ) дано да въведат камерите в учебните коли наистина да са задулжителни,че по малко подкупи да има и наистина като вземеш книжка да можеш да караш,а не като влезеш в задрустване да се чудиш какво да правиш.
Колкото до катастрофата в дружба да там стават много катастрофи но така наречени гонки несе организират от 5 години . Там всичко е спонтанно както и на всеки един светофар в дружба просто трябва да натиснеш газта на светофара и първите 3 коли веднага са готови за гонка (това е след 21 4аса),но не казвам че и през деня нее така.
Другото е че катострофи винаги ще има но нашите така наречени пътища също играят много голяма роля,както и така наречените ни коли.
Колкото до катастрофата в дружба да там стават много катастрофи но така наречени гонки несе организират от 5 години . Там всичко е спонтанно както и на всеки един светофар в дружба просто трябва да натиснеш газта на светофара и първите 3 коли веднага са готови за гонка (това е след 21 4аса),но не казвам че и през деня нее така.
Другото е че катострофи винаги ще има но нашите така наречени пътища също играят много голяма роля,както и така наречените ни коли.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Катастрофа
Офтопик:
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: Катастрофа
Ако не е тайна,колко километра имаш зад гърба си и ккакво правиш в задръстване?dan4o1010 написа:това за ''младите шофьори '' е тъпо,защото има голяма разлика между млад и млад шофьор. аз напромер имам книжка от година и нещо и имам зад дърба си много километри (смея да твърдя,че има хора с по 10 години стаж дето неса минали толкова километри) изпадал съм в какви ли не ситуации от които съм излизал по всякакви начини и да трябва си стаж но КИЛОМЕТРИ НЕ ГОДИНИ и според мен ще е наи-разумно да се стегнат курсовете (шофьорските и изпитите ) дано да въведат камерите в учебните коли наистина да са задулжителни,че по малко подкупи да има и наистина като вземеш книжка да можеш да караш,а не като влезеш в задрустване да се чудиш какво да правиш.
Колкото до катастрофата в дружба да там стават много катастрофи но така наречени гонки несе организират от 5 години . Там всичко е спонтанно както и на всеки един светофар в дружба просто трябва да натиснеш газта на светофара и първите 3 коли веднага са готови за гонка (това е след 21 4аса),но не казвам че и през деня нее така.
Другото е че катострофи винаги ще има но нашите така наречени пътища също играят много голяма роля,както и така наречените ни коли.
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Катастрофа
Офтопик:
Re: Катастрофа
След още 1.5 години,ще си вече царя на пътищата и нищо скрито покрито няма да има за теб. Давай в същия дух!!
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
-
- Минаващ
- Мнения: 33
- Регистриран: 04 ное 2008 19:14
- Skype: dan4o1010
- МПС: Е-30 i escort
- От: София
Re: Катастрофа
първо несъм казал че съм кои знае какъв шофьор имам наистина много километри ( около 60к ) много за човек с книжка от година и нещо които нее работил като шофьор и тн просто карам много защото шофирането ми е нещо като хоби
какво правя в задръствания ли ами аз нищо но не 1 или 2 ма познати имам които взимат книжки всищко точно карат си хубавите и купи коли които мама и тати са им купили и на третия ден след като са взели книжка и като им кажа аиде да ходим в центъра и като влезат в задрустването 15 минути се чудят как да се престроят или как да влезат преди това в колелото на четвърти километър
А колкото до това за гонките и за фукането пред мацките има много ама наистина много други начини без кола да се направи това
неказвам че аз съм шофьор за пример и аз правя грешки и глупости както всички
п.п. явно предния ми пост нее прозвучал както аз исках и в никакъв случаи несе имам за голям шофьор както повечето от вас си помислиха ( зареди фразата ми колко километри имамам зад гърба си
какво правя в задръствания ли ами аз нищо но не 1 или 2 ма познати имам които взимат книжки всищко точно карат си хубавите и купи коли които мама и тати са им купили и на третия ден след като са взели книжка и като им кажа аиде да ходим в центъра и като влезат в задрустването 15 минути се чудят как да се престроят или как да влезат преди това в колелото на четвърти километър
А колкото до това за гонките и за фукането пред мацките има много ама наистина много други начини без кола да се направи това
неказвам че аз съм шофьор за пример и аз правя грешки и глупости както всички
п.п. явно предния ми пост нее прозвучал както аз исках и в никакъв случаи несе имам за голям шофьор както повечето от вас си помислиха ( зареди фразата ми колко километри имамам зад гърба си
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: Катастрофа
Аз съм адски съгласна с това. Но интересно как биха могли да се засичат изминатите км.. няма как.dan4o1010 написа:трябва си стаж но КИЛОМЕТРИ НЕ ГОДИНИ
Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: Катастрофа
Данчо, извинявай, но самия пост подсказва неуравновесеност, типична за възрастта...
Не се сърди - всички сме минали по този път...
Добре - казваш, че ограничение за 'младите е тъпо'..
Факт е, че точно тези млади шофьори правят голяма част от произшествията и са голяма част от жертвите и/или предизвикват такива...
Според теб какво би трябвало да е ограничението към този 'кръг' от хора?
Както знаеш - все още не са ни монтирали индивидуални километражи, а и имам познати, при които след навъртяни 200х.км ме е страх да се качвам...
За мен единствения хипотетичен, почти идеален вариант е всеки със своя автомобил да минава полигон, в който да са включени всички 'аварийни' ситуации, и в зависимост от това как се представиш, да получаваш индивидуални ограничения за комплекса 'водач-автомобил'.
Но това си е невъзможно за реализация, така-че се действа по най-икономичния начин, който е лесен за контролиране, и донякъде дава обща тенденция - ограничение по възраст/обем...
Не се сърди - всички сме минали по този път...
Добре - казваш, че ограничение за 'младите е тъпо'..
Факт е, че точно тези млади шофьори правят голяма част от произшествията и са голяма част от жертвите и/или предизвикват такива...
Според теб какво би трябвало да е ограничението към този 'кръг' от хора?
Както знаеш - все още не са ни монтирали индивидуални километражи, а и имам познати, при които след навъртяни 200х.км ме е страх да се качвам...
За мен единствения хипотетичен, почти идеален вариант е всеки със своя автомобил да минава полигон, в който да са включени всички 'аварийни' ситуации, и в зависимост от това как се представиш, да получаваш индивидуални ограничения за комплекса 'водач-автомобил'.
Но това си е невъзможно за реализация, така-че се действа по най-икономичния начин, който е лесен за контролиране, и донякъде дава обща тенденция - ограничение по възраст/обем...
-
- Минаващ
- Мнения: 33
- Регистриран: 04 ное 2008 19:14
- Skype: dan4o1010
- МПС: Е-30 i escort
- От: София
Re: Катастрофа
според мен трябва след като вземе книжка човек първите 3 месеца да кара с придружител и след тези 3 месеца пак да се яви на изпит който обаче да нее с 22км/ч както са изпитите след курса а с нормални скорости да се движи с потока да несе ''забива в тротоара'' и просто да се усети,че кара с движението спокоино и че мисли в ситуациите, а не като сега зада вземеш книжка просто трябва да стигнеш от то4ка А до точка Б без да блуснеш колата на инструктора и ако след тези 3 месеца не покрие това условие пак с придружител и така докато несе усети че карането му е спокоино че чувства собственият си автомобил и че без затруднения излиза от повечето ситуации
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: Катастрофа
Беше ми интересно, когато мой познат замина за Щатите и ми обясняваше как там не смеел да вдига повече от 160 км/ч по магистралите и всички го изпреварвали. Бях чул, че там за скоростта глобявали яко, а познатият ми у нас никога не беше вдигал повече от 120 км/ч. Оказа се, че там глобявали, ако по магистралата караш бавно и забавяш движението, а ако караш със скоростта на трафика не те санкционират, колкото и да е бързо. До колкото знам там могат да карат кола на 16 годишна възраст, без да съм сигурен в това. А по отношение на изпитите - там плащаш 25 $ и се явяваш, като можеш да го правиш многократно докато изкараш.
Въпреки това не там не са се избили. Само, че имало малка разлика - магистралите били с много платна и в добро състояние. А и катастрофата се отразява зле на джоба - почваш да плащаш доста по-високи застраховки, защото за застрахователите ставаш рисков клиент.
У нас наблягат предимно на санкции и ограничения за водачите, а пропускат другите предпоставки за ПТП - лошо състояние на пътищата - тесни и с дупки/кратери/, липса на маркировка и осветление, лоша организация на движението /спомнете си безумието на карая на магистрала Тракия - кръговото до Стара Загора и катастрофите там/, кошмара с хилядите пътни знаци в София, част от които не се виждат, а други са останали след ремонти от преди години...
Виж камерите и радарите по пътищата - поне мен ме дисциплинират в някаква степен и съм сигурен, че реално помагат. Щеше ми се да го имаше и прословутия знак за млад водач от миналото, който предупреждаваше останалите водачи да внимават и ги правеше толерантни към начинаещите.
Въпреки това не там не са се избили. Само, че имало малка разлика - магистралите били с много платна и в добро състояние. А и катастрофата се отразява зле на джоба - почваш да плащаш доста по-високи застраховки, защото за застрахователите ставаш рисков клиент.
У нас наблягат предимно на санкции и ограничения за водачите, а пропускат другите предпоставки за ПТП - лошо състояние на пътищата - тесни и с дупки/кратери/, липса на маркировка и осветление, лоша организация на движението /спомнете си безумието на карая на магистрала Тракия - кръговото до Стара Загора и катастрофите там/, кошмара с хилядите пътни знаци в София, част от които не се виждат, а други са останали след ремонти от преди години...
Виж камерите и радарите по пътищата - поне мен ме дисциплинират в някаква степен и съм сигурен, че реално помагат. Щеше ми се да го имаше и прословутия знак за млад водач от миналото, който предупреждаваше останалите водачи да внимават и ги правеше толерантни към начинаещите.
- Ilyan
- Глобален модератор
- Мнения: 959
- Регистриран: 07 ное 2007 10:07
- Skype: ilyan-f1
- МПС: ex. Leganza
- От: София
Re: Катастрофа
Винаги съм се чудил, какъв акъл трябва да имаш, за да поставиш знак "Край на забраните въведени с пътни знаци" и на няколко метра след него знак за ограничение на скороста или забрана за изпреварване.Izparitel написа:... кошмара с хилядите пътни знаци в София, част от които не се виждат, а други са останали след ремонти от преди години...