Дата и час: 24 Фев 2018 01:17

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




 Страница 5 от 7 [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Юни 2013 22:16 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
Логично е да е така, но пилотите нямат никакъв опит с нестандартните ситуации като тази (освен на плейстейшъна или както му викат - симулатора) - а именно кацане с повишена скорост и "различно" поведение на самолета в тази конфигурация. Явно са били притеснени като цяло, а пистата е свършвала значително по-бързо от обичайното при това е била по-къса даже и от Варненската писта ;) . Не казвам, че не е имало начин да се справят, просто липсата на опит в конкретната ситуация е влошила изпълнението на иначе простата задачка - кацане.



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 20 Юни 2013 22:17 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
И аз не загледах задкрилките... Наистина са като на излитане, или на кацане, но поне над 500 метра височина, преди кацането (абсолютно без да разбирам, просто от наблюдения).



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Юни 2013 00:16 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Момента със задкрилките бе първото, което забелязах, но ми се струва, че самите те са по-различни от тези на класическите модели.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Юни 2013 00:59 
АДМИНИСТРАТОР
АДМИНИСТРАТОР
Аватар

Регистриран на: 04 Авг 2007 20:43
Мнения: 7110
МПС: А6 quattro
От: София
Име: Оги

Offline
Напълно нормални са си, просто не са изтеглени назад и надолу в крайна степен.



_________________
Един българин - хайдутин, двама българи - сговорна дружина, трима българи - чета с предател.
Изображение
ex A6 AKN MTИзображение
__.A6 BAU ATИзображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 22 Юни 2013 13:10 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Според мен просто пилотите не са планирали правилно захода... Ясно се вижда, че идват прекалено бързо (спойлерите са отворени до доста късно).
Има конкретни ограничения - ако захода не е стабилизиран до дадена дистанция, трябва да се направи втори кръг (допълнително гориво а и срам за пилотите :lol: ).
А стабилизиран заход си е височина/скорост в определени рамки.
А въздушните спирачки трябва да са прибрани до определена височина.
Задкрилките и предкрилките имат строги ограничения по скорост на пускане за определените степени. Ако се движиш по-бързо, нямаш право да ги отваряш на следващо положение (можеш да ги повредиш)...
Така, че навярно просто пилотите са 'летели след самолета' - събитията са ги изпреварвали и пилотите не са смогвали да подготвят спокойно и правилно следващия етап...
Важното е, че няма поражения нито по самолета нито по хората...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 07 Юли 2013 22:03 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 17 Фев 2008 21:20
Мнения: 10188
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Offline



http://www.youtube.com/watch?v=ts3zIRYTGjU


 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 07 Юли 2013 22:17 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Любителска имитация.... Като гледам следите по пистата навярно самолета се е въртял обратно на часовниковата стрелка...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Юли 2013 14:45 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Също много странен инцидент. Достигнали са таргет спийда при финалния заход още на малко над 500 метра и 3 секунди преди удара е била 103 възела (необходими 137), а при самия удар е била 106 възела.
Като гледам картата на инцидента видеото изглежда достоверно с тази разлика, че и двата двигателя са се отделили също.

Най-стряскащото за мен е факта, че една от цертвите е загинала в резултат на инцидент на земята - сгазена е от противопожарната служба на летището.



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 13 Юли 2013 16:09 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline

Превърта се около лявото крило - късмет, че не са се обърнали по гръб...
А през една от жертвите е преминал пожарен автомобил - не я е видял от пяната ( а пяната навярно е голям инхибитор и ако не от друго - стоенето/дишането в пяната навярно би я убило...
Но дали е била жива дотогава - май още не се знае...
Лошото е, че още едно дете е починало в болницата...
Дали са разчитали прекалено на Autothrottle? При всички случаи са прозяпали скоростта...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 00:31 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Ето още нещо интересно:

https://www.facebook.com/photo.php?v=55 ... =2&theater

Би трябвало да са разчители на него. Все пак масово се спира на "минимумс", а май по процедура е след кацането за включване на реверсите.
Дали ги е подвел е друг въпрос... ако са били в режим скорост надали, но не знам как работи с в другите режими и особено как реагира на данни от висотомера в отделни режими...

Греша ли или наистина се чува сигнализация за скорост?



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 08:54 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Чудя се, дали са вързали звукова аларма към някой от бъговете на скоростния дисплей...
Да кажем - настройваема минимална скорост, под която ще реве 'speed'...
Но май това нещо го няма на още на самолетите.
Поне ще им напомня за скоростния режим ако се разсеят...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 16:27 
Активен
Активен
Аватар

Регистриран на: 31 Окт 2010 22:19
Мнения: 793
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Offline
Минималната скорост е много относително понятие, защото зависи от конкретната конфигурация на самолета, масата към момента, околни параметри (темп, налягане и др) и по тази причина не може да се каже за този тип самолет минималната безопасна скорост е тази. Скоростта се изчислява динамично, като се вземат предвид всички фактори и има аларма, както и независима защита от страна на системите на самолета независимо от действията на пилота (един вид самолета не може да бъде сринат дори и пилотите да искат ако всичко на борда работи). Проблема при кацане е, че под определена височина част от защитите се изключват поради спецификата на самото кацане - тоест скоростта трябва да намалява колкото се може повече за да е минимална при опиране на гумите в пистата. В конкретния случай си мисля, че защита по скорост не е имало именно поради малката височина и режима на кацане, като в същото време ненавременната максимална тяга допринася за момента, който срива самолета създавайки допълнителен кабриращ момент на вече критичния такъв. Естествено пак нещата опират до пилотите и какво точно са проспали, но все пак нека излязат повече факти относно конкретната ситуация преди да се гадае кое, как и защо.
Жалкото е, че самолетите са толкова модерни и интелигентни, че и първолаци са в състояние да ги карат, а в същото време се оказва че "професионалистите" не могат ...



_________________
Life's a journey, not a destination
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 16:51 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Разбира се, че минималната скорост е относително понятие... Но точно бъговете (отметките) на скоростния дисплей отразяват динамичните референтни скорости... Един нормален анонс от страна на системите би помогнал (точно за спадане на скоростта под референтната)...
SINK RATE реве при по-малка вертикална скорост при ниска височина, и навярно не е приказвал, защото вертикалната скорост е била малка.
В конкретния случаи навярно е имало само STALL и Stick shaker/pusher...
Но и последните предупреждения са прекалено късно - при такава скорост нещата не могат да бъдат компенсирани веднага...
Двигателите имат навярно 8-12 секунди за да излязат на режим (от idle), а опита за увеличение на тангажа би довели или до срив, или в най-добрия случай - до започване на намаляване на вертикалната скорост (с допълнително намаляване на постъпателната).

При всички случаи ще има добър отчет с пълна информация - NTSB си вършат съвестно работата...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 20:05 
Редовен
Редовен
Аватар

Регистриран на: 14 Яну 2013 23:44
Мнения: 209
Местоположение: Бургас
МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
Име: Желязко

Offline
Разрових се и наистина Боинг разчитат само на шейкър-а. Но ако погледнем реално не е редно да има други аларми, все пак висотомера е едно от най-наблюдаваните неща, а именно там се появява визуалната индикация за ниска скорост, която със сигурност са имали. Точно за това си мисля, че ако са разчитали на аутотротъл в режим скорост не би трябвало да застинат... Отделно условията навън не предполагат проблем със системата за отчитане на скорост...
7 секунди преди удара са имали Сталл уорнинг: http://en-maktoob.news.yahoo.com/plane- ... 35317.html



_________________
Изображение
 Профил  
 
 Заглавие: Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Непрочетено мнениеПубликувано на: 14 Юли 2013 20:15 
Глобален модератор
Глобален модератор
Аватар

Регистриран на: 15 Ное 2008 20:17
Мнения: 6302
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Offline
Точно това имам предвид - получили са предупреждение и са реагирали, но прекалено късно, защото предупреждението е било за опасност от срив, а не заради ниска скорост...
Това ме наведе на мисълта, че просто са прозяпали скоростта. И едно по-ранно предупреждение навярно би предотвратило катастрофата - между stall warning и таргет скорост в случая са имали около 20 възла - сигурно над 20 секунди за реакция...



_________________
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 Страница 5 от 7 [ 98 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  


Gemius