Предишна тема: http://daewoo-chevrolet.com/forum/viewt ... f=2&t=2673
-----------------------------------------------------------------------------------
Вече има доста подробно разследване на катастрофата на Ту-154М в Смоленск, при която загинаха 97 човека.
Видео симулация
Детайли - 5 страници, със снимки и вектори на полета.
Вече е ясно как е станало, от тук-натам е политическа игра.
Мислех си само дали малкото руски самолети с всичките им модернизации и международни сертификати имат и всичките аларми, като една от тях е "Terrain" и неминуемо ще подивее при грешен вектор на заход към полосата.
Само веднъж съм пътувал с Ту-154 (не знам коя модификация) на Аерофлот и впечатлението ми за интериора бе ужасно, отделно по време на полет имах чувството, че 3-те двигателя бият в асинхрон и тресат, отделно че очаквах самолет със задни двигатели да е по-безшумен, но вибрациите и шума бяха доста сериозни.
Та за фаталният полски полет - поредният случай на човешка поука от фатални грешки - полските въоръжени сили са на практика обезглавени - в катастрофата са загинали началникът на ГЩ, командващите на СВ, ВВС и ВМС, на Оперативното командване и на Специалните сили....защо целия генаралски състав пътува в един самолет?!?!
После някъде четох, че при малкото международни ВИП персони, които успяха да присъстват на церемонията по погребението на Лех Качински (заради вулкана), бе въведена практика високопоставените лица да пътуват на групи с няколко самолета.
Като споменах вулкана, това също е поредният случай, създаващ прецедент за неочаквана ситуация, като се готвят вече мерки и за такъв глобален проблем, който по финансово измерение бие 9/11. Аз лично пък бях участник в последната въздушна криза, бидейки заточен в почти неизвестна държавичка из Ю. Ам. тропик, чакайки 5 дни да дойде някакъв полет. Положението по европейските летища бе извън контрол, раздаваха се номерца като в КАТ-Дървеница, за да може да се добере човек до гишето на съответната си авиокомпания само за да си обсъди и презавери свързващите полети. Въпреки навалицата и безбройното количество народ, спящо и хранещо се под покрива на терминалите ...самолетите летяха почти празни и хаотично.
