За гражданската авиация и последните инциденти.
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
А380-800
Отново съм разочарован от Lufthansa - не е най-доброто да летиш през океана с тях... Как може на самолет 2010-та година да сложиш толкова базово оборудване, като от преди 10 години?! Това е най-мизерната авиокомпания и такава ще си остане за мен (колеги твърдят, че АлИталия били по-зле, но аз веднъж пътувах с тях от Макао и си беше екстра оборудването).
Що се отнася до А380, ще се опитам да преглътна разочарованието си от кабинния комфорт на луфтханса и ще опиша:
Размера внушава страхопочитание, още докато бродех из гейтовете на летищата виждах опашката МУ над всичко останало, дори джъмбото свиваше колене пред това чудовище. Като гледаш фюзелажа и почваш да се чудиш над законите на физиката... Така и не погледнах как е на втория етаж, пътувах на първия, седалките са като на 747 - 3-4-3, корпуса е по-широк по параметри и предполагам, че част от това пространство е отишло за пътника до прозореца, както и може би по-широки пътеки. Също забелязах огромното разстояние между илюминатора и вътрешното "стъкло" - много сериозно внимание бе отделено на изолацията, в което се убедих по-късно - наистина самолета бе адски безшумен, по принцип големите самолети са по-шумоизолирани, двигателите са далеч от корпуса и са по-безшумни на крайцерска височина, но А380 печели двойно преднина в това отношение. Багажните отделения със сигурност можеха да поберат голям куфар, като тия, които чекираме. Излитането и кацането са много плавни, не се усещат така силите на ускорение като при А330,340, Б767,777 (все пак говорим за гигантите), може би усещането е като при 747, но си личи, че бая писта си му трябва... Летенето е много плавно и чувството наистина е като носещо се менгеме - въздуха не клати самолета, а самолета пори Навръщане над океана имаше продължителна и силна турбуленция и ако не беше тя, щях да се закълна, че тоя самолет нищо не може да го разклати - реагира много плавно и меко на тресенето. Интересното в конструкцията му, спрямо повечето самолети бе, че крилата имат много извита форма, а не са прави хоризонтално (говорим при свити задкрилки).
Въпреки всичко аз тотално реших, че колкото е по-малък един самолет - толкова е по-комфортен за дългите пътувания, първо се дразня много от варианта 3-4-3 на седалките, заради който не харесвам да пътувам със 747, предполагам не е нужно да обяснявам защо (аз така или иначе си държа на пътека, ако може, иначе полета ми става двоен, ако съм средно място...). Въпреки 2-та ръкава изпразването/товаренето на самолета си бе колосално като време, а да не ви кавам, че имаше населението на едно село в чакалнята на гейта (~500 човека), багажа ме учуди, че успяха за 1 час да го прехвърлят на малкия полет за БГ - това по принцип е 50/50 за толкова време на голямо летище. Това, което най-много ме издразни бе вътрешния комфорт - имаше си мултимедия, с около 7-инчов екран, имаше си филми, но това бе всичко. Не го казвам като разглезен тип, ами като човек с опит и сравнения Нямаше дистанционно, а копчета в дръжката, при мен в едната посока се возеше дебел германец и беше завзел част от пространството ми, включително дръжката с копчетата Нямаше игри, ямаше телефон между седалките, нямаше степенка за краката, нямаше шумоизолиращи слушалки, нямаше комфорт в седалките и т.н....При всички други големи самолети си вадиш контролера от леглото и си цъкаш, без да ти е нужна облегалката на ръката. Лампите за четене бяха лошо настроени и на неудачно място, по време на полета едната тоалетна за нашия сектор се повреди и остана една за около 100 човека, защото идваха и от съседния сектор, които бяха отпред, та дори стана скандал, (за малко щях да се обадя да кажа да отворят тоалетната на екипажа отпред) отделно, че полета навръщане закъсня с час и половина, защото седалките на випа горе отказали да се връщат в позиция "кацане". Може би единственото, което бе повече, но не невиждано на други самолети, бяха 3-те камери за наблюдение навън с достъп от медията - колесник-напред, фюзелаж-надолу, опашка-напред (някои от тях се виждат на снимките, които прилагам долу), както и джипиес-медията беше що-годе добре направена.
Предполагам, че арабските купувачи на това чудовище са подходили по съвсем друг начин в кабинния комфорт на нов самолет, някой ден може би ще пробвам (изтъквам ги, защото това са били най-луксозните самолети с които съм летял - един малък самолет (А320) на Qatar примерно бие по комфорт доста широкофюзелажни...).
Отново съм разочарован от Lufthansa - не е най-доброто да летиш през океана с тях... Как може на самолет 2010-та година да сложиш толкова базово оборудване, като от преди 10 години?! Това е най-мизерната авиокомпания и такава ще си остане за мен (колеги твърдят, че АлИталия били по-зле, но аз веднъж пътувах с тях от Макао и си беше екстра оборудването).
Що се отнася до А380, ще се опитам да преглътна разочарованието си от кабинния комфорт на луфтханса и ще опиша:
Размера внушава страхопочитание, още докато бродех из гейтовете на летищата виждах опашката МУ над всичко останало, дори джъмбото свиваше колене пред това чудовище. Като гледаш фюзелажа и почваш да се чудиш над законите на физиката... Така и не погледнах как е на втория етаж, пътувах на първия, седалките са като на 747 - 3-4-3, корпуса е по-широк по параметри и предполагам, че част от това пространство е отишло за пътника до прозореца, както и може би по-широки пътеки. Също забелязах огромното разстояние между илюминатора и вътрешното "стъкло" - много сериозно внимание бе отделено на изолацията, в което се убедих по-късно - наистина самолета бе адски безшумен, по принцип големите самолети са по-шумоизолирани, двигателите са далеч от корпуса и са по-безшумни на крайцерска височина, но А380 печели двойно преднина в това отношение. Багажните отделения със сигурност можеха да поберат голям куфар, като тия, които чекираме. Излитането и кацането са много плавни, не се усещат така силите на ускорение като при А330,340, Б767,777 (все пак говорим за гигантите), може би усещането е като при 747, но си личи, че бая писта си му трябва... Летенето е много плавно и чувството наистина е като носещо се менгеме - въздуха не клати самолета, а самолета пори Навръщане над океана имаше продължителна и силна турбуленция и ако не беше тя, щях да се закълна, че тоя самолет нищо не може да го разклати - реагира много плавно и меко на тресенето. Интересното в конструкцията му, спрямо повечето самолети бе, че крилата имат много извита форма, а не са прави хоризонтално (говорим при свити задкрилки).
Въпреки всичко аз тотално реших, че колкото е по-малък един самолет - толкова е по-комфортен за дългите пътувания, първо се дразня много от варианта 3-4-3 на седалките, заради който не харесвам да пътувам със 747, предполагам не е нужно да обяснявам защо (аз така или иначе си държа на пътека, ако може, иначе полета ми става двоен, ако съм средно място...). Въпреки 2-та ръкава изпразването/товаренето на самолета си бе колосално като време, а да не ви кавам, че имаше населението на едно село в чакалнята на гейта (~500 човека), багажа ме учуди, че успяха за 1 час да го прехвърлят на малкия полет за БГ - това по принцип е 50/50 за толкова време на голямо летище. Това, което най-много ме издразни бе вътрешния комфорт - имаше си мултимедия, с около 7-инчов екран, имаше си филми, но това бе всичко. Не го казвам като разглезен тип, ами като човек с опит и сравнения Нямаше дистанционно, а копчета в дръжката, при мен в едната посока се возеше дебел германец и беше завзел част от пространството ми, включително дръжката с копчетата Нямаше игри, ямаше телефон между седалките, нямаше степенка за краката, нямаше шумоизолиращи слушалки, нямаше комфорт в седалките и т.н....При всички други големи самолети си вадиш контролера от леглото и си цъкаш, без да ти е нужна облегалката на ръката. Лампите за четене бяха лошо настроени и на неудачно място, по време на полета едната тоалетна за нашия сектор се повреди и остана една за около 100 човека, защото идваха и от съседния сектор, които бяха отпред, та дори стана скандал, (за малко щях да се обадя да кажа да отворят тоалетната на екипажа отпред) отделно, че полета навръщане закъсня с час и половина, защото седалките на випа горе отказали да се връщат в позиция "кацане". Може би единственото, което бе повече, но не невиждано на други самолети, бяха 3-те камери за наблюдение навън с достъп от медията - колесник-напред, фюзелаж-надолу, опашка-напред (някои от тях се виждат на снимките, които прилагам долу), както и джипиес-медията беше що-годе добре направена.
Предполагам, че арабските купувачи на това чудовище са подходили по съвсем друг начин в кабинния комфорт на нов самолет, някой ден може би ще пробвам (изтъквам ги, защото това са били най-луксозните самолети с които съм летял - един малък самолет (А320) на Qatar примерно бие по комфорт доста широкофюзелажни...).
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Да се чуди човек да се смее ли или да плаче!
На 18.09.2012 год. в Летище Джон Кенеди в Ню Йорк е било получено предупреждение, че в два пристигащи самолета от Хелзинки и Сан Франциско има бомби, както са били посочени и номерата на полетите.
Оказало се е, че службите за сигурност в последствие са объркали самолетите и са проверили друг пристигащ от Хелзинки самолет за който не е имало информация за бомба вместо този за който е било получено предупреждението.
Неразбория е имало и при проверката на самолета идващ от Сан Франциско.
Източник
И това е станало в старана мишена на терористи, водеща война и пострадала от терористични актове с участие на самолети.
На 18.09.2012 год. в Летище Джон Кенеди в Ню Йорк е било получено предупреждение, че в два пристигащи самолета от Хелзинки и Сан Франциско има бомби, както са били посочени и номерата на полетите.
Оказало се е, че службите за сигурност в последствие са объркали самолетите и са проверили друг пристигащ от Хелзинки самолет за който не е имало информация за бомба вместо този за който е било получено предупреждението.
Неразбория е имало и при проверката на самолета идващ от Сан Франциско.
Източник
И това е станало в старана мишена на терористи, водеща война и пострадала от терористични актове с участие на самолети.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
БРРР... СТРАШНО!
Катастрофата в Афганистан... Единственото хубаво нещо е, че не е бил пасажерски...
Катастрофата в Афганистан... Единственото хубаво нещо е, че не е бил пасажерски...
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Това като се попилчва самолет ми е мъчно като да си отива човек...
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
В случая са 'попилени' и 7 човека...
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Абсолютно! В никакъв случай не бива да подминаваме и това...
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Тежка седмица за американската авиация. 2 сериозни инцидента с техни самолети: http://www.dnes.bg/world/2013/05/03/ame ... tan.187160" onclick="window.open(this.href);return false;
Ето една снимка, в същност, на разбилия се по-рано 747-428F самолет на Нешибъл:
Красавец е бил
Интересното е, че е бил бивш граждански самолет на Еър Франс и понеже ogi споделя, че лети доста мисля, че е работил като пътнически до 2007. Възможно е да си се возил на него (колкото и creepy да звучи).
А днешната катастрофа: КС-135 Stratotanker изключително красива машина:
Неприятен инциден най-вероятно с 5 жертви.
Ето една снимка, в същност, на разбилия се по-рано 747-428F самолет на Нешибъл:
Красавец е бил
Интересното е, че е бил бивш граждански самолет на Еър Франс и понеже ogi споделя, че лети доста мисля, че е работил като пътнически до 2007. Възможно е да си се возил на него (колкото и creepy да звучи).
А днешната катастрофа: КС-135 Stratotanker изключително красива машина:
Неприятен инциден най-вероятно с 5 жертви.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Да, боинга е бил на Еър Франс, които го правят товарен 2007г, продават го 2010, а Нешънъл го купува 2011г
http://jetphotos.net/census/aircraft2.p ... =747-25630" onclick="window.open(this.href);return false;
http://jetphotos.net/census/aircraft2.p ... =747-25630" onclick="window.open(this.href);return false;
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Малко дилетантски съм го озаглавил но на пръв поглед си е точно това.
Нарочно снимам от около 100 м... и повярвайте ми оглушах...
Някак си товарните машини си ме привличат, а тези Антоновци са си екзотика, поне за мен.
Другото е, че някак си трудно смилам лъскавите, префърцунени униформи на гражданските екипажи.
По този повод - какво ми попадна пред очите:
Само долния надпис беше различен. Някой може ли да предположи какъв е бил?
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Това, което чуваш като оглушителен шум в този самолет е, малкото реактивно двигателче в опашката - генератор на ток, поддържа климатичната система и други помощни функции. Всъщност всеки среден и голям самолет от гражданската и транспортна авиация го има. Като спре самолета на докинг и спира основните двигатели и остава само този. Витловите двигатели са доста по-тихи, както се чува, сега са популярни съвременни ATR-и разни за къси разстояние с такива, че са по-икономични и по-безшумни, вдигат до около 400км/ч.
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
APU, което в случая се подхранва от дизелово APU най-вероятно заради проблем в акомулаторите на Анточно. Точно за това съм написал и "jump start".
Моторчетата на ATR просто пеят...
От същото разстояние съм наблюдавал запуск на 42 и проблеми никакви. 72-ка съм виждал само да излита и пределено е доста по тих.
Ан-30 ми разби представите за шум... бих го сравнил с ИЛ-76 въпреки, че не съм наблюдавал запуск от близо.
Моторчетата на ATR просто пеят...
От същото разстояние съм наблюдавал запуск на 42 и проблеми никакви. 72-ка съм виждал само да излита и пределено е доста по тих.
Ан-30 ми разби представите за шум... бих го сравнил с ИЛ-76 въпреки, че не съм наблюдавал запуск от близо.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Доколкото си спомням на АН-24 този допълнителен двигател (РУ-19А) е в конзолата на десния двигател...ogi написа:Това, което чуваш като оглушителен шум в този самолет е, малкото реактивно двигателче в опашката - генератор на ток, поддържа климатичната система и други помощни функции...
Но не всички модификации на АН-24 го имат...
(в момента нямам звук на компа да чуя звука, но навярно е при паленето на основния двигател)..
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Точно там се намира, дори на видеото мисля, че се вижда как член от екипажа следи работата му отвън.
- JelqzkoJelqzkov
- Редовен
- Мнения: 209
- Регистриран: 14 яну 2013 22:44
- МПС: Daewoo Tacuma SE 1.6 16V LPG
- Име: Желязко
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Горната емблемка я видях пришита на рамото на немски военен от екипажа на C17 Globemaster и отдолу вместо отряда пишеше "C17 Globmaster crew"
Интересен способ за кацане:
Ставал съм свидетел на нещо подобно:
... само, че с Руслан. До последно мислех, че няма да успее да излети и точно накрая се изправи все едно пружина го издигна на 10-тина метра.
Интересен способ за кацане:
Ставал съм свидетел на нещо подобно:
... само, че с Руслан. До последно мислех, че няма да успее да излети и точно накрая се изправи все едно пружина го издигна на 10-тина метра.
- stinbg
- Активен
- Мнения: 793
- Регистриран: 31 окт 2010 21:19
- МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
- От: София
- Име: Stoyan
Re: За гражданската авиация и последните инциденти.
Този самолет запуска двигателите със стартер-генератор, за което му трябва ток, които получава или от РУ-Реактивна Установка или от наземен източник - дизелов агрегат с генератор - 115 В, 400 Херца, 3 фази.slowtraveler написа:Доколкото си спомням на АН-24 този допълнителен двигател (РУ-19А) е в конзолата на десния двигател...ogi написа:Това, което чуваш като оглушителен шум в този самолет е, малкото реактивно двигателче в опашката - генератор на ток, поддържа климатичната система и други помощни функции...
Но не всички модификации на АН-24 го имат...
(в момента нямам звук на компа да чуя звука, но навярно е при паленето на основния двигател)..
Самата РУ се намира наистина в десния мотор или я няма или е в опашката (според модела на самолета и нивото на оборудване). За климатичната инсталация обаче нищо не прави просто защото дава само ток или ток и тяга ако е разположена в опашката.
Life's a journey, not a destination