NickolaE написа:Не съм съгласен с довода че ГО за мотор била на половин цена спрямо автомобил и това е достатъчно, тя реално е по-скъпа дори .
Какви щети можеш да нанесеш с един скутер от 150 кубика който тежи има няма 100 кг. и с една кола която тежи м/у 1,5 и 2 тона ?
Ами ако удариш пешеходец неимуществените щети сигурно ще са еднакви както от удар с автомобил...
А скутер 150куб.см си е доста сериозно оръжие....
С колко кубиково моторче бяха двамата, които се убиха преди седмица в София?
А ГО е усреднена - еднаква за 50 и за 1800куб.см мотор...
Разбира се, че е добре нещата да са прецизирани, но практически прецизирането може да клони към безкрайност, със събиране на безкрай данни....
От което бюрокрацията би се разрастнала много...
Например - ГО съобразно конските сили, ускорението до 40-50-60-70-90-130км/ч (все ограничения, които се срещат в БГ), динамиката в завой, спирачен път, шофьорски стаж, време, през което шофьора управлява (например колко процента от времето кара в рискови часове), колко километра кара в рискови участъци от пътя, колко му е амортизиран автомобила, в дадения ден с какви гуми и с какъв грайфер са и т.н. и т.н. и т.н..... Да - по-справедливо ще е, но ако трябва всеки път преди да тръгнеш на път да попълваш ГО въпросник дали ще е по-добре.
Същото важи и за данъците......
Това е безмислица.... Колкото едни правила са по-прости, толкова са по-лесни и понятни за изпълнение...
И никога по-простите правила не могат да удовлетворят всички. Важното е да удовлетворяват масата, а малцинството трябва да се съобразява с фактите...