Безплатни колелета за цяла Виена
Йордан Гергов
Безплатни колелета, предоставени от общината, ще кара абсолютно цяла Виена съвсем скоро.
Досега тази възможност беше достъпна само в рамките на центъра на града, където има обособени специални зони за паркиране, както и необходимата маркировка и обособени ленти за любителите на спортното занимание.
Проектът ще бъде осъществен във възможно най-кратки срокове, а не е с дългосрочна мисия за година или повече време, декларира пред австрийския вестник „Ди пресе" съветникът по пътната среда и транспорта към виенската община Руди Шикер.
Общината иска безплатните колелетата навсякъде да станат в най-скоро време общодостъпни - особено що се отнася до отдалечените квартали на австрийската столица. Там в момента няма изградени отделни колоездачни ленти.
До този момент 800 колелета бяха предоставени безвъзмездно на жителите. Благодарение на новия проект „City-Bike", задвижен от виенската администрация, бройката им ще скочи тройно.
През май ще бъдат пуснати първите 200 колела със специални триходни превключватели.
Велосипедите са поръчани в Португалия, кошниците им - във Франция. В момента текат преговори с производителите, уточняват от общината.
Идеята на община Виена е въздухът не само в градската зона, но и в 23-те квартала на столицата да бъде чист. Стремежът на управата е до 2015-а процентът на колелата да се увеличи от сегашните си 5 на 8 процента.
Виена беше първата голяма европейска столица, която въведе преди години колелетата като основен транспорт за градската артерия. Впоследствие нейни последователи станаха 13 столици, сред които Париж и Брюксел.
За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Как някъде решават проблемите със задръстванията, паркирането и придвижването
Статията е взета от тук.
Офтопик:
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Гледах преди доста време по дискавъри за Китай ли беше или за Япония непомня но там автомобилите са в подземни гаражи,подредени на нива и в кръг,а горе има една кабинка и жълтуркото поставя карта и нещо като паяк му намира автомобила и го слага на асансьор, който го качва на повърхноста.
От Ford Mondeo,преминавам на DAEWOO
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Мда и аз го гледах това в Япония мисля,че беше.Знаеш ли кога ще стане това в България
Ние още не можем да пуснем метрото от Младост 4 до центъра.. 
Между другото има същата система и за колела,не само за коли!

Между другото има същата система и за колела,не само за коли!
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Сигурно, които ме познавате се сещате защо не бих искал да коментирам тази тема...
-
- Активен
- Мнения: 570
- Регистриран: 05 яну 2009 22:19
- МПС: Ланос 1,5 и Лада Самара
- От: Търговище
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
някъде бях чел че само в София са идадени над 200 000 строителни разрещения за промяна на гаражи в магазини, работилници, ателиета и др. ако тези помещения приберат съответния брой МПС-та дали няма дасе разтоварят улиците и булевардите? Предполагам че Софиянци могат да кажят.
granichar.org
- Izparitel
- Глобален модератор
- Мнения: 10313
- Регистриран: 17 фев 2008 20:20
- МПС: Деу Нубира-1 вагон, 1.6V, LPG
- От: Най-голямото село в БГ /София/
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Нз колко гаражи са станали магазини, но чак толкова едва ли са. А и като, че ли такива магазинчета почнаха постепенно да намаляват.
Офтопик:
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
В Атина всички спираха броня до броня на 5-10 см и 80% от колите бяха мини - смартове, пежа малки двувратки и скутерчета, моторетки, което решаваше част от проблема, но въпреки всичко това нямаше място за спиране.
Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Във всички европейски столици е така.Darlin` написа:В Атина всички спираха броня до броня на 5-10 см и 80% от колите бяха мини - смартове, пежа малки двувратки и скутерчета, моторетки, което решаваше част от проблема, но въпреки всичко това нямаше място за спиране.
- Darlin`
- Глобален модератор
- Мнения: 3284
- Регистриран: 14 май 2008 12:17
- МПС: BMW 530xd GT
- От: Пловдив
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Нямам много наблюдения (да не кажа никакви). Но ми беше странно, защото в наш`та столица преобладават големи и мощни коли, а там - смартове от 3 коли - 2 са такива 

Преди - Daewoo Lanos`98 1.4
Re: За решаване на проблемите със задръстванията и паркирането
Шото Софиянци сме баровциDarlin` написа:Нямам много наблюдения (да не кажа никакви). Но ми беше странно, защото в наш`та столица преобладават големи и мощни коли, а там - смартове от 3 коли - 2 са такива
