
[youtubefull]http://www.youtube.com/watch?v=dVMnTS5FqS8[/youtubefull]
Груб превод:FAA WANTS 747-8 HACK PROOFED
Boeing's latest 747, the 747-8, has new computer systems that "may allow the exploitation of network security vulnerabilities resulting in intentional or unintentional destruction, disruption, degradation, or exploitation" of critical systems, according to the FAA. In short, the FAA is making sure that Boeing addresses the possibility that the jets, which can be configured to hold 400 passengers, could be hacked.
slowtraveler написа:Появи се и видео от кацането но с много лошо качество...
Засега версиите са много, но тъй-като върви следствие, точна информация няма...
Относно AF447 - извадиха и двете черни кутии - данните и гласовата....
Дано поне французите открият причината...
Първоначалният анализ на записите на черните кутии на самолета изглежда насочват вината за катастрофата към човешка грешка, а не механична повреда на самолета.
Пилотите на самолета Airbus A330 на Air France, който падна в Атлантическия океан през 2009 г., изглежда, са виновни за най-тежката катастрофа в историята на авиокомпанията.
Първоначалният анализ на случилото се в кабината на злополучния полет от Рио де Жанейро за Париж показват, че екипажът е бил подведен от неточни данни за скоростта на самолета и не е успял да реагира адекватно на промените в други системи, включително да променят тягата в двата двигателя.
Прегледът на записите на черните кутии, които бяха извадени от дъното на океана преди няколко дни, показвал, че при преминаване през зона на силна турбулентност се включили предупредителни сигнали от няколко системи, управляващи автоматичния полет, а машината започнала да се обледява повече от нормалното, разказва "Уолстрийт джърнъл".
В крайна сметка пилотът се забавил да коригира тягата, благодарение на което носът се поддържа достатъчно изправен. След изключването на автопилота Airbus A330 рязко забавил скоростта си, започнала серия от изключване на автоматичните системи и докато екипажът се опитвал да отговаря на всяко от предупрежденията, преминал моментът за корекция на мощността.
Пилотите на Air France никога не са тренирали справяне с точно този тип ситуация, а капитанът Марк Дюбоа е бил в рутинна почивка, когато започват проблемите. Той се е втурнал обратно в пилотската кабина да помага, но самолетът вече е започнал да пада неудържимо. Полет 447 завършва с гибелта на всичките 228 души на борда.
- Слава богу, нямаме тежък авиоинцидент напоследък!
- За щастие! Но има прикрити инциденти. Дори на два пъти животът на президента на републиката бе застрашен.
- За пътуването до Мексико ли говорите?
- Не само. Първият инцидент бе във Варна с правителствения "Фалкон". Президентът Първанов с делегация излитат за София посред нощ. Капитанът го подкарва вместо по осовата по страничната линия до тревата. Опитва се да излети и в крайна сметка успява, изпочупвайки над 15 лампи. Благодарение на Господ каца в София и президентът не разбира за инцидента. На следващия ден ме извикаха да освидетелствам самолета. Предложиха ми да запиша, че крилото е ударено от птица. Аз не можех да повярвам на гледката пред мен. Крилото бе подбито като от стълб от уличното осветление. Питах екипажа каква е тая птица и откъде се е появила кафявата боя, те замълчаха. На другия ден отлетях за Варна и ги питам - кажете истината! Един от диспечерите ме заведе на пистата и показа потрошените лампи. Това обаче не бе всичко. Накрая на пистата има стълб с високоговорител да плаши птиците при излитане. "Фалконът" направо го бе отсякъл - дърво с диаметър 30-40 сантиметра. Имало е още една щастлива случайност. Самолетът каца в София със срязана гума. Държала се е на милиметър.
- Вторият случай?
- Знаете за пътуването до Мексико, но не всичко. След като колесникът не се е прибрал, има само две възможности. Или да е спукана гумата, или гумата да е завъртяна по оста. След като са видели, че колесникът не се прибира, е трябвало да кацнат там, откъдето са излетели. Но летище "Лажес" на Азорите е военно и не разполага с аварийно-спасителни средства, каквито има в близкия Лисабон. Правилно е било да летят за Лисабон. Избират най-тежкия вариант. Кацат в "Лажес" при страничен вятър от 35 метра в секунда при допустими 5.
Превода е мой, така-че бъдете снизходителниСензационната публикация (на Фигаро) с непроверена/непотвърдена информация в момент, в който данните от черните кутии тепърва започват да се обработват накърнява паметта към загиналите пасажери и екипажа, а също така допълнително тревожи близките на загиналите, които допълнително страдат от вече многото измислени истории...
БЕА повтаря, че като служба за разследване на безопасността единствено има право да дава информация за прогреса на разследването. Следователно всяка информация за разследването, която е получена от други източници е невалидна или неправилна, ако не е потвърдена от БЕА.
Събраната информация от аудиозаписите и от полетните параметри вече дава голяма увереност, че ще бъде изяснена причината за инцидента. Инспекторите на БЕА сега трябва да анализират и проверят огромно количество комплексни данни. Това е продължителна и 'пипкава' работа, поради което БЕА вече оповести, че няма да публикува предварителен рапорт преди лятото.
На този етап на разследването не могат да бъдат направени никакви изводи.