За лизинга и банките

Теми на всякаква тематика
Съобщение
Автор
Потребителски аватар
nik
Напреднал
Напреднал
Мнения: 317
Регистриран: 02 яну 2010 15:06
Skype: sectord
МПС: Chevrolet Cruze 2.0 VCDi 150hp
От: Плевенско + София
Име: ЕН3600КА

За лизинга и банките

#1 Непрочетено мнение от nik » 14 апр 2010 21:14

Здравейте колеги,
Днес останах неприятно изненадан от едно нововъведение на банка "Сосиете Женерал Ескпрес Банк".Но нека малко предистория!
Преди 3 месеца си "купих" автомобил на лизинг.Лизинговата компания "Сожелиз-България ЕООД" е дъщерна на гореспоменатата банка.Естествено сметката,по която трябва да внасям парите е открита в тази банка.До тук нищо необикновено,но...Надлежно платих авансовата вноска и последвалите две погасителни вноски по фактури,както и данъка на автомобила(начислен за София,нищо че е с русенска регистрация и се кара предимно в плевенско).По предложение на агента от компанията,плащах вноските на каса в клон на банка "Сосиете Женерал Ескпрес Банк",тъй като в този случай не ми се начислява такса за услугата.Каква бе изненадата ми,когато реших да платя поредната вноска-оказа се,че вече дължа такса.
Разговарях със служителка на лизинговата компания,която ми обясни,че това (начисляването на такса) не е по тяхна вина,а е политика на банката.Питах в банката-същото!Щом не съм клиент на "Сосиете Женерал Ескпрес Банк" (разбирай нямам открита сметка при тях),то дължа такса за всяка услуга.Явно банките бързо се ориентират и реализират печалби в кризата за наша сметка.Интересно ми е дали физическите лица имащи сметки в тази банка също попадат под ударите на новите условия?!Дали само сметките по лизинги се ползват с тази "преференция"-веднъж като си взел автомобил на лизинг,значи щеш не щеш ще трябва да плащаш-един път на лизингодателя и втори път на банката.
Стана ми гадно! :puke:

За себе си намерих решение:
Таксата за превод е 3 лева при плащане на каса.Така като изтегля пари от моя сметка в друга банка,за да платя в кеш ми удържат 15 стотинки за операцията.Като ги сумирам с трите лева такса:3,15лв.Като сложа висенето по банкомати и офиси и пътя до "по-големия град" таксата ми месечно стига 5 лв.Пресметнато за период от 5 години се получава една кръгла сумичка от 300лв.(едно сервизно обслужване).
В същото време,ако ползвам интернет банкиране(превод през интернет портала на моята банка) ddcomp таксата ми е само 75 стотинки- кажи-речи спестявам за една кутия цигари :lol:

За да не останете изненадани проверете как стоят нещата с вашите банки!
Последна промяна от nik на 18 апр 2010 21:19, променено общо 1 път.
[color=#BF4000]Chevrolet Cruze 2.0D LT VCDi 150 hp MT[/color]
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/377931.html][img]http://images.spritmonitor.de/377931_5.png[/img][/url]

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За лизинга и банките

#2 Непрочетено мнение от slowtraveler » 14 апр 2010 21:34

Банките от това живеят - такси, лихви и т.н....
Така-че не би трябвало да те учудва това...
Едва ли те е подвел агента.
По-вероятно е лизингодателя да отказва да покрива тази сума на банката (поради кризата и обедняването на лизингодателите и многото върнати автомобили) и затова тя да си е сменила условията.
Ползвам сравнително малко банки, но ми се е налагало да отварям сметка в банка, която откровено не ми харесва.
Например Райфайзенбанк.
Просто в града, в който открих сметката, тази банка бе на най-удобно място. В деня в който си свърших работата - закрих сметката моментално...
Абсурдите в тази банка бяха много - искат ти такса дори ако си захранваш сметката.
Т.е. плащаш на банката такса затова, че ти брои парите, които й поверяваш, и с които банката ще работи.
Плащаш дори ако искаш да си закриеш сметката (май бе 10лв)......
Много ме беше яд, но обстоятелствата налагаха да ползвам тази банка...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
Chevrolet_Cavalier
Редовен
Редовен
Мнения: 173
Регистриран: 22 мар 2009 06:02
МПС: Chevrolet Cavalier
От: Montreal

Re: За лизинга и банките

#3 Непрочетено мнение от Chevrolet_Cavalier » 25 апр 2010 01:41

Колега, таксите са скрит начин да събират допълнително пари. Аз изплащам кредит към банка Алианц . За всяка вноска ми взимат 10 лева такса, която умножена по 240 вноски идва 5% от изтеглените 50 000 лева. Добави и лихвите и калкулатора свърши ...

Това е така, защото в БГ няма пазар, конкуренция, ...

Потребителски аватар
valmark
Редовен
Редовен
Мнения: 200
Регистриран: 20 окт 2008 21:48
МПС: DAEWOO LANOS 1.5/86к. 2000г.
От: Видин

Re: За лизинга и банките

#4 Непрочетено мнение от valmark » 25 апр 2010 12:45

"Това е така, защото в БГ няма пазар, конкуренция, ..."

Е,хубава работа,как така да няма пазар?На всеки ъгъл има банков офис.И банките не са никак малко,че да няма конкуренция.По-скоро причината е,че живеем в България и тук им е позволено да си правят каквото си искат ddpom .Просто така са намерили.Защо лихвите им в другите страни не са такива,както у нас??? ddad Вярно е,че са частни институции,но те са такива и в другите страни??? Вярно,че банките съществуват и се издържат от разликата между лихвите по депозитите и кредитите,но.....
ValMarK

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За лизинга и банките

#5 Непрочетено мнение от slowtraveler » 25 апр 2010 13:56

Конкуренция има - в петък точно от 'любимата' ми Райфайзен банк идваха да ме зарибяват да си местя сметките при тях...
Сваляха звезди от небето, и въпреки това не можаха да предложат нещо по-добро от текущата ми банка - само в някои параметри се изравниха.
А текущата ми банка (по-точно шефката на клона) при договаряне на една сделка започна да поставя някакви високи изисквания, и на нашето възмущение отговори - 'ами то сега е криза, няма да тръгнете да си сменяте банката я'?!?!?
Но като разбра, че не е никакъв проблем да и теглим шута още на следващия ден - сви байрака и предложи съвсем нормални условия.
Вече не е толкова напориста...
Така-че според мен засега нещата са ОК, но лошото е, че не са разбрали (или не искат да разберат), че трябва да свалят лихвите по кредитите, но да увеличат контрола върху кредитополучателите. Не е нормално от Англия да теглим кредит за двойно по-ниска лихва. Това при условие, че банката знае, че сме нискорисков клиент.
А сега какво става - всеки мангал с кредит, а лихвите високи...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
Izparitel
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 10217
Регистриран: 17 фев 2008 20:20
МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
От: Най-голямото село в БГ /София/

Re: За лизинга и банките

#6 Непрочетено мнение от Izparitel » 07 май 2012 11:49

Попаднах на интересна статия. До сега не съм се възползвал от лизинг, но явно и там има доста подводни камъни.
Капани в договорите за лизинг
автор: Цветелина Йорданова
в. Труд написа:Лизинговите компании с нищо не отстъпват на банките по залагането на капани в договорите с клиентите, установи проверка на "Труд".

Проблемът започва оттам, че повечето компании, включително реномираните, не желаят да публикуват в интернет общите си условия дори по масовите договори с физически лица. Така повечето юридически хитринки остават скрити за широката публика. Затова финансови консултанти призовават депутатите да задължат трезорите и всички останали дружества, които предлагат кредити, да обявяват общите си условия на интернет страниците си.
По-сериозни проблеми по договор за лизинг могат да възникнат при изчисляване на лихвата, при просрочие на вноски, при предсрочно прекратяване на договора и по въпроси, свързани със застраховката на вещта, става ясно от общите условия на част от компаниите, които са публикувани в мрежата.

Законът

Договорите за финансов лизинг, при който е налице възможност за закупуване на стоката и които са на стойност между 400 и 147 000 лв., се регулират от Закона за потребителския кредит.
Това означава, че дружествата са длъжни да обявят на клиента предварително всички лихви, такси, комисиони, санкции за просрочие, както и всички останали условия по договора, а също така и да му предоставят безплатно проектодоговора, за да може спокойно да се запознае с клаузите му. Освен това потребителят има право на рекламация в 14-дневен срок след сключването на контракта, т. е. в този срок той може да се откаже от договора за лизинг, като трябва своевременно да върне вещта и да плати съответните лихви.

Лихви

Хубавото е, че лихвата по лизинга на автомобили за граждани масово се образува по доста по-прозрачна методика в сравнение с тази при кредитите. Обикновено процентът се формира от пазарния европейски индекс EURIBOR (тримесечен) плюс фиксирана надбавка. Така клиентът може да е сигурен, че ако има промяна на лихвата, то тя е продиктувана единствено от промяна на пазарните условия. Странното обаче е, че в общите условия на една от големите компании на пазара е предвидено, че ако стойността на EURIBOR падне под 3%, се смята, че страните са договорили базовата лихва да бъде 3%. Отдавна обаче стойността на индекса е под 3%. Така лихвата на клиента не може да пада неограничено, но затова пък може да се вдига до безкрайност. Обикновено компаниите обявяват годишния процент на разходите (ГПР), който освен лихвата, включва и таксите, защото са длъжни да го правят по закон.

Плащания

Лизинговите договори обаче стоварват върху клиента куп плащания при предсрочно прекратяване на договорите, за които много трябва да се внимава. Например компаниите си оставят вратички за вдигане на цената на лизинга. Потребителят носи целия риск, ако се увеличат разходите на компанията по независещи от нея причини, например при промяна в законодателството, става ясно от общите условия на едно от дружествата. В тези случаи въпросните допълнителни разходи се фактурират изцяло върху клиента.
При подобно поскъпване лизингополучателят има право едностранно да прекрати договора, като по свое желание може да върне или да купи стоката.
Ако реши да върне автомобила, той е длъжен да изплати всички дължими вноски, гласят още общите условия. Но ако стойността на колата, определена от вещо лице, е по-ниска от оставащата главница, клиентът трябва да доплати и разликата между двете, при това в рамките на три дни.
Друга компания пък е въвела огроми неустойки при прекратяване на договора "по вина на клиента". В тази категория попада практически всяко едно нарушение на което и да е задължение на клиента според договора и общите условия - например неремонтирани навреме счупени фарове или пък забавяне на две вноски, дори да не става дума за два последователни месеца. В тези случаи клиентът не само трябва да плати всички дължими до този момент вноски и лихви, но и неустойка.
Тя е равна на положителната разлика между остатъчната стойност на автомобила към момента на прекратяване на договора и пазарната му цена плюс 2% от стойността на договора. На всичкото отгоре компанията си запазва правото да иска допълнително обезщетение за щети над неустойката.
Хората трябва да знаят, че не бива да дават за ползване на трети лица стоката, която изплащат на лизинг, без писмено съгласие на дружеството. В противен случай дължат неустойка - средно 5% от доставната цена. Без разрешение стоката не бива да се ползва и извън територията на България, нито пък да се модифицира.
Ако подобни клаузи в договорите се окажат незаконни, те могат да бъдат обявени от съда за недействителни.
Законът не допуска и неравноправни клаузи в договорите с потребителите. Ако открият такива текстове, дори да са подписали контракта, хората могат да се обръщат към Комисията за защита на потребителите и към съда.

Потребителски аватар
pipo
Напреднал
Напреднал
Мнения: 413
Регистриран: 24 май 2011 13:39
МПС: daewoo takuma 1.8
От: София
Име: pipo

Re: За лизинга и банките

#7 Непрочетено мнение от pipo » 07 май 2012 12:18

Chevrolet_Cavalier написа:Колега, таксите са скрит начин да събират допълнително пари. Аз изплащам кредит към банка Алианц . За всяка вноска ми взимат 10 лева такса, която умножена по 240 вноски идва 5% от изтеглените 50 000 лева. Добави и лихвите и калкулатора свърши ...

Това е така, защото в БГ няма пазар, конкуренция, ...
\

е те тие са мега нещастната компанийка (нищо че съм им клиент и то не малък )отивам онзиден в техен клон и чаках 1 час да доидат наработа .....

просто в тая държава законите са направени така че да може всеки да си прави каквото иска ...в случая с банките картелно споразумение и духме супата с високи лихви :(

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: За лизинга и банките

#8 Непрочетено мнение от stinbg » 08 май 2012 08:14

Оказа се, че абсурда в банковата система е далеч по-голям отколкото си мислим. С таксичките от 50 стотинки или 3 лева не се правят лъскави мраморни салони и стъклени сгради по 20 етажа - измамата е че банките си ИЗМИСЛЯТ пари и върху тези измислени пари им се плащат лихви, а абсурда е че всичко това е легално...
Винаги съм се чудил как така са толкова богати тези институции след като ми дават 7% лихва за депозит и искат 8% лихва върху кредита :ches: .
Отговорът е следният - всяка банка има право на базата на депозираните средства да раздава кредити за 10 пъти повече пари или на всеки депозирани 100 милиона върху които банката дължи лихви за 7 милиона годишно, тя може да си измисли пари за 1 милиард във вид на цифрички в компютъра върху които чака лихви за 80 милиона. Хитрата еврейска система работи вече достатъчно на брой години за да превърне банките в едни от най-мощните фирми на планетата без да създават реален продукт или да предизвикват някакъв прогрес - просто си измислят цифри и богатеят на гърба на всички останали - в нашия случай хора желаещи да карат нов автомобил без да имат парите да си го закупят.
За любознателните http://zamunda.net/details.php?id=156448&hit=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Парите като дълг или как работи в действителност финансовата система и защо богатите ще са по-богати, а бедните по-бедни.
Life's a journey, not a destination

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За лизинга и банките

#9 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 май 2012 13:26

Така си е... И това бе една от основните причини за кризата..... Балона се спука и някои изгоряха...
Но другите продължават по същия начин... Затова - минимални пари в банката...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

BERETA
Редовен
Редовен
Мнения: 116
Регистриран: 05 фев 2010 11:53
МПС: chevrolet captiva
От: blagoevgrad
Име: bereta

Re: За лизинга и банките

#10 Непрочетено мнение от BERETA » 08 май 2012 21:41

в каква държава живеем .................... толкова много неща напират в главата ми ................ та чак нямам думи! и банки и лизинги и каквото друго се сетите са като в рая в тази държава. ама и ние сме "държеливо племе" - след като много пъти съм се заричал вчера пак си "отрязах" главата с лизинг. е вярно, не е лека кола камион е, ама все същото, дори боли повече. като се замисли човек в "белите държави" също ги мамят здраво, но сдруги "хватки".

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За лизинга и банките

#11 Непрочетено мнение от slowtraveler » 08 май 2012 22:13

Е-това е средство за препитание... Дано по-скоро го изплатиш :y:

Наскоро сметнах - за последните две години съм подарил на банката 10х.евро за лихви, такси, таксички и т.н. :@
Затова и се надявам да приключа даването им в най-скоро време...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
dsuzunov
VIP потребител
VIP потребител
Мнения: 5751
Регистриран: 25 яну 2008 17:52
МПС: Опел Мерива 1.4 Z14XEP
От: Пловдив
Име: Димитър

Re: За лизинга и банките

#12 Непрочетено мнение от dsuzunov » 08 май 2012 22:59

След една бърза статистика, стигнах до извода, че за над 30 години работа и 24 години брак съм теглил два пъти кредити.
Единия път 1000 лв. на тъщата, като тя ми плащаше месечните вноски и втория път 2200лв. овърдрафт за Нубирата, който погасих за една година.
Не харесвам лизинга. Предпочитам кеш на момента.
В случая, много помага и това, че двамата със съпругата ми сме с непрекъснат трудов стаж до момента, а с две заплати е по-поносимо.
Даже и сега, за следването на дъщеря ни в София, се оправяме само със заплатите, като при това, не сме я стиснали за гушата да не харчи.
Изображение

Потребителски аватар
авео
Модератор
Модератор
Мнения: 3086
Регистриран: 05 авг 2007 18:53
МПС: Шевролет Авео 1.4 16V
От: Пловдив

Re: За лизинга и банките

#13 Непрочетено мнение от авео » 09 май 2012 01:30

И в крайна сметка,къде е най-изгоден лизинга за автомобил?
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън

Потребителски аватар
slowtraveler
Глобален модератор
Глобален модератор
Мнения: 6312
Регистриран: 15 ное 2008 19:17
МПС: Jeep Grand Cherokee 2014
От: Варна

Re: За лизинга и банките

#14 Непрочетено мнение от slowtraveler » 09 май 2012 08:32

Авео, обикновено дилъра предлага най-изгодния лизингодател...
Досега сме вземали 3 коли на лизинг служебно и 1 лично.
От различни марки. Всеки път дадения дилър ни насочваше към различен лизингодател и нещата изглеждаха добре (доколкото може да се каже, като даваш известни пари отгоре)...
Отдавам го на това, че навярно този лизингодател има известни отстъпки и от дилъра (все пак лизингодателя купува доста автомобили от дилъра и е 'голям клиент')...
Докато другите лизингодатели, дори и да са добри, не могат да достигнат нивата на отстъпки, които е договорил основния...
А и се създават допълнителни спънки - последния път например Каргоекспрес/Булвария директно каза, че може да се ползва разширената гаранция само ако колата е лизингована в техния Евролийз...
До момента разхода на: Jeep Grand Cherokee 3.0crd/250к.с./2014:Изображение
***** Нисан Кашкай 2.0 / 4х4 : Изображение
***** Фиат Добло дизел 1.3 multijet / 90к.с.:Изображение

Потребителски аватар
stinbg
Активен
Активен
Мнения: 793
Регистриран: 31 окт 2010 21:19
МПС: 206 cc, Citroen DS5 H
От: София
Име: Stoyan

Re: За лизинга и банките

#15 Непрочетено мнение от stinbg » 15 сеп 2012 17:11

Колко е истинската лихва по кредитите? Различните банки зарибяват с различни цифри кръжащи около суперпромоционални стойности като 7-8%. Проверих 8-те % на Райфаизен банк и уравнението е доста просто - внасяш 10 000 лв депозит за 1 година, банката ползва парите 1 година и ти дава 6 % или 600 лева. Какво става при теглене на 10 000 с 8 % лихва за същия период - като се включат всички такси, застраховки живот, лихви и услуги се очаква в края на годината да се върнат 800+ лева - на пръв поглед изглежда около 8% лихвата, но само на пръв поглед. Когато изтеглиш парите обикновено се заплаща моментално сума за застраховка и някаква такса, но да не издребняваме толкова. След 1 месец се дължат около 10 000 лева въпреки първата вноска от 900 лева, защото лихвите се внасят авансово ??? :ches:
Следва 2,3,4 - 12 месец - изплатили сме всичките 10 800+ но с колко пари сме разполагали реално - ами първия месец с малко по-малко от 10 000, втория с малко над 9 000, третия с 8 200+ и така до 0, а с колко пари средно сме разполагали за периода от 1 година - ами за съжаление с около 5 000 лева - тоест дали сме взели 10 000 и сме изплащали всеки месец по малко или сме имали 5 000 лева които сме ползвали цяла година и сме ги върнали накуп е едно и също от гледна точка на лихвите които трябва да ни се начислят - да ама не, защото за фиктивните 10 000 дължим 800+ лева, а за действителните 5 000 тези 800+ лева са си 16+% лихва ( независимо дали е заради таксички, застраховки и т.н.).
Накратко - теглиш 10 000, ползваш средно 5 000 и плащаш реална лихва 16+%.
От тази гледна точка, овърдрафта на кредитната карта от 14% годишна лихва с 45 дена гратисен период и връщане когато колкото можеш си е оферта, дето няма банка която да бие ...
Life's a journey, not a destination

Отговори

Върни се в “За общи теми от живота”