За самолетите...
- Fantomasss
- Глобален модератор
- Мнения: 3222
- Регистриран: 17 окт 2008 15:27
- Skype: plekstor_a
- МПС: Lanos SеX-16v-106 куци катъра
- От: Сф братче център на просветата
- Име: Грозданов
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Едва ли извънземни имат пръст тук, по-скоро са си наши, талибани-камикадзета със достатъчно тротил качен по един или друг начин на борда на самолета и като е издумкало това мити чудо на 12 км височина, едва ли има по-големи парчета от 10 кв/см и сами се сещате на каква площ са изпонападали. Това ми се вижда най-правдоподобно, няма багаж, трупове и отломки-всичко е ясно, ама не смеят да кажат официално, че голяма суматоха ще настане. Той Бин Ладен още не е умрял и бая майки мисли да разплаче още и сега кой знае от коя пещера гледа сеира и се хили ехидно под мустак и точи зъби за следващите "неверници". Отделно, извънземните защо ще го правят точно по този начин? Ако са толкова напред с технологиите и разума, щяха да скалъпят къде по-мащабна офанзива и да се свършва. А, че ги има гадините съм убеден, то едва ли в тая необятна Вселена сме се пръкнали само ние "избраниците", и да питаш що сме тук... ама ха де...?!
Ако нямаш какво да правиш, не го прави тук...
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Терористичните актове са винаги зрелищни и шумни,за да им обърне някой внимание. Забелязва те ли,как в медиите събитието отива все по -назад и назад. Накрая тихом мълком,ще се забрави.На извънземните не им трябва да скалъпват, каквото и да било-те просто го правят.Експеримента със планетата Земя и двукраките на нея,явно още не е свършил Има стотици хиляди безследно изчезнали,а има и такива,които са били връщани без никакви спомени.От историята е известно,че общата маса изпитва ужас от неизвестното/големия филм"Война на световете"-оригиналът/,за това не е нужно ТЕ да афишират присъствие. Всички сме гледали "Мъже в черно" Между хумора и ефектите има една-две идеи,които са доста интересни.
" При секса е, като при игра на карти. Ако,нямаш добър партньор, ти трябва силна ръка"-Уди Алън
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Направо не ми се мисли за безхаберието при реагиране в БГ на такива случаи...Izparitel написа:....
Може би помните, че неотдавна в Черно море бедствие претърпя кораб до българския бряг /май около Калиакра/. Задейства се спасителна операция, а един от оцелелите дори се беше обадил по мобилен телефон. Черно море на фона на океана е капка в морето, събитията се развиваха съвсем близо до брега, теченията са що-годе познат и накрая... Спаси ги кораб, нямащ нищо общо с издирването и то чак в турските териториални води.
Трагедията е голяма, уфолозите винаги са имали готови обяснения на неясните събития, но мисля, че накрая нещата ще излязат доста по-прозаични.
А иначе има морски спасителен център... Гранична полиция следи (уж) радарно цялото българско крайбрежие....
Бях пуснал във в."Дневник" местоположението и пътя на този кораб в последните му минути (съвсем любителски издирени в интернет - корабите имат система за автоматично предаване на координати/скорост/направление/местоназначение и т.н., които работят на малка дистанция. Въобще не става въпрос за спътниковите предаватели EPIRB, с които са оборудвани всички кораби, и които изплават и се включват автоматично при авария, дори и да не ги включи някой от екипажа.).
И то в деня на изчезването му край н.Емине. (публикуваха ги по-късно : http://www.dnevnik.bg/morski/2008/09/29 ... ba_tolstoi
Обаче нашите 'спасители' могат да работят само денем и то в хубаво време...
Спор няма, че издирването изисква изключително много усилия/пари/време/постоянство/организация/планировка, но за съжаление нито едно не е на лице..
Относно АФ - взрив е доста съмнителен, защото самолета е имал проблеми доста минути, и явно ситуацията е била критична, но не и толкова внезапна...
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Откриха тела и останки от изчезналия Ербъс
06 юни 2009 / News.dir.bg
06 юни 2009 / News.dir.bg
Тела на пътници и останки от самолета на Ер Франс, който изчезна над Атлантическия океан, са открити днес, предаде АФП, като цитира представителя на бразилските ВВС полковник Жоржи Амарал.
Тази сутрин в 11,14 ч. по Гринуич получихме потвърждение, че от водата са извадени отломки и тела на пътници от полет 447 на Ер Франс, заяви офицерът на пресконференция в град Ресифе, предаде БГНЕС.
От друг сайт:Няма никакви данни самолетът да се е сблъскал в понеделник над Атлантика с "цяла съвкупност от изключително интензивни буреносни явления", заяви и Ален Ратие от службата "Метео Франс". Нищо не сочи в момента, в който е изчезнал самолетът, в съответната зона да са били струпани буреносни феномени с изключителна интензивност, каза Ратие, който се позова на данни от изследване на района с инфрачервени лъчи.
Очевидно това, което се очакваше наистина се е случило. Съболезнования за близките. Дано в крайна сметка се разбере каква е причината, независимо дали ще се хареса на Ер Франс или на Еърбъс.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
За самолетите
Нещо се жалват от сензорите за скоростта. Можело да замръзнат и да дават грешна информация. То се знаело от 2006 г. май ама ..., уж започнали да ги сменят ама ...
Ако вдигнел голяма скорост самолета щял да се разпадне във въздуха, ако била ниска - щял да падне.
Само не мога да разбера, ако се повреди скоростомера на един мотоциклет дали се разбива заради висока или ниска скорост? То и на мотоциклета, ако му е ниска скоростта не може да се запази равновесие, ама бая километри съм минал без скоростомер.
Това пилотите да не би да са инфантилни? Толкоз ли нямат ориентировъчна представа с колко газ /с какво натоварвне на двигателите/ долу-горе с каква скорост се движат? Нали първия пилот бил с голям стаж на този самолет!
То тази екстра "GPS" на самолетите няма ли го? Щото моя е китайски, ама ми показва къде съм, с каква скорост се движа, а и на каква надморска височина съм, както и с каква грешка са определени тези данни. И колкото и да бърка, сигурно няма да е повече от стотина метра.
Я да да си купят и те по един китайски, та да знаят с каква скорост се движат самолетите им, ако въпросния сензор пак вземе та се обледени.
Ако вдигнел голяма скорост самолета щял да се разпадне във въздуха, ако била ниска - щял да падне.
Само не мога да разбера, ако се повреди скоростомера на един мотоциклет дали се разбива заради висока или ниска скорост? То и на мотоциклета, ако му е ниска скоростта не може да се запази равновесие, ама бая километри съм минал без скоростомер.
Това пилотите да не би да са инфантилни? Толкоз ли нямат ориентировъчна представа с колко газ /с какво натоварвне на двигателите/ долу-горе с каква скорост се движат? Нали първия пилот бил с голям стаж на този самолет!
То тази екстра "GPS" на самолетите няма ли го? Щото моя е китайски, ама ми показва къде съм, с каква скорост се движа, а и на каква надморска височина съм, както и с каква грешка са определени тези данни. И колкото и да бърка, сигурно няма да е повече от стотина метра.
Я да да си купят и те по един китайски, та да знаят с каква скорост се движат самолетите им, ако въпросния сензор пак вземе та се обледени.
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За полет AF447 и Ер Франс
За GPS - не си прав Izparitel.
За скоростта нищо няма да помогне. Основен параметър за водене на самолета е IAS - Indicated Air Speed - това е аеродинамичното налягане, оказвано от връхлитащия въздух. На голяма височина например IAS може да ти е 400км/ч, а Ground speed - 900+км/ч (въздуха е по-разреден и оказва по-малко налягане на pitot tube)...
Освен това въздуха във височина може да се движи с доста висока скорост - имам логове от GPS-а си, когато кръжахме над Виена при подготовка за кацане. Спокоен зимен ден без турбуленция - в едното направление показваше Ground Speed (абсолютна скорост спрямо земята) - 300км/ч, а в другата - 500км/ч без никаква промяна в режима на двигателите или някаква промяна на усещането.
Толеранса на допустима скорост при голяма височина е доста малък, като освен всичко друго - малка промяна във височината (плътността на въздуха) може да причини излизане на индикираната скорост от позволените стойности (само за справка - при един от изпитателните полети на максимална скорост/височина на руски изтребител става катастрофа. Анализа показва, че пилота е допуснал грешка - превишил е зададената IAS с около 16км/ч, и в същото време е намалил височината с около 50м, при което самолета се е разрушил от прекомерния въздушен напор (и превишено допустимо число на скоростта Max)...
При ниска скорост обикновено самолетите започват предупредително 'тресене' - при голям ъгъл на атака въздуха започва да не обтича ламинарно крилото, и започва да се завихря в някои части, което се усеща като вибрации...
Но я кажи ти можеш ли без да гледаш през прозореца да разбереш с каква скорост се движи колата по инерция (за да нямаш за референция оборотите на двигателя).
При отказ на оборудването на самолета- така би се чувствал в тъмна нощ на 10-11км височина...
Да - има много резервни системи и защити за предотвратяване на такъв сценарий, но случайността не винаги знае за тези защити и си прави каквото си иска... :
За скоростта нищо няма да помогне. Основен параметър за водене на самолета е IAS - Indicated Air Speed - това е аеродинамичното налягане, оказвано от връхлитащия въздух. На голяма височина например IAS може да ти е 400км/ч, а Ground speed - 900+км/ч (въздуха е по-разреден и оказва по-малко налягане на pitot tube)...
Освен това въздуха във височина може да се движи с доста висока скорост - имам логове от GPS-а си, когато кръжахме над Виена при подготовка за кацане. Спокоен зимен ден без турбуленция - в едното направление показваше Ground Speed (абсолютна скорост спрямо земята) - 300км/ч, а в другата - 500км/ч без никаква промяна в режима на двигателите или някаква промяна на усещането.
Толеранса на допустима скорост при голяма височина е доста малък, като освен всичко друго - малка промяна във височината (плътността на въздуха) може да причини излизане на индикираната скорост от позволените стойности (само за справка - при един от изпитателните полети на максимална скорост/височина на руски изтребител става катастрофа. Анализа показва, че пилота е допуснал грешка - превишил е зададената IAS с около 16км/ч, и в същото време е намалил височината с около 50м, при което самолета се е разрушил от прекомерния въздушен напор (и превишено допустимо число на скоростта Max)...
При ниска скорост обикновено самолетите започват предупредително 'тресене' - при голям ъгъл на атака въздуха започва да не обтича ламинарно крилото, и започва да се завихря в някои части, което се усеща като вибрации...
Но я кажи ти можеш ли без да гледаш през прозореца да разбереш с каква скорост се движи колата по инерция (за да нямаш за референция оборотите на двигателя).
При отказ на оборудването на самолета- така би се чувствал в тъмна нощ на 10-11км височина...
Да - има много резервни системи и защити за предотвратяване на такъв сценарий, но случайността не винаги знае за тези защити и си прави каквото си иска... :
- todortv
- Модератор
- Мнения: 1923
- Регистриран: 02 окт 2008 08:04
- МПС: daewoo nubira II 1,6 16 V
- От: В.Търново
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Не ми стна ясно на какъв принцип GPS изчислява скоростта при движение по земята и във въздуха?slowtraveler написа:За GPS - не си прав Izparitel.
За скоростта нищо няма да помогне. Основен параметър за водене на самолета е IAS - Indicated Air Speed - това е аеродинамичното налягане, оказвано от връхлитащия въздух. На голяма височина например IAS може да ти е 400км/ч, а Ground speed - 900+км/ч (въздуха е по-разреден и оказва по-малко налягане на pitot tube)...
Освен това въздуха във височина може да се движи с доста висока скорост - имам логове от GPS-а си, когато кръжахме над Виена при подготовка за кацане. Спокоен зимен ден без турбуленция - в едното направление показваше Ground Speed (абсолютна скорост спрямо земята) - 300км/ч, а в другата - 500км/ч без никаква промяна в режима на двигателите или някаква промяна на усещането.
Толеранса на допустима скорост при голяма височина е доста малък, като освен всичко друго - малка промяна във височината (плътността на въздуха) може да причини излизане на индикираната скорост от позволените стойности (само за справка - при един от изпитателните полети на максимална скорост/височина на руски изтребител става катастрофа. Анализа показва, че пилота е допуснал грешка - превишил е зададената IAS с около 16км/ч, и в същото време е намалил височината с около 50м, при което самолета се е разрушил от прекомерния въздушен напор (и превишено допустимо число на скоростта Max)...
При ниска скорост обикновено самолетите започват предупредително 'тресене' - при голям ъгъл на атака въздуха започва да не обтича ламинарно крилото, и започва да се завихря в някои части, което се усеща като вибрации...
Но я кажи ти можеш ли без да гледаш през прозореца да разбереш с каква скорост се движи колата по инерция (за да нямаш за референция оборотите на двигателя).
При отказ на оборудването на самолета- така би се чувствал в тъмна нощ на 10-11км височина...
Да - има много резервни системи и защити за предотвратяване на такъв сценарий, но случайността не винаги знае за тези защити и си прави каквото си иска... :
Защо ще има разлика?
Ако искаш да видиш дъгата,трябва да се примириш с дъжда.
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Очевидно нещата не са толкова прости. Да, визуално през прозореца аз не бих могъл да определя скоростта - качвал съм се на самолет 2 пъти през живота си, а и няма ориентири. Но пък пилотите би следвало да имат опит и доста повече информация - отваряне на дроселите, обороти на двигателите. Предполагам, че скоростта, оборотите на двигателя, температурата и плътността на въздуха са свързани по някакъв начин, т.е. поне грубо скоростта би могла да бъде определена.
Относно лога на твоя GPS - там е по-различно. Всяко устройство си има област на приложение. За точност се изисква да приема сигнал от по-голям брой спътници, а през илюминатора на самолета едва ли е имал добра видимост към тях за разлика от варианта в непосредствена близост под челното стъкло на пилотската кабина -мисля, че там условията за него биха били идеални. Подобни проблеми ще има, ако се опитваш да определиш местоположението си с GPS навътре в някоя стая. Освен това нз дали твоето устройство е предвидено да обработва скорости от порядъка на тези ползвани в самолетите.
В едни далечни времена преди демокрацията работех в един институт, който все-още се опитваше да допринася с разработките си за отбраната на страната и колега ми показа едно малко устройство, което било в състояниее да определя местоположението на самолета, скоростта му и да го управлява самостоятелно с точност мисля, че беше до 60 метра. По зададени от компютър параметри на полета и определените данни за скорост и местоположение то изработваше на изходите си сигнали за управление на самолет /а може да е било и за нещо по-бързо от самолет, но поне така ми беше казано/.
Тогава GPS беше вражеска разработка, а устройството вероятно беше внесено по втория начин от т.нар. второ направление.
Колегата го гледаше умно и нещата си останаха до там.
Абсурдно е след толкова години GPS да не може да определи скоростта на самолет, след като може да се използва при управлението на ракети.
Относно лога на твоя GPS - там е по-различно. Всяко устройство си има област на приложение. За точност се изисква да приема сигнал от по-голям брой спътници, а през илюминатора на самолета едва ли е имал добра видимост към тях за разлика от варианта в непосредствена близост под челното стъкло на пилотската кабина -мисля, че там условията за него биха били идеални. Подобни проблеми ще има, ако се опитваш да определиш местоположението си с GPS навътре в някоя стая. Освен това нз дали твоето устройство е предвидено да обработва скорости от порядъка на тези ползвани в самолетите.
В едни далечни времена преди демокрацията работех в един институт, който все-още се опитваше да допринася с разработките си за отбраната на страната и колега ми показа едно малко устройство, което било в състояниее да определя местоположението на самолета, скоростта му и да го управлява самостоятелно с точност мисля, че беше до 60 метра. По зададени от компютър параметри на полета и определените данни за скорост и местоположение то изработваше на изходите си сигнали за управление на самолет /а може да е било и за нещо по-бързо от самолет, но поне така ми беше казано/.
Тогава GPS беше вражеска разработка, а устройството вероятно беше внесено по втория начин от т.нар. второ направление.
Колегата го гледаше умно и нещата си останаха до там.
Абсурдно е след толкова години GPS да не може да определи скоростта на самолет, след като може да се използва при управлението на ракети.
Офтопик:
Принципа е същия, но във въздуха е важна още една съставна надморската височина и трябва по-голям брой спътници. Поради липсата на сгради и други препятствия мисля, че в самолета ще се приемат сигналите на доста по-голям брой спътници, което означава и доста по-голяма точност.Не ми стна ясно на какъв принцип GPS изчислява скоростта при движение по земята и във въздуха?
Защо ще има разлика?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За полет AF447 и Ер Франс
GPS отчита абсолютната скорост на движение спрямо земята (Ground speed)...
Прост пример - GPS може да ти показва 250км/ч: при насрещен вятър от 150км/ч самолета ще се движи спрямо въздушния поток с 400км/ч и ще е устойчив, но при попътен вятър - скоростта му спрямо потока ще е 100км/ч и би паднал...
Освен това при по-разреден въздух е нужна по-голяма относителна скорост за да могат крилата да имат същата подемна сила.
Затова за самолета е по-важна IAS - образно казано - налягането на въздушния поток...
Например при морското равнище IAS 400км/ч ще е горе долу реалната скорост (Ground speed) 400км/ч при липса на вятър.
Докато на височина 10км същата IAS 400км/ч ще се постигне при движение спрямо земята с около 800км/ч (не съм смятал с точност цифрите, но идеята надявам се е ясно)...
Самолета има ограничение по IAS (минимална и максимална скорост).
Например при Ground Speed 900км/ч самолета може да лети на височина 10км, ако ограничението му е например IAS 200-500км/ч, но ако самолета при същата Ground speed се снижи, IAS ще превиши 500км/ч (и на морското ниво ще е 900км/ч) и самолета може да се разруши, деформира или просто да се отчупят парчета от него заради въздушния напор...
Абе надявам се, че ogi сега си хвърка спокойно и най-лошия му сценарий е да свърши уискито при стюардесите...
П.С. за лога - GPS-а ми хващаше мнооого спътници (3D) и е предназначен за скорости до 1000км/ч... Съвсем чист лог си е - насложен в Google Earth ме изкарва точно на пистата (имам подобни от захода в Москва и т.н. - всичко си е било точно)...
Прост пример - GPS може да ти показва 250км/ч: при насрещен вятър от 150км/ч самолета ще се движи спрямо въздушния поток с 400км/ч и ще е устойчив, но при попътен вятър - скоростта му спрямо потока ще е 100км/ч и би паднал...
Освен това при по-разреден въздух е нужна по-голяма относителна скорост за да могат крилата да имат същата подемна сила.
Затова за самолета е по-важна IAS - образно казано - налягането на въздушния поток...
Например при морското равнище IAS 400км/ч ще е горе долу реалната скорост (Ground speed) 400км/ч при липса на вятър.
Докато на височина 10км същата IAS 400км/ч ще се постигне при движение спрямо земята с около 800км/ч (не съм смятал с точност цифрите, но идеята надявам се е ясно)...
Самолета има ограничение по IAS (минимална и максимална скорост).
Например при Ground Speed 900км/ч самолета може да лети на височина 10км, ако ограничението му е например IAS 200-500км/ч, но ако самолета при същата Ground speed се снижи, IAS ще превиши 500км/ч (и на морското ниво ще е 900км/ч) и самолета може да се разруши, деформира или просто да се отчупят парчета от него заради въздушния напор...
Абе надявам се, че ogi сега си хвърка спокойно и най-лошия му сценарий е да свърши уискито при стюардесите...
П.С. за лога - GPS-а ми хващаше мнооого спътници (3D) и е предназначен за скорости до 1000км/ч... Съвсем чист лог си е - насложен в Google Earth ме изкарва точно на пистата (имам подобни от захода в Москва и т.н. - всичко си е било точно)...
Re: За самолетите
Още не съм се прибрал от глупавата Венецуела (засега държи упорито първо място по брой клетви, които отнесе и неприятен престой). Отложиха ми полета, че тук имаше забавяне в моята работа, новият полет ще е със 747 тия дни
Това всичко, къде го казва slowtraveler е точно така, казано просто наистина има 2 скорости, които са основни - ground speed и тази, която е реалната скорост спрямо въздуха. Случвало ми се е със 747 при опашен вятър да вдига скорост до почти 1100км/ч - ground speed (при нормална крузна - 850). Имам нещо друго, което ме учудва - винаги като се прибирам от америките полета е по-кратък с 1 час и го отдавам на въртенето на земята, дали е така?
Това всичко, къде го казва slowtraveler е точно така, казано просто наистина има 2 скорости, които са основни - ground speed и тази, която е реалната скорост спрямо въздуха. Случвало ми се е със 747 при опашен вятър да вдига скорост до почти 1100км/ч - ground speed (при нормална крузна - 850). Имам нещо друго, което ме учудва - винаги като се прибирам от америките полета е по-кратък с 1 час и го отдавам на въртенето на земята, дали е така?
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За самолетите
Разликата във времето на полета го отдавам на това, че в северното полукълбо (където е преобладаващата част на полета в посока 'запад-изток') преобладаващата част от въздушните маси се движи от запад на изток и то със сериозна скорост.
За справка - вижте спътникови метеорологични анимации...
За справка - вижте спътникови метеорологични анимации...
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Днес се завърнах от най-кошмарната си командировка по всички параграфи от най-опасната страна където съм бил някога. Не пожелавам никому да ходи там и да има изпълненията, които ми се случиха... Само ще кажа, че като кацнах в Париж ми звъняха от външно министерство да питат ОК ли съм и искам ли да заведа жалба... За първи път ми се случва да се радвам толкова много да съм си тук у нас!
По време на полета Каракас-Париж, понеже бях изморен ужасно много, успях да заспя (рядко за мен) и по средата над атлантика се събудих от светлината на луната през илюминатора, гледката бе потресаваща - нямаше нито едно облаче и от 12000м височина се виждаше луната и пътеката й върху океана - доста призрачно и рядко явление (да няма въобще облаци). Определено ме побиха тръпки като си представих какво ли е било усещането да си в онзи фатален рейс, когато всичко се случва докато си седиш отпуснат на седалката, вярвайки, че няма да се случи на теб.
Ситуацията по самолетите и летищата в момента въобще е доста подтискаща като цяло, особено като видиш как голяма част от пасажерите са с маски на лицата, заради новия грип.
Направих опит за нощна снимка в самолета (в този момент бе абсолютно тъмно в кабината, снимах на ръка без светкавица и 8 сек. експонация).
По време на полета Каракас-Париж, понеже бях изморен ужасно много, успях да заспя (рядко за мен) и по средата над атлантика се събудих от светлината на луната през илюминатора, гледката бе потресаваща - нямаше нито едно облаче и от 12000м височина се виждаше луната и пътеката й върху океана - доста призрачно и рядко явление (да няма въобще облаци). Определено ме побиха тръпки като си представих какво ли е било усещането да си в онзи фатален рейс, когато всичко се случва докато си седиш отпуснат на седалката, вярвайки, че няма да се случи на теб.
Ситуацията по самолетите и летищата в момента въобще е доста подтискаща като цяло, особено като видиш как голяма част от пасажерите са с маски на лицата, заради новия грип.
Направих опит за нощна снимка в самолета (в този момент бе абсолютно тъмно в кабината, снимах на ръка без светкавица и 8 сек. експонация).
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Ха добре-дошъл!
Каквото е било, вече е минало. Почивай и гледай напред!
Каквото е било, вече е минало. Почивай и гледай напред!
- slowtraveler
- Глобален модератор
- Мнения: 6340
- Регистриран: 15 ное 2008 19:17
- МПС: Qashqai 2008/140hp 4x4
- От: Варна
Re: За полет AF447 и Ер Франс
Ами добре дошъл
Против свински грип, а и за бърза адаптация към друг часови пояс - руския метод много помага
Явно полета е бил изключително спокоен, щом при 8сек експозиция първата снимка е излязла съвсем малко размазана...
Имам едни подобни снимки от нощното небе над Норвегия, дето при 0.5сек се виждат само драсканици от отблясъци... И то при допрян плътно до корпуса на самолета фотоапарат (иначе съвсем нищо не се получаваше).
А относно командировката - ще чакаме пътепис
Против свински грип, а и за бърза адаптация към друг часови пояс - руския метод много помага
Явно полета е бил изключително спокоен, щом при 8сек експозиция първата снимка е излязла съвсем малко размазана...
Имам едни подобни снимки от нощното небе над Норвегия, дето при 0.5сек се виждат само драсканици от отблясъци... И то при допрян плътно до корпуса на самолета фотоапарат (иначе съвсем нищо не се получаваше).
А относно командировката - ще чакаме пътепис
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10311
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
no comment :o)
ogi да не гледа!